Skocz do zawartości

Zdjęcie

Co mam robic dalej?

24 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Piotrek6911

Piotrek6911

Zaawansowany

• Members
  • PipPipPip
  • 239 postów

Napisany 03 listopad 2009 - 21:16

Co mam robic dalej? Witam jestem początkującym rolnikiem,w zasadzie to jeszcze nie ale w krotce po ukończeniu szkoły to nastąpi.Mam problem co zrobić ze swoja hodowla posiadam 13 ha gruntów ornych 3 ha łąk i 1,5 ha lasu. Mam jedna jałówkę, jednego byka, i jedna krowę a trzody chlewnej mam 50 sztuk w tym 6 macior i knura. Nie wiem co będę musiał zrobić aby powiększyć gosp i zyski czy całkowicie nastawić się na świnie czy na bydło czy trochę tego i trochę tego. Mam oborę która trzeba trochę wyremontować i będzie dobrze. Doradzicie mi co mam dalej z tym robić?

Reklama AgroFoto Ads

• watermark
  • Reklama
Co mam robic dalej? Dzisiaj, 11:20
  •  

#2 Share klejnus

klejnus

Zaawansowany

• Members
  • PipPipPip
  • 496 postów

Napisany 03 listopad 2009 - 22:16

Co mam robic dalej? Powiem Ci tak. Wiele sie naczytałem na agrofoto i wiem też z nie mojego doświadczenia(lecz teścia) że na hodowle mleczna nie masz co liczyć bo masz za mały areał. Jak na opasy to hmm one też sporo zjedzą wiec chyba tez ziemi za mało. Ja bym pozostał przy świniach skoro tak to wygląda i zaczął szukać kasy na inwestycje na dzierżawy wykup ziemi id i będziesz mógł dalej myśleć jak powiększyć hodowle itd. Tylko tyle ze przy świniach inwestujesz cały czas i czekasz na zysk dość długo a przy mleku dostajesz co miesiąc kasę. Fakt faktem cena mleka spadła i stoi nisko ale przeżyć z tego idzie. Jak coś nie tak to mnie poprawcie:P
Nie jestem rolnikiem i nigdy nie byłem dopiero sie uczę przepraszam za błędy:)

#3 Share Thomas2135

Thomas2135

Zaawansowany

• Members
  • PipPipPip
  • 3175 postów

Napisany 03 listopad 2009 - 22:31