cayman

FORTSCHRITT ZT 323-A

Polecane posty

Lesssiu007    186

witam :)

Mam problem z 323a chodzi o hamulce na jesień było spoko a teraz wyjechałem i nie ma ich :( płynu nie ubywa wycieków nie ma wszystko sprawdziłem i sam nie wiem ;/ Mogły uszczelniacze w pompie pójść ? ale powtarzam płynu jest ciągle tyle samo. Jak po pompuje predzej to są hamulce ale później jak przejade jakiś kawalek to pedał wpada do końca i nie ma hamulców. Odpowietrzyłem z tyłu i nic z przodu nie moge ruszyć tych ODPOWIETRZNIKÓW po sieje i ściągne przednie koła i ruszę je i odpowietrzę przód oraz tył jak nic to nie da wymontuję pompę hamulcową tylko troche sie tego boje ruszać ... 

Co myślicie o tym ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patryk3802    200

Witam, stałem się niedawno szczęśliwym/nieszczęśliwym(jeszcze nie miałem okazji konkretnie popracować w polu) fortschritta 323A,nam pytanie ogólnie do uzytkowników na temat wałka wom a dokładnie o używanie wałka 1000obr  jak to jest z jego uzywaniem, czy mogę np używać go przy kosiarce rotacyjnej która ma wałek wom 540obr? poprostu na mniejszych obrotach używać, no i pytanie tez takie że nie posiada mój siłowników wspomagających tylni TUZ, podoła podnośnikz agregatem aktywnym + siewnik na hydropaku zestaw 3m? poprzednik niby ciągał nim pług 4 skiby kverneladna na resorze obrot i mówi nie miał problemu z podnoszeniem, ogółem u mnie podobny pług bedzie tachał ale chodzi mi bardziej o zestaw aktywny, No i czy ktoś posiada przedni tuz do nich i jeśli tak to czy warto montować przy i tak niskim prześwicie forsza?


Jeśli nie zgadzasz się z postem bądź komentarzem powyżej, wciśnij F13

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian3005    49

POdnieśc podniesie Ci agregat, te 323 mają chyba ponad 5t udźwigu

A co do wałka to w kosiarcę nie doradzałbym używanie 1000 bo silnik będzie za słaby, a jak dasz większe obroty silnika to kosiarka nie wytrzyma 2x większych obrotów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kololo    0

Jestem posiadaczem fortschritta zt 323 a od paru dni nieznam sie troche na nim mam proźbe czy umiałby ktoś wytłumaczyć mi do czego służą wszystkie wajhy w ciągniku oczywiscie wiem ale nie jestem pewny i jak dzwiga sie przyczepe podpiołem przyczepe do ciągnika i chciałem dzwigac a olej ani nie drgnął olej jest wszystko ok a on nie dzwiga

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Polus0    16

To zależy jak patrzysz na wajchy :-)

A więc tak, siedząc na fotelu, zaczynamy od wajch od przodu:

- Od błotnika to WOM: przód 1000obr, tył 540 obr. 1000 obrotów możesz nie mieć w serii - trzeba wyciąć kołek w skrzyni który blokuje możliwość załączenia;

- przy fotelu "ręczny gaz", czyli zadawanie mocy;

- możesz mieć trzecią wajchę, przy samym fotelu, załączanie głównej pompy olejowej (podnośnik, wyjścia hydrauliczne);

- mała, prostopadła wajcha, blokowanie kół tylnych na uwrociach, żebyś Kermitem mógł złamać się trochę bardziej :-);

- kolejne wajchy, prostopadłe są od wyjść hydraulicznych, zależy ile ich masz. Ja mam dwa komplety, więc mam 3 wajchy. Ostatnia, trzecia wajcha, jest od podnośnika.

- czarne pokrętło przy błotniku, jest od nastawiania podnośnika. Tu musisz sam obadać która pozycja będzie "płynną" a która "siłową. Siłowa daje radę podnieść Kermita do góry :-) oczywiście bez przesady.

- wajcha ze skalą przy błotniku, nastawienie głębokości opuszczania maszyn;

- dwie albo trzy wajchy bliżej fotela, nastawy wichajstra do regulacji głębokości pracy maszyn. U mnie zdemontowane. Do tego są takie pręty przy lagach podnośnika, i/lub sanki ciągane pod kermitem. Tego ustrojstwa to nie widziałem nawet na YT.

 

Czemu Kermit Cię zainteresował??

 

Co do dźwigania, sprawdź tą wajchę przy fotelu. Jeżeli jej nie masz, połóż się pod Kermitem, i jak będziesz widział pompę oleju przy skrzyni - wychodzi z niej taki duży przewód olejowy i wchodzi w zbiornik oleju, z pompy wychodzi taka wajcha w kierunku ramy. Przy ramie ma ucho do którego powinna być czepiana linka do wajchy w kabinie. Możesz nie mieć linki więc musisz tą wajchą (najlepiej na zgaszonym Kermicie) pchnąć do przodu ciągnika, lub do tyłu. Nie pamiętam jak pozycja odpowiada za włączoną. Jeżeli to nie poskutkuje, musisz zwalić pompę (ale przed tym olej ze zbiornika i ze skrzyni - nie zwalaj oleju prosto ze skrzyni, bo wchodzi w układ chyba ze 120 litrów, nie zdążysz baniaków podstawiać :-)) ). W pompie masz kamienie na trybiku które załączają i wyłączają pompę. Może one już poleciały. Ja swoje rzeźbiłem.

 

Byłeś już na forum forscha?? Od tego powinieneś zacząć, choć dziwię się że kupiłeś Forscha, nie sprawdzając o nim informacji. Ja swojego kupowałem oczami, i musiałem drugą skrzynię kupić :-(

 

Jakbyś był gdzieś z południa mazowieckiego, to możemy się spiknąć. Ale w moich rejonach, Forsch, to egzotyk:-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcinp125    1

Witam.

Koledzy jestem na etapie zmiany ciągnika na większy i strasznie podoba mi się Fortschritt zt 323. Zastanawiam się tylko jak z zawracaniem tym bądź co bądź wielkim sprzętem?

Czy przy długości pola nie przekraczającej 200 m jest sens orać obrotówką czy jednak zagon, czy nie jest uciążliwe nawracanie z uprawowo-siewnym itd. 

Z góry dziękuję za odp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Polus0    16

Promień skrętu zmniejszysz, przedłużając wąs od serwa. 5cm a robi różnicę. Ja orzę Akpilem 400czh 5x40. Forsz radzi sobie z nim bardzo dobrze. Jeżeli będziesz miał wszystko sprawne, to obrotówki jak najbardziej pasują. Uprawowo siewny też, tylko pewnie obciążniki na przód na wszelki wypadek wrzuć. Słowo sprawne, to mam w kontekście skrzyni biegów i lewarków - wycierają się tam wodziki i skrzynia może się blokować. Ja niestety tak mam i wiem kiedy wrzucić wsteczny aby nie zblokować skrzyni. Niby kwestia wymiany samych wodzików, ale nie ma czasu się za to zabrać.

Jak bardziej interesujesz się ZT, to wal śmiało na forum forsza. Tam jest wszystko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemk    0

Witam, mam pytanie odnośnie części do tego ciągnika. Czy funkcjonują internetowe lub stacjonarne sklepy(pomorskie), gdzie będzie można dostać wszystkie podzespoły do tego ciągnika? Zastanawiam się nad zakupem, tylko posiadam obawę, że jak się zepsuje, to będzie problem z naprawą. Jak to u was wygląda? Z góry dzięki za odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lesssiu007    186
5 godzin temu, Przemk napisał:

Witam, mam pytanie odnośnie części do tego ciągnika. Czy funkcjonują internetowe lub stacjonarne sklepy(pomorskie), gdzie będzie można dostać wszystkie podzespoły do tego ciągnika? Zastanawiam się nad zakupem, tylko posiadam obawę, że jak się zepsuje, to będzie problem z naprawą. Jak to u was wygląda? Z góry dzięki za odpowiedzi.

Wpisz w Google- thu fortschritt i wyskoczy ci sklep z którego korzystam tam musisz poszukac fortschritt 323a i sa działy silnik skrzynia itp 👍

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Juranto    0

Witam posiadałem fortschitta Zt303 15lat i tylko zrobiłem kapitalny remont silnika zresztą nie było problemu bez awaryjny  następnie posiadałem Zt323  6 lat.  Ale nastopiła awaria silnika rozwaliło blok. I teraz posiadam Zetora16124 turbo i jest więcej problemu to nie kse się załonczyc wałek albo przedni napęd może wina mikro pompki . Ale mam porównanie  do tych trzech ciągników bo pracowały z tym samym sprzętem pług 5 skibowy agregat siewny 3m czienski , zrywać podorywkowy 3m  wiec fortschitty pracowały beż żadnych problemu z tym sprzętem to normalnie czołg bardzo dobry uciął .Zetor spala dużo więcej przy orce na długim  polu  jak Zetorem  czy fortchittem zaorałem hektar na godz ale fortchitt spalił  o 6 litrów mniej na hektar.konfort jazdy w zt 323 najlepszy jazda jak samochodzie lekko się kieruje cicho kabinie. Ale rozważam na zakupem szpowrotem  Zt303 chodź kabina mała ale hydraulika posiada  osobny zbiornik na olej , załonczanie napędu przedniego blokady tylko pnełmatyczne  nigdy nie zawiodło . Może ktoś powie że nowe to komfort owszem  bo jeżdżę traktorami  pełnym ałtomacie  ale tyle lat i motogodzin nie przepracują bez awaria co traktory lat 80. i cena tych nowych to nie dla przeciętnego rolnika  nie mówią o kosztach naprawy .A fortchitt w cenie Ursusa 360 .a jaki uciąk to wił roboczy i tura można zamontować bo ma ramę to czołg

 

Edytowano przez Juranto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja również mam problem z hamulcami  zmieniłem pompkę i cylinderki i niby jest odpowietrzony ale nie hamuje. Jak odpowietrzałem to płyn nie sikał tylko delikatnie wyciekał jak by nie było ciśnienia. No i po odpowietrzeniu teraz mi powietrze ucieka tutaj przy zaworze do przyczepy, czy to może mieć coś wspólnego że hamulców nie ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MHautameki    0

Witam  problem  ze wspomaganiem jak skręcam do oporu koła skręcają a kierownica dalej się kręci

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Dokladnie tak. Ryszard trafnie zdjagnozował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez marian508
      witam serdecznie robie remont skrzyni przekładniowej w rozrzutniku i mam pytanie co powinno być wlane w skrzynie jaki olej lub smar w środkowej był zalany olej natomiast boczne jak by rzadkim smarem lub czymś takim
    • Przez piotrord
      Witam, kupiłem ifę w50 jest tam silnik od fortschritta , jako że mam pierwszy raz do czynienia z tym silnikiem mam kilka pytań. Czy da się tam wymienić panewki główne bez wyjmowania wału ? Kolejne pytanie to smarowanie sprężarki i pompy wtryskowej, u mnie z tej cienkiej rurki olej tylko kapie i to jak silnik jest rozgrzany i ma wysokie obroty na zimnym nie leci wcale. . Rurka zapchana nie jest bo i z bloku tak powoli leci ten olej , czy to normalne a jeśli nie to jaka może być przyczyna? Ciśnienie oleju na zimnym silniku na wolnych obrotach 3 atm na bardzo gorącym spada do 1.8 atm.  Czyściłem filtr odśrodkowy i zauważyłem że ten bączek w dolnej podstawie ma spory luz . Wkładam go w ten otwór i ma luz na boki. Czy tak ma być? W górnej pokrywie nie ma aż tak dużego luzu.  Zauważyłem że przy napędzie pompy wtryskowej jest taka jakby puszka która obraca się razem z napędem pompy. Czy ta puszka to jest jakieś ustrojstwo które przestawia kąt wyprzedzenia wtrysku ? czy w jakiś sposób się to smaruje czy czyści ? I filtr oleju , czytałem gdzieś że nie każdy filtr się nadaje . Niby Filtron jest tak gęsty że potrafi go zacisnąć i połamać rurkę z plastiku na którą nasadzamy filtr. Prawda to czy mit? Z góry dziekuję za pomoc i wskazówki. 
    • Przez drewcio
      Witam. Slyszal kto co o takim modelu forsza?
      Wyprodukowano ich ponoc okolo 1000 szt. 
      Ile takie cudo moze byc warte na polskim rynku? 
       
      *zdjecie zapozyczone z internetow
       


    • Przez Andrzej1996
      Witam,mam problem z podnośnikiem w fortschritt 323A przy opuszczeniu ciężkiej maszyny zaczyna wydawać skrzypiący dźwięk,co może być tego przyczyną? 
    • Przez Andrzej1996
      Witam,mam problem z podnośnikiem w fortschritt 323A przy opuszczeniu ciężkiej maszyny zaczyna wydawać skrzypiący dźwięk,co może być tego przyczyną? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj