Gość

Massey czy NH ?

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jakoś ogólnie przy pokręcaniu nie chce mi się wierzyć w zmniejszenie spalania. Jak spalanie zostanie bez zmian to jeszcze jestem w stanie uwierzyć, ale spadek...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zonk    2

godzinowe zużycie sie zwiększy bo mocy będzie więcej, ale jednostkowe powinno spaść

jaro liczę na twój raport bo też myśle o wezwaniu tego speca :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@jaro ja przestałem na jednostkowe spalanie patrzeć przy testach ciągnika liczy się ile on łyknie na godzinę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

No dobrze ale to przecież z jednostkowego wynika blink.gif -no ale wiadomo,każdy ciągnik zachowuje się inaczej w pracach pociągowych a np.pracach z WOM-em

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75

@statek powiedzmy, że nie twierdzę że JD pali najmniej ze wszystkich ciągników, to nie o to chodzi. Po prostu pali adekwatnie to wykonanej pracy. Zapinam do niego 2 przyczepy 12 tonowe i na twardym rżysku rusza bez namysłu, obornik ładuje na HL-ke 15 tonową wjeżdżam dzisiaj w pole gdzie stoi woda, kipuje i nie bata, musi wyjść. Pług 4 skibowy obrotowy 2 m orki i też laby nie ma. Niech spali mi ten 1 l więcej ale wiem że jest pod butem i waga pustego ciągnika bez obciążników 4900 kg także niezły ma uciąg. Z ładowaczem i pełnym bakiem 5700 kg.

 

Co do porównania Dyna 4 i AQP to nie widzę za dużej różnicy, ja mam półbiegi w joystiku zamiast w rewersie, czułość zmiany można ustawić za pomocą kodów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tak, ale dużo zależy od charakterystyki silnika i reakcji na obciążenie. Zresztą pomiar spalania odbywa się statecznie, a przecież dochodzi jeszcze kwestia utraty mocy na układzie przeniesienia, który jest różny dla różnych ciągników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
statek    140

nie no wierze Ci, po prostu spelnia Twoje oczekiwania, tak jak moj MF, jest kupiony do tego aby malo palil i dobrze sprawowal sie przy ladowaczu.

 

przyznasz przeciez ze w przypadku gdy masz prawa reke na ladowaczu to nie zmienisz polbiegu bez zdjecia tej reki, a w MF masz taka mozliwosc.

Nie podoba mi sie wlaczanie biegow glownych w AQP, jest przyciskiem ale dzwignie trzeba popchnac i "znalesc przelozenie abcd itd a w MF wciskasz i nie musisz szukac tylko masz albo plus albo minus.


Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Przecież zmienisz-i nawet ręki lewej nie musisz używać !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
statek    140

to napisz jak to zrobisz


Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

MFem jezdzilem (na jazdzie próbnej) i faktycznie przełączanie biegów to bajeczna sprawa.

na temat JD nie bardzo moge cos powiedziec bo tylko widziałem w katalogu u dealera, ze zwyczajnie wciska sie przycisk, a w tych wersjach mechanicznych to dodatkowo trzeba uzywać sprzegła.

 

i tu moim zdaniem 1:0 dla MF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
statek    140

porownuje 6430 p i naprawde majac serie 54** jesli chodzi o wygode przelacznia biegow Mf bije JD o conajniej o jedna serie.


Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

No tak-ale chyba chodziło o przełączanie półbiegów podczas pracy z ładowaczem-chyba teraz wierzysz ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
statek    140

zgadzam sie jaro teraz z Toba, faktycznie istnieje taka mozliwosc gdy ma sie ladowacz JD

 

przyznasz jednak ze jesli chodzi o wlaczanie zakresow w JD a MF tez jest roznica, siedzac w 6430 liczylem na to ze automat polega na tym ze przelacza mi wszystkie biegi a okazalo sie ze tylko polbiegi, wiec jesli ruszam z D to aby przejsc na E musze uzyc sprzegkla i nie dzieje sie to automatycznie. Juz NH ma lepsze rozwiazania.


Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75

Ale masz sprzęgło w przycisku na dźwigni. Na pewno jest to bardzo dobre rozwiązanie bo skrzynia Auto lub Power Quad Plus jest prawie niezniszczalna. W MF to różnie, kilka osób już miało problemy ze skrzyniami.

 

Także prostsze rozwiązanie często jest dużo mniej kłopotliwe w dalszym użytkowaniu :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
statek    140

to racja:) wiadomo ze im mniej elektroniki tym bardziej zywotne bedzie to rozwiazanie


Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75

Napisałem prawie z prostego względu. Bałem się, że ktoś zapyta a co będzie jak nie będą wymieniane filtry i oleje? No wtedy to już będzie zniszczalna.

 

@statek nie chodzi tylko o elektronikę, bardziej o sprzęgła odpowiedzialne za zmianę pod obciążeniem zakresów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja uważam że przy mądrym użytkowaniu nawet najbardziej skąplikowana elektronicznie skrzynia powinna wytrzymać ok.3000 mtg.Pomijając awarie wywołane przez inne przyczyny od nas nie zależne :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

ile?? 3000 mth tylko coś mało przecież kupując ciągnik chyba każdy nastawia się na użytkowanie większe niż te 3000 godzin bo to raczej niewiele jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
statek    140

3 tys to u mnie ciagnik ma po 4 latach jako jeden z 4szt w gospodarstwie wiec uwazam ze to troche zanizona wartosc, skrzynia jako calosc powinna bezawaryjnie przepracowac okolo 10tys h nie mowie o sprzegle ktore z reguly zuzywa sie szybciej


Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matuch    1

Zauważyłem, że kiedy by nie padł szlagierowy temat (żywotność elektroniki) to zawsze padają te same argumenty. Ja tradycyjnie rzucę, że zarówno Vario, jak i Dyny (4,6,VT) bardzo łątwo zarżnąć zrzucając biegi, półbiegi, lub zakresy przy pelnym bucie. W mechaniku nie zawsze się to uda. Wystarczy tylko zerknąć na stare Vario - jak ktoś chce to i parenaście lat pojeździ bezawaryjnie.

 

Warto zauważyć najnowsze oceny. jak bardzo przydało się wchłonięcie MF'a do AGCO:

http://www.rpt.pl/in...php?content=813

http://www.youtube.c...f/1/vnjm_FA18HA

 

zgarnięcie ciągnika i kombajnu roku, to nie lada osiągnięcie.


Nigdy nie dyskutuj z idiotą, nieświadomie sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem zniszczy doświadczeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja sam uważam że elektronika nie powinna paść.Podałem tylko przykład :blink:

@Matuch vario nie "zarżniesz" półbiegami,lub biegami, przy pełnym bucie bo ich tam niema.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
statek    140

ale chodzi o to ze jak hamujesz skrzynia przy pelnej predkosci do zera bez uzycia hamulca noznego to moze dojsc do uszkodzenia skrzyni


Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam do wyboru trzy ciągniki:
      -Fabrycznie nowy MTZ 892.2 
      -Lub John Deere 6330 z 2008 z przebiegiem prawie 10tys 
      -Oraz John Deere 6310 z 1998 roku z przebiegiem prawie 10 tys godzin (obstawiam że więcej). Jaka jest w ogóle dostępność części do tego ciągnika?
      Cena między 6330 a mtz mniej więcej to samo, a 6310 około 40 tys taniej.
    • Przez Patryszka
      Witam ma ktoś z was forda 6610? 
      Chciałbym coś kupić do 35k z napędem. I właśnie zastanawiam się nad tym fordem 80km turbo. 
      Ma ktoś z was ? Jakieś opinie ?
      Dzięki 
    • Przez FarmerPL6075
      Trochę ponad 3000 mth i 6 lat na naszym Gospodarstwie. FT Heritage 6075 DTn chodzi głównie z paszowozem




    • Przez jakubgor123
      Tak jak w tytule poszukuję ciągnika do 40 tysięcy może być 4x4 lecz nie jest to konieczność co polecacie ? Minimum 80KM
    • Przez Janusz_m
      Witam szanowne Grono.
       Doradżcie proszę , czy  ciągnik Kubota MU 5502 sprawi się dobrze na winnicy, czy ktoś ma i jest zadowolony? Czy lepiej szukać czegoś innego między 50 - 60 Km i jaki z ciągników byście polecili?
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj