kuzi160

Zetorowskie rozwiązania w Ursusach

Polecane posty

Obi    0

w 4 skibach w orce będzie sprawdzony 60tką 4 skibowcem się jechało już ale na polowych tak ze było szybciej jak na 1 i troche wolniej jak na 2. O skrzynie raczej sie nie martwię bo w dupe nie dostaje nie daje mu po dziurach w rurę i z obciążeniem tez nie przesadzam z jazda szczególnie jak są dziury na polnych. W spalaniu jakiejś diametralnej różnicy nie zauważyłem ale to sie zobaczy podczas orki. Pokrywa o której mowa moze i pasuje ale ta od zetora jest masywniejsza i bardziej pewna. Widze ze jakies zainteresowanie jest moim tematem. Silnik mam od kwietnia ale byl na dotarciu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Obi    0

mógl uciągnąć tylko najgorzej bylo się rozbujac a druga sprawa ze u mnie jest dosć nierówny teren

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemrolnik    14

Tylko ze Zetor, ma jeszcze inną skrzynie, mocniejszy tylny podnośnik, masywniejszy jest wogóle...

Ale bardzo dobra robota. wink.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Na upartego to i z tupolewa siedzenie założysz

Edytowano przez bobytempelton

Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

Polak potrafi wszystko zrobić.Zależy jaka kabina,w jajko pewnie nie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FanUrsusa    0

Ale w taką nową , bo nie wiem czy te nowe kabiny są podobnych wymiarów jak zetora ? Może ktoś mnie oświeci , ja brałbym te poszerzane za 3tyś ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość marekfarmer   
Gość marekfarmer

mam pytane czy tlumnik od zetora idzie zamontować w c-360

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kozer    0

Witam posiadam ciągnik ursus c 4011 i ma on silnik pęknięty ogólnie cały do remontu. Chciałem kupić drugi silnik od c 360 ale zastanawiam się nad włożeniem do 40-stki silnika od zetora 7211 co o tym myślicie i czy będzie pasował??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Pasować do skrzyni będzie, tylko pytanie co z przednim wspornikiem osi, bo zetor 7211 oryginalnie ma pokrywę przednią pod całkiem inny wspornik przodu niż jest to w 40tce. Można założyć starą pokrywe rozrządu z 40tki,tylko pytanie czy rozmiar śrub mocujących jest taki sam tego na 100% nie wiem , ale raczej tak. I jeszcze pytanie w jakim stanie jest skrzynia biegów i czy wytrzyma taki wzrost mocy?


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek1992    145

skrzynia na pewno wytrzyma


Sprzęt rolniczy Zetor 7211 -U-R-S-U-S- C-360 Władymirec T25A2+tur
Massey Ferguson 186 Anna Z-644
Hesston 5540

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kozer    0

Skrzynia nie była robiona dług czas więc ale nigdy z nią problemów nie było

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Skrzynia wytrzyma, przerabialiśmy tak kiedyś c360, z dopassowaniem przodka byly jazdy,silnik do skrzyni pasuje idealnie

 

jeżeli mógłbym ci czy wam podpowiedzieć, silnik perkinsa czterocylindrowy a4 236 taki jak w ursusie 4512 czy mf 3050, 3060 czy starszych mf, pasuje idealnie też do c360 , ma moc ok 60km (zależy od wersji) wystarczy, jedyne przeróbki to wałki sprzęgłowe I i II stopnia muszą być takie jak do 3p, oraz przystawka między silnik i skrzynie taka jak w 3603p identyczna, przystawka z przodu też identyczna i reszta sprzęgła ze 4512

 

ten silnik jest sporo oszczędniejszy od zetora, powiedziałbym że i wytrzymalszy, części dostępne od ursusa 4512 wsio a cena, :lol: popatrzcie na allegro ceny tych silników wyjmowanych z kombajników , koparek czy traktorów, ceny od 1800 do 4 tys gdzie do zetora cena zaczyna się od 4 tys w wzwyż

http://allegro.pl/silnik-perkins-4p-i1983875732.html

http://allegro.pl/silnik-perkins-4-cylindrowy-i1979422262.html

 

http://allegro.pl/ursus-360-silnik-70km-60km-50km-35km-perkins-zetor-i1991310277.html -a tak to wygląda :) wybijcie se z głowy silnik zetora 72xx

dajcie znać o efektach :)


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kozer    0

bobytempelton widziałeś już taką 60tke z silnikiem od perkinsa? Dobrze by było jak by bez żadnych dodatków pasował:) Spróbuje coś takiego zmontować :D Dlaczego nie polecasz silnika od zetora?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Nie polecam bo jest 20 lat do tyłu za perkinsem(pisze o 4 nie łapać mnie za słówka), a przodek pasuje z 3p , tylko wymontować swożeń, przełożyć od 3p i tyle, taki przodek troche kosztuje nowy, w draganach w lubelskim widzialem całe przody od mf, a czy widziałem takie c360 z silnikiem 4p,

http://www.serwo.yoyo.pl/355p.html

 

wyszło kilka sztuk prototypu c355p czyli c355 z silnikiem 4perkins a4 236, mało kto wie że wyprodukowano krótką serię c330 3p, czy ursusy c360 z napędem na 2 osie


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Uwielbiam takie posty jak powyżej :D :

oszczędny Perkins

smok Zetor :)

 

Jak teraz udowodnisz swoją powyższą tezę że Perkins jest sporo oszczędniejszy od Zetora ?Napisz do DLG może rozpatrzą Twoją prośbę...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Jaro sporo znaczy ok5%,pisze tu o dwóch silnikach a4 236 i zetorowskim tj. w 72xx czy 77xx, choć nie przecze że tępy operator w postaci pegeerusa może zachwiać tą teorią, napisałem że silniki perkinsa z tamtych lat (nie mam na myśli tej 3 cylindrowej zabawki) są 20przed zetorowskimi, i to jest prawda, skoro podważasz me twierdzenie, uważam że znasz budowe i różnice obu silników, jeśli nie to się nie wcinaj, lub postaw konkretne dowody.

 

@kozer zapomniałem dodać że do tego przodka pasującego z c3603p czy 45xx musi być miska z uchwytami z traktora lub wózka widłowego lub niektórych koparek , w kombajnikach, agregatach jest gładka miska.

 

@jaro jak zawsze wszędzie jak piszesz siejesz jak by to powiedziała moja koleżanka "zburzeństwo"

wstawiłeś zetora 5340, poza tym coś duże to spalanie perkinsa wstawiłeś to twoje dlg se wsadź

http://pl.wikipedia.org/wiki/Ursus_4514_i_4512 ; 238-243g/kWh

ja wygrzebałem jeszcze książke z tego silnika i w niej pisze:

wg:PN-80/R-36150 ; 236+12

wg:BS AU 141a:1971 ; 230+12

wg:DIN 70020 ;238+12 w g/kWh jeszcze jakieś wąty?

Edytowano przez bobytempelton

Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

A o czym ja niby piszę?-jeżeli czytałeś te testy które podałem powyżej to chyba zauważyłeś że mowa jest właśnie o silniku z Zetora 7211 który to według owych testów jest sporo oszczędniejszy od silnika Perkinsa o którym wspominałeś jako o silniku o wiele oszczędniejszym od zetorowskiego.

Co jest niby takiego rewolucyjnego w tym silniku że stawiasz tezę jakoby stał na drabinie ewolucyjnej silników :D o 20 lat powyżej zetorowskiego ?

 

Nie lubię edytować postów bo robią sie nieczytelne ale dla Ciebie zrobię wyjątek :D -dam Ci dobrą radę -zamiast jakiejś tam książki czy Wikipedii znajdź jakąś reklamę-tam zużycie paliwa nie przekroczy 200 g/kWh.

Co do owego "zburzeństwa" jak to nazywasz to w ten sposób chcę jedynie wymusić trzymanie się twardych faktów a nie mitów.Jeżeli testy DLG nie są dla Ciebie jakimś wyznacznikiem to co ja mam na to poradzić ?

Edytowano przez jaro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Koleś zaczynasz mnie drażnić, zetor 72xx ma o ile pamiętam silnik z7201, a 5340 z7203, jest inny układ zasilania, fazy rozrządu, i inne pierdółki z budowy wykonania czy materiału wykonania silnika , to jest ta niezbyt udana tzn zmodernizowana wersja EKO. Jeżeli nie masz pojęcia co możesz jeszcze znaleźć w silniku a4 236 czy a4 248 , to sie doedukuj później pisz, podpowiem tylko zwróć uwagę na układ wyrórwnażający, układ zasilania, materiał i wykonanie silnika, momęnt obrotowy a4 236 może mieć nawet lekko ponad 250nm, jak pogadasz z kimś kto to robił, czy zobaczysz te silniki i dostrzeżesz różnicę o ile masz byle co pojęcia czy nawet pojeździsz tym traktorem z perkinsem i tym zetorem to wtedy możemy pogadać, narazie nie ma z kim, narazie.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kozer    0

Czyli mój przód od 40 pójdzie w odstawke i trzeba będzie go zastapić przodem od 3p... zastanawia mnie wytrzymałość łączenia silnika ze skrzynią bo pod tym względem 3p są dosyć słabe. @jaro jak Ty oceniasz silnik zetorowski?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez adikpl1
      Silnik powstały z uwielokrotnienia S-312 (w C-325)
      Dane techniczne które znalazłem:
      moc: 58 KM przy 2000 obr/min
      ciężar: 403 kg
       
      Wspomniano o nim w książce XX lat produkcji ciągnków w Polsce Ludowej Zakłady Mechaniczne Ursus 1893-1967 na 41 stronie.
       
      Czy wiecie coś więcej o tym silniku???
       
      Na stronie 43 pisze że Polska utrzymując produkcję ciągników Ursus C-328 zrezygnowała z uruchomienia produkcji następnych ciągników z rodziny Ursusów i przyjęła do własnej produkcji ciągnik Zetor 4011.
       
      Czyli były jeszcze inne prototypy oprócz tych z rodziny U (U 710-U 310)???
    • Przez adikpl1
      Chyba Ursus zostanie do końca rozsprzedany :angry:


      Aż się serce kraja co te skur... zrobili:
      ZPC URSUS
    • Przez Jasioodtraktora
      Witam. We wcześniejszym forum miałem problem ze szczelnością zaworu hamulca pneumatycznego w c330 i ktoś polecił mi kupić zestaw uszczelnień, ale jak rozebrałem mój zawór to tam nie ma miejsca na takie uszczelki chyba że ja nie wiem gdzie to wsadzić. Proszę o pomoc.
    • Przez Jasioodtraktora
      Witam mam pytanie dlaczego wskaźnik ciśnienia powietrza na dwuwskaźniku w c330 nie działa, czy trzeba kupić nowy czy da się to naprawić? (wszystko działa sprężarka chodzi oprócz wskaźnik) Wcześniej podłączałem ciśnieniomierz od opryskiwacza i działał ale jak podłącze do dwuwskaźnika to nie działa. Proszę o pomoc.
    • Przez Marioboss
      Witam. Nie wiedziałem, gdzie umieścić temat, więc daję w dziale ogólnym, a to bardziej pytanie na szybko. Ktoś może wie, czy można jeszcze gdziekolwiek dostać naklejki takie, jak wychodziły na ciągnikach z fabryki, które jeszcze niedawno (z tego co wiem) były normalnie w sprzedaży, a teraz wszędzie widzę te "podróby' jak ja to nazywam. Chodzi o naklejki takie,jak tutaj.
      https://sklep.mizar.com.pl/naklejki-ursus-c-360-kpl-dzielone-p-23694.html
      Mam w domu jeden komplet właśnie takich, które kupiłem kilka lat temu, ale w obecnej sytuacji, gdy nigdzie tego nie widzę, to nawet szkoda je naklejać. Nigdzie tam nie widzę żadnego logo producenta, czy coś, stąd pytanie, czy ktoś nie wie, kto to produkował? Czemu nagle zmieniono wzór na taki niezbyt fabryczny? Te szablony, które można kupić w celu odtworzenia fabrycznych napisów, są widzę zrobione według oryginału i mają identyczne literki, jak fabryczne, takie same, jak na tych naklejkach. Czy pozostaje jedynie opcja dorabiania u kogoś takich naklejek? Znajduję stare aukcje z allegro, z 2020 roku, gdzie te naklejki jeszcze były.
      Z naklejkami do reszty modeli jest tak samo
      https://sklep.mizar.com.pl/naklejki-ursus-c-330-kpl-dzielone-p-23693.html
      Dziwię się, że ludzie, którzy chcą mieć ciągniki po remoncie w jak najbardziej zbliżonym do fabrycznego wyglądzie, nie zwracają uwagi na takie szczegóły. Z tego co widziałem, to są już zdaje się w sprzedaży naklejki w fabrycznym wzorze, na maski starego typu, te okrągłe, wiec dziwię się, że nikt nie produkuje tych nowszych naklejek z lat 80-90 w fabrycznym wzorze.
       
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj