Skocz do zawartości

Zdjęcie

Zetorowskie rozwiązania w Ursusach


251 odpowiedzi na ten temat

#161 Share Ursusc385

Ursusc385

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2639 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazury Mrągowo

Napisany 16 październik 2011 - 09:20

Zetorowskie rozwiązania w Ursusach Tak tylko najlepiej jak zamontujesz od razu kolektor i kolanko od zetora

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetorowskie rozwiązania w Ursusach Dzisiaj, 02:12
  •  

#162 Share kozer

kozer

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 15 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 grudzień 2011 - 18:46

Zetorowskie rozwiązania w Ursusach Witam posiadam ciągnik ursus c 4011 i ma on silnik pęknięty ogólnie cały do remontu. Chciałem kupić drugi silnik od c 360 ale zastanawiam się nad włożeniem do 40-stki silnika od zetora 7211 co o tym myślicie i czy będzie pasował??

#163 Share Radekk

Radekk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 545 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 17 grudzień 2011 - 19:01

Zetorowskie rozwiązania w Ursusach Pasować do skrzyni będzie, tylko pytanie co z przednim wspornikiem osi, bo zetor 7211 oryginalnie ma pokrywę przednią pod całkiem inny wspornik przodu niż jest to w 40tce. Można założyć starą pokrywe rozrządu z 40tki,tylko pytanie czy rozmiar śrub mocujących jest taki sam tego na 100% nie wiem , ale raczej tak. I jeszcze pytanie w jakim stanie jest skrzynia biegów i czy wytrzyma taki wzrost mocy?
Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

#164 Share bartek1992

bartek1992

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 372 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Tomaszów Maz/Łódzkie
  • Zainteresowania:ciągniki rolnicze

Napisany 17 grudzień 2011 - 19:15

Zetorowskie rozwiązania w Ursusach skrzynia na pewno wytrzyma
Sprzęt rolniczy Zetor 7211 -U-R-S-U-S- C-360 Władymirec T25A2+tur
Massey Ferguson 186 Anna Z-644
Hesston 5540

#165 Share kozer

kozer

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 15 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 grudzień 2011 - 19:26

Zetorowskie rozwiązania w Ursusach Skrzynia nie była robiona dług czas więc ale nigdy z nią problemów nie było

#166 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 17 grudzień 2011 - 19:55

Zetorowskie rozwiązania w Ursusach Skrzynia wytrzyma, przerabialiśmy tak kiedyś c360, z dopassowaniem przodka byly jazdy,silnik do skrzyni pasuje idealnie

jeżeli mógłbym ci czy wam podpowiedzieć, silnik perkinsa czterocylindrowy a4 236 taki jak w ursusie 4512 czy mf 3050, 3060 czy starszych mf, pasuje idealnie też do c360 , ma moc ok 60km (zależy od wersji) wystarczy, jedyne przeróbki to wałki sprzęgłowe I i II stopnia muszą być takie jak do 3p, oraz przystawka między silnik i skrzynie taka jak w 3603p identyczna, przystawka z przodu też identyczna i reszta sprzęgła ze 4512

ten silnik jest sporo oszczędniejszy od zetora, powiedziałbym że i wytrzymalszy, części dostępne od ursusa 4512 wsio a cena, :lol: popatrzcie na allegro ceny tych silników wyjmowanych z kombajników , koparek czy traktorów, ceny od 1800 do 4 tys gdzie do zetora cena zaczyna się od 4 tys w wzwyż
http://allegro.pl/si...1983875732.html
http://allegro.pl/si...1979422262.html

http://allegro.pl/ur...1991310277.html -a tak to wygląda :) wybijcie se z głowy silnik zetora 72xx
dajcie znać o efektach :)
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#167 Share kozer

kozer

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 15 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 grudzień 2011 - 20:02

Zetorowskie rozwiązania w Ursusach Wie ktoś może coś więcej o tym przodzie czy pasuje?

#168 Share kozer

kozer

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 15 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 grudzień 2011 - 20:37

Zetorowskie rozwiązania w Ursusach bobytempelton widziałeś już taką 60tke z silnikiem od perkinsa? Dobrze by było jak by bez żadnych dodatków pasował:) Spróbuje coś takiego zmontować :D Dlaczego nie polecasz silnika od zetora?

#169 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 17 grudzień 2011 - 22:52

Zetorowskie rozwiązania w Ursusach Nie polecam bo jest 20 lat do tyłu za perkinsem(pisze o 4 nie łapać mnie za słówka), a przodek pasuje z 3p , tylko wymontować swożeń, przełożyć od 3p i tyle, taki przodek troche kosztuje nowy, w draganach w lubelskim widzialem całe przody od mf, a czy widziałem takie c360 z silnikiem 4p,
http://www.serwo.yoyo.pl/355p.html

wyszło kilka sztuk prototypu c355p czyli c355 z silnikiem 4perkins a4 236, mało kto wie że wyprodukowano krótką serię c330 3p, czy ursusy c360 z napędem na 2 osie
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#170 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 grudzień 2011 - 08:32

Zetorowskie rozwiązania w Ursusach Uwielbiam takie posty jak powyżej :D :
oszczędny Perkins
smok Zetor :)

Jak teraz udowodnisz swoją powyższą tezę że Perkins jest sporo oszczędniejszy od Zetora ?Napisz do DLG może rozpatrzą Twoją prośbę...

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetorowskie rozwiązania w Ursusach Dzisiaj, 02:12
  •  

#171 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 18 grudzień 2011 - 10:54

Zetorowskie rozwiązania w Ursusach Jaro sporo znaczy ok5%,pisze tu o dwóch silnikach a4 236 i zetorowskim tj. w 72xx czy 77xx, choć nie przecze że tępy operator w postaci pegeerusa może zachwiać tą teorią, napisałem że silniki perkinsa z tamtych lat (nie mam na myśli tej 3 cylindrowej zabawki) są 20przed zetorowskimi, i to jest prawda, skoro podważasz me twierdzenie, uważam że znasz budowe i różnice obu silników, jeśli nie to się nie wcinaj, lub postaw konkretne dowody.

@kozer zapomniałem dodać że do tego przodka pasującego z c3603p czy 45xx musi być miska z uchwytami z traktora lub wózka widłowego lub niektórych koparek , w kombajnikach, agregatach jest gładka miska.

@jaro jak zawsze wszędzie jak piszesz siejesz jak by to powiedziała moja koleżanka "zburzeństwo"
wstawiłeś zetora 5340, poza tym coś duże to spalanie perkinsa wstawiłeś to twoje dlg se wsadź
http://pl.wikipedia....sus_4514_i_4512 ; 238-243g/kWh
ja wygrzebałem jeszcze książke z tego silnika i w niej pisze:
wg:PN-80/R-36150 ; 236+12
wg:BS AU 141a:1971 ; 230+12
wg:DIN 70020 ;238+12 w g/kWh jeszcze jakieś wąty?

Edytowany przez bobytempelton, 18 grudzień 2011 - 11:13.

Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#172 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 grudzień 2011 - 11:18

Zetorowskie rozwiązania w Ursusach A o czym ja niby piszę?-jeżeli czytałeś te testy które podałem powyżej to chyba zauważyłeś że mowa jest właśnie o silniku z Zetora 7211 który to według owych testów jest sporo oszczędniejszy od silnika Perkinsa o którym wspominałeś jako o silniku o wiele oszczędniejszym od zetorowskiego.
Co jest niby takiego rewolucyjnego w tym silniku że stawiasz tezę jakoby stał na drabinie ewolucyjnej silników :D o 20 lat powyżej zetorowskiego ?

Nie lubię edytować postów bo robią sie nieczytelne ale dla Ciebie zrobię wyjątek :D -dam Ci dobrą radę -zamiast jakiejś tam książki czy Wikipedii znajdź jakąś reklamę-tam zużycie paliwa nie przekroczy 200 g/kWh.
Co do owego "zburzeństwa" jak to nazywasz to w ten sposób chcę jedynie wymusić trzymanie się twardych faktów a nie mitów.Jeżeli testy DLG nie są dla Ciebie jakimś wyznacznikiem to co ja mam na to poradzić ?

Edytowany przez jaro, 18 grudzień 2011 - 11:42.


#173 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 18 grudzień 2011 - 11:47

Zetorowskie rozwiązania w Ursusach Koleś zaczynasz mnie drażnić, zetor 72xx ma o ile pamiętam silnik z7201, a 5340 z7203, jest inny układ zasilania, fazy rozrządu, i inne pierdółki z budowy wykonania czy materiału wykonania silnika , to jest ta niezbyt udana tzn zmodernizowana wersja EKO. Jeżeli nie masz pojęcia co możesz jeszcze znaleźć w silniku a4 236 czy a4 248 , to sie doedukuj później pisz, podpowiem tylko zwróć uwagę na układ wyrórwnażający, układ zasilania, materiał i wykonanie silnika, momęnt obrotowy a4 236 może mieć nawet lekko ponad 250nm, jak pogadasz z kimś kto to robił, czy zobaczysz te silniki i dostrzeżesz różnicę o ile masz byle co pojęcia czy nawet pojeździsz tym traktorem z perkinsem i tym zetorem to wtedy możemy pogadać, narazie nie ma z kim, narazie.
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#174 Share kozer

kozer

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 15 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 grudzień 2011 - 11:49

Zetorowskie rozwiązania w Ursusach Czyli mój przód od 40 pójdzie w odstawke i trzeba będzie go zastapić przodem od 3p... zastanawia mnie wytrzymałość łączenia silnika ze skrzynią bo pod tym względem 3p są dosyć słabe. @jaro jak Ty oceniasz silnik zetorowski?

#175 Share izydor6280

izydor6280

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3429 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:15km na południe od Lublina

Napisany 18 grudzień 2011 - 11:52

Zetorowskie rozwiązania w Ursusach nie caly, wystarczy wymienic wspornik

Polska B

 


#176 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 grudzień 2011 - 12:00

Zetorowskie rozwiązania w Ursusach @bobytempelton-jeszcze raz przeczytaj test ze szczególnym uzwględnieniem typu silnika (właśnie dlatego podałem ten test że tam jest 7201).Co do układu zasilania to pokaż mi te konkretne przewagi pompy rotacyjnej nad tłoczkową,co do materiału i wykonania to sorry nie rozśmieszaj mnie bo ani ja ani Ty nie znamy parametrów wytrzymałościowych materiałów z których wykonano te silniki-no chyba że się mylę a Ty je znasz ?
@kozer-silnik w 7211-między 11 a 12 tys mth zachowuje się jak nowy-zresztą co ja tu będę reklamował-na forum znajdziesz zapewne mnóstwo ludzi posiadających ten ciągnik-zapytaj się ich czy musieli remontować te silniki (no chyba że nie dbali)

#177 Share kozer

kozer

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 15 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 grudzień 2011 - 12:02

Zetorowskie rozwiązania w Ursusach obawiam się jeszcze o skrzynie czy wytrzyma te około 70 km i jak ciągnik będzie pracował na tym w polu

#178 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 18 grudzień 2011 - 13:40

Zetorowskie rozwiązania w Ursusach @jaro na co dzień naprawiam silniki w tym te zetorowskie jak i perkinsy i inne,mam wykształcenie techniczne i tak znam się na materiałach i nie mam o czym z tobą rozmawiać, znalazłeś głupote w necie, wywlekłeś na wierzch, poza tym jesteś zielony w tym temacie i uparty jak osioł, uparłeś się na tego zetora jak dziecko błyskotke i brniesz w ciemno byle twoje na wierzchu, zgodze się że zetory są wytrzymałe zwłaszcza te stare,ale konstrukcyjnie to lata 60-70czego pojąć nie potrafisz.

A co do pomp tylko nie mówi się rotacyjnych tylko rozdzielaczowych, rotor jest elementem pompującym paliwo w pompie, mogą być zamiast niego 2 tłoczki, wtedy jest to też pompa rozdzielaczowa tylko dwutłoczkowa tj. w samochodach osobowych. Bawiłem się pompami ok roku i ci wytłumaczę : w pompach rozdzielaczowych dawka paliwa nie rośnie w miarę wzrostu obrotów silnika(mniejsze spalanie), jest mniej dokładnie wykonanych(drogich) elementów roboczych(czyli cena pompy),posiada dokładne dawkowanie paliwa ponieważ rozdzielacz jest obrotowy i obraca się sztywno z obrotami silnika nie jak w sekcyjnych ,sekcja pójdzie do góry i ciężko jej wrócić, czy jeszcze ma luzy na listwie i są niedokładne dawki co daję w pompie sekcyjnej spore rozrzuty kątów i dawek wtrysku co daje nierówną prace silnika z sekcyjną pompą, czego nie ma w rozdzielaczowych; dalej nie chce mi się pisać bo i tak zbojkotujesz tzn. posiejesz zburzeństwo, ta pompa ma też wady ale sekcyjna ma większe.
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#179 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 18 grudzień 2011 - 13:43

Zetorowskie rozwiązania w Ursusach

Nie polecam bo jest 20 lat do tyłu za perkinsem(pisze o 4 nie łapać mnie za słówka), a przodek pasuje z 3p , tylko wymontować swożeń, przełożyć od 3p i tyle, taki przodek troche kosztuje nowy, w draganach w lubelskim widzialem całe przody od mf, a czy widziałem takie c360 z silnikiem 4p,
http://www.serwo.yoyo.pl/355p.html

wyszło kilka sztuk prototypu c355p czyli c355 z silnikiem 4perkins a4 236, mało kto wie że wyprodukowano krótką serię c330 3p, czy ursusy c360 z napędem na 2 osie

Ten silnik perkinsa to super nowoczesna stosowana od co najmniej 1965r - ile to lat 46 :lol:
http://www.konedata....torit/MF175.htm

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetorowskie rozwiązania w Ursusach Dzisiaj, 02:12
  •  

#180 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 18 grudzień 2011 - 13:52

Zetorowskie rozwiązania w Ursusach Następny mądruś, przypomnij sobie jak wygląda zetor major ,czy starsze wiechcie z lat 50tych zetora porównaj z tym z7201 a sie zdziwisz
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy