Skocz do zawartości

Zdjęcie

Niekończąca się opowiesć


287 odpowiedzi na ten temat

#41 Share zbigi123

zbigi123

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 550 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Brodnicy

Napisany 14 listopad 2009 - 08:40

Niekończąca się opowiesć Ferdek ja nie chce się czepiać, ale co mozna powiedzieć o ciągniku który ma nieco ponad 500mth, jakby miał 5000 mth to mozna mówić, co jest ok a co nie. Jak przy zachodnim ciągniku zaczynaja wyskakiwać biegi, to jakoś się to poprawi i ciągnik jest super, a jak przy mtz-ecie po takim samym przebiegu spalił się włącznik od wentylatora to już szrot. Włoskiego badziewia już nie chce, na początku też był super zachodni ciągnik, a jak narazie mam niecałe 700mth i drugą hydraulike. W swoich pracach radzi sobie naprawde dobrze, ale jezeli chodzi o wykonanie można sobie zyczyć więcej. 
 Landini Powerfarm 95, MTZ 82+TUR, Zetor 7745, 3xC-360 i ich 61ha pola do popisu... 

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Niekończąca się opowiesć Dzisiaj, 14:01
  •  

#42 Share rafi11

rafi11

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 listopad 2009 - 08:43

Niekończąca się opowiesć Nie ma co ukrywać, wschodni przemysł i myśl techniczna, w gruncie rzeczy nic nie potrafiła sama zrobić, a jedynie adoptować z mniejszym lub większym skutkiem i było to dobre, do kiedy nie było za bardzo przekombinowane.... udany silnik MTZa to konstrukcja caterpilara, wladymirec to niemiecki silnik, kałasznikow to niemiecki sturmgewehr, t34 to pochodna rozwojowa wersja czołgu szybkiego Jamesa Waltera Christi, słynny kamaz to japońska ciężarówka (na pierwszych wersjach były jeszcze japońskie napisy (sic!). mnóstwo technologi, które zostały albo zdobyte na wojnie, albo zdobyte przez wywiad, albo po prostu chamsko ściągniete bez obawy o karę za złamanie praw patentowych....

#43 Share zbigi123

zbigi123

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 550 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Brodnicy

Napisany 14 listopad 2009 - 08:58

Niekończąca się opowiesć Skoro tak to powiec czego dokonali polacy??? Kopie zetora i mf których wyszło zaledwie ponad 1mln, gdzie przez podbny okres, mtz wypuścił 35mln ciągników i maszyny te są na całym świecie. Tylko dlaczego caterpilar jest bardziej czuły na paliwo. Żadnego polskiego samochodo do tej pory nie ma, ursus stoi na skraju bankructwa a belarus i kirowiec rozwija się wprawadzając wciąż nowe modele.
 
 Landini Powerfarm 95, MTZ 82+TUR, Zetor 7745, 3xC-360 i ich 61ha pola do popisu... 

#44 Share qazi

qazi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4544 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 14 listopad 2009 - 09:02

Niekończąca się opowiesć a leopard to przecież polski samochód, tylko serce ma nie nasze Leopard Automobile

#45 Share b0gdan

b0gdan

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. chełmski

Napisany 14 listopad 2009 - 09:22

Niekończąca się opowiesć

belarus i kirowiec rozwija się wprawadzając wciąż nowe modele.
 

Tylko, że te nowe modele, aby nadawały się do sprzedaży w cywilizowanych krajach muszą mieć zachodnie silniki, bo niestety radziecka myśl "kopiująca" nie potrafi wprowadzić TIER3.
Ciekawi mnie dlaczego, pomimo że Kirowce to takie świetne maszyny, to olbrzymie kołchozy w Rosji stały się jednym z największych odbiorców największych serii JD :)

#46 Share zbigi123

zbigi123

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 550 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Brodnicy

Napisany 14 listopad 2009 - 11:27

Niekończąca się opowiesć Wy to tylko ten JD JD i JD, a to żadna rewelacja, są lepsze marki takie jak Fendt czy Valtra. MMZ ma również modele z tier3. 
 Landini Powerfarm 95, MTZ 82+TUR, Zetor 7745, 3xC-360 i ich 61ha pola do popisu... 

#47 Share b0gdan

b0gdan

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. chełmski

Napisany 14 listopad 2009 - 11:56

Niekończąca się opowiesć Pomimo, że nie jestem fanem marki JD ( moje serce bije mocniej dla koncernu AGCO :) ) nie da się zaprzeczyć, że to właśnie JD jest światowym liderem w produkcji i jednym z liderów innowacyjności w branży rolniczej. Co do jakości sprzętu Fendt, owszem jest w czołówce, ale Valtra jest typowym średniakiem jak MF, Case, DF.

#48 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 listopad 2009 - 12:05

Niekończąca się opowiesć @Zbigi jakie wyskakujące biegi!!!! Wyskakiwał to rewers podczas szybkiej jazdy po nierównościach i ujęciu gazu, we wszystkich modelach to zjawisko występuje :)

#49 Share timasz

timasz

    jakos to bedzie -czyli nadzwyczaj nieprecyzyjny plan hehe

  • Members
  • PipPipPip
  • 1482 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warminsko mazurskie
  • Zainteresowania:Prawo, Historia, Architektura użytkowa, Technika rolnicza, Panny :) i wiele innych ciekawych rzeczy które mogą interesowaćtak młodego człowieka ;) hehe

Napisany 14 listopad 2009 - 12:42

Niekończąca się opowiesć a ja powiem wam tak koledzy posiadam MTZ 82 rocznik tez 82 w sportowej kabinie(a niech ja hu. strzeli)i same rollera 70 (niby maly ale dziarski)
i tak sprawa sie przedstawia mtz to ogolnie nie taka zla maszyna jesli sie wezmie pod uwage silnik (i tu powaznie mowie jest to oszczedny silnik nie ma co marudzic i strasznie trwaly) i uciag (nie jeden zachodni ciagnik o porownywalnej mocy zawsztydzi swoimi mozliwosciami) lecz istnieje jedno male ale (lub wieksze hehe) a mianowicie zaczniemy od kabiny w moim mdelu jest ona dla karla akrobaty ze sadomasochistycznym usposobieniem mozdele z kwadraciakiem sa lepsze ale komfort to raczej nie jest ale nie jest juz tak zle
nastepne czyli skrzynia wszystko dobrze jesli ktos uzywa spokojnietego ciagnika ale jesli np podczepi gruber 2,6 metra to juz amen skrzynka pada i nic nie poradzisz moj kumpel tak mial a nastepny teraz zrobil skrzynie ale jak mowil liczyl sie z ta niedogodnoscia i byl tego swiadom
hydraulika -wszystko jest ok jesli uzywasz tylko podnosnika ale jesli kozystaz z wyjsc to juz nie jest tak pieknie bardziej wymagajace maszyny wykanczaja ja szybko a niema sie co oszukiwac maszyny sa w tych czasach coraz bardziej skomplikowane i maja coraz wiecej funkcji obslugiwanych przez chydraulike
inna sprawa to ze ciagnik jest strasznie wysoki co powoduje iz po calym dniu pracy solidnie sie wybujasz nawet i w nowym pronarku moi wujkowie takowe posiadaja i mowia ze troszke sie wybujaja no ale oni brali tez ta niedogodnosc pod uwage
efektem tych niedogodnosci ktore w wielu przypadkach przewazyly szale jest najczesciej zmiana tej rosyjskiej technologii na zachodnia choc i uzywana ale zawsze jednak bardziej przyjazna (wiekszosc moiich znajomych tak zrobila i nie zaluje)
co do mojej skromnej osoby mtz jest uzytkowany tylko do wywozu obornika i nic wiecej mam go dosyc stale ta chydraulika niech ja diabli

a co do same rollera 70 moze i sila uciagu nie doruwnuje mtztowi lecz jest cichy szybki stabilny i nadaje sie do wszystkich prac taki uniwersalny konik do gospodarstwa mlecznego co do ceny czesci nie wiem jakie tam sa bo jeszcze nie mialem watpliwej przyjemnosci zaznajamiac sie z tym aspektem (mam niecale 3000 tys mtg wiec to nie zly wynik)spalanie tez niskie Nie mowie ze jest o ciagnik idealny lecz napewno oszczedzilem sobie sporo zdrowia dzieki temu malemu szkrabowi samochody tez ma zagraniczne i tez rosyjskich nie mam zamiaru kupowac po mtz juz nic z zsrr ani bialorusi hehe

#50 Share zbigi123

zbigi123

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 550 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Brodnicy

Napisany 14 listopad 2009 - 14:32

Niekończąca się opowiesć No widzisz, ale mtz-et nie jest taki wysoki, bo weż napszykład MF 3050, niby taki mały a zaledwie 10cm niższy. @Ferdek widze że teraz ci się powodzi i kasy masz jak lodu, wynika to z tego iż napisałeś że nic ruskiego za darmo byś niechciał. Ja jednak myśle, że jakby ci dawali 50tys to daj mi je bo tobie zdaje sie niepotrzebne. @rafi taki jesteś spec od rosyjskiej technologi to pokaż mi caterpillara z takim samym silnikiem jak belarus, niemieckiego kałacha i powiedz mi ile belarus ma na dzień dzisiejszy modeli w sprzedaży??
 Landini Powerfarm 95, MTZ 82+TUR, Zetor 7745, 3xC-360 i ich 61ha pola do popisu... 

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Niekończąca się opowiesć Dzisiaj, 14:01
  •  

#51 Share timasz

timasz

    jakos to bedzie -czyli nadzwyczaj nieprecyzyjny plan hehe

  • Members
  • PipPipPip
  • 1482 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warminsko mazurskie
  • Zainteresowania:Prawo, Historia, Architektura użytkowa, Technika rolnicza, Panny :) i wiele innych ciekawych rzeczy które mogą interesowaćtak młodego człowieka ;) hehe

Napisany 14 listopad 2009 - 16:40

Niekończąca się opowiesć wiesz ale jednak wydaje mi sie ze w mtz siedzi sie na wiekszej wysokosci niz w mf np 3050 i dlatego te bujanie ciagnika jest tak bardzo odczuwalne przez operatora pozatym z kim nie pogadasz to kazdy mowi ze ten ciagnik sprawia wrazenie niestabilnego na wzniesieniach (moze to tylko subiektywne odczucie ale jak sie jedzie kolem w bruzdzie na gorce robi sie cieplo)ale ja tam praktycznie go nie uzywam to pal to diabli(do orki mam tego rollerka)
pozatym WOM na tasmy ktory pod wiekszym obciazeniem sie slizga a naciaganie tasm jest dosc uporczywe bo trzeba do tego przesunac silownik od podnosnika (ze tak powiem w dupe moga sobie schowac takie rozwiazanie w tym womie dobrze ze ten ciagnik nie lata u mnie z prasa tylko z tym rozrzutnikiem to jeszcze moge to przezyc)
no i odpalanie w niskich temperaturach tez nie jest latwe nawet w nowych pronarach ale ja tam w zime nie latam tym sprzetem
reasumujac ma kilka zalet lecz wiecej wad jesli ktos jest wyrozumialy i lubi pomajsterkowac to bedzie zadowolony a jesli nie to nie :)

#52 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 14 listopad 2009 - 17:13

Niekończąca się opowiesć

Nie ma co ukrywać, wschodni przemysł i myśl techniczna, w gruncie rzeczy nic nie potrafiła sama zrobić, a jedynie adoptować z mniejszym lub większym skutkiem i było to dobre, do kiedy nie było za bardzo przekombinowane.... udany silnik MTZa to konstrukcja caterpilara, wladymirec to niemiecki silnik, kałasznikow to niemiecki sturmgewehr, t34 to pochodna rozwojowa wersja czołgu szybkiego Jamesa Waltera Christi, słynny kamaz to japońska ciężarówka (na pierwszych wersjach były jeszcze japońskie napisy (sic!). mnóstwo technologi, które zostały albo zdobyte na wojnie, albo zdobyte przez wywiad, albo po prostu chamsko ściągniete bez obawy o karę za złamanie praw patentowych....

O tu cie chyba poniosło.Konstrukcja AK 44 jest powojenna i rodzimie rosyjska.Samochody Kamaz nie mają sobie równych w rajdzie Dakar i niestety są dużo bardziej dzielne niż słynny Mercedes ,Mann i Daf.Sztuka jest korzystać z wynalazków lub zdobywać je siłą.Ilość noblistów w naukach ścisłych pochodzących z Rosji jest imponująca,medycyna ,fizyka ,chemia i matematyka to potęga w tym kraju.SU-27 to myśliwiec szturmowy do którego porównuje się wszelkie samoloty produkowane do dzisiaj.Rosyjskie okręty podwodne to wyższa szkoła jazdy ,a F16 które to kupili Polacy nazywane są latającym złomem.Smieszą mnie opinie o naszych wschodnich sąsiadach ,jeśli sami mamy tylko jedną M.Skłodowską-Curie ,a motoryzacja kończy się na Syrenie.

#53 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 listopad 2009 - 17:15

Niekończąca się opowiesć Niestabilność mtz wynika raczej z bardzo małego rozstawu kół i dość wysokiego prześwitu a wyoko umieszczona kabina potęguje dodatkowo wrażenia
@Zbigi chciał nie chciał, może i taki nowy belarus kilka lat popracuje ale ja miałem na myśli używanego, bo miałem wielokrotnie propozycja kupna czy zamiany na c 330 ale i tak nie zamienił bym na c 330 ;)

#54 Share rino

rino

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 770 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko-pomorskie
  • Zainteresowania:Motoryzacja, Maszyny rolnicze

Napisany 14 listopad 2009 - 17:25

Niekończąca się opowiesć A ja tam c330 na mtz wymienilbym bez wachanie, bo np w moim gosp to taki ciapek nic nie da rady zrobic i jest nieprzydatny, a po zatym mtz a ciapek to przecierz ogromna roznica. Ale jkaby nie było to belarus jakos prosperuje, nie jak nasz rodzimy ursus ktory wielokrotnie byl na skraju bankructwa. A inne polskie maszyny to tez szkoda slow na ten zlom co w polse jest produkowany, niestety taka prawda. A rafi11 widac ze nie ma pojecia o czym pisze cos tam podslyszał i pododawał od siebie i mamy puszczona famę.

#55 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 14 listopad 2009 - 17:26

Niekończąca się opowiesć

O tu cie chyba poniosło.Konstrukcja AK 44 jest powojenna i rodzimie rosyjska.Samochody Kamaz nie mają sobie równych w rajdzie Dakar i niestety są dużo bardziej dzielne niż słynny Mercedes ,Mann i Daf.Sztuka jest korzystać z wynalazków lub zdobywać je siłą.Ilość noblistów w naukach ścisłych pochodzących z Rosji jest imponująca,medycyna ,fizyka ,chemia i matematyka to potęga w tym kraju.SU-27 to myśliwiec szturmowy do którego porównuje się wszelkie samoloty produkowane do dzisiaj.Rosyjskie okręty podwodne to wyższa szkoła jazdy ,a F16 które to kupili Polacy nazywane są latającym złomem.Smieszą mnie opinie o naszych wschodnich sąsiadach ,jeśli sami mamy tylko jedną M.Skłodowską-Curie ,a motoryzacja kończy się na Syrenie.

Zgadzam się z tymi słowami ;) . Rosjanie mają niesamowitą technologię, zwłaszcza wojskową, np śmigłowiec o udźwigu 40 ton, o którym mało kto wie. Amerykański Chinook jest daleko w tyle. Niestety władze wyraźnie odpuściły motoryzację i rolnictwo(stać ich było na więcej).

#56 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 14 listopad 2009 - 17:46

Niekończąca się opowiesć

OO to kolega też miał z tym do czynienia więc jak o ruskich maszynach to i o samarce pozwolę sobie napisać to i owo, a myślę że odnieść będzie to można i do mtz, a więc silnik (licencja vw) i zawieszenie samary opracowali inżynierowie porshe i chwała im za to szkoda że tylko to ;) i faktycznie zawieszenie i silnik wytrzymuje spokojnie 200 tyś po 150 tyś zmieniłem tylko jedną zwrotniczkę w przednim zawieszeniu, ale cala reszta tragednia do pewnego czasu samochód sprawował się w miarę, ale po 150 tyś tragedia nigdy nie wiadomo czy odpali i tak przez elektrykę po gaźnik ( gaźnik chyba jakaś licencja z programu kosmicznego CCCP) to jakieś membrany to przytkana dyszka to coś w elektryce i tak niekończące się problemy ale to tylko jeden temat, książkę można by napisać co stworzyli radzieccy inżynierowie, np. zużywające się (coraz cieńsze) tarcze hamulcowe przy nie zdzierających się klockach, konstrukcyjnie brak jakiejkolwiek elastycznej łączki w tłumiku podczas gdy silnik jest na poduszkach, nie wspominając że samochód fabrycznie jest krzywy i jedno przednie koło od 2giego jest ze 4 cm do przodu, podsumowując na polskich drogach było dużo samarek obecnie nie spotykane, powód taki jak opisałem do pewnego czasu jest OK ale jak zaczną się problemy z elektryką czy z gaźnikiem tak nikt nie potrafi dojść co i jak ;) a jakość części woła o pomstę do nieba, no i jak czytam sobie tematy o mtz czy rozmawiam z właścicielami mtz to coś w ten deseń opisane problemy, więc mam takie zdanie o mtz i już ;)

Jesli silnik w Samarze to licencja VW ,to może uświadomisz mnie w jakim modelu VW był montowany oryginał.Po drugie ,punkt skupu złomu jest w każdej większej miejscowości,sprzedaj tam Samarę i kup coś innego.

#57 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 listopad 2009 - 17:50

Niekończąca się opowiesć nie wiem w jakim od wielu osób słyszałem że to licencja wv ale nie są to sprawdzone informacje, tak sprzedaj i autobusami się wozić? Dla mnie to samochód awaryjny, czasami stoi po 4 miechy ale czasami się przydaje ;)

#58 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 listopad 2009 - 17:56

Niekończąca się opowiesć Xemit-raczej AK-47 no ale to raczej literówka,owszem SU-27 to wspaniała maszyna ale awioniką chyba z lejtka odstaje od Amerikancow Dodany obrazek -no a niestety na współczesnym polu walki brakuje okazji aby sobie z działek postrzelać i wygrać walkę powietrzną korzystając z większej manewrowości-niestety koniec z romantyką-rakiety załatwiają sprawę.
Mariusz X-tak mają ten śmigłowiec tyle że zauważ jak często był wykorzystywany w porównaniu z Chinookiem -Rosjanie słynęli z tego iż często prezentowali coś co w praktyce nie miało praktycznego znaczenia Dodany obrazek .
No ale do rzeczy-oprócz M.C Skłodowskiej zaręczam że mieliśmy mnóstwo utalentowanych naukowców,konstruktorów,inżynierów-większość z nich została PLANOWO eksterminowana-czy to przez Niemców czy to przez naszych słowiańskich braci-Rosjan-dlatego też sku...ynom nie mogę darować dzisiejszych wypowiedzi w TV,prasie czy gdziekolwiek-znacie chyba to przysłowie -"kurica nie ptica...."?-tak nas traktują-zostaliśmy przez nich wielokrotnie okradzeni ,każdy polski wynalazek powstały po 2 WŚ musiał przejść przez ichnią "cenzurę" i albo trafić do produkcji albo zniknąć na zawsze albo też pojawić się jako rdzennie radziecki wynalazek.

#59 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 14 listopad 2009 - 18:04

Niekończąca się opowiesć To może Antonov 225 będzie lepszym przykładem? Lata do dziś, Amerkanie próbowali zbudować większy samolot, ale nie nadawał się do latania.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Niekończąca się opowiesć Dzisiaj, 14:01
  •  

#60 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 14 listopad 2009 - 18:04

Niekończąca się opowiesć Autobusem jechałem może 15 lat temu,ładą śmigałem ostatni raz w 1981 r i był to model 2106.Może dlatego że zamiast Lambo mam Iwana to problemy z samochodem są mi obce.Ale w ciągniku spędzam 100h, natomiast w samochodzie 500 a może i więcej ,więc auto musi być dobre P.S..VW nie ma nic wspólnego z silnikiem w Samarze ,choć tak naprawdę nie jest on powodem do wstydu.Jaro ,niestety świat jest tak skonstruowany że silniejszy ma racje.By nie być okradanym,eksterminowanym itd wystarczy się po prostu obronić.A tego prawa nikt nikomu nie odbiera .


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy