MiRol

Ciągnik LTZ

Polecane posty

ltz55aluki    0

czesc:)

mam pytanie co do ltz...

jutro wybieram sie po zwir i mam pozyczone dwie d47... bd na nich 8kubikow zwiru czy ltz da rade??:D odlegosc jakies15km w jedna stroce lekkie gorki,,

nie wiem pytam bo I raz bd nim ciagnal taki ciezar:)

wczesniej wozilem nim bale sianokiszonki bylo ich 16 na hl i d47 i jak bylo mokro to grzazl troche ale szedl...:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cienias102    0

ja nie bardzo wierzę że on ma 55km bo tez mam 4x35 i leszcze mam mocy troche

 

Ludzie bo nie kumacie mechaniki....Tu się liczy moment obrotowy a nie koniki!!

 

Widzieliście kiedyś w orce C-330 i T-25???

 

C330 ma 30KM przy 2200 obrotów i moment max 100/1600 a T-25 ma 25KM przy 1800 ale moment obrotowy ma 110/1100.

 

Także już teraz, nie trzeba zakładać ciągnika do pługa żeby wiedzieć, który lepiej wypada. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zuro95    4

miałem ten ciągnik, przedni napęd załącza się w ten sposób, że gdy koła tylne załapią uślizg tj. zabuksują np. w orce, to automatycznie załącza się przedni napęd. W jaki sposób nie wiem, czy to takie dobre też bym się spierał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzeniomanu    0

Dokładnie przód załącza się przy różnicy prędkości 4% miedzy tyłem a przodem. Działa na zasadzie "piesków" tak że jak złapie to nie raz trzeba cofnąć aby puścił.. Jest to bardzo złe rozwiązanie. Na dodatek często pękające wałki w przednim moście.. przyczyna brak przegubów miedzy mostem a skrzynią. Jak wyeliminować usterkę? Zamontować owy wynalazek :)

Edytowano przez grzeniomanu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cienias102    0

Dokładnie przód załącza się przy różnicy prędkości 4% miedzy tyłem a przodem. Działa na zasadzie "piesków" tak że jak złapie to nie raz trzeba cofnąć aby puścił.. Jest to bardzo złe rozwiązanie. Na dodatek często pękające wałki w przednim moście.. przyczyna brak przegubów miedzy mostem a skrzynią. Jak wyeliminować usterkę? Zamontować owy wynalazek :)

 

O jakim przegubie piszesz? masz na myśli zwykły przegub gumowy, czy jakiś homokinetyczny, kardana, czy jeszcze inny wynalazek, bo nie bardzo wiem co ten przegub ma robić na tym wale.... Jeśli oś obrotu nie ulega przegięciu to po co przegub?? Może jakieś sprężynowe lub gumowe sprzęgło skoro się blokuje?

Edytowano przez cienias102

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzeniomanu    0

Mam tu na myśli jakiś homokinetyczny przegub, teoretycznie mogło by się zdawać że nie ulega przegieciu, ale wszystko się z czasem wyrabia i jak do tego dojdzie jazda po nierówności (bruzda itp) wtedy wyjście ze skrzyni i z mostu nie jest że tak powiem symetryczne i wtedy dochodzi do usterki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ltz55aluki    0

witam :)

co do napedu to nie wiem czy to dobre rozwiaznie czy zle...

tak poza tematem zalozylem tura do swojego ltz zobzczymy jak dlugo pochodzi:D

tur jest 3 sekcyjny szerokosc robocza sprzetow to 1m:)(lyzka i krokodyl)

powiem tak jak dla mnie wystarczy na razie pozniej jak sie bd cos psulo to sprzedam i ciul mu w leb:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fant25a    0

Co może być przyczyną rozwalania łożyska oporowego-sprzęgłowego? Dodam, że to kolejna taka awaria. Wyczytałem co jest przyczyną urywania śrub, ale odpowiedzi na moje pytanie nie znalazłem. Może macie jakieś propozycje, bo nie chciałbym rozpoławiać ponownie ciągnika, a robię to średnio co 2 lata, jak nie częściej :-(

Edytowano przez fant25a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ltz55aluki    0

ja jak swojego zpolowilem to lozysko caly czas chodzi dotyka lapek tez nie wiem czemu..

na razie chodzi a minelo pol roku..

ale z tego co mnie sluluchy dochodza to juz chyba powoli siada wiec trzeba bd zagladnac cos sie dzieje..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robjab    0

Mam tu na myśli jakiś homokinetyczny przegub, teoretycznie mogło by się zdawać że nie ulega przegieciu, ale wszystko się z czasem wyrabia i jak do tego dojdzie jazda po nierówności (bruzda itp) wtedy wyjście ze skrzyni i z mostu nie jest że tak powiem symetryczne i wtedy dochodzi do usterki

 

 

 

ja zamontowałem wał napędowy z FSO 1500 z dwoma krzyzakami i wtedy działa wszystko prawidłowo POLECAM!!!

 

czy ktoś zna temat sprzęgła a dokładnie chodzi mi o te długie śruby od łapek bo co roku mi je urywa ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ole    0

Czy ktoś z was jeździ na oponach 11,2x20 z przodu zamiast standardowych 8,2x20, czyli takich jak u MTZ?

Zakupiłem ostatnio nowe na tył i zastanawiam się na zakupem nowych przednich i ciekawi mnie jak się sprawują szersze balony w przodzie w praktyce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

Opony 11.2 są wyższe od 8.2,nie będzie ci sie zgrywało przełożenie z tylnymi kołami.

Chyba że z tyłu też założysz większe opony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hawkblizyce    0

Mam pytanko. Chcę zmienić pierścienie tłokowe w LTZ 55A. No i zastanawiam się czy pierścienie od t-25 będą pasowały czy też muszą być od Ltz-a??? :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ole    0

Z tego co wiem to tłoki są te same, to i pierścienie będą takie same.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cienias102    0

Mam pytanko. Chcę zmienić pierścienie tłokowe w LTZ 55A. No i zastanawiam się czy pierścienie od t-25 będą pasowały czy też muszą być od Ltz-a??? :huh:

 

Wymiana pierścieni bez szlifu nie ma sensu. Zamiast zwiększyć mu kompresję jeszcze pogorszysz. Cylinder wyciera się razem z pierścieniem w kształt elipsy(zgodnie z wykorbieniem wału). Zakładając nowy okrągły pierścień przez chwilę będzie lepiej ale powierzchnia tercia się zmniejszy i zarówno cylinder jak i pierścienie ulegną bardzo gwałtownemu zużyciu. Lepiej doktora zalać i pięć lat pociągnie a potem szlif zrobić albo drugi silnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuras    4

Potwierdzam ........po wymianie samych pierścieni na chwilę sie poprawiło i po około 150 mth było jeszce gorzej jak przed wymianą................polecam tylko: nowe tuleje tłoki pierścienie i przy zakupie uwaga na kiepskiej jakości zamienniki najlepiej zakładać orginały ...

Edytowano przez kuras

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor16145    2

My mieliśmy założoną z 80konnego mtz tylko trzeba było dawkę zmniejszyć i bylo ok.jest lepsza od rotacyjnej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ltz55aluki    0

no to ze jest lepsza to wiem..

dawke trzeba zmiejszyc no ale przy okazji pasuje i wtryski wykrecic i oddac do regeneracji..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zozo20    0

Koledzy pomóżcie ;)

Jaka może być przyczyna spadku cisnienia oleju w silniku zarowno na zimnym jak i cieplym o okolo 0.7??

zegar dobry jest, to wina pompy, zaworu czy moze filtr olju ma cos do rzeczy czy moze calkiem co innego?? poradzcie cos, sile ma chodzi jak chodzil tylko to cisnienie, spadlo raczej nagle i teraz tak ma...

witam kolego i co doszłes juz co z tym cisnieniem jest bo u mnie stała sie podobna rzecz tzn jak złozyłem silnik po urwaniu wału do jakies 2 miesiace było oki tak trzymał cisnienie 4 nie zaleznie czy na zimnym czy na ciepłym a na obrotach dochodziło nawet do 5 a teraz ma tylko 2,5 a na wolnych obrotach spada do 1 nawet nizej nom i niewiem co jest zawor nie reaguj pewnie pompa siadła ale nie wiem czekam na jakos rade ??????? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ltz55aluki    0

czy wie moze ktos z was jak wymienic lozyko to co jst za pompa wtryskowa w sprezarce chyba o ile sie nie myle...

wykrecilem starta pompe i w raz z pompa wyszla mi ta koronka co sruby trzyma...

no i chyba lozysko nadaje sie do wymiany sciaglem zbezpieczenia ale za chu.... nie idze lozyska wycoagnac...

jak ktos wie niech napisze..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez c308
      Witam zastanawiam sie czysto teoretycznie gdybym chciał założyć firmę produkującą traktory to jak taka maszyna powinna wyglądać aby z podzespołów dostępnych na rynku stworzyć tanią,prostą maszynę do której nawet za 20,30 lat nie byłoby problemu o części.I czy w ogóle w Polskich realiach takie cos (moje marzenie z dziecinnych lat)jak budowa ciągnika jest realne.
      Moja propozycja jest taka silnik 100km mocy perkins,pompa podnośnika ursus c 385 lub 1224,tuz także od nich,Kabina prosta wykonana we własnym zakresie tak samo maska i światła.Najważniejsze z czego skrzynia i mosty aby za pare lat był dostęp do części.Wałek 540 zalączany elektromagnetycznie jak noże w kosiarce,tak samo załączany przedni napęd.Cena 100 tys za egzemplarz czy to ma jakikolwiek sens.
    • Przez PatrykBesiński
      Dzień dobry, 
      Problem jaki wykryłem w Renault Dionis 130 podczas pracy na wałku WOM. Po włączeniu wałka na sucho, bez podłączonej maszyny jest wszystko ok, wałek pracuje, natomiast podczas pracy pod obciążeniem WOM wałek po chwili wyskakuje, dźwignia przeskakuje w pozycję neutralną. Trzymając dźwignię lekko palcami jest ok, ale gdy nie przytrzymuję dźwigni to po sekundzie wypada. 
      Dzieje się tak pod obciążeniem.
      Gdzie może leżeć problem? 
      Czy jest tam jakaś regulacja dźwigni i być może za lekko wskakuje czy raczej problem leży gdzieś w napędzie WOMu? 
    • Przez dominikl95
      witam pojawił mi się problem w fordzie 7910 z przednim napędem Majac wyłączony napęd uprawiałem ziemię i jechałem pod górkę i widziałem że napęd się sam załączał i wyłączał.Tak jak by dostawał prąd i się włączał Dodam że rowniez że przy włączonym przycisku nie pali mi się światełko na przycisku że jest załączony. Myślicie że to wina włącznika elektrycznego 4x4 czy głębsza usterka
    • Przez Stachowy
      Witam!
      ostatnio zaczalem sie zastanawiac czy zamiast kupna c360 i tura do niego nie lepiej bedzie kupic ostrowka. bo tak z przodu mamy tura na grubej ramie a tylka wyzke mozna odjac.
      i mam kilka pytan do osob ktore pposiadaja ostrowki. jaki jest udzwig przedniej łyzki, i czy tylni most jest jak w c360 ze da rade zrobic belki i zaczep. bo wiem napewno ze przekaznika nie ma i ze nalezalo by dac duza p[rzeciwwane na tyle bo jednak lyzka troche wazy. dobrym plusem jest wspomaganie i oddzielny zbiorkim z plynem do hydrauliki jakiego nie oferuje c360.
      czekam na opinie pozdrawaiam
    • Przez dominikl95
      co powiecie na temat forda 7910 planuje zakupić ,na co zwrócić uwagę jak z awaryjnoscia,spalaniem itp
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj