Skocz do zawartości

Zdjęcie

Przewody hydrauliczne


23 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Tyger

Tyger

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 202 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wilkowyje

Napisany 07 listopad 2009 - 20:41

Przewody hydrauliczne Czy przewody hydrauliczne mogą być zamontowane w miejsce przewodów paliwowych, bo gdzieś wyczytałem że przewody hydrauliczne nie mogą pracować z estrami a w ON mamy teraz dodatek estrów czy to coś będzie działaś destrukcyjnie?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przewody hydrauliczne Dzisiaj, 08:22
  •  

#2 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 07 listopad 2009 - 22:35

Przewody hydrauliczne Tu coś znalazłem i wkleiłem fragment tekstu.

Wskazuje się na higroskopijność takiego paliwa, a przez to na zagrożenie zwiększoną korozją, skłonność do tworzenia osadów u układzie dolotowym silnika. Sygnowana przez największych producentów silników i samochodów na świecie Światowa Karta Paliw zaleca, by do konwencjonalnego oleju napędowego nie dodawać więcej niż 5% estrów. Są jednak wyjątki, np. Skoda i inni producenci samochodów w Czechach i Niemczech dopuszczają „czysty” biodiesel czy Peugeot, który zezwala na dodatek do 30 proc. estru w oleju napędowym. Wiadomo jednak, ze przewody i uszczelki należy wymienić na viton (kauczuk fluorowy).

Dla zasilania silników najwyższych klas jakościowych (EURO IV) Światowa Karta Paliw najnowszej edycji z 2002 r. w ogóle nie dopuszcza udziału FAME właśnie z uwagi na zagrożenia dla części materiałów konstrukcyjnych silników i uszczelek, obawy o utratę płynności paliwa w niskich temperaturach i inne, wymienione wcześniej problemy eksploatacyjne. Zasilane silników Diesla starszej generacji mieszaniną oleju napędowego i estrów może powodować pozbawienia właściwości uszczelniających elementów wykonanych z naturalnej gumy (generalnie nie używa się jej w silnikach od 1980 r.). W silnikach eksploatowanych przez dłuższy czas w układzie paliwowym gromadzą się zanieczyszczenia, które są rozpuszczane przez estry (należą one do dobrych rozpuszczalników). Niesione przez estry rozpuszczone osady mogą w efekcie spowodować zatkanie wkładów filtracyjnych lub złą ich pracę albo nawet uszkodzenie wtryskiwaczy. Dlatego po przejechaniu ok. tysiąca kilometrów, na nowym biopaliwie, zalecana jest wymiana filtra paliwa. Przy starszych, zużytych silnikach, w których nie występuje prawidłowa szczelność w zespole tłok - pierścienie - cylinder lub występuje tzw. lanie wtryskiwaczy, może dojść do znacznego rozcieńczenia oleju smarującego silnik. Może to niekorzystnie wpłynąć na jego cechy użytkowe i skrócić czas użytkowania.

#3 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 listopad 2009 - 02:34

Przewody hydrauliczne W r3 i agrofarmach przewody paliwowe wytrzymują 1 sezon (tak podaje instrukcja obslugi i tak jest w praktyce), a do pracy na estrach należy zastosować specjalne przewody paliwowe oraz membrany, to chyba trzeba by dorobić kewlarowe przewody paliwowe ptfe? Jednak ten cały biodiesel to jedna wielka kicha :P

#4 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 listopad 2009 - 07:43

Przewody hydrauliczne Nie żebym się czepiał ale gdybym miał co rok wymieniać przewody paliwowe (no chyba że za darmo i z serwisem za free ale tak to tylko w Erze Dodany obrazek)-to sorry Winnetou ale cmoknąłbym taką firmę w....łapkę Dodany obrazek .

#5 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 listopad 2009 - 08:00

Przewody hydrauliczne Do jazdy na biodieslu należy co roku wymieniać według instrukcji obsługi, dziwnym trafem jednak u każdego pęka jakiś przewód po około roku na normlanym ON, czyżby paliwo miało więcej niż podają estrów?

#6 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 listopad 2009 - 08:08

Przewody hydrauliczne Albo przewody mają mniejszy procent gumy w gumie Dodany obrazek .

#7 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 08 listopad 2009 - 12:22

Przewody hydrauliczne Moim zdaniem przewody hydrauliczne wytrzymają dużo więcej niż zwykłe przewody paliwowe. Zakładałem plastikowe(tekalan) i mają się znakomicie.

#8 Share Tyger

Tyger

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 202 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wilkowyje

Napisany 08 listopad 2009 - 12:41

Przewody hydrauliczne Zgoda że wytrzymają, tylko jeśli te estry są szkodliwe to czy z czasem taka sparciana guma czy fragmenciki nie będą się odrywać i załatwią pompę paliwową lub końcówki wtryskiwaczy?
węże hydrauliczne - K&H Typowe przewody paliwowe są wykonane z gumy NBR węże hydrauliczne - K&H

#9 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 08 listopad 2009 - 19:18

Przewody hydrauliczne NBR też nie jest odporny na estry. Przed pompką masz odstojnik, można zamontować dodatkowy filtr. Może to zastosować -
http://www.somar.pl/...Motoryzacja.pdf

#10 Share Tyger

Tyger

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 202 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wilkowyje

Napisany 08 listopad 2009 - 19:41

Przewody hydrauliczne Myślałem właśnie o tych teflonach, swoją drogą bardzo ciekawe żeby przewodzik o ściance grubości 1 mm wraz z oplotem wytrzymywał tak duże ciśnienie oraz takie temperatury :P tylko cena jest dość wysoka :P

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przewody hydrauliczne Dzisiaj, 08:22
  •  

#11 Share wsk125ccm

wsk125ccm

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1258 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowieckie

Napisany 08 listopad 2009 - 20:32

Przewody hydrauliczne A po co utrudniacie sobie sprawę?? Nie lepiej kupić węże do paliwa (specjalne) od razu?? Takie czarne, gumowe z plecionką w środku o grubej ściance raz na kilka/naście lat?
A te przeźroczyste szybko twardnieją od paliwa i temperatury i staja się nieszczelne na łączeniach.

#12 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 08 listopad 2009 - 20:52

Przewody hydrauliczne Nie zrozumiałeś dyskusji. Estry rozpuszczają kauczuki naturalne i te sztuczne i dywagujemy czym je zastąpić. Wyszło, że najlepiej byłoby teflonowymi, a że drogie więc tekalan następny w kolejce.

#13 Share Tyger

Tyger

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 202 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wilkowyje

Napisany 09 listopad 2009 - 20:44

Przewody hydrauliczne Przewód do Bio-Paliw jednak są odpowiednie produkty :P

NBR też nie jest odporny na estry. Przed pompką masz odstojnik, można zamontować dodatkowy filtr. Może to zastosować -
http://www.somar.pl/...Motoryzacja.pdf


z doświadczenia wiesz że NBR się nie sprawdza? z kolei ten wąż do biopaliw jest strasznie drogi, może lepiej co kilak lat wymienić zwykły wąż NBR bo jak podają to wąż nbr wytrzymuje do 20% bioestrów, a paliwa o zawartosci do 5% bioestrów należy traktować jak zwykłe paliwa więc tak do końca nie jest chyba tak źle z tym NBR są jeszcze mieszanki NBR/PVC chyba mocniejsze?

#14 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 09 listopad 2009 - 22:51

Przewody hydrauliczne Kauczuk nitrylowy NBR - charakterystyka kauczuków

#15 Share Tyger

Tyger

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 202 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wilkowyje

Napisany 10 listopad 2009 - 14:07

Przewody hydrauliczne PTFE jest fajne tylko problem z tym całym teflonem jest taki że nie przewodzi ładunków elektrycznych i może dojść do samozapłonu, a może tak węże metalowe?
ORFID - węże, kompensatory, PTFE, MVQ

#16 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 listopad 2009 - 14:29

Przewody hydrauliczne Wszystkie przewody paliwowe w większości producentów są wykonane z NBR a 5% dodatek rzepaku, jak podaje instrukcja należy traktować jak zwykły ON, a tak wogóle to bioestry co powodują z NBR? mikropęknięcia? parcienie czy co?

#17 Share Tyger

Tyger

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 202 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wilkowyje

Napisany 05 grudzień 2009 - 09:00

Przewody hydrauliczne http://www.semperfle...ch_28.11.06.pdf wygląda na to że zapisek " nie należy stsować do substancji zawierającyh estry" do przewód hydraulicznych, nie tyczy się do estrów zawartych w olejach napędowych, a do specjalnych olejii hydraulicznych stosowanych w lotnictwie i innych tródnych warunkach opartych na estrach fosforanowych, a więc przewód hydrauliczny może z powodzeniem być stosowany jako przewód paliwowy :lol:

#18 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 styczeń 2010 - 15:09

Przewody hydrauliczne Ma ktoś na AF przewody hydrauliczne zamiast paliwowych, a może ktoś ma seryjnie zamontowane przewody paliwowe z hydraulicznych? zastanawiam się czy stosowanie przewodów hydraulicznych do paliwa to tylko ze względu na sztywność, czy też znaczenie ma odporność na ciśnienie pulsacyjne, które to przewód gumowy wytłumi a hydrauliczny przenosi

#19 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 26 styczeń 2010 - 15:23

Przewody hydrauliczne Ferdek,spróbuj wykorzystać przewód paliwowy z MTZ,kosztuje 2-3 piwa,a jest dość długi(+/- 2m).Możesz wykręcić końcówki i być może się uda adaptować przewód do swojego ciągnika.Dyskomfort znania kraju z którego pochodzi,wynagrodzi ci wytrzymałość tzw.wiekuista. :D

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przewody hydrauliczne Dzisiaj, 08:22
  •  

#20 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 styczeń 2010 - 16:54

Przewody hydrauliczne Akurat @Xemit radziecką technologię i tą wiekuistą wytrzymałość znam doskonale, młody byłem i zwątpiłem w tą tą wytrzymałość kilka razy gdy jeszcze miałem ładę i co się okazało lepiej było kupić te 2 piwa niż coś poprawiać bo efekt był taki że po kilku tygodniach nowe części na złom a z powrotem stare zakładałem i dalej się jeździło, morał z tego taki że bierzmy przykład ze wschodnich sąsiadów lepiej kupić flaszkę niż inwestować w części bo wytrzymałość jest wiekuista, oni to wiedzą już od dawna i dlatego tak piją, a my ciągle narzekamy na belarusa/ładę, he he

Podobne tematy