Skocz do zawartości

Zdjęcie

Deutz -Fahr m620 czy TTV620 ???


27 odpowiedzi na ten temat

#1 Share bruno

bruno

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 listopad 2009 - 15:50

Deutz -Fahr m620 czy TTV620 ??? Witam Wszystkich

Jestem nowy na tym forum i to moj pierwszy post dlatego prosze o wyrozumialosc jesli cos robie nie tak ;)
Wracajac do tematu
Kupujemy ciagnik przez PROW na ok 100ha mozliwe ze gospodartwo bedzie powiekszane.
Traktor bedzie pokonywal trasy tylko przy sprzedazy zboz (skup znajduje sie kilkadziesiat km od gospodarstwa. Utrudnieniem sa ludzie jadacy latem nad mozem akurat na tej trasie... trasa a3) Traktor bedzie uzywany raczej wszechstronnie (glownie orka,siew,transport)
Mam do was pytanie jaki ciagnik bedzie do tego lepszy Deutz m620 skrzynia powershift czy TTV620 bezstopniowa
Ceny ciagnikow sa na bardzo zblizonym poziomie
315tys.zl -M620[/b] (pelna opcja przedni TUZ kabina amortyzowana pneumatycznie, os amortyzowana , zwiekszona wydajnosc pompy itp.
[b]330tys.zl- TTV620
(wyposazenie jak w M620)

Jeszcze jedno pytanie
Czy skrzynia w deutzach bezstopniowa jest ta sama co w fendt'ach?
Czy skrzynia bezstopniowa w TTV ma straty mocy ? jesli tak to jak duze?
z gory dzieki za odpowiedzi
Pozdrawiam wszystkich ;)

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Deutz -Fahr m620 czy TTV620 ??? Dzisiaj, 16:04
  •  

#2 Share mercedes250d

mercedes250d

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 340 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warmia
  • Zainteresowania:wszechstronne

Napisany 16 listopad 2009 - 16:34

Deutz -Fahr m620 czy TTV620 ??? Witam co do wyboru skrzyni to napewno wybrał bym bezstopniową z tego powodu iż miałem okazję na pokazach firmy Case testować oba modele i stwierdzam iż power z tym szarpaniem podczas zmiany biegów mie ma szans do bezstopniówki co do parametrów deutza to nie mogę pomóc Pozdrawiam

#3 Share adrian300895

adrian300895

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 740 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie/Mazury

Napisany 16 listopad 2009 - 17:20

Deutz -Fahr m620 czy TTV620 ??? Ja też ze swojego doświadczenia wiem jak jeździ się skrzynią bezstopniową a jak biegówka.Bezstopniówką fajniej się jeździ na pewno większa wygoda ;) Tylko nie wiem jak jest w DF bo w fendzie niema trybów tylko wszystko jest napędzane przez:silnik hydrauliczny,pompę hydrauliczną i przekładnie planetarną.Gdzieś czytałem że bezstopniówki "nie lubią" hamowania przekładnią , a tu napisałeś że będziesz ciągał przyczepy.Ale jak w fendach działa to i w DF też napewno ;) Z resztą coraz więcej nowych traktorów jest wyposażonych w bezstopniówki więc muszą działać ;) Wybór należy do ciebie :)

#4 Share Piochu

Piochu

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 423 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Gołańczy
  • Zainteresowania:Rolnictwo.

Napisany 16 listopad 2009 - 17:32

Deutz -Fahr m620 czy TTV620 ??? Na tegorocznym Agro Show rozmawiałem z przedstawicielem DF-a i mówił że ich skrzynia bezstopniowa jest lepsza niż Fendt-a ponieważ przy awarii wymienia się tylko silnik hydrauliczny a przy Fendt-cie trzeba wymienić całą skrzynię, ale to są informacje od przedstawiciele.
http://www.youtube.com/user/Piochu2 - moje filmy na YT. Pozdrawiam

#5 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 16 listopad 2009 - 18:13

Deutz -Fahr m620 czy TTV620 ??? Skrzynia bezstopniowa w DF jest taka sama jak w odmianach bezstopniowych JD iCNH. O ile na temat TVT i CVX nie słyszałem nić złego, o tyle na temat AutoPowr tak. Zdarzały się awarie i niestety serwis nie chciał remontować skrzyń, tylko wymieniać całą skrzynię na nową.

#6 Share adrian300895

adrian300895

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 740 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie/Mazury

Napisany 16 listopad 2009 - 18:21

Deutz -Fahr m620 czy TTV620 ??? Ja o przekładniach fenda też nic złego nie słyszałem oprócz tego że chłop przesiadł się z 30-stki w fenda vario i jak szarpnął dżojstik to aż go wyrwał ;) (ale to na marginesie)

#7 Share GSX

GSX

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 308 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wziąść na piwo?

Napisany 16 listopad 2009 - 18:26

Deutz -Fahr m620 czy TTV620 ??? Taka sama jak w JD z serii 6x30 i 7x30 Premium dokładniej ;) ale to na marginesie w JD psują się te skrzynie ale z tego co czytam tu i tam w wersji English to w Df chwalą Econoom'a....
"...W życiu piękne są tylko chwile..." Dżem
"...Nie ma miejsca jak Dom..." PiH

#8 Share bruno

bruno

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 listopad 2009 - 13:45

Deutz -Fahr m620 czy TTV620 ??? adrian300895
napisales ze bezstopniowki ponoc "nie lubia" hamowania przekladnia.Wynika z tego ze sa najwygodniejsze ale dosc awaryjne?? Gdzie bym sie nie pytal i zreszta przegladajac to forum wyraznie wynika ze najlepsza skrzynia do transportu jest wlasnie bezstopniowa.
W trakcie transportu kiedy tylko jest to mozliwe hamuje sie silnikiem/przekladnia a w bezstopniowce mam wytracac predkosc hamulcem? Gdzie tu ekonomia o ktorej tak pisza w bezstopniowkach...

#9 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 listopad 2009 - 15:39

Deutz -Fahr m620 czy TTV620 ??? troche zle kapujesz moim zdaniem ;)
hamowanie silnikiem ze zwykla skrzynia polega na odjeciu nogi z gazu, w praktyce pojazd prawie ze sie toczy, natomiast w przekladni bezstopniowej mozna hamowac przekladnia i jest to ruch gwaltowny. sily bezwladnosci przy hamowaniu pojazdu z taka masa sa tak duze, ze nie posluza jej dobrze.
do hamowania sluzy hamulec, tak samo jak w zwyklej skrzyni, roznica polega na tym ze w przekladni mechanicznej nie mamy innego wyjscia by zahamowac.

to zdecydowanie nie swiadczy o awaryjnosci!!!!!
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#10 Share bruno

bruno

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 listopad 2009 - 18:44

Deutz -Fahr m620 czy TTV620 ??? hamowanie silnikiem polega na odjęciu nogi z pedału gazu tak jak piszesz ;) zaleta tego jest że pojazd jedzie "pchany" przez przyczepę nie spalając przy tym ani grama oleju napędowego (rozpędzona przyczepa oprócz oporów powietrza i tarcia musi również ruszać wałem korbowym silnika pokonując przy tym dodatkowe opory zależne od rodzaju przełożenia skrzyni w danej chwili) i zwalnia a więc skrzynią mechaniczną można hamować. brzozak2 mylimy chyba pojęcia mówisz o zahamowaniu mi chodzi głównie o hamowaniu tj. zwalnianiu.;) :D ;) Tak czy innaczej próbujesz mi pomoc dziękuje i doceniam to. Nasunąłeś mi tym jeszcze jedno pytanie

Czy w skrzyni bezstopniowej po odjęciu pedału gazu (bez ruszania joystkicka) możliwe jest zwalnianie takie jak w skrzyni mechanicznej czy będzie on się toczył "bez oporów" (tylko tarciem kół i naporem powietrza traktor będzie zwalniał)??
Dzięki wszystkim za odpowiedzi

Chciałem też powrócić do tematu docelowego tj.

Który ciągnik byście wybrali?M620 czy TTV620?? dlaczego ten?

Czy skrzynia bezstopniowa w TTV ma straty mocy ? jesli tak to jak duze?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Deutz -Fahr m620 czy TTV620 ??? Dzisiaj, 16:04
  •  

#11 Share robertbara

robertbara

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2381 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 listopad 2009 - 20:23

Deutz -Fahr m620 czy TTV620 ??? Hamowanie w sensie zwolnienia pedału gazu jej nie szkodzi ale z dużym ładunkiem zalecane jest użycie hamulca.

Gorzej jeśli zdejmujemy nogę z gazu, ciągnik delikatnie zwalnia a kierowca dochodzi do wniosku że pomoże sobie jeszcze zmienieniem zakresu na mniejszy, obroty silnika lecą w górę, dochodzą do maksimum i zaczyna się katowanie skrzyni bo silnik nie pozwala na wyjście poza zakres swoich obrotów czyli około 2500.

Czy skrzynia bezstopniowa w TTV ma straty mocy ? jesli tak to jak duze?


No ma straty, zresztą nie znam skrzyni bez strat.

#12 Share bruno

bruno

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 listopad 2009 - 20:48

Deutz -Fahr m620 czy TTV620 ??? No ma straty, zresztą nie znam skrzyni bez strat. ;) ;) ;)

Spodziewałem się jakiejś troszkę bardziej obszerniejszej wypowiedzi.
Pytając się o straty mam na myśli w stosunku do zwykłej skrzyni lub powershift'a.
Myślałem że to dosyć logiczne....

#13 Share LowRider

LowRider

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 989 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 17 listopad 2009 - 22:51

Deutz -Fahr m620 czy TTV620 ??? M620 od TTV620 różni się nie tylko przekładnią ale także i silnikiem, bo M-ka ma 2 zawory na cylinder a TTV-4.
Osobiście skłaniałbym się w stronę silnika 4-zaworowego ze względu na znacznie niższe zużycie paliwa.
Do porównania byłby lepszy model M625, który to już posiada głowicę 4V i ma moc zbliżoną do modelu M620, tylko pewnie na niego musimy troszki poczekać...

#14 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 listopad 2009 - 22:55

Deutz -Fahr m620 czy TTV620 ??? @bruno widzisz w przekladni bezstopniowej ciezko mowic o samym hamowaniu silnikiem i nie wiem kto tu myli pojecia :/
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#15 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 17 listopad 2009 - 22:58

Deutz -Fahr m620 czy TTV620 ??? Na pewno w takich samych warunkach TTV, będzie spalał więcej niż M, bo bezstopniówka chodzi na optymalnym przełożeniu, więc pracuje efektywniej.

#16 Share LowRider

LowRider

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 989 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 17 listopad 2009 - 23:18

Deutz -Fahr m620 czy TTV620 ??? TTV będzie spalał więcej ale w przeliczeniu na 'h', bo na 'ha' lub 'km' już mniej.

#17 Share Jasiupila

Jasiupila

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 424 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Gębice/Piła/Wielkopolska

Napisany 18 listopad 2009 - 07:40

Deutz -Fahr m620 czy TTV620 ??? W moim DF TTV 620 nie patrzymy czy on tam ma jakieś straty. On ma ciągnąć i mało palić. No powiem wam że pali średnio 17l/mtg w 5 obracalnej. A przyczep nie ciągałem więc nie wiem jak z tym hamowaniem

#18 Share bruno

bruno

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 listopad 2009 - 11:09

Deutz -Fahr m620 czy TTV620 ??? brzozak2 widzę że wjechałem ci na ambicje. Napisałem tego posta żeby się dowiedzieć który ciągnik lepiej wybrać a nie rozpisywać się nad znaczeniem słowa "hamowanie". Wyczuwam jakieś dziwne parcie z twojej strony żeby zupełnie odbiec od tematu. Nie będę już więcej tłumaczył o tym bo wystarczy kliknąć w dowolnej wyszukiwarce jest o tym bardzo dużo, a poza tym Twoje ostatnie dwa posty są trochę sprzeczne...

PS hamulec w fachowym określeniu służy do zamiany energii potencjalnej na energię kinetyczną (tj ciepło)efektem tego jest wytącenie prędkości potocznie zwane "hamowaniem";p;p;p
Mimo to pozdrawiam Cię brzozak2 ;)

#19 Share robertbara

robertbara

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2381 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 listopad 2009 - 11:36

Deutz -Fahr m620 czy TTV620 ??? Skrzynia bezstopniowa ma większe straty ale w zamian łatwiej dostosowuje się do oszczędnych obrotów silnika i przez to spalanie całkowite będzie mniejsze.

Byłbym bardziej za TTV ką, przyjemność z jazdy nieoceniona ;)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Deutz -Fahr m620 czy TTV620 ??? Dzisiaj, 16:04
  •  

#20 Share RolnikSprzedawca

RolnikSprzedawca

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 467 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:świat

Napisany 18 listopad 2009 - 11:58

Deutz -Fahr m620 czy TTV620 ??? Jeśli dam radę to coś wyjaśnię;d
skrzynia TTV z DF(produkcja ZF) jest podobna do tej z CNH z tym że jest to uproszczona wersja, w Case mogę przełączać zakresy bez zatrzymania w DF trzeba zastopować ale przekładnia jest bardzo podobna i pochodzi tak jak te z CNH a firmy ZF (z tym że mówię tu o CVX i t7500 a nie o PUMIE CVX i NH autocommand bo tu już nowa skrzynia produkowana przez CNH)

Fendt ma swoją skrzynią(zajebistą zresztą z małymi wykluczeniami oczywiście, np. stopniowy wzrost mocy mechanicznej ;)) i JD też swoją konstrukcję(ale też produkcji ZF) skrzynia w JD jest trochę przekombinowana (9 sprzęgieł)

starty mocy w przekładni DF są podobne bardzo do skrzyni opisanej tu w moich postach:

technika jazdy z przekładnią VARIO - Agrofoto.pl Forum - strona 3

Co do strat mocy jeszcze to jest to sprawa dyskusyjna ale przychylam się do opinii kolegi że na godzinę zegarową więcej paliwa a na hektar mniej niż powershift

edit

No niestety zdjęcia ktoś pousuwał...;/ jak coś kolego podeślę Ci na meila, co do wytracania prędkości to już nie wszystko pamiętam z tego szkolenia ale chyba też bardzo podobnie jak w Case też chyba był tryb pedału gazu jako pedału gazu i jako pedału prędkości ale też jakoś ograniczony, muszę pomysleć wieczorem teraz lece hej
Kiedy pojawiają się dzieci zaczynamy inaczej patrzeć na ten padołek łez...
Eliza, nasze małe płaczące szczęście.


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy