Skocz do zawartości




Reklama



Opony tył Ursus C-330


  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie
36 odpowiedzi na ten temat

#1 pawelll48

pawelll48

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 230 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Głównie interesuję się Ursusami, a także wszystkim co związane z Polskim rolnictwem i Polską wsią:)

Napisany 09 listopad 2009 - 18:41

A więc tak jak w temacie...W przyszłości chciałbym zmienić opony w Ursusie C-330M na jakieś szersze,ale nie wiem jakie mogą być,żeby pasowały na oryginalną felgę.Jest to przydatne iż każdy wie że 30'stka na orka a tym bardziej na wiosnę i na mokrych terenach ma wielkie kłopoty...(w tym roku jeszcze mam orkę na podmokłych terenach i wiem że nie obejdzie się bez jakiś kłopotów[zaczynam teraz przed zimą ponieważ na wiosnę nie wjadę,a na wiosnę wjadę kultywatorem :P ])
Z góry Wszystkim Dziękuję za odpowiedzi i Pozdrawiam  :P

AgroFoto 28.08.08r-28.08.13r ;)

5 lat minęło :P


#2 kielbasa

kielbasa

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 607 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska
  • Zainteresowania:motoryzacja, mechanika, elektryka, elektronika

Napisany 09 listopad 2009 - 18:56

14.9-R28 albo 13.6-R28. ja bym nie rezygnował z oryginalnych 12.4-R28.
"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

#3 bel920

bel920

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 273 postów

Napisany 09 listopad 2009 - 19:43

14,9-28 wątpie aby weszły , pokusił bym się na 13,6-28 ale nisko profilowe ,poniewasz ci co założyli nisko profilowe nie mogą sobie ich nachwalić za świetną przyczepność.

#4 kielbasa

kielbasa

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 607 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska
  • Zainteresowania:motoryzacja, mechanika, elektryka, elektronika

Napisany 09 listopad 2009 - 19:52

wejdą bez problemu  :P
"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

#5 GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2126 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 listopad 2009 - 20:04

Wystarczy 12,4 ale radialna

#6 Janek147

Janek147

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 31 postów
  • 3671104
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:śląskie
  • Zainteresowania:Rolnictwo to co mnie kręci:)

Napisany 09 listopad 2009 - 20:11

Ja w swoim mam 11,2. Lecz następnym razem jak co to tylko 12,4. Znajomy założył do 30 całe kola z 60 i są na styk

#7 ahme999

ahme999

    Leniwiec

  • Members
  • PipPipPip
  • 847 postów
  • 10600603
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostrów Mazowiecka

Napisany 09 listopad 2009 - 20:38

a po co te kombinacje z szerszymi??? kaczak na nowych (diagonalne 12.4-28 0,9 bara ) i tak się dusi robiąc na 4 biegu-moim zdaniem opony, prędkosć skrzyni i moc silnika zgrane są w nim świetnie-przydałoby sie dodatkowe 200-300 kg masy na tylną oś i OK. na zbyt szerokich gumach zarżniesz szybko silnik, poza tym jeśli załozysz wyższe niż 12.4 to Mka bedzie za szybka, przez co bedzie za słaba(niska siła obwodowa na kołach). ale jeśli mawsz zeczywiście takie błoto to kup niskoprofilowe 380/70(?)-R28 i nie powinieneś narzekać. Ciekawi mnie czy pracowałeś już kaczakiem na nowych orginalnych gumach, czy tylko oceniasz uciąg tych opon(12.4), patrząc na swoje, zdarte już lacze... :P przemyśl to dobrze
-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

#8 bel920

bel920

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 273 postów

Napisany 10 listopad 2009 - 19:41

masz całkowitą racje i w stu procentach zgadzam się z Tobą z tymi kołami , też popieram że profilówki w pełni wystarczą ponieważ mają lepszą przyczepność od radialnych

#9 rafal13113

rafal13113

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 644 postów
  • 390560
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zachodniopomorskie
  • Zainteresowania:wszystko co piękne

Napisany 10 listopad 2009 - 23:08

po pierwsze szersze opony to lżej dla ciągnika i dusić się będzie mniej niż na oryginalnych no chyba że ktos po zrywach rusza
po drugie skrzynia mniej dostanie niż na węższych bo ciągnik nie będzie się tak kopał w ziemi bo będzie jeździł po wierzchy więc mniejsze obciążenie dla poszczególnych podzespołów
po trzecie ciągnik będzie stawiał mniejsze opory jak na wązkich bo nie będzie tak wpadał w ziemię
po czwarte szersze opony = same plusy bo większa powierzchnia styku i mniejsze ugniatanie gleby i mimo szerszych śladów mamy mniej zniszczoną
dowodem na moje argumenty są zakładane przez wielu bliźniaki do uprawy polowej, bo nikt ich nie zakłada żeby się pochwalić sąsiadom że go na nie stać tylko po to aby zmniejszyć spalanie, zużycie ciągnika i można wymieniać tak przez miesiąc

a co do kolegi wyżej czy widziałeś kiedyś nisko profilowe opony diagonalne?

to radialki zwiększają powierzchnię styku a niski profil ma jak do ciapka to bajer bo to jest ważne przy dużych szerokościach opon
a co do ciebie kolego  pawelll48 to poleciłbym ci opony 13,6 bo spokojnie wejdą na felgę 14,9 mogą być za duże i wyjdzie ci gula na górze i powierzchnia styku nic się nie zwiększy, co do opon nisko profilowych daj sobie spokój bo są sporo droższe a na standardowym profilu 85 ciągnik będzie trochę szybszy i jeśli ci to nie będzie przeszkadzać nie masz problemu
tylko trzymaj się z daleka od opon z chin,
sprzedam całe dwa kompletne koła z nowymi oponami 18,4/ 38 rozstaw dziur ursus zetor landini case

#10 jakub16

jakub16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 426 postów
  • 12952376
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:PKS
  • Zainteresowania:Nowoczesne ciągniki i maszyny rolnicze.

Napisany 11 listopad 2009 - 21:31

Byłbym za tymi 13.6. Sąsiad ma założone prawie łyse 14.9 do 328 to sprzęgło dostaje po du...e jak nie wiem. Na tych 380 to z miejsca nie ruszysz bo silnik nie będzie miał siły obrócić. Mogłeś od razu napisać żeby założyć 520 tki. Oczywiście wiem że podałeś opony o profilu 70, ale co z tego jak odpowiednik 12.4 to 320/85 czyli wys opony wynosi 320*85% co daje ~270 mm wysokości opony. A 380/70 dobra jej wysokość wynosi 380*70% czyli ~265mm czyli opona będzie niższa trochę od standardowej.

czyli opona     12,4     380/70
      szerokość 320 mm   380 mm
      wysokość  270 mm   265 mm
więc sam wybierz
Myśleć by tu można dużo. A może koła bliźniacze ?
Już 5 lat na AF ;)
Pozdrawiam wszystkich

#11 ahme999

ahme999

    Leniwiec

  • Members
  • PipPipPip
  • 847 postów
  • 10600603
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostrów Mazowiecka

Napisany 11 listopad 2009 - 22:12

@rafal13113
zgadam sie-ale tylko co do tego że bedzie szedłpo wierzchu- a nie wiem jak rozumujesz twierdząc ze na szerszych sa mniejsze opory przetaczania-dam ci najprostszy z możliwych przykład który sam na pewno znasz-przejedź sie rowerem górskim i kolażówką(masa podobna, róznica tkwi w szerokosci opon-a konkretnie powierzchni styku bo w oryginalnej kolażówce nabija sie po 7 atmosfer;) )  i nie wiem czy zaobserwowałeś, ale zbyt szerokie opony do za małej masy to jeszcze wiekszy wbrew pozorom poślizg, bo protektor sie dobrze nie zagłębia. jeśli chodzi o uciąg to masa osi ma wieksze znaczenie niż szerokość laczy-choć nie twierdze ze przyczepność jest bez znaczenia, bo jak wyżej pisałem sam redukuję ciśnienie. poza tym nie wiem czy zdajecie sobie sprawe ale zbyt duża siła przenoszona przez koła(przy wiekszej przyczepności) to zabujstwo dla mechanizmów napedowych(most i zwolnice, bo skrzynia jest w tych ciągnikach nie do zajechania)  i dobrze wiem co mówię bo po kilku latach ciężkiej(wręcz katorżniczej-aż wstyd sie przyznać) pracy jest taki efekt że mam całąd*pę w kaczaku do remontu, bo już mi coś rzezi, jęczy-dodamże zmienialiśmy już lewą półoś, na której trzyma sie koło, bo frez sie wyrobił od przeciążenia-podejrzewam ze jest to efekt zbyt szybkiego ruszania po obciązeniem, dlatego teraz gdy sie już zatrzymam z np agragatem, to najpierw trochę uniosę go na podnośniku a dopiero ruszam, a jak już całkiem zdejme noge ze sprzegła to opuszczam maszyne i zwiekszam obciązenie.  -takie małe OT, ale myśle że uświadomiłem problem,   i zacytuję słowa mojego Taty-"z '30 MTZa nie zrobisz"
-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

#12 rafal13113

rafal13113

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 644 postów
  • 390560
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zachodniopomorskie
  • Zainteresowania:wszystko co piękne

Napisany 12 listopad 2009 - 00:15

kolego wyżej w pewnym sensie masz rację że tylni most dostanie po d*pie i się z tym zgadzam dlatego też w poprzednim moim poście napisałem że nie dla kogoś kto rusza po zrywach a jeśli chodzi o ruszanie z obciążeniem to chyba normalne jest że najpierw ruszam a dopiero później zagłębiam maszynę do maź bo inaczej sprzęgło długo nie pochodzi ale to czy opona 520 czy 320 to nie ma różnicy, a co do tych opon mówiąc szczerze nigdy nie jeździłem ciapkiem ale sądząc po innych wyrobach ursusa i nie tylko wiem że można zastosować szersze oponki i nic się nie stanie nawet u mnie w c 355 mamy założone 16,9 mimo że oryginalnie były 13,6 i nic się nie dzieje złego a takie opony mamy od kąt pamiętam, do drugiego ursusa dawaliśmy bliźniaki i też nic się nie działo, powiem więcej jak dostał bliźniaki nacisk na jedno koło zmalał a uciąg się zwiększył i pole zostawało równiejsze czyli same plusy, koła 12,4 są dobre do międzyrzędzi nie do ciężkich prac polowych moim zdaniem szersze koła to same plusy tylko oczywiście trzeba umieć korzystać z nich z doświadczenia wiem że po założeniu szerszych kół mieliśmy same korzyści
chociaż kiedyś ktoś mi powiedział że głupi jestem że twierdze że szersze koło = lepiej bo wąskie koło ugniata mniejszą powierzchnię a tym samym niszczy mniej gleby, ale jak ugniata to ugniata z impetem i cała struktura gleby idzie się j... a szersze koło powoduje tylko efekt odleżenia gleby coś w stylu wałowania czyli gleba siada ale się nie zbija i struktura zostaje
jakoś nie widzę plusów z węższej opony
sprzedam całe dwa kompletne koła z nowymi oponami 18,4/ 38 rozstaw dziur ursus zetor landini case

#13 ahme999

ahme999

    Leniwiec

  • Members
  • PipPipPip
  • 847 postów
  • 10600603
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostrów Mazowiecka

Napisany 12 listopad 2009 - 20:56

Owszem-co do ugniatania-tu masz bezsprzeczną rację szersze-mniejszy nacisk. Ale szerokie opony to raz-duży wydatek, dwa-szybsze zużywanie się mechanizmów. Zresztą 30 powinno się traktować jako ciągnik pomocniczy, niż główny, a nawet jak ktoś ma mało ziemii(np ja-raptem 15 ha) to używam go do wszystkiego-musze nim i uprawić-tam może i przydałyby się szersze, ale czepiam opryskiwacz, siewkę, pielnik do ziemniaków itd itp. Kilkanaście lat temu tata kupił zetorka 5211(najpierw jednego, potem drugiego)ale sprzedał i zamienił na U2812 bo sial sporo buraków i ziemniaków, i do prac pielęgnacyjnych pożyczał 30 od sąsiada. Jednym z powodów przejścia na mniejszy ciągnik było właśnie za szerokie gumy(spalanie swoja drogą)
hmm-podsumowując-każdy ma swój pogląd na to, jakie opony są najwłaściwsze do danego ciągnika. Wracając do 30-na piaskach i rzadkich ziemiach, np bielice, lepsze będą szersze, bo mniej się będzie zapadał, ale już na glinie, wole mieć oponki nieco węższe(oryginalne w '30), bo przy zbyt małym nacisku na os, ciągnik po prostu będzie się ślizgał po wierzchu(mały nacisk na jednoske powierzchni styku opona-ziemia)
-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

#14 rafal13113

rafal13113

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 644 postów
  • 390560
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zachodniopomorskie
  • Zainteresowania:wszystko co piękne

Napisany 13 listopad 2009 - 10:45

Zgadzam się z tobą kolego wyżej jak mówisz o pracy w międzyrzędach bo tam są potrzebne wąskie opony i to bez sprzecznie ale założyciel tematu napisał że chciałby założyć jakieś szersze opony bo ma ku temu swoje powody więc chyba zadał sobie najważniejsze pytanie do czego będzie używał ciągnik i jakie będą mu bardziej potrzebne kapcie, a wracając do ceny to trzeba pamiętać że większe pochodzą dłużej a co do zużywania się mechanizmów to to niestety nie mogę się z tobą zgodzić najprostszy przykład jedziesz na wąskich oponach i ciągnik zaczyna wpadać ale jedzie dalej przy czym sprzęgło dostaje , a na szerszych jedziesz i ciągnik idzie po wierzchu czyli sprzęgło nie czuje tak samo ze skrzynią czy koszem satelitów jak ciągnik zaczyna się grzebać to ma nierówne obciążenie na tych podzespołach bo raz zamieli kołami w miejscu a raz złapie przyczepność i podjedzie kawałeczek dalej czyli uderzanie kół zębatych o siebie z nierównomierną siłą to najbardziej zużywa ciągnik to tak jak z wbijaniem gwoździ jak uderzasz młotkiem w gwoździa nawet niedużą siłą ale uderzasz to go kiedyś tam wbijesz a spróbuj przyłożyć młotek do gwoździa i naciskać nie wbijesz go choć użyjesz dużo większej siły
sprzedam całe dwa kompletne koła z nowymi oponami 18,4/ 38 rozstaw dziur ursus zetor landini case

#15 pawelll48

pawelll48

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 230 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Głównie interesuję się Ursusami, a także wszystkim co związane z Polskim rolnictwem i Polską wsią:)

Napisany 14 listopad 2009 - 11:12

A czy dało by się założyć felgi od Ursusa C-360??

AgroFoto 28.08.08r-28.08.13r ;)

5 lat minęło :P


#16 andrzej2110

andrzej2110

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • 9304 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Płocka

Napisany 14 listopad 2009 - 11:39

A po co felgi?? Oponę od "6-" założysz na felgę od "30"
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.  :D

#17 ahme999

ahme999

    Leniwiec

  • Members
  • PipPipPip
  • 847 postów
  • 10600603
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostrów Mazowiecka

Napisany 14 listopad 2009 - 22:58

hm-wiec jesli juz mam polecac jak najszersze to do M-ki co najwyzej 380/70-28 zeby nie zwiekszac sztybkosci, a do zwylkej eksperymentowałbym moze z 14,9-28. co do felg-jesli zalozymy radialne, to mimo nieco wezszej felgi, opona nie powinna sie nadmiernie wybrzuszac na srodku.   o ile dobrze pamietam @yacenty zakładał jakieś naprawde szerokie balony do swojego zetorka-podpytaj sie jego jak mu to sie sprawuje i wiem ze mieł on link na strone z tabelami jak dopasowywac szerokosc felgi do opony
-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

#18 kuba330m

kuba330m

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 152 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mińsk Mazowiecki

Napisany 15 listopad 2009 - 16:51

Ja tez musze pomyslec o zmianie opon na nowe, ale mam pytanie czy w waszych trzydziestkach opony sie bardziej zurzywaja po wewnetrznej stronie czy rownomiernie??

#19 kielbasa

kielbasa

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 607 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska
  • Zainteresowania:motoryzacja, mechanika, elektryka, elektronika

Napisany 15 listopad 2009 - 17:20

mają się zużywać równomiernie, jeżeli tak nie jest to coś jest nie tak ;)
"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

AgroFoto

  • Reklama AgroFoto
  •  

#20 Davidastra

Davidastra

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 821 postów
  • 5334870
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpackie

Napisany 15 listopad 2009 - 17:50

Niby maja sie zużywać równomiernie ale nie jest tak do końca to nie samochód nieraz masz coś zawieszonego na ciągniku i jedziesz asfaltową drogą wtedy niesymetrycznie sie ścierają
Musi być primo odpowiednie ciśnienie . A co do zmiany opon to nie zmieniaj na szersze bo to niewiele da
Straciłem ją na własne życzenie !!!!!!!!





Zobacz także