kuzi160

Zetorowskie rozwiązania w Ursusach

Polecane posty

jaro    166

@bobytempelton-jeszcze raz przeczytaj test ze szczególnym uzwględnieniem typu silnika (właśnie dlatego podałem ten test że tam jest 7201).Co do układu zasilania to pokaż mi te konkretne przewagi pompy rotacyjnej nad tłoczkową,co do materiału i wykonania to sorry nie rozśmieszaj mnie bo ani ja ani Ty nie znamy parametrów wytrzymałościowych materiałów z których wykonano te silniki-no chyba że się mylę a Ty je znasz ?

@kozer-silnik w 7211-między 11 a 12 tys mth zachowuje się jak nowy-zresztą co ja tu będę reklamował-na forum znajdziesz zapewne mnóstwo ludzi posiadających ten ciągnik-zapytaj się ich czy musieli remontować te silniki (no chyba że nie dbali)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kozer    0

obawiam się jeszcze o skrzynie czy wytrzyma te około 70 km i jak ciągnik będzie pracował na tym w polu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

@jaro na co dzień naprawiam silniki w tym te zetorowskie jak i perkinsy i inne,mam wykształcenie techniczne i tak znam się na materiałach i nie mam o czym z tobą rozmawiać, znalazłeś głupote w necie, wywlekłeś na wierzch, poza tym jesteś zielony w tym temacie i uparty jak osioł, uparłeś się na tego zetora jak dziecko błyskotke i brniesz w ciemno byle twoje na wierzchu, zgodze się że zetory są wytrzymałe zwłaszcza te stare,ale konstrukcyjnie to lata 60-70czego pojąć nie potrafisz.

 

A co do pomp tylko nie mówi się rotacyjnych tylko rozdzielaczowych, rotor jest elementem pompującym paliwo w pompie, mogą być zamiast niego 2 tłoczki, wtedy jest to też pompa rozdzielaczowa tylko dwutłoczkowa tj. w samochodach osobowych. Bawiłem się pompami ok roku i ci wytłumaczę : w pompach rozdzielaczowych dawka paliwa nie rośnie w miarę wzrostu obrotów silnika(mniejsze spalanie), jest mniej dokładnie wykonanych(drogich) elementów roboczych(czyli cena pompy),posiada dokładne dawkowanie paliwa ponieważ rozdzielacz jest obrotowy i obraca się sztywno z obrotami silnika nie jak w sekcyjnych ,sekcja pójdzie do góry i ciężko jej wrócić, czy jeszcze ma luzy na listwie i są niedokładne dawki co daję w pompie sekcyjnej spore rozrzuty kątów i dawek wtrysku co daje nierówną prace silnika z sekcyjną pompą, czego nie ma w rozdzielaczowych; dalej nie chce mi się pisać bo i tak zbojkotujesz tzn. posiejesz zburzeństwo, ta pompa ma też wady ale sekcyjna ma większe.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Nie polecam bo jest 20 lat do tyłu za perkinsem(pisze o 4 nie łapać mnie za słówka), a przodek pasuje z 3p , tylko wymontować swożeń, przełożyć od 3p i tyle, taki przodek troche kosztuje nowy, w draganach w lubelskim widzialem całe przody od mf, a czy widziałem takie c360 z silnikiem 4p,

http://www.serwo.yoyo.pl/355p.html

 

wyszło kilka sztuk prototypu c355p czyli c355 z silnikiem 4perkins a4 236, mało kto wie że wyprodukowano krótką serię c330 3p, czy ursusy c360 z napędem na 2 osie

Ten silnik perkinsa to super nowoczesna stosowana od co najmniej 1965r - ile to lat 46 :lol:

http://www.konedata.net/Traktorit/MF175.htm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Następny mądruś, przypomnij sobie jak wygląda zetor major ,czy starsze wiechcie z lat 50tych zetora porównaj z tym z7201 a sie zdziwisz


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Ten silnik MF stosowano jeszcze w 2000r i zanotowany rozwój technologiczny, to wzrost mocy o całe 4KM, na przestrzeni 35lat. Za argumentów silnika przeskoczyłeś na estetyczne, uciekasz i przywołujesz do porównania jeszcze starszego zetora. Czego zetorowi brakuje w estetyce w porównaniu do tego MF z tamtego linku

http://www.konedata.net/Traktorit/Zetor4712.htm

Wcześniejsze modele też jakoś nie odstają

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Mając na myśli porównanie tego silnika z zetorami miałem na myśli że ten silnik którego bronicie jest to samo co majorów itp, po modernizacji.

 

A4 236 czy a4 248 czy ad 152 były stosowane jeszcze po 2000r do końca istnienia ursusa w 28xx,35xx,45xx,53xx 57xx,60xx i sami je pewnie zachwalaliście nie raz.

 

I jeszcze jedno ja pisze o budowie , różnicach wyższości tych konstrukcji a ty mi wmawiasz jakieś estetyki, nie dyskutuje z takimi idiotami, kończe temat jesteście zieloni, umiecie posługiwać się jedynie konegdatami i innymi pierdołami,żadnej wiedzy praktycznej i umiejętności, nie mam zamiaru przez nierozumnych ludzi dostawać bana, narazie.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Nie wiem kolego sympatyczny ale i ja i kol.Zorzyk kończyliśmy swego czasu to samo Technikum Mechaniczne więc zarzucanie nam kompletnego braku wiedzy technicznej to trochę tak kulą w płot-nie uważasz ?Podałem konkretne testy a ty mi wyjechałeś z idiotami, że zieloni itp.-jak koniecznie chcesz zmierzyć swoje siły w teorii czy praktyce to nie zaczynaj od inwektyw bo jak to się mówi -g...o wiesz na temat swoich interlokutorów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Też mi wyczyn, ja skończyłem technikum z wyróżnieniem, następnie polibude mam inżyniera i miesięcznie naprawiam więcej silników niż wy na oczy widzieliście. To ostatecznie zamykam temat bo nie ma z kim gadać.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Czy ja czytałem co innego niż napisałeś, przeczytaj swój post na który odpowiedziałem - cytuję:

"przypomnij sobie jak wygląda zetor major ,czy starsze wiechcie z lat 50tych zetora porównaj z tym z7201 a sie zdziwisz"

Wygląda , to ocena wizualna i słowo estetyczne jest jak najbardziej na miejscu, bo mowa jest o ciągniku.

Co do silnika MF nie twierdzę że jest zły, niczego cudnego w nim nie ma. Jest dobrze wykonany, z dobrych materiałów i dlatego trwały, to samo odnosi się do silników zetora. Ty naprawiasz, ja eksploatuję silniki o różnej konstrukcji i wielkości i różnych producentów, pierwszy był c-330 w 1973 roku , czasami naprawiam lecz wolę pojechać do warsztatu, bo mi się to opłaca. Ciesz się swoim dyplomem, dziel się wiedzą i pamiętaj - nie jesteś wyrocznią.

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Też mi wyczyn, ja skończyłem technikum z wyróżnieniem, następnie polibude mam inżyniera i miesięcznie naprawiam więcej silników niż wy na oczy widzieliście. To ostatecznie zamykam temat bo nie ma z kim gadać.

 

Widzisz-nie bez powodu napisałem technikum z dużej litery-jak tak patrzę na Twoje posty to faktycznie te technikum które kończyłeś Ty to z jakiejś najmniejszej czcionki powinno się pisać ...

 

Z Twoją wiedzą i tym inżynierem w firmie :D (bo w to że jesteś inżynierem to mi się wierzyć nie chce-nie ten poziom niestety) to powinieneś udzielać się chyba tylko na forum dla mechaników a nie na skromnym AF.

 

No i faktycznie dobrze to świadczy o silnikach Perkinsa że akurat w Twoje łapki wpadają :D -a przy okazji naprawdę nie musisz mi tłumaczyć zasady działania pomp wtryskowych.

Przytoczyłem wyniki testu i jeżeli wynikało z nich że akurat Zetor był oszczędniejszy to co-mam udawać że jest inaczej ?Zdecydowanie stawiam dukaty przeciwko orzechom że mylisz sie Ty a nie DLG-no ale to wpisuje się niestety w powszechne mniemanie o "smokach Zetorach"-co nie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Chyba jesteśmy w opozycji do inżyniera :D

Jarku mój syn kończył lotnictwo na MEL-u, dość uznawany wydział wśród uczelni politechnicznych, dużo wie, a i tak zazwyczaj wykonuje telefon do ojca :)

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Jurek-a jesteś teraz pod telefonem ?- bo mam pytanie w kwestii technicznej (nie, nie chodzi o Zetor vs. Perkins :D )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kokoman0    305

Uwielbiam takie posty jak powyżej :D :

oszczędny Perkins

smok Zetor :)

 

Jak teraz udowodnisz swoją powyższą tezę że Perkins jest sporo oszczędniejszy od Zetora ?Napisz do DLG może rozpatrzą Twoją prośbę...

@Jaro nie wiem czy dokładnie czytałeś zamieszczone przez siebie testy ale ja wyciągnąłem taki wniosek, że gdyby w podanym przez ciebie MF-ie siedział silnik od porównywanego zetora to na 100% MF spaliłby więcej od zetora z 1 prostej przyczyny (czytajcie dokładnie testy i porównajcie wydatek hydrauliki). A co do porównywania silników to można tego dokonywać tylko i wyłącznie wtedy gdy pracują w takich samych warunkach. Wniosek: podane przez ciebie testy odnoszą się tylko i wyłącznie do porównywania ciągników jako całości i nijak nie mają się jeśli chodzi o silniki.

Edytowano przez kokoman0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Napisałeś-"spaliłby wiecej od Zetora"-czyli dokładnie to co ja :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kokoman0    305

gdyby w podanym przez ciebie MF-ie siedział silnik od porównywanego zetora to na 100% MF spaliłby więcej od zetora

Gdyby MF miał silnik taki sam jak w tym zetorze. Czytaj dokładniej.

Edytowano przez kokoman0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CIAPEK1981    8

Z rozwiązań z Zetora to myślałem nad załączaniem wołu dźwignią z lewej strony (dźwignia jak hamulec ręczny). W Zetorze tak jest i to jest super sprawa. Bo nieważne jak drugi stopień sprzęgła przy C4011 wyreguluje to zawsze jest problem z załączeniem womu. Najgorzej jest przy prasie, opryskiwaczu i rozsiewaczu. Przy rozrzutniku to dźwignie womu daje lekko do góry w ten sposób załączam wom zależy (przez skrzynie) i jeżdże 3 biegiem i jest elegancko. W ten sposób dźwignie załączam bez sprzęgła ale ciągnik musi stać w miejscu lub minimalnie się poruszać.

Pozdrawiam

Edytowano przez CIAPEK1981

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidpl    21

Od jakiego zetora jest ta skrzynia i czy wejdzie do 60-tki?

allegro.pl/ursus-c360-c-360-czesci-skrzynia-2-predkosc-walka-i2036138239.html


-Ursus C-360
-Władimirec T25-A2
Siła robocza na 5ha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

czy ktos z was zakładał moze tryby od zetora do c 360 ??? i czy macie jakies namiary na dobre materialowo tryby , Jakie były ewentualnie efekty wymiany , czy atak sie uciszył ??


Ursus c 330 1982r.

Ursus c 360 3P 1987r.

Zetor 7211 1989r.

Bizon ZO56/6 1988r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Obi    0

Witam dwie strony do tyłu pokazałem jak wrzucić silnik od zetora 7245 do c-360 chcę tylko napisać że wszystko wytrzymało, orka na 4skiby (oprócz gliny tam na 3) nie było żadnych problemów, z agregatem też o wiele lepiej sobie radził, łatwiej było mu wyjechać jak się lekko podtopił, jedynie trzeba uważać przy zawracaniu bo ma kopnięcie z tym silnikiem i jak się będzie głupiało to można sprzęgło przysmażyć, w tym roku położył kilkanaście h uprawił je jedynie innym siało się na zimę w transporcie różnica bardzo wielka, o wiele wygodniej i lżej jest teraz pod górki nie trzeba redukować, czuć że dostał trochę KM, polecam takie rozwiązanie rozważnym co im szlak trafi silnik. Teraz dostanie lżejsze prace transport, sianie i pewnie orkę też ale już nie tyle bo cięższe prace przejmuje MTZ82 z agregatem uprawowo-siewnym i gruberem a pług się dokupi. Jedyny minus jaki idzie się dopatrzeć to że ciężej go odpalić zimą i grzałka tutaj jest wskazana.

Edytowano przez Obi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
POL1    28

Witam.Nie chcę zakładać nowego tematu więc tu zapytam.Na jesień szykuje mi się remont silnika.Myśle nad dwoma zestawami naprawczymi ORYGINAL ZETOR i KROTOSZYN z pierścieniami PRIMA i tłok import.Nie chcę przepłacać za te drogie , więc chciałbym z tych dwuch coś wybrać.Króry mi radzicie? Który zestaw wytrzyma dłużej? i na którym jest lepsza kompresja?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
odyn1980    0

@adeq15 Przecież bez żadnych przeróbek możesz włączyć sama pompę bez WOMu.

 

witam w jaki sposób?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    459

Na skrzyni biegów masz dwie dźwignie. Prawa to reduktor Szosowe-Neutralne-Polowe (patrząc od góry) a lewa to Pompa-WOMzależny-Neutralna-WOMniezależny (również patrząc od góry). Więc jak chcesz podnieść maszynę na postoju nie włączając WOMu to lewa dźwignia idzie w maksymalne górne położenie a prawa w pozycję neutralną, włączasz 4 bieg ( piątego nie radzę, szkoda pompy, wstecznego też nie używaj), puszczasz sprzęgło i podnośnik normalnie działa.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez adikpl1
      Chyba Ursus zostanie do końca rozsprzedany :angry:


      Aż się serce kraja co te skur... zrobili:
      ZPC URSUS
    • Przez Pawel197890
      Witam...Mam problem z C 385 nie wyłącza womu ...Panowie co może być za przyczyną.
    • Przez adikpl1
      Silnik powstały z uwielokrotnienia S-312 (w C-325)
      Dane techniczne które znalazłem:
      moc: 58 KM przy 2000 obr/min
      ciężar: 403 kg
       
      Wspomniano o nim w książce XX lat produkcji ciągnków w Polsce Ludowej Zakłady Mechaniczne Ursus 1893-1967 na 41 stronie.
       
      Czy wiecie coś więcej o tym silniku???
       
      Na stronie 43 pisze że Polska utrzymując produkcję ciągników Ursus C-328 zrezygnowała z uruchomienia produkcji następnych ciągników z rodziny Ursusów i przyjęła do własnej produkcji ciągnik Zetor 4011.
       
      Czyli były jeszcze inne prototypy oprócz tych z rodziny U (U 710-U 310)???
    • Przez Kamil_N
      Witam,
      zabrałem się za wymianę oleju i okazało się, że do korka miski olejowej mam przyklejone 3 kawałki metalu jak na zdjęciach, jakiś pomysł co to może być zanim ściągnę miskę?
       
      Z góry dziękuję za odpowiedzi



    • Przez Jasioodtraktora
      Witam. We wcześniejszym forum miałem problem ze szczelnością zaworu hamulca pneumatycznego w c330 i ktoś polecił mi kupić zestaw uszczelnień, ale jak rozebrałem mój zawór to tam nie ma miejsca na takie uszczelki chyba że ja nie wiem gdzie to wsadzić. Proszę o pomoc.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj