Polecane posty

mirasek    13

Pojemność układu smarowania silnika:

MF 3075, 6110, 6120, 6130, 6140 - 7 litrów

MF 6150 - 7,4 litra

MF 3050, 3060, 3065, 3070 - 7,5 litra

MF 3085, 6160, 6170, 6180, 6190 - 14,8 litra

MF 3635, 8110, 8120, 8130, 8140 - 16,5 litra

MF 3080, 3090, 3095 - 16,6 litra

MF 3115, 3120, 3125, 3645, 3655 - 19 litrów

MF 2680, 2685, 2720, 2725, 3630, 3650 - 19,4 litra

MF 3670, 3680, 3690, 8150 - 21 litrów

 

Wymiana - co 250 mth

Minimalna klasa jakości - CC (wolnossące), CD (turbo)

 

Pojemność układu smarowania skrzyni:

MF 3075, 3085 - 54 litry

MF 3050, 3060, 3065, 3070, 3080, 3090, 3095 - 60 litrów

MF 6110, 6120, 6130, 6140, 6150, 6160, 6170 - 62 litry

MF 3115, 3120, 3125 - 64 litry

MF 6180, 6190 - 68 litrów

MF 3670, 3680, 3690 - 75 litrów

MF 2680, 2685, 2720, 2725, 3630, 3635, 3645, 3650, 3655 - 85 litrów

MF 8110, 8120, 8130, 8140, 8150 - 87,5 litra

 

Pojemność układu chłodzenia:

MF 3050, 3060 - 16 litrów

MF 3075, 6110, 6120, 6130, 6140, 6150 - 17 litrów

MF 3065, 3070 - 20 litrów

MF 3080, 3085, 3090, 3095, 3115, 3120, 3125, 6160, 6170, 6180, 6190 - 25 litrów

MF 2680, 2685, 2720, 2725, 3630, 3635, 3645, 3650, 3655, 3670, 8110, 8120, 8130, 8140, 8150 - 27 litrów

MF 3690 - 30 litrów

MF 3680 - 34 litry

 

Pojemności katalogowe, jeśli są błędy proszę pisać, poprawie :) O rodzajach oleju do skrzyni chyba nie muszę pisać, temat poruszany zylion razy na forum :)

  • Like 1
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cineek    8

Bardzo dobry temat, na pewno przyda mi się przy wymianie płynów i olejów na sezon przy Fedku :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

@Ferdek07, chyba sam kiedyś pytałeś ile oleju wchodzi do silnika w Twoim Lambo? :) Moim zdaniem dobrze jest wiedzieć czy na wymiane kupić 50 czy 80 litrów oleju przekładniowego. Wiele razy ktoś sie pytał ile oleju czy płynu wchodzi do jego modelu, więc podaje i przyczepiam temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    60

szczerze mówiąc to taki temat(a najlepiej gdyby był taki temat dla każdej marki) jest nieraz bardzo przydatny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cineek    8

Właśnie, po co kupować za dużo lub za mało oleju, trzeba wiedzieć konkretnie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

No spoko tylko ja nie wiedziałem czy to temat ogólnie dla mf-a tylko zarezerwowany czy dla innych marek też :)

ps. tak na marginesie to chciałem tylko zapytać czy dobrym pomysłem będzie zalanie mf 255 olejem utto do skrzyni tzn przerobionym olejem z lambo, czy mf się nie zbuntuje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    60

przerobionym to na pewno nie,

bo rozumiem chcesz go zalać aby mieć taki sam jak w lambo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

nie, chce zalac zuzyty by zaoszczedzic. ja nie polecam takiej praktyki gdyz olej oprocz tego, ze z czasem traci swoje wlasciwosci, takze czysci, wiec przy wymianie caly brud ścieka ze starym olejem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

UTTO napewno nie zaszkodzi skrzyni w 255, to taka przekładniówka o rozszerzonym działaniu :) Co do lania zużytego... hydraulika ma filtry, spuszczony olej może sie też odstać ale świeży to on już nie będzie. Z drugiej strony jeżeli konfrontujemy to z jakimś agrohipologlutem bełtającym sie lata w małym ferdku to taka zmiana może wyjść mu tylko na lepsze :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Ferdek07, chyba sam kiedyś pytałeś ile oleju wchodzi do silnika w Twoim Lambo? ;) Moim zdaniem dobrze jest wiedzieć czy na wymiane kupić 50 czy 80 litrów oleju przekładniowego. Wiele razy ktoś sie pytał ile oleju czy płynu wchodzi do jego modelu, więc podaje i przyczepiam temat.

Mirasek wierz może ile wchodzi oleju do przedniego mostu i zwolnic do MF 6140 z mostem DANA ?.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Mirasek wierz może ile wchodzi oleju do przedniego mostu i zwolnic do MF 6140 z mostem DANA ?.

 

o ile dobrze pamiętam zwolnice 2x0,9l most 6-7

 

ale nie daje za to głowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ariss    25

a gdzie się wlewa i jaki olej do zwolnic i przedniego mostu bo ja mam 6160

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Mirasek wierz może ile wchodzi oleju do przedniego mostu i zwolnic do MF 6140 z mostem DANA ?.

Zależnie od modelu mostu (dyfer + 2x zwolnica)

AG66 - 5,6 + 2x 0,8

AG75 - 5,6 + 2x 1,0

AG85 - 5,6 + 2x 1,0

AG105 - 7,6 + 2x 1,2

 

Jeśli dobrze pamiętam Dana ma korek wlewowy z lewej strony na tylnej ścianie obudowy, spustowy z przodu na dole główki. Korki wlewowo-spustowe zwolnic mostu znajdują sie po wewnętrznej stronie piast, ustawiane do spuszczenia na godz. 6, a do wlewania na godz. 3 lub 9 ;) Starsze typy osi mogą mieć inaczej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    46

przy spuszczaniu oleju z przedniego mostu radzę odkręcić też korek wlewowy, bo oś nie ma odpowiecznika i trudno olej złapać... ;)


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ariss    25

każdy ma w przednim moście i zwolnicy olej czy tylko niektóre wersje serii 61xx??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek918    6

A umnie do skrzyni do MF 8110 weszło 100 litrów. I było dopiero ponad połowe na bagnecie. Albo czegos tam nie mam w skrzyni :lol: albo dane katalogowe są naciągniete. Zaznaczam ze zadnego wycieku nie miałem podczas wlewania:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Może być jakiś błąd, bo modele do których miałem kilka źródeł (w tym fabryczne) sprawdziłem i się zgadzało, ale wszystkich nie mam możliwości zweryfikować także opierałem sie na tym co mam. Kolejna sprawa to mnogość wersji, np. w skrzyni 8210 wchodzi grubo ponad 100 litrów, może Twoja 8110 to jakaś "przejściówka" z nowszą skrzynią, nie wiem, tak gdybam ale dobrze że teraz wiemy o rzeczywistej rozbieżności dla tego modelu :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtz_820    0

Koledzy potrzebuje pomocy Jaki olej zalac do skrzyni w MF 3125. Czy nadaje sie olej superol F 27-57 lub ATF 2?


www.youtube.com/watch?v=h2Rj1KTcGdE

Zapraszam do oglądania oceniania i komentowania ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adas157    0

Ile oleju wchodzi do mf 3070 do przedniego mostu na zwolnicy jest taki symbol 2 5 7

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

To olej tylko do układów hydraulicznych, nie nadaje się do przekładni, hamulców, sprzęgieł, itp.

 

Z Fuchsa dobry będzie Agrifarm UTTO MP, ewentualnie Agrifarm STOU, z tym że ten pierwszy będzie lepszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
    • Przez ziolek1996
      Czy ktoś z was posiada lub niedawno zakupił instrukcje z naprawami i obsługą MF3xxx? i czy są tam przydatne rzeczy?

      taka jak w linku
      https://allegro.pl/oferta/instrukcja-napraw-massey-ferguson-3050-3070-3060-9937756038?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj