Skocz do zawartości

Zdjęcie

Opony tył Ursus C-330


196 odpowiedzi na ten temat

#21 Share rafal13113

rafal13113

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 644 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:wszystko co piękne

Napisany 12 listopad 2009 - 00:15

Opony tył Ursus C-330 kolego wyżej w pewnym sensie masz rację że tylni most dostanie po d*pie i się z tym zgadzam dlatego też w poprzednim moim poście napisałem że nie dla kogoś kto rusza po zrywach a jeśli chodzi o ruszanie z obciążeniem to chyba normalne jest że najpierw ruszam a dopiero później zagłębiam maszynę do maź bo inaczej sprzęgło długo nie pochodzi ale to czy opona 520 czy 320 to nie ma różnicy, a co do tych opon mówiąc szczerze nigdy nie jeździłem ciapkiem ale sądząc po innych wyrobach ursusa i nie tylko wiem że można zastosować szersze oponki i nic się nie stanie nawet u mnie w c 355 mamy założone 16,9 mimo że oryginalnie były 13,6 i nic się nie dzieje złego a takie opony mamy od kąt pamiętam, do drugiego ursusa dawaliśmy bliźniaki i też nic się nie działo, powiem więcej jak dostał bliźniaki nacisk na jedno koło zmalał a uciąg się zwiększył i pole zostawało równiejsze czyli same plusy, koła 12,4 są dobre do międzyrzędzi nie do ciężkich prac polowych moim zdaniem szersze koła to same plusy tylko oczywiście trzeba umieć korzystać z nich z doświadczenia wiem że po założeniu szerszych kół mieliśmy same korzyści
chociaż kiedyś ktoś mi powiedział że głupi jestem że twierdze że szersze koło = lepiej bo wąskie koło ugniata mniejszą powierzchnię a tym samym niszczy mniej gleby, ale jak ugniata to ugniata z impetem i cała struktura gleby idzie się j... a szersze koło powoduje tylko efekt odleżenia gleby coś w stylu wałowania czyli gleba siada ale się nie zbija i struktura zostaje
jakoś nie widzę plusów z węższej opony

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Opony tył Ursus C-330 Dzisiaj, 18:05
  •  

#22 Share ahme999

ahme999

    Leniwiec

  • Members
  • PipPipPip
  • 848 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostrów Mazowiecka

Napisany 12 listopad 2009 - 20:56

Opony tył Ursus C-330 Owszem-co do ugniatania-tu masz bezsprzeczną rację szersze-mniejszy nacisk. Ale szerokie opony to raz-duży wydatek, dwa-szybsze zużywanie się mechanizmów. Zresztą 30 powinno się traktować jako ciągnik pomocniczy, niż główny, a nawet jak ktoś ma mało ziemii(np ja-raptem 15 ha) to używam go do wszystkiego-musze nim i uprawić-tam może i przydałyby się szersze, ale czepiam opryskiwacz, siewkę, pielnik do ziemniaków itd itp. Kilkanaście lat temu tata kupił zetorka 5211(najpierw jednego, potem drugiego)ale sprzedał i zamienił na U2812 bo sial sporo buraków i ziemniaków, i do prac pielęgnacyjnych pożyczał 30 od sąsiada. Jednym z powodów przejścia na mniejszy ciągnik było właśnie za szerokie gumy(spalanie swoja drogą)
hmm-podsumowując-każdy ma swój pogląd na to, jakie opony są najwłaściwsze do danego ciągnika. Wracając do 30-na piaskach i rzadkich ziemiach, np bielice, lepsze będą szersze, bo mniej się będzie zapadał, ale już na glinie, wole mieć oponki nieco węższe(oryginalne w '30), bo przy zbyt małym nacisku na os, ciągnik po prostu będzie się ślizgał po wierzchu(mały nacisk na jednoske powierzchni styku opona-ziemia)
-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

#23 Share rafal13113

rafal13113

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 644 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:wszystko co piękne

Napisany 13 listopad 2009 - 10:45

Opony tył Ursus C-330 Zgadzam się z tobą kolego wyżej jak mówisz o pracy w międzyrzędach bo tam są potrzebne wąskie opony i to bez sprzecznie ale założyciel tematu napisał że chciałby założyć jakieś szersze opony bo ma ku temu swoje powody więc chyba zadał sobie najważniejsze pytanie do czego będzie używał ciągnik i jakie będą mu bardziej potrzebne kapcie, a wracając do ceny to trzeba pamiętać że większe pochodzą dłużej a co do zużywania się mechanizmów to to niestety nie mogę się z tobą zgodzić najprostszy przykład jedziesz na wąskich oponach i ciągnik zaczyna wpadać ale jedzie dalej przy czym sprzęgło dostaje , a na szerszych jedziesz i ciągnik idzie po wierzchu czyli sprzęgło nie czuje tak samo ze skrzynią czy koszem satelitów jak ciągnik zaczyna się grzebać to ma nierówne obciążenie na tych podzespołach bo raz zamieli kołami w miejscu a raz złapie przyczepność i podjedzie kawałeczek dalej czyli uderzanie kół zębatych o siebie z nierównomierną siłą to najbardziej zużywa ciągnik to tak jak z wbijaniem gwoździ jak uderzasz młotkiem w gwoździa nawet niedużą siłą ale uderzasz to go kiedyś tam wbijesz a spróbuj przyłożyć młotek do gwoździa i naciskać nie wbijesz go choć użyjesz dużo większej siły

#24 Share pawelll48

pawelll48

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 231 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Głównie interesuję się Ursusami, a także wszystkim co związane z Polskim rolnictwem i Polską wsią:)

Napisany 14 listopad 2009 - 11:12

Opony tył Ursus C-330 A czy dało by się założyć felgi od Ursusa C-360??

AgroFoto 28.08.08r-28.08.13r ;)

5 lat minęło :P


#25 Share andrzej2110

andrzej2110

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 9407 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Płocka

Napisany 14 listopad 2009 - 11:39

Opony tył Ursus C-330 A po co felgi?? Oponę od "6-" założysz na felgę od "30"

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 


#26 Share ahme999

ahme999

    Leniwiec

  • Members
  • PipPipPip
  • 848 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostrów Mazowiecka

Napisany 14 listopad 2009 - 22:58

Opony tył Ursus C-330 hm-wiec jesli juz mam polecac jak najszersze to do M-ki co najwyzej 380/70-28 zeby nie zwiekszac sztybkosci, a do zwylkej eksperymentowałbym moze z 14,9-28. co do felg-jesli zalozymy radialne, to mimo nieco wezszej felgi, opona nie powinna sie nadmiernie wybrzuszac na srodku. o ile dobrze pamietam @yacenty zakładał jakieś naprawde szerokie balony do swojego zetorka-podpytaj sie jego jak mu to sie sprawuje i wiem ze mieł on link na strone z tabelami jak dopasowywac szerokosc felgi do opony
-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

#27 Share kuba330m

kuba330m

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 152 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mińsk Mazowiecki

Napisany 15 listopad 2009 - 16:51

Opony tył Ursus C-330 Ja tez musze pomyslec o zmianie opon na nowe, ale mam pytanie czy w waszych trzydziestkach opony sie bardziej zurzywaja po wewnetrznej stronie czy rownomiernie??

#28 Share kielbasa

kielbasa

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 607 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska
  • Zainteresowania:motoryzacja, mechanika, elektryka, elektronika

Napisany 15 listopad 2009 - 17:20

Opony tył Ursus C-330 mają się zużywać równomiernie, jeżeli tak nie jest to coś jest nie tak ;)
"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

#29 Share Davidastra

Davidastra

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 863 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpackie

Napisany 15 listopad 2009 - 17:50

Opony tył Ursus C-330 Niby maja sie zużywać równomiernie ale nie jest tak do końca to nie samochód nieraz masz coś zawieszonego na ciągniku i jedziesz asfaltową drogą wtedy niesymetrycznie sie ścierają
Musi być primo odpowiednie ciśnienie . A co do zmiany opon to nie zmieniaj na szersze bo to niewiele da

Opus meum est


#30 Share rafal13113

rafal13113

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 644 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:wszystko co piękne

Napisany 15 listopad 2009 - 20:32

Opony tył Ursus C-330 w 30 i 60 nierównomierne zdzieranie opon nie jest tylko winą złego ciśnienia ale te ciągniki tak po prostu mają bo są lekkie

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Opony tył Ursus C-330 Dzisiaj, 18:05
  •  

#31 Share andrzej2110

andrzej2110

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 9407 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Płocka

Napisany 15 listopad 2009 - 20:34

Opony tył Ursus C-330 U mnie w ciapku się równomiernie zdziera.

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 


#32 Share kielbasa

kielbasa

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 607 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska
  • Zainteresowania:motoryzacja, mechanika, elektryka, elektronika

Napisany 15 listopad 2009 - 20:41

Opony tył Ursus C-330 jeżeli ciśnienie dobre, to może być coś wykrzywione, np. u mojego wielebnego sąsiada odlew pochwy był minimalnie wykrzywiony i już ścinało do połowy, kupił nową pochwę przy remoncie i jak ręką odjął problem ;)
"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

#33 Share damian18

damian18

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 671 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ryki

Napisany 15 listopad 2009 - 21:09

Opony tył Ursus C-330 dokładnie coś musi być krzywe żeby się nie równo ścierały

#34 Share ahme999

ahme999

    Leniwiec

  • Members
  • PipPipPip
  • 848 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostrów Mazowiecka

Napisany 15 listopad 2009 - 21:49

Opony tył Ursus C-330 co do nierównomiernego scinania-charakterystyczne zużywanie sie co drugiego ząbka w kracie bieżnika(czasem ząbki z np prawej mają jeszcze 70 % a z lewej już tylko 20% wysokości) to wina jest podomież w oponie-ale co jest jej przyczyną?-to już wielka niewiadoma- z tego co rozmawiałemz kilkoma mechanikami( chłopy miedzy 50-70 lat, czyli jeszcze dobra szkoła-elita wśród serwisantów ursusa; żeby nikt mi nie podważał że gdzies tam usłyszałem i klepie pierdoloty ) -prawdopodobnie już podczas wulkanizacji jest coś spaprane i albo zła guma, albo nie takie warunki produkcji.
-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

#35 Share rafal13113

rafal13113

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 644 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:wszystko co piękne

Napisany 16 listopad 2009 - 12:10

Opony tył Ursus C-330 dokładnie tak jak napisał kolega wyżej wyglądają opony większości 30 i 60 które widziałem, i w niektórych ciągnikach z przednim napędem na przodku nigdy z tyłu

#36 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2079 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 16 listopad 2009 - 12:42

Opony tył Ursus C-330 ;) koledzy mam u siebie dwie 30-stki na jednej mam opony kupione jakieś 4 lata temu Kormoran Land Pro, a na drugiej Stomil Olsztyn radial nie wiem ile mają lat bo to dziadek jeszcze je zakładał, które z nich są lepsze? Wiem że w zimie kormoran lepeij się sprawuje!!! Jak mam w zimie z miejsca przyczepe z czyms tam ruszyć to kormoran bez problemu ruszam i jade, a na tamtych stomilowskich radialnych ślizgają się, boksują w miejscu i za h*** nie rusze ;) Kombinowałem z ciścieniem mniejszym itp nic nie daje :) Dodam że nie są one zdarte, protktor porównywalny z tymi od kormorana. Macie jakieś oświadczenia z tym ;)

#37 Share bel920

bel920

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 325 postów

Napisany 16 listopad 2009 - 18:36

Opony tył Ursus C-330 zgadzam się z kolegą że kormoran lad pro lepiej się trzymają w zimę . Dam taki przykład . Na śniegu pod lekką górkę cofałem przyczepkę ursusem 4514 na oponach stomil olsztyn 70% bieżnika , cofnał dopiero po włonczeniu napędu , tom samą przyczepką cofałem trzydziestką na oponkach kormoran 90% bierznika , ciągnik dużo lżejszy i węższe opony , dał rade za pierwszym razem i bez poślizgu . Ogólnie widzę dużą różnicę na śniegu między oponami stomil a kormoran

#38 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2079 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 16 listopad 2009 - 19:51

Opony tył Ursus C-330 w pracach polowych kormoran tez lepiej się spisuje niż stomil. Jak orzemy na dwa to ciapek na kormoranach bez blokady idzie, a ten na stomilowskich ślizga się i trzeba blokady uzywać(oczywiście nie cały czas) ;)

#39 Share pawelll48

pawelll48

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 231 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Głównie interesuję się Ursusami, a także wszystkim co związane z Polskim rolnictwem i Polską wsią:)

Napisany 16 listopad 2009 - 20:20

Opony tył Ursus C-330 Ja mam Stomil Olsztyn i jest możliwość w nich zobaczyć ile mają lat(ja to co sprawdzałem to mam początek kwietnia 2001r),ale jeśli chodzi jak się sprawują w danej porze roku to wypowiem się że podczas orki nie jest aż tak zle jak wypowiedział się kolega u góry a w zimę to po prostu ciapek stoi w garażu ;)

AgroFoto 28.08.08r-28.08.13r ;)

5 lat minęło :P


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Opony tył Ursus C-330 Dzisiaj, 18:05
  •  

#40 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2079 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 16 listopad 2009 - 20:27

Opony tył Ursus C-330 pawelll48 ale masz radialne?

Podobne tematy ursus koło c330 c 330 c-330 opona