zetor1111

Zetor 6340 -pompa

Polecane posty

zetor1111    2

Witam Chcę sie was poradzić jaką pompę wybrać do mojego zetorka ponieważ mam na nim tura i trochę wolno chodzi i pomyslałem żeby założyć pompę o większej wydajności :) Macie coś takiego zrobione u siebie ?????? Mam możliwość kupienie pompy o wydajności ok 70 l\min tylko nie wiem czy nic sie nie stanie w ciągniku :) Jaką pompę polecacie????????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

A gdzie masz teraz pompę, pod mostem czy przy rozrządzie?Ta pod mostem ma 32L na min,a z przodu troszkę więcej.Jak chcesz założyć pompę o większej wydajności to pamiętaj że filtr powinien być do niej odpowiednio dobrany o takim przepływie jaki ona ma przy max. wydajności, a raczej będzie się to wiązać z wymiana obudowy.

70L to sporo, ale znasz dokładnie jej parametry, bo wydajność jest podawana w cm3/obr i każda z nich ma określone max-e. obr-y.Dlatego powinieneś znać obroty w miejscu gdzie będzie zainstalowana i ważny jest również kierunek obr. bo są pompy lewe i prawe.

Co do przyłącza to wiadomo że przekrój (ssący o większym przekroju) przewodów również musi być odpowiedni, każde przewężenie spowoduje wzrost temperatury oleju i spadek wydajności.

Niestety sama pompa to nie wszystko, jak chcesz bez "stresu" śmigać z turem uwzględnij to co napisałem, a jak masz taki model ZETORA to może zainwestować i założyć pompę koło rozrządu.


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor1111    2

pompa jest z lewej strony bloku to jest ten nowszy zetor bo te z serii 52 - 77 to mają pompę z przodu . A jak bym założył pompę o wydaności 50 l\min to musiał bym zmieniać ten filtr i obudowę :) ????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

Jak masz pompę przy rozrządzie i tur ci nie podnosi za szybko, to pewnie jest ta o mniejszej wydajności. Z katalogu wynika że były tam montowane pompy o wydajności 32L (nr. kat. z napędem 7245-4151) i 40L (nr. 7245-4152), ze sprzęgiełkiem lub bez.

Co do filtra to tak jak pisałem musi być o odpowiedniej przepustowości, bo olej pójdzie przez zawór przelewowy i nie będzie filtrowany, a wiadomo że to będzie nie zdrowe dla rozdzielaczy itd..

Podobnie jak pompy filtry również są dwa, nr. kat. 7011-4550 to ten standartowy z obudową i 50.425.901.

Powinieneś sprawdzić jaką pompę i filtr masz żeby po ewentualnej modyfikacji było wszystko ok.

Wybacz że tak się rozpisałem o tym filtrze, bo znam przypadek ZETORA gdzie właśnie dołożona była mocniejsza pompa i jak rozsypało się łożysko w skrzyni to niestety filtr nie spełnił swojej roli i zaczęły się kłopoty.

ZETORY serii 52xx do 77xx miały pompy montowane pod tylnym mostem o wyd. 32L (z tego co wiem to seria 33xx do 73xx również) tylko niektóre szczególnie sprowadzane z zachodu mają dołożoną inną pod chłodnicą, ale to było robione na własną rękę.


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

 

Co do filtra to tak jak pisałem musi być o odpowiedniej przepustowości, bo olej pójdzie przez zawór przelewowy i nie będzie filtrowany, a wiadomo że to będzie nie zdrowe dla rozdzielaczy itd..

 

Mówisz o filtrze na ssaniu pompy? Zbyt mała przepustowość ograniczy wydatek pompy, jednak cały olej będzie filtrowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    19

Pompa powinna mieć tabliczkę znamionową i na niej jest jej nr. i wydatek w cm3/obr. i np jak będzie pisało 22,5 to znaczy że przy 1000 obr. daje 22,5 L na min.Dlatego wcześniej pisałem o tych obrotach.

Jeszcze kwestia ciśnienia bo każdy układ ma zawór bezpieczeństwa który jest wyregulowany na określoną wartość i jeśli jest to np. 180 bar. to pompa powinna umieć wytworzyć takie właśnie ciśnienie.Z reguły są montowane mocniejsze, ale zasada jest taka że im większy wydatek tym mniejsze max. ciśnienie i dopuszczalne jej max. obr..

Filtry są oczywiście montowane i na ssaniu i na powrocie.W ZETORZE wstępny filtr to sitko miedziane i krążki magnetyczne, takie rozwiązanie jest dobre bo minimalnie hamuje przepływ oleju i pompa się "nie męczy".Natomiast filtr dokładny jest na powrocie jak olej przejdzie przez rozdzielacz to przez niego wraca do skrzyni i ja właśnie to wykorzystałem montując chłodnicę oleju.


ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luki0489    10

Aby szybciej chodził tur to można by spróbować podpiąć go bezpośrednio pod pompę i ominąć rozdzielacz... co wy o tym sądzicie? może ktoś tak ma?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stprocent    0

Jak zamontować siłownik hydrauliczny dwu sekcyjny zamiast śruby zbiorczej(cięgna) . Gdzie podłączyć dopływ ciśnienia oleju ; z pompy czy z szybko złącza ? Proszę o szybka odpowiedz wszystko oczywiście jest napisane do zetora 6340

Edytowano przez stprocent

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

wszystko zależy od tego czy oprócz siłownika będziesz jeszcze potrzebował wyjść np do obrotu pługa, ale najlepiej to mi się wydaje żebyś dorobił sobie dwa wyjścia z drugiej strony, bo jest możliwość zwłaszcza jeżeli masz tylko jeden siłownik wspomagający podnośnik to bez problemu wyprowadzisz sobie dwa wyjścia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Obi32
      Witam, można ten luz na przedniej osi jakoś wyregulować?

    • Przez ddd4233
      Witam czy może ktoś z was instalował zewnętrzny rozdzielacz zamiast tego oryginalnego ? (Zepsuty rozdzielacz nie potrzebuje ehr)  już mam wypatrzony rozdzielacz 3 sekcie (dwie pływające jedną zwykła ) z podłączeniem nie będę miał problemu. Tylko chodzi o to że na jednym poście w forum widziałem jak ktoś zakładał rurkę taka dłuższa(c360)  ta od tłoka potem widziałem jak ktoś zakładał rurkę tą od powrotu też od c360 . I teraz moje pytanie jest takie  czy zamiast tego rozdzielacza co jest w środku w zetorze założył bym adapter taki od c360 to by miało prawo chodzić? Dodam zdjęcie poglądowe o jakie elementy mi chodź . Prosił bym o pomoc

       

    • Przez Obi32
      Zetor 7745, rok 1990,.sprowadzony z Finlandii, 3800 mtg. 
      Po regeneracji pompy jak to bywa trzeba, ustawić kąt wtrysku. No i tutaj zaczynają się schody tak mnie zastanawia bo mam te 3 kreski ale przed demontażem kreciłem jeszcze kołem zamachowym i paliwo drgalo w pierwszej sekcji zupełnie w innym miejscu A dokładniej 1/3 obrotu koła zamachowego dalej.Dodam że ciągnik chodził dobrze przed regeneracją pompy jak i ustawieniu kątu na znakach i normalnie odpala, tylko dlaczego paliwa na kapilarce drgało w innym miejscu. Może ktoś miał podoby problem i wie jaka jest przyczyna. Z góry dzięki za odpowiedź!
    • Przez raven18
      Hej, ma ktoś zamontowane wewnętrzne lusterko na ramce tylnej szyby, do łatwiejszego zaczepiania maszyn (na zaczep hitch, który jest nie widoczny za zaczepem do przyczep jednoosiowych i trzeba na czuja podjeżdżać). Oglądałem zdjęcia ciągników i nie znalazłem jak to w sumie wygląda, czy to dobry pomysł skoro chyba nikt nie montuje? 😎 
    • Przez dawidkrawczyk
      Witam, jestem w posiadaniu Zetora 5211 i chciałbym założyć przedni napęd od Zetora 5245. I właśnie przychodzę z pytaniem co trzeba przerobić w skrzyni biegów żeby wszystko ze sobą współpracowało?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj