Zaloguj się, aby obserwować  
Nikita_Bennet

BELARUS-920.4-10/99 i silnik 86KM

Polecane posty

Nikita_Bennet    316

Witam

Tak przeglądałem stronkę belarusa i znalazlem tam ciągniczek jak w temacie z silnikiem TCD2012L04-2V C3UT63 marki Deutz.

Wiecie może coś na ten temat.

Ktoś zna białoruski język? Ewentualnie rosyjski?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Może kiedyś wpadną na pomysł by zostawić silnik MMZ a skrzynie z hydrauliką przeszczepić z Deutza.To by dopiero był hicior.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316
Podeślij tekst to przetłumaczę z rosyjskiego.

http://www.belarus-tractor.com/ru/main.aspx?guid=31843&mode=shortinfo

po prawej wybierz Все параметры

______________

Трактор БЕЛАРУС 922.4-10/99 представляет собой универсально-пропашной трактор тягового класса 1,4 с двигателем Deutz TCD2012L04-2V C3UT 72.Сельскохозяйственные колесные тракторы БЕЛАРУС класса 1.4 предназначены для выполнения широкого спектра сельскохозяйственных работ – от подготовки почвы под посев до уборочных и транспортных операций; могут быть использованы в лесном, коммунальном хозяйстве, строительстве и промышленности. Тракторы приспособлены для работы в различных климатических зонах. Тракторы отличаются высокой надежностью и экономичностью при низких эксплуатационных затратах и высокой производительности. Универсальность тракторов обеспечивает их агрегатирование с различными отечественными и зарубежными машинами и орудиями.

______________

a pod spodem jest tabelka z danymi technicznymi.

 

 

a co do ewentualnych belarusków z silnikiem deutza - idzie o szybkie spełnienie norm tier3 chyba.

zresztą próbowano to w modelu 1025.4 jak się popatrzy dobrze w necie to się znajdzie.

Ciekaw jestem czy to jest seryjna produkcja czy tylko przymiarki i co to za silnik tzn w jakich innych ciągnikach był stosowany.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Takie ble ble

Ciągnik Belarus922... przedstawia sobą uniwersalno-coś tam( nie znalazłem pasującego odpowiednika)...ciągnik klasy pociągowej 1.4 z silnikiem Deutz... Ciągniki rolnicze Belarus klasy pociągowej 1.4 przeznaczone są do szerokiego spektrum prac rolniczych- od przygotowania gruntu pod siew do prac przy zbiorach i w transporcie. mogą być wykorzystane w gospodarcew leśnej, komunalnej i przemyśle. Ciągniki są przystosowane do prac w różnych strefach klimatycznych, odznaczają się wysoką niezawodnością i ekonomiką , o niskim zużyciu eksploatacyjnym i wysokiej wydajności. Uniwersalność ciągników_umozliwia agregowanie z wieloma maszynami krajowymi i zagranicznymi oraz oprzyrządowaniem.

niektóre dane tech. masa 4,3t, dopuszczalna masa 7000,prześwit- 510mm promień zawracania-4,5m, zbiornik -135l, udźwig podnośnika -4t, max. ciśnienie hydrauliki 20MPA, wydajność- 45l/min, wom-540/1000, 6 wyjść hydrauliki, instalacja 12V, alternator 1000W,, sprzęgło suche jednotarczowe, skrzynia synchronizowana 14 do przodu, 4 do tyłu, most smoblokujący się,silnik turbo 4l, 4cylindry, o mocy 64KW(86KM), zużycie jednostkowe paliwa 259g/KWh, nadwyżka(zapas) momentu 35%. Gabarytów nie podawałem i innych drobiazgów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

thx za tłumaczenie - ja bym się nie podjął tego bo jakoś mimo wieloletnich prób naszego systemu edukacji polegl on w walce ze mną przy próbie nauczenia mnie tego języka.

 

A co do ciągniczka - mam nadzieje że nie skończy tak jak wcześniejsza wersja 1025.4 o której w PL nawet nie było słychać.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    30

na wszelkie 1025 nie patrz bo chyba nie chcesz żałować wyboru...

 

 

Nie mialem doczynienia z silnikiem deutza ale z resztą mam na bierząco, z tlumaczenia wynika ze reszta to taki pronar 82SA tzn. skrzynia i podnosnik

nie wiem jak silnik ale skrzynie 14/4 i podnosnik (ten na 2 pionowe tloki) oceniam na 5,

tylko jedno co mnie martwi to to sprzęgło "jednotarczowe suche"

jeszcze cenę podsuń jak masz :P


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Jest jakaś rozbieżność w danych. Te które podałem są dla modelu 920, a dla modelu 922 mimo opisu w tabeli występuje silnik MMZ o mocy70KW(94KM), 4,75l poj, przy mocy nominalnej moment wynosi 371, a maksymalny wynosi 464. Zużycie jednostkowe jednostkowe paliwa jest dużo niższe bo 210g/KWh, rozruch 24V, reszta taka sama. Z niższego zużycia jednostkowego wnioskuję, że silnik MMZ spełnia niższą normę niż deutza. Zaraz sprawdzę.

Tego deutza nie znalazłem , za to w modelu 952 ten sam deuz ma już moc72KW(97,9KM). Silnik MMZ homologowano i wszedł od września 2008 do 2013 i spełnia normę IIIA .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Są tam modele z silnikiem Deutza 86 km ,100km,110 km i 140 km.Wszystkie mają końcówkę numeru 99 .Dziwne tylko ze niby lepsze normy ,a większe spalanie.259 g/kwh w Deutzu & 229g/kwh w MMZ.Nijak ma się to do ekologii. By zobaczyć opis najlepiej w Google wpisać ten adres www.belarus-tractor.com i skorzystać z tłumacza google.Wejść na produkty ,kliknac na fotkę ciągnika i na końcu lista simple.Tam wybrać konkretny model,wszystko po polsku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Bo to taka ekologia jak szczepionka na świńską grypę. Mamy wyższe spalanie przy innym składzie spalin, czegoś jest mniej a czegoś więcej. Za jakiś czas okaże się, że skóra nie warta wyprawki, bo efekty końcowe szkodliwości się "równoważą".

Z tego translatora można coś zrozumieć, ale dalekie to jest od oryginału, poprawności stylistycznej i wadliwe merytorycznie. Gdyby tak przetłumaczyć to z powrotem za pomocą tego translatora - wyszłyby cuda niewidy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jak to z translatorem.Przypadłość z odwrotnym tłumaczeniem i różną treścią od oryginału dotyczy każdego tłumaczenia.Co jak co ale taka opcja w Google się przydaje ,bo z tekstem w suahili było by nieciekawie :P Co do silników Deutza,myślę że powodem ich instalowania jest próba większej ekspansji na rynki zachodnie.Adaptować do norm można każdy motor jednak zaufanie do marki to inna sprawa na tak konserwatywnym i przepełnionym rynku.Oj przykro ze Ursus nawet nie może pomarzyć o takim rozwoju ,a Białoruś to podobno takie zacofanie. :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Wczoraj nie doczytałem faktu , że w skrzyni biegów jest przyśpieszacz.

Jakby ktoś potrzebował przetłumaczyć instrukcje obsługi z języków: białoruski , rosyjski, ukraiński, co nieco słowiańskich z Bałkanów, to służę pomocą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    30

mozesz przyblizyc? Moze o połbieg chodzi?


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

W opisie skrzyni sformułowane to było jako reduktor zwiększający, może rzeczywiście chodzi tu o półbiegi. Jeszcze jedno, skrzynia jest synchronizowana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj