Skocz do zawartości

Zdjęcie

Zetor proxima power


945 odpowiedzi na ten temat

#861 Share leszekd

leszekd

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 827 postów

Napisany 25 październik 2014 - 21:51

Zetor proxima power

No kolego w polu może i tak spalanie tak jak piszesz. Jednak transport i jazda z prędkością absurdalną :) i przewracanie siana to jakieś nieporozumienie. 

A z tym piszczeniem to jest na to sposób. Wystarczy po zapaleniu ciągnika dodać gazu do momentu aż zapalą się 2 żółwie wtedy skrzynia się nastawi do pracy, wzrośnie napięcie zasilania i jest ok cięgnik działa można go maltretować. A po ostatniej kalibracji oczywiście przy okazji pierwszego przeglądu oo tragedia poszedł w pole trochę zaorał i zaczął się pisk postawiłem trupa do stodoły dzwonię po serwis do mechaniora który ostatnio to robił a on aa może centralka może stacyjka a może nie wiadomo co.  Postał sobie parę dni i teraz jest ok ja myślę że to musi się dotrzeć i będzie działać. A tak jak kolega wyżej pisze że tam wymieniali to pompę to coś tam. A zapytam a sprawdzali czy trzeba to wymieniać jak pisze w instrukcji. Ten traktor na ciśnieni stoi i ja mam takie ważenie że mechanicy z serwisu naprawdę nie bardzo ogarniają temat.  



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetor proxima power Dzisiaj, 07:54
  •  

#862 Share adikpl1

adikpl1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1848 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BLM

Napisany 25 październik 2014 - 22:02

Zetor proxima power

Zrzuta na browary, to jutro udostępnię co nie co :P



#863 Share stantom

stantom

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów

Napisany 25 październik 2014 - 23:45

Zetor proxima power

Ja niestety mam odmienne zdanie na temat docierania, a mianowicie wydaje mi się ,że docierało się maszyny takie jak c-360 itp. w zeszłej epoce, owszem nie katowałem go przez pierwsze 100 mtg pracował głównie przy lekkim transporcie i opryskiwaczu. Natomiast  o docieraniu elementów hydraulicznych pierwsze słyszę. Z resztą ciągnik po przepracowaniu 300 mtg chyba się przynajmniej częściowo dotarł . Gazowanie owszem pomaga, sam to też wydedukowałem z tym, że jest to rozwiązanie doraźne, a chyba nie na tym to polega żeby płacąc grubą kasę za maszynę samemu szukać jakichś tam kombinacji. Moim zdaniem ma działać wszystko poprawnie i koniec. Nie spotkałem się żeby w instrukcji pisało " drogi użytkowniku uzbrój się w cierpliwość, a z wiekiem się dotrze", oczywiście żartuję ale nie mam zamiaru czekać do końca gwaranci i jeździć z kapiącym dachem, piszczącą skrzynią ,miernie działającym tuzem, nadmiernym ciśnieniem w układzie hamulcowym itd.,itp. Zresztą co będziemy się przerzucać argumentami ja wychodzę z założenia ,że nie ważne czy to fendt czy proxima nowe to nowe ma być sprawne i użyteczne ,a nie uciążliwe . Pozbyłem się" starych trupów" ,żeby mieć więcej czasu na główkowanie jak dobrze opchnąć zboże :) , a nie fajdać się w smarach, a tu  niespodzianka nowe i też trzeba grzebnąć.


Edytowany przez stantom, 26 październik 2014 - 00:22.


#864 Share leszekd

leszekd

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 827 postów

Napisany 26 październik 2014 - 18:56

Zetor proxima power

Ja myślę że się jednak dociera nie ważne czy to zetor czy niebieski traktor czy zielony. A zetor szczególnie  ja dostrzegam zbyt wiele podobieństw z starą 60tką niż różnic. Zauważ że dociera się skrzynie biegów a pływa w tym samym oleju co hydraulika i jestem pewien że sypie sporo żelastwa do oleju. Podzielam Twoje zdanie "nowe" a działa jak po 4 tyś godzin ale ja się pocieszam tym że nowe niebieskie i zielone traktory znajomych robią jeszcze leprze niespodzianki. 



#865 Share stantom

stantom

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów

Napisany 26 październik 2014 - 19:42

Zetor proxima power

Trochę nie ogarniam, to znaczy, że mam być bierny, nie zwracać uwagi na typowe objawy czyjegoś niedbalstwa, braku kontroli jakości? Tym bardziej kiedy serwisant z głupawym uśmieszkiem mówi" powerka to norma". Może jestem zbyt przewrażliwiony ale ja jakoś nie umiem się pocieszyć tym że komuś padł niebieski czy zielony traktor to tak ma być - no coś chyba nie chalo. Dla mnie niebieskie czy zielone czy czerwone kosztuje grubą kasę, którą musisz uzbierać  np. za pszenicę o określonych parametrach i tu nie ma ustępstw, że" kup pan a parametry przyjdą z czasem". Pozdrawiam optymistów. :)



#866 Share adikpl1

adikpl1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1848 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BLM

Napisany 28 październik 2014 - 12:36

Zetor proxima power

Amełykański podręcznik sprzedaży Proximy:

http://dealers.zetor...OXIMA POWER.pdf



#867 Share machtomi

machtomi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 250 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 listopad 2014 - 13:23

Zetor proxima power

Mam pytanie jak to jest z ta mocą w poszczególnych wersjach Zetora  Proxima 80, 90 100

silnik taki sam a moc w każdym inna czy jest tam założona jakaś blokada czy co?

czy warto dopłacić do 100 czy lepiej kupić tańsza wersje 80?

 

 



#868 Share Kamil1998

Kamil1998

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 620 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowsze

Napisany 13 listopad 2014 - 21:44

Zetor proxima power

Z tego co mi mówił pan w fabryce,to są założone inne pompy, mocniejsze flaki (proporcjonalnie do mocy) i coś tam jeszcze. Twierdził,że podkręcić mocy niby się nie da,ale jakiś lepszy spec na bank sobie z tym poradzi ;)


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

#869 Share adikpl1

adikpl1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1848 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BLM

Napisany 14 listopad 2014 - 14:40

Zetor proxima power

Silniki są na bank identyczne poza jak kolega powyżej mówi pompą paliwową. W serii Forterra przy wyższych mocach jest większe turbo i chyba intercooler



#870 Share Rado9990

Rado9990

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 109 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo,motoryzacja,muzyka

Napisany 21 listopad 2014 - 17:05

Zetor proxima power

Te nowe proximy co mają silniki 16 zaworowe będą mieć na masce napis 16V tak jak to jest w forterrach ?



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetor proxima power Dzisiaj, 07:54
  •  

#871 Share AdeXZet

AdeXZet

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 90 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ok. Knyszyna Podlaskie

Napisany 22 listopad 2014 - 16:42

Zetor proxima power

@Rado a od kiedy zetor montuje w proximach silniki 16 zaworowe?



#872 Share Rado9990

Rado9990

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 109 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo,motoryzacja,muzyka

Napisany 22 listopad 2014 - 16:52

Zetor proxima power

Od przedstawiciela zetora słyszałem ze od czerwca już miały mieć,ale te co stoją na placach i nie zeszły pewnie maja jeszcze silniki 8 zaworowe.



#873 Share Kamil1998

Kamil1998

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 620 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowsze

Napisany 23 listopad 2014 - 14:55

Zetor proxima power

Chyba najprościej poznać proxę 16V po większej średnicy komina ;)


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

#874 Share mariuszalu

mariuszalu

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 22 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 listopad 2014 - 19:29

Zetor proxima power

Na masce nie ma napisu o liczbie zaworów. Najlepiej podnieść masę i na pokrywie od zaworów będzie ich liczba. Nowe Proximy Power mają silniki 16 V i filtr DPF.

 



#875 Share maciek21

maciek21

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 29 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 30 listopad 2014 - 10:18

Zetor proxima power

witam serdecznie proszę o pomoc do końca grudnia muszę wybrać jaki cięgnik kupić i zastanawiam się nad Proxima power 100 jak to jest teraz z tym rewersem nadal sa z nim problemy czy już jakoś zaradzili temu problemowi  z tym wyskakującym błędem skrzyni nie chce  wydać pieniędzy a później żeby cięgnik stał



#876 Share stantom

stantom

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów

Napisany 30 listopad 2014 - 22:51

Zetor proxima power

Z rewersem jest wszystko ok. Kłopotliwe jest sprzęgło i skrzynia . Ale przy obecnej promocji obleci. Poczytaj poprzednie wpisy ,a będziesz miał konkretne argumenty do negocjacji ceny.


Edytowany przez stantom, 30 listopad 2014 - 22:55.


#877 Share maciek21

maciek21

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 29 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 01 grudzień 2014 - 11:07

Zetor proxima power

wiesz co kolego to ja dziekuje za taki sprzet potrzebuje ciagnika niezawodnego o każdej porze i dnia nie będę później użerał sie jak minie gwarancja wielkie dzięki za odp myslałem ze już cos tam poprawili nie wiem co to za firma która rzuca na runek bubel i nic z tym nie robi by to dopracować 



#878 Share leszekd

leszekd

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 827 postów

Napisany 01 grudzień 2014 - 19:11

Zetor proxima power

A co skrzynia - skrzynia jest ok biegi wchodzą jest ich trochę można dobrać przełożenie wedle potrzeb, uciąg jest. Problem jest taki że czasem piszczy jednak na nic to nie wpływa jeździ i wszystko działa dobrze. Pan Lajza szew serwisu skazał po czesku że trzeba kalibrować ja mu że po kalibracji dopiero była komedia.

Problem tego ciągnika to silnik pali straszne ilości paliwa. Tam piszą ludzie że nie tak wiele ja twierdzę ze pali zbyt dużo znajomy ma mówi to samo inny ma forterre z takim silnikiem dzisiaj zarzekał się że sprzeda jak tylko minie 5 letni okres unijny. Jak ma nie palić jak ma zbiornik 180 litrowy :) Ursus 1614 jak by palił tyle co proxima chyba by pękł od nadmiaru mocy.

 


Edytowany przez leszekd, 01 grudzień 2014 - 19:14.


#879 Share stantom

stantom

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów

Napisany 01 grudzień 2014 - 21:18

Zetor proxima power

No jeżeli pan Lajza twierdzi, że tak ma być, to ja nie mam żadnych zastrzeżeń, bo u mnie pali tyle co fiat 126p :D



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetor proxima power Dzisiaj, 07:54
  •  

#880 Share leszekd

leszekd

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 827 postów

Napisany 03 grudzień 2014 - 21:48

Zetor proxima power

Kody błędów 

11 usterka przełącznika kierunku jazdy pod kierownicą STOP Przełącznik kierunku jazdy pod kierownicą podaje jednocześnie 2 iwięcej sygnałów Wymiana przełącznika pod kierownicą. Kontrola okablowania
12 Niskie ciśnienie oleju we skrzyni biegów STOP Nie zamknięty główny zawór V1. Czujnik ciśnieniowy PS nie jest zwarty Kontrola (wymiana) zaworu V1. Kontrola (wymiana) czujnika PS. Przerwany obwód zaworu V1. Przerwany obwód czujnika PS. Kontrola okablowania Zamknięty zawór powinien być pod napięciem. Otwarty zawór nie powinien być pod napięciem
13 Ciśnienie oleju STOP Główny zawór V1 nie jest otwarty. Czujnik ciśnienia PSF zostaje zwarty Kontrola (wymiana) zaworu V1. Kontrola (wymiana) czujnika PS. Zwarcie obwodu czujnika PS Kontrola okablowania Zamknięty zawór powinien być pod napięciem. Otwarty zawór nie powinien być pod napięciem.
14 Ciśnienie włączające oleju w sprzęgle jezdnym do przodu STOP Zawór P2 nie jest otwarty. Czujnik ciśnieniowy PSF nie jest zwarty Kontrola (wymiana) zaworu P2. Kontrola (wymiana) czujnika PSF Przerwany obwód zaworu P2. Przerwany obwód zaworu PSF Kontrola okablowania Jeżeli ciągnik może jechać do przodu, usterka dotyczy czujnika PSF, ew. jego obwodu
15 Ciśnienie odłączające w sprzęgle jezdnym do przodu STOP Zawór P2 nie jest zamknięty. Czujnik PSF zostaje zwarty Kontrola (wymiana) zaworu P2 Kontrola (wymiana) czujnika PSF Zwarcie w obwodzie czujnika PSF Jeżeli ciągnik kontynuuje jazdę do tyłu (sprzęgło jest włączone), usterka nie dotyczy czujnika PSF
21 Ciśnienie włączające oleju w sprzęgle jezdnym do tyłu STOP Zawór P3 nie jest dokładnie otwarty. Czujnik PSR nie jest zwarty Kontrola (wymiana) zaworu P3. Kontrola (wymiana) czujnika PSR. Przerwany obwód zaworu P3. Przerwany obwód zaworu PSR. Kontrola okablowania Jeżeli ciągnik może jechać do tyłu, usterka dotyczy czujnika PSR, ew. Jego obwodu
22 Ciśnienie odłączające w sprzęgle jezdnym do tyłu STOP Zawór P3 nie jest dokładnie zamknięty. Czujnik PSR zostaje zwarty Kontrola (wymiana) zaworu P3. Kontrola (wymiana) czujnika PSR. Zwarcie w obwodzie czujnika PSR. Kontrola okablowania Jeżeli ciągnik kontynuuje jazdę (sprzęgło jest włączone), usterka nie dotyczy czujnika PSF
23 Temperatura oleju w skrzyni biegów Usterka Przekroczono temperaturę roboczą oleju w skrzyni biegów Niewłaściwe dane z czujnika temperatury Zmniejszenie obciążania ciągnika, ew. jego zatrzymanie. Kontrola czujnika temperatury. Kontrola okablowania Dla temperatur powyżej 110°C
24 Przeciążenie czujnika temperatury Usterka Niska wartość oporu czujnika temperatury. Kontrola (wymiana) czujnika temperatury. Kontrola okablowania.
25 Zwarcie obwodu zaworu V1 Usterka Za niska wartość oporu zaworu V1. Przeciążenie zaworu
V1. Zwarcie okablowania lub zaworu Kontrola (wymiana) zaworu V1. Kontrola okablowania Ciągnik może nie umożliwiać jazdy
31 Zwarcie obwodu zaworu VM Usterka Za niska wartość oporu zaworu VM. Przeciążenie zaworu VM. Zwarcie okablowania lub zaworu Kontrola (wymian) zaworu VM. Kontrola okablowania. Niewłaściwe funkcjonowanie wzmacniacza momentu. Może nie działać
32 Zwarcie obwodu zaworu VB Usterka Za niska wartość oporu zaworu VB. Przeciążenie zaworu
VB Zwarcie okablowania lub zaworu Kontrola (wymiana) zaworu VB. Kontrola okablowania Niewłaściwe funkcjonowanie wzmacniacza momentu. Może nie działać
33 Zwarcie obwodu zaworu P2 Usterka Za niska wartość oporu zaworu P2. Przeciążenie zaworu
P2. Zwarcie okablowania lub zaworu Kontrola (wymiana) zaworu P2. Zwarcie w obwodzie zaworu P2. Kontrola okablowania Ciągnik może nie umożliwiać jazdy do przodu
34 Zwarcie obwodu zaworu P3 Usterka Za niska wartość oporu zaworu P3. Przeciążenie zaworu P3.
Zwarcie okablowania lub zaworu Kontrola (wymiana) zaworu P3. Zwarcie w obwodzie zaworu P3.
Kontrola okablowania Ciągnik może nie umożliwiać jazdy do tyłu
35 Czujnik temperatury oleju Usterka Wysoka wartość oporu czujnika temperatury Kontrola (wymiana)
czujnika temperatury Przerwany obwód czujnika temperatury Kontrola okablowania
41 Nieważna wartość sygnału dolnej pozycji pedału sprzęgła Usterka Nieważna wartość sygnału z liniowego czujnika w dolnej pozycji pedału sprzęgła Wykonać nową kalibrację. Regulacja czujnika liniowego. Kontrola (wymiana) czujnika liniowego Pozycja naciśnięta podaje ok. 1,75V
42 Nieodpowiedni zakres liniowego czujnika sprzęgła Usterka Nieważny zakres liniowego czujnika
sprzęgła pomiędzy dolną i górną pozycją pedału sprzęgła Wykonać nową kalibrację. Wykonać
regulację konsoli pedału. Regulacja czujnika liniowego Pozycja poluzowana podaje wartość ok. 3,6V
43 Wyłącznik bezpieczeństwa sprzęgła Usterka Wyłącznik sprzęgła nie jest włączony we właściwej pozycji
pedału. Wyłącznik powinien zadziałać przy wartości 1,95V i wyższej na wyjściu z czujnika liniowego
Wykonać regulację wyłącznika pedału sprzęgła. Przerwany obwód wyłącznika pedału sprzęgła.
Kontrola (wymiana) wyłącznika pedału sprzęgła. Wykonać kalibrację pedału sprzęgła 1,95V – to
szacunkowa wartość która zależy od napięcia zasilania PWM modulacja(500Hz)
44 Niska wartość Kalibracyjna sprzęgła jezdnego do przodu Usterka Zapisana wartość
kalibracyjna jest niższa od dopuszczalnego zakresu Wykonaj kalibrację
45 Wysoka wartość kalibracyjna sprzęgła jezdnego do przodu Usterka Zapisana wartość kalibracyjna jest wyższa od dopuszczalnego ZAKRESU Wykonaj kalibrację
51 Niska wartość kalibracyjna sprzęgła jezdnego do tyłu Usterka Zapisana wartość kalibracyjna jest
niższa od dopuszczalnego zakresu Wykonaj kalibrację
52 Wysoka wartość kalibracyjna sprzęgła jezdnego do tyłu Usterka Zapisana wartość kalibracyjna jest
wyższa od dopuszczalnego zakresu Wykonaj kalibrację
53 Temperatura kalibracyjna Usterka Niska temperatura kalibracyjna Podgrzej olej min do 50°C
Można wykonać wstępną kalibrację sprzęgieł
54 Nie ważnA kalibracja Usterka Kalibracja nie została zapisana Wykonaj kalibrację
55 praca na półsprzęgle informacyjny Nie chodzi o usterkę, ale informację dla operatora, że trzyma
sprzęgło nożne - pracuje na półsprzęgle przy obrotach powyżej 1200obr/min., w czasie dłuższym niż 5 sekund należy wcisnąć pedał
sprzęgła do końca lub poluzować na czas minimalny 3 sekund (ma to
wpływ na zużycie tarczek sprzęgła jezdnego) – więcej informacji w
Instrukcji obsługi.
56 praca na półsprzęgle informacyjny powtórzenie kodu 55 w jednym cyklu pracy (czyli od uruchomienia
silnika do wyłączenia silnika).

Edytowany przez leszekd, 04 grudzień 2014 - 21:59.


Podobne tematy