Skocz do zawartości

Zdjęcie

Opony tył Ursus C-330


196 odpowiedzi na ten temat

#1 Share pawelll48

pawelll48

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 231 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Głównie interesuję się Ursusami, a także wszystkim co związane z Polskim rolnictwem i Polską wsią:)

Napisany 09 listopad 2009 - 18:41

Opony tył Ursus C-330 A więc tak jak w temacie...W przyszłości chciałbym zmienić opony w Ursusie C-330M na jakieś szersze,ale nie wiem jakie mogą być,żeby pasowały na oryginalną felgę.Jest to przydatne iż każdy wie że 30'stka na orka a tym bardziej na wiosnę i na mokrych terenach ma wielkie kłopoty...(w tym roku jeszcze mam orkę na podmokłych terenach i wiem że nie obejdzie się bez jakiś kłopotów[zaczynam teraz przed zimą ponieważ na wiosnę nie wjadę,a na wiosnę wjadę kultywatorem :P ])
Z góry Wszystkim Dziękuję za odpowiedzi i Pozdrawiam :P

AgroFoto 28.08.08r-28.08.13r ;)

5 lat minęło :P


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Opony tył Ursus C-330 Dzisiaj, 10:55
  •  

#2 Share kielbasa

kielbasa

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 607 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska
  • Zainteresowania:motoryzacja, mechanika, elektryka, elektronika

Napisany 09 listopad 2009 - 18:56

Opony tył Ursus C-330 14.9-R28 albo 13.6-R28. ja bym nie rezygnował z oryginalnych 12.4-R28.
"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

#3 Share bel920

bel920

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 325 postów

Napisany 09 listopad 2009 - 19:43

Opony tył Ursus C-330 14,9-28 wątpie aby weszły , pokusił bym się na 13,6-28 ale nisko profilowe ,poniewasz ci co założyli nisko profilowe nie mogą sobie ich nachwalić za świetną przyczepność.

#4 Share kielbasa

kielbasa

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 607 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska
  • Zainteresowania:motoryzacja, mechanika, elektryka, elektronika

Napisany 09 listopad 2009 - 19:52

Opony tył Ursus C-330 wejdą bez problemu :P
"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

#5 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 listopad 2009 - 20:04

Opony tył Ursus C-330 Wystarczy 12,4 ale radialna

#6 Share Janek147

Janek147

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:śląskie
  • Zainteresowania:Rolnictwo to co mnie kręci:)

Napisany 09 listopad 2009 - 20:11

Opony tył Ursus C-330 Ja w swoim mam 11,2. Lecz następnym razem jak co to tylko 12,4. Znajomy założył do 30 całe kola z 60 i są na styk

#7 Share ahme999

ahme999

    Leniwiec

  • Members
  • PipPipPip
  • 848 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostrów Mazowiecka

Napisany 09 listopad 2009 - 20:38

Opony tył Ursus C-330 a po co te kombinacje z szerszymi??? kaczak na nowych (diagonalne 12.4-28 0,9 bara ) i tak się dusi robiąc na 4 biegu-moim zdaniem opony, prędkosć skrzyni i moc silnika zgrane są w nim świetnie-przydałoby sie dodatkowe 200-300 kg masy na tylną oś i OK. na zbyt szerokich gumach zarżniesz szybko silnik, poza tym jeśli załozysz wyższe niż 12.4 to Mka bedzie za szybka, przez co bedzie za słaba(niska siła obwodowa na kołach). ale jeśli mawsz zeczywiście takie błoto to kup niskoprofilowe 380/70(?)-R28 i nie powinieneś narzekać. Ciekawi mnie czy pracowałeś już kaczakiem na nowych orginalnych gumach, czy tylko oceniasz uciąg tych opon(12.4), patrząc na swoje, zdarte już lacze... :P przemyśl to dobrze
-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

#8 Share rafal0

rafal0

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 75 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj.podlaskie BHA
  • Zainteresowania:Rolnictwo-mechanizacja,

Napisany 10 listopad 2009 - 14:10

Opony tył Ursus C-330 co myślicie o przełożeniu kół z 60 do 30 ,czy da się wogóle przełożyć, jak to się robi

#9 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 10 listopad 2009 - 15:27

Opony tył Ursus C-330 dało by sie, ale po co c330 tylko straci na mocy.

#10 Share igorass

igorass

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 482 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 listopad 2009 - 15:52

Opony tył Ursus C-330 A wejdą pod błotniki? Chciałem do Ciapka założyć swego czasu 13,6-36 to nie było szans zmieścić je pod błotnikami, z 14,9-28 też by było podobnie.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Opony tył Ursus C-330 Dzisiaj, 10:55
  •  

#11 Share ursus4514PRO

ursus4514PRO

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 104 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 listopad 2009 - 16:22

Opony tył Ursus C-330 Po pierwsze nie wejdą pod błotniki po drugie szkoda katowania c-330 a po trzecie poco Ci przekładać koła ?

Edytowany przez ursus4514PRO, 10 listopad 2009 - 16:23.

Masz problem lub pytanie? Pisz na pw pomogę :)
Ursus 4514 + StalTech 3*35 + agrofactory 2,8 m + wywrotka D83 10t


#12 Share rafal0

rafal0

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 75 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj.podlaskie BHA
  • Zainteresowania:Rolnictwo-mechanizacja,

Napisany 10 listopad 2009 - 16:25

Opony tył Ursus C-330 im szersze koła tym większa szansa że nie ugrząźniesz

#13 Share andrzej2110

andrzej2110

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 9407 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Płocka

Napisany 10 listopad 2009 - 16:35

Opony tył Ursus C-330 Znajomy ma przy ciapku opony od 60. Zmieściły się. Nawet ten ciągnik będzie na sprzedanie tylko tura musi przełożyć na ten który kupił.

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 


#14 Share miscola

miscola

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 131 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 10 listopad 2009 - 18:18

Opony tył Ursus C-330 Jeśli się nie mieszczą to przestaw zwolnice na pochwach o jedną dziurkę {opuść zwolnice do dołu}. Można jeśli chcesz :)

#15 Share andrzej2110

andrzej2110

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 9407 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Płocka

Napisany 10 listopad 2009 - 18:20

Opony tył Ursus C-330 ten znajomy nic nie przestawiał. Po prostu zmienił opony i dęntki.

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 


#16 Share igorass

igorass

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 482 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 listopad 2009 - 18:22

Opony tył Ursus C-330 Moim zdaniem najszersze sensowne opony do Ciapka to 13,6-28 nie jest to niestety popularny rozmiar więc w grę wchodzą tylko nówki i to dosyc drogie :) Pewnie kolega chce żeby Ciapek wyglądał "poważniej" bo na oponach 12,4-28 raczej nie brakuje mu przyczepności(przynajmniej w moim)
Sam lubię się czasem tak pobawić więc po części to rozumiem, gdybym zdobył używki 13,6-28 to sam bym zrobił takiego "muscle-traca" :)

#17 Share bel920

bel920

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 325 postów

Napisany 10 listopad 2009 - 19:41

Opony tył Ursus C-330 masz całkowitą racje i w stu procentach zgadzam się z Tobą z tymi kołami , też popieram że profilówki w pełni wystarczą ponieważ mają lepszą przyczepność od radialnych

#18 Share rafal13113

rafal13113

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 644 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:wszystko co piękne

Napisany 10 listopad 2009 - 23:08

Opony tył Ursus C-330 po pierwsze szersze opony to lżej dla ciągnika i dusić się będzie mniej niż na oryginalnych no chyba że ktos po zrywach rusza
po drugie skrzynia mniej dostanie niż na węższych bo ciągnik nie będzie się tak kopał w ziemi bo będzie jeździł po wierzchy więc mniejsze obciążenie dla poszczególnych podzespołów
po trzecie ciągnik będzie stawiał mniejsze opory jak na wązkich bo nie będzie tak wpadał w ziemię
po czwarte szersze opony = same plusy bo większa powierzchnia styku i mniejsze ugniatanie gleby i mimo szerszych śladów mamy mniej zniszczoną
dowodem na moje argumenty są zakładane przez wielu bliźniaki do uprawy polowej, bo nikt ich nie zakłada żeby się pochwalić sąsiadom że go na nie stać tylko po to aby zmniejszyć spalanie, zużycie ciągnika i można wymieniać tak przez miesiąc

a co do kolegi wyżej czy widziałeś kiedyś nisko profilowe opony diagonalne?

to radialki zwiększają powierzchnię styku a niski profil ma jak do ciapka to bajer bo to jest ważne przy dużych szerokościach opon
a co do ciebie kolego pawelll48 to poleciłbym ci opony 13,6 bo spokojnie wejdą na felgę 14,9 mogą być za duże i wyjdzie ci gula na górze i powierzchnia styku nic się nie zwiększy, co do opon nisko profilowych daj sobie spokój bo są sporo droższe a na standardowym profilu 85 ciągnik będzie trochę szybszy i jeśli ci to nie będzie przeszkadzać nie masz problemu
tylko trzymaj się z daleka od opon z chin,

#19 Share jakub16

jakub16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 432 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:PKS
  • Zainteresowania:Nowoczesne ciągniki i maszyny rolnicze.

Napisany 11 listopad 2009 - 21:31

Opony tył Ursus C-330 Byłbym za tymi 13.6. Sąsiad ma założone prawie łyse 14.9 do 328 to sprzęgło dostaje po du...e jak nie wiem. Na tych 380 to z miejsca nie ruszysz bo silnik nie będzie miał siły obrócić. Mogłeś od razu napisać żeby założyć 520 tki. Oczywiście wiem że podałeś opony o profilu 70, ale co z tego jak odpowiednik 12.4 to 320/85 czyli wys opony wynosi 320*85% co daje ~270 mm wysokości opony. A 380/70 dobra jej wysokość wynosi 380*70% czyli ~265mm czyli opona będzie niższa trochę od standardowej.

czyli opona 12,4 380/70
szerokość 320 mm 380 mm
wysokość 270 mm 265 mm
więc sam wybierz
Myśleć by tu można dużo. A może koła bliźniacze ?
Już 5 lat na AF ;)
Pozdrawiam wszystkich

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Opony tył Ursus C-330 Dzisiaj, 10:55
  •  

#20 Share ahme999

ahme999

    Leniwiec

  • Members
  • PipPipPip
  • 848 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostrów Mazowiecka

Napisany 11 listopad 2009 - 22:12

Opony tył Ursus C-330 @rafal13113
zgadam sie-ale tylko co do tego że bedzie szedłpo wierzchu- a nie wiem jak rozumujesz twierdząc ze na szerszych sa mniejsze opory przetaczania-dam ci najprostszy z możliwych przykład który sam na pewno znasz-przejedź sie rowerem górskim i kolażówką(masa podobna, róznica tkwi w szerokosci opon-a konkretnie powierzchni styku bo w oryginalnej kolażówce nabija sie po 7 atmosfer;) ) i nie wiem czy zaobserwowałeś, ale zbyt szerokie opony do za małej masy to jeszcze wiekszy wbrew pozorom poślizg, bo protektor sie dobrze nie zagłębia. jeśli chodzi o uciąg to masa osi ma wieksze znaczenie niż szerokość laczy-choć nie twierdze ze przyczepność jest bez znaczenia, bo jak wyżej pisałem sam redukuję ciśnienie. poza tym nie wiem czy zdajecie sobie sprawe ale zbyt duża siła przenoszona przez koła(przy wiekszej przyczepności) to zabujstwo dla mechanizmów napedowych(most i zwolnice, bo skrzynia jest w tych ciągnikach nie do zajechania) i dobrze wiem co mówię bo po kilku latach ciężkiej(wręcz katorżniczej-aż wstyd sie przyznać) pracy jest taki efekt że mam całąd*pę w kaczaku do remontu, bo już mi coś rzezi, jęczy-dodamże zmienialiśmy już lewą półoś, na której trzyma sie koło, bo frez sie wyrobił od przeciążenia-podejrzewam ze jest to efekt zbyt szybkiego ruszania po obciązeniem, dlatego teraz gdy sie już zatrzymam z np agragatem, to najpierw trochę uniosę go na podnośniku a dopiero ruszam, a jak już całkiem zdejme noge ze sprzegła to opuszczam maszyne i zwiekszam obciązenie. -takie małe OT, ale myśle że uświadomiłem problem, i zacytuję słowa mojego Taty-"z '30 MTZa nie zrobisz"
-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

Podobne tematy ursus koło c330 c 330 c-330 opona