Polecane posty

marulekk    5334

jak to jest z jazdą na wyższych biegach z załączonym napędem, jest jakiś max prędkości jazdy 4x4 ?

 

 

pytanko może głupie ale teraz na śniegu nie idzie jechać bez napędu :P

Edytowano przez marulekk

sprzedam pług 3-skibowy ruski stan dobry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ksys    23

Na śniegu jest poślizg kół i nie słychać charakterystycznego wycia przedniego napędu jak to ma miejsce na asfalcie.Ja jeżdżę ok 20 25 km/h.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursus11    57

Mechanik od dilera powiedział nie używać powyżej 15km/h. Nie: włączać, wyłączać w trakcie jazdy bo może skończysz sie wiadomo jak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PABLO555    27

W instrukcji niejest napisane że niewolno włączać przedniego napędu w czasie jazdy ,jest tylko żeby nieużywać przy predkości pow.15 km/h

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursus11    57

To jest tylko jego sugestia. Strzeżonego Pan Bóg strzeże. Nie będę podważał opinii mechanika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej60    1

W proximie nie należy włączać przedniego napędu gdy tylne koła

się ślizgają a napęd jest wyłączony gdyż następuje nieprzyjemny zgrzyt i

można coś uszko dzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pablo44    10

Witam...

Dokładnie widać mechanik nie wysłowił się do końca, bo to logiczne na aswalcie napedu nie włączamy chyba że mamy nówki oponki to się jakoś zgrywa ale jak są udarte to nie za bardzo, z drugiej strony wiadomo że jak ciągnik się porusza z maszyną po polu to tylnia oś ma poślizg więc ja w takiej sytuacji bym się zatrzymał, a napewno jak już się kopiemy, raz zgrzytnie a raz nie, tylko jak długo tak sie będzie udawało <_< lepiej stanąć, z reszta jak się wjeżdża w pole to normalka że się włącza od razu przedni szczególnie podczas orki, jak by nie było przekładnia jakiś opór stawia a tak nie tylko nie stawia, ale i ciągnie :D

Pozdrawiam...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
power07    0

hej chłopaki mam power 85 jest ok

Witam...

Dokładnie widać mechanik nie wysłowił się do końca, bo to logiczne na aswalcie napedu nie włączamy chyba że mamy nówki oponki to się jakoś zgrywa ale jak są udarte to nie za bardzo, z drugiej strony wiadomo że jak ciągnik się porusza z maszyną po polu to tylnia oś ma poślizg więc ja w takiej sytuacji bym się zatrzymał, a napewno jak już się kopiemy, raz zgrzytnie a raz nie, tylko jak długo tak sie będzie udawało <_< lepiej stanąć, z reszta jak się wjeżdża w pole to normalka że się włącza od razu przedni szczególnie podczas orki, jak by nie było przekładnia jakiś opór stawia a tak nie tylko nie stawia, ale i ciągnie :D

Pozdrawiam...

ok

Nie cytuj poprzedniego posta

Edytowano przez danielhaker

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor1973    0

Witam, jestem zainteresowany Powerką 100, proszę o opinie na jej temat, jak z mocą i uciągiem i jak sobie radzi z pługiem obrotowym 3x40.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brutus44    5

mam powerke i szczerze to poradzi sobie w plugu 3*50 lub nawet 4*40. Oczywiscie w obrotówce.Warunek plug musi byc z tych lzejszych np. lemken opal 110 4skiby.Waga pluga tak do 1100 kg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pablo44    10

Albo z tych tańszych, to zetoroski sukov junior roto 4, (waga ok 720kg ), no ale wiadomo pociągnie czy nie pociągnie, wszystko zależy od wielu czynników; zwięzłość gleby tj, klasa, głębokość orki, czy stosujesz jakieś uprawki pożniwne czy tylko herbicyd i razuwa, z reszta dla jednego to pociągnie to 4x40 ale może ma piachy a orze na 20 cm bo mu złoto wyłazi na wierzch :D , a drugi ci powie że nie pociągnie ale on może mieć 2-ke i gline a orze na 28 cm, także musisz podawać precyzyjne pytania ;)

Z reszta podam ciekawostkę, mam gościa na wsi, ma zetorka forterre 10441 i ciaga nim (uwaga) kverneland-a obrotówkę (modelu nie pamiętam) 5 skibowego z przedpłużkami :blink: , a zasuwa chyba ze 8-9 km/h, jak go z pytałem ile mu pali to powiedział ,, nooo 23 L musze mu liczyć" , tylko ciekaw jestem ile mu tak pociągnie.

Pozdrawiam....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej60    1

witam

Ja swoją 100 Power ciągne 5 zagonowy Grudziądz,ale mam zamiar kupić

Unia Grudziądz Ibis M4 z odkładnicami ażurowymi.Będzie dobry ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pablo44    10

Witam..

No pewno że dobry, podług zagonowego obrotówka zawsze lepsza :P . Tylko jak masz zamiar kupić go za gotówkę to ja bym się rozejrzał za używanym kverneland-em ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kostrzewa24    0

koledzy rozważam zakup zetora proximy 90 bądż 100 power ,ma być jako trzeci w gospodarstwie czyli do siewnika nawozu 2000l,opryskiwacza 1000l,prasy jd 550,beczki joskin 5000l tak z grubsza będzie przy tym pracować. Czy uważacie że ten ciągnik będzie się nadawał, proszę użytkowników o wypowiedzenie się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej60    1

Witam

Moim zdaniem do tych maszyn które wymieniłeś wystarczy

Proxima 90 gdyby miała robić jeszcze coś cięższego to za niewielką dopłatą

można brać 100

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zychu    6

słuchaj posiadam posiadam trzy zetory 5211,forterre 9641 oraz nowy nabytek proxime power 90 z wszystkich zetorów jest bardzo zadowolony proxima jest dobrym wyborem do takich prac owszem też miał trudny wybór proxima power czy jd 5080m comfort ale wybrałem proxime ponieważ w jd w opcji jest tylko jeden wzmacniacz momentu a w powerce masz 2 proxima jest większa wagą o jakieś 400kg w standarcie i jest tańsza. Skrzynia 24x24 dobrze się spisuje więc twój wybór ale ja polecam właśnie proxime w tej cenie to bardzo dobry ciągnik mnie wyszedł jakieś 163 tyś z klimą ,obciążnikami przód tył

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kostrzewa24    0

dzięki za odpwiedż ale jd nie wchodzi w rachube ,skusze sie na powerke 100 ,bo argumenty co napisał Zychu są niezaprzeczalne i ja się z tym zgadzam no i serwis mam 15 km od domu pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adamcfc    1

Witam zastanawiam się nad kupnem nowego ciągnika wybór pad na Proxime 100 tylko teraz się zastanwiam nad tym czy kupić Proxime 100 czy Proxime 100 Plus....Jak sprawują się te ciągniki pytanie tylko i wyłącznie dla posiadaczy i osób mających jaki kolwiek kontakt z tymi ciągnikami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Blazej18    8

Kolego posiadam Zetor proxima 100 niestety mam dopiero 39 mth i jest mi ciężko na te chwile coś konkretnego powiedzieć. Wybrałem zwykłą proximke ze względu na skrzynie. Mniej elektroniki mniej się może zepsuć, to jest moje zdanie oczywiście. Moje wyposażenie to oponki 380 i 480, skrzynia 40km 12/12, wom 540/540E, 3 sekcyjna hydraulika, zewnętrzne sterowanie podnośnikiem. Chyba to wszystko :). Jeśli chcesz coś się dowiedzieć konkretnego to pisz na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ENDURAK91    22

ja posiadam proxime plus i moge ją polecić w 100%

 

plus jest lepsza od zwykłej proximy:

- po pierwsze masz skrzynie 16/16 z półbiegiem

- po drugie jest cięższa

- masz wom włączany przyciskiem

i jeszcze kilka podobnych rzeczy :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adamcfc    1

No z tego co się zdąrzyłem zorientować to i Proximę zwykłą też można kupić z opcją z półbiegami i lepiej wyposażoną skrzynią niż jest w standardzie co do ciężkości to jest kwestia umowna bo przecież wszystko można zawsze dociążyć obciążnikami ale nie ukrywam tu że w tym aspekcie Proxima Plus rzeczywiście ma u mnie Plusa :) co do Womu elektrycznego Womu nie mam jakiegoś wielkiego przekonania wolę jednak mechaniczną jak narazie po kilku rozmowach wybrał bym zwykłą z opcją z szybką skrzynią i Rewersem mechanicznym lecz nurtuje mnie jedną sprawa co jest lepcze sprzegło mokre tak jak jest to w proximie Plus czy suche w zwykłej ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robercikj100    1010

w Plusie też chyba z tego co pamietam jest suche, dopiero w Power jest mokre które oczywiście że jest lepsze i chyba trochę wytrzymalsze szczególnie polecane do tura. a te półbiegi w zwykłej proximie to chyba sa inne niż w plusie, ogólnie jak ktoś kupuje zwykłą proxime to wybiera bardziej skrzynie 12x12 niż tą 20/4 nie wiem dlaczego, może te półbiegi w niej są nie za bardzo wytrzymałe.Ja sam posiadam zwykłą proxe 100 ze skrzynia 12x12 narazie ma 250 godzin i usterek nie było, zobaczymy jak dalej bo już niedługo kączy się gwarancja. a różnica w wadze między plusem a zwykła to chyba kilkadziesiąt kg i spowodowane jest to najprawdopodobniej tym ze plus ma ta skrzynie troche cięższa i pewnie większa

Edytowano przez robercikj100

AndrzejRo vel Anetka1 vel AleksanderX vel AndrzejLewoc to forumowy transwestyta!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj