Skocz do zawartości

Zdjęcie

Masa, a moc


55 odpowiedzi na ten temat

#41 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 listopad 2009 - 22:25

Masa, a moc @zorzyk2 troche za bardzo to dla mnie niepoukladane i zaczynam sie gubic. jadac nie wiem po metrowej wartswie sniegu mniejsze opory bede mial poruszajac sie na szerokich kapciach, co nie?
sniegu i lodu nie mam wyciskac tylko lapac sie lamelkami. aquaplanning to zjawisko ktore nie zalezy od nacisku tylko od mozliwosci odprowadzenia wody, jedyna wartoscia graniczna jest predkosc do przeplywu kanalow, a czy auto bedzie wazylo 0,5 czy 5 ton nie bedzie mialo to najmniejszego wplywu i nic nie wycisne.

co w ogole maja kontrole trakcji i zalecenia producenta do naszej rozmowy?
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Masa, a moc Dzisiaj, 13:24
  •  

#42 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 13 listopad 2009 - 23:18

Masa, a moc Jak kapcie będziesz miał dwumetrowej szerokości, to może i będziesz jechał wierzchem po tym śniegu , inaczej to trzeba ten śnieg sprasować i wdrapać się na niego. Pytanie , po co ugniatać szeroki wał, kiedy można mniej. Więc uważasz, że jadąc tym samym autem niezależnie od tego czy jest załadowane czy puste będziemy mieli identyczne warunki jazdy. Zapnij przyczepę do pustego i pełnego i próbuj ruszyć na śliskim, mokrym, na świeżym śniegu, itp.
W tej kontroli trakcji(ABS, ASR,TRC,ASTC,TCS,ESP, jak zwał tak zwał) chodziło mi oto , że systemy wspomagające czasami ułatwiają poruszanie się w trudnych warunkach.

#43 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 listopad 2009 - 07:40

Masa, a moc

aquaplanning to zjawisko ktore nie zalezy od nacisku tylko od mozliwosci odprowadzenia wody,

Więc uważasz, że jadąc tym samym autem niezależnie od tego czy jest załadowane czy puste będziemy mieli identyczne warunki jazdy. Zapnij przyczepę do pustego i pełnego i próbuj ruszyć na śliskim, mokrym, na świeżym śniegu, itp.

umiesz czytac ze zrozumieniem??
poza tym nie rozmawiamy o samochodach tylko o traktorach
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Wiadomość z agroFakt.pl agrofakt

  • agroFakt.pl
  • agroFakt.pl
Masa, a moc Dzisiaj, 13:24
  •  

#44 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 15 listopad 2009 - 20:20

Masa, a moc

umiesz czytac ze zrozumieniem??
poza tym nie rozmawiamy o samochodach tylko o traktorach

A problem węższe, czy szersze na zimę dotyczył ciągnika?
Ryzyko wystąpienia akwaplanacji zwiększa się wraz ze wzrostem grubości warstwy wody na jezdni, prędkości pojazdu, szerokości opon, zmniejszeniem lub zabrudzeniem bieżnika opony. - cytat z wilkipedii
http://www.oponeo.pl...ze_opony_.htmlx

#45 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 listopad 2009 - 21:08

Masa, a moc dalej utrwalasz mnie w przekonaniu, ze masz problemy ze zrozumieniem tekstu czytanego...
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#46 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 15 listopad 2009 - 21:26

Masa, a moc Nie zauważyłeś tam w linku konkluzji, że węższe opony mają mniejsze opory toczenia. to nawiązanie do twojego tekstu:

@zorzyk2 troche za bardzo to dla mnie niepoukladane i zaczynam sie gubic. jadac nie wiem po metrowej wartswie sniegu mniejsze opory bede mial poruszajac sie na szerokich kapciach, co nie?
Czytam ze zrozumieniem i nie dopsowuję sobie w/g swojej teorii.

#47 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 listopad 2009 - 21:33

Masa, a moc na nawierzchni twardej szerokie opony oczywiscie ze maja wieksze opory toczenia, a na luznej maja takie, ze nie zrobia ogromnych kolein i nie beda musialy "przezucac" gory przed soba, wiec raczej beda mialy mniejsze czy nie?
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#48 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 15 listopad 2009 - 22:07

Masa, a moc To samo dotyczy luźnego śniegu. Co do ziemi, grzązkiego terenu, to tak jak piszesz. Przy ziemi zagęszczonej(uprawionej agregatem, raczej nie. Pasowało by mieć kilka rodzajów ogumienia i technologię zmiany kół z F1. W przedostatnim poradniku rolniczym, w dziale technika rolnicza jest artykuł o płynnej regulacji ciśnienia w ogumieniu(dostępne tylko w Fend 900 Vario). Wiesz, na wiosnę do nawożenia i oprysków w 5211 zdejmuję obciążniki, zakładam wyższe przednie koła lecz nie szersze(mniejszy nacisk uzyskuje poprzez wydłużenie prostokąta powierzchni współpracy) , bo jak przód zacznie się topić, to tył go nie wyciągnie przez wyższe opory toczenia.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Masa, a moc Dzisiaj, 13:24
  •  

#49 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2877 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 15 listopad 2009 - 22:44

Masa, a moc Na lód i śnieg tylko wąskie opony ! Mała powierzchnia styku z podłożem = duży nacisk na 1cm2 styku = przyczepność . Na grząskie tereny odwrotnie - szeroka opona + niskie ciśnienie = duża powierzchnia styku i mały nacisk na 1cm2

#50 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 listopad 2009 - 23:17

Masa, a moc

Na lód i śnieg tylko wąskie opony ! Mała powierzchnia styku z podłożem = duży nacisk na 1cm2 styku = przyczepność .

wlasnie naukowcy w jednym z tekstow ktore prezentowalem na poprzedniej stronie udowodnili, ze jest odwrotnie + moje dowiadczenia i zaskakujace wnioski, ale spoko ;)
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#51 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2877 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 15 listopad 2009 - 23:49

Masa, a moc od 2minuta 25s a jak to wytłumaczyć? ;) Ledwo zapuszczony płóg a DT staje

#52 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 listopad 2009 - 01:08

Masa, a moc ??? jeno nie bałdzo wiem co mam tlumaczyc ;) :) ;) :) ;)
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#53 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2877 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 16 listopad 2009 - 07:19

Masa, a moc Ten DT waży ponoć 6 ton a na tym filmie widać że ma siłę uciągu jak C 360 na blokadzie ;) Duża masa duża przyczepność a efekt coś kiepski. Przyznaj @brzozak2 że zwykły ciągnik do 80km z napędem by sobie lepiej poradził.Wychodzi na to że szerokość opony to jednak nie wszystko, co do własności trakcyjnych samego pojazdu w ciężkim terenie owszem pomaga ale co do siły uciągu to różnie

#54 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 listopad 2009 - 20:30

Masa, a moc bredzisz cos od rzeczy, nie chce mi sie z toba gadac...
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#55 Share sebe1033

sebe1033

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 16 listopad 2009 - 21:18

Masa, a moc na tym filmiku widać że jest za sucho z wierzchu zmoczone a glina jak skała raz bo pług w ziemie nie wchodzi a dwa to albo przez to że sucho albo źle ustawiony bo tego Dt w bok skręca a gąsienicami wcale nie nie zamieszał tylko hamował jedną by skręcić

Co do błota i pól zalezy jakie mamy opony zwykłe diagnalne przybiorą "naturalny kształt" piłki czyli ze środka wszysko przegonią w boki zapadając się coraz bardzie w przeciwieństwie do radialek szczególnie niskoprofilowych które cały czas będą płaskie

Co do masy musi być odpowiednia do mocy bowiem by koła miały przyczepność musi je coś dociskać doskonale to widać na przykładzie maszyn ciąganych i nawet przyczep

Jest jedno ale masę można nadrobić ;) ;) zapomnieliście np naczepy m.in rozrzutniki cisną na oś tylną dociążając ciągnik i pługi im cięgło bardziej zbliżone do pozycji pionowej tym bardziej dociśnie oś tylną ciągnika tylko nie wiem jak to jest przy półzawieszanych

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Masa, a moc Dzisiaj, 13:24
  •  

#56 Share wacus1990

wacus1990

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 15 postów

Napisany 29 lipiec 2016 - 19:54

Masa, a moc

Może ktoś wie jaka jest najlepsza proporcja wagi do KM w ciągniku do orki, transportu po polu i po asfalcie. Bo jakoś ciężko w necie znaleźć informacje na ten temat a mało osób się dotychczas wypowiedziało.




Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy

Tylko na agroFakt.pl: Jaki międzyplon na słabych glebach? zobacz »