franek412

problem z kierunkowskazami

Polecane posty

klejnus    0

Może masz za słabe bezpieczniki. Albo gdzieś zawre w instalacji. Sprawdź jaki masz bezpiecznik i czy połączenie kabli w kostce przyczepy jest ok.


Nie jestem rolnikiem i nigdy nie byłem dopiero sie uczę przepraszam za błędy:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frutis    0

Możesz mieć zwarcie do masy i dlatego pali Ci bezpiecznik. Przejrzyj instalacje w przyczepie, ale najpierw powiedz jaki masz bezpiecznik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
franek412    1

Możesz mieć zwarcie do masy i dlatego pali Ci bezpiecznik. Przejrzyj instalacje w przyczepie, ale najpierw powiedz jaki masz bezpiecznik.

 

 

15A i próbowałem 20A i też spaliło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Na obu kierunkach pali czy tylko na jednym ale tak jak pisali, podejrzewam zwarcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie przeczyścić masę, tylko dokładnie przejrzeć instalację (obwód kierunkowskazów) czy nie ma zwarć do masy. Jeżeli przepala się bezpiecznik 20A to bez wątpienia jest zwarcie. Podejrzewam, że nie dysponujesz miliomomierzem, więc pozostaje śledzić przewody kierunkowskazów, zwłaszcza w miejscach przejścia przez ramę. Innego sposobu nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klejnus    0

Sprawdz puszke przwodów w przyczepie powinna znajdować się z prawej(patrzec od zaczepu) strony ramy od srodka(może być gdzie indziej) Jeżeli tam będzie ok to sprawdz przewody tak jak pisał Elektrotechnik. Jezeli i tam nic nie znajdziesz to hmm proponuje sprawdzić same lampy może tam cos jest zrypane.


Nie jestem rolnikiem i nigdy nie byłem dopiero sie uczę przepraszam za błędy:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    138

Ja poszukiwania rozpocząłbym od gniazda i wtyczki chyba najczęściej tam się robi zwarcie.




 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Gniazdo bym zostawił bo bez przyczepy nie pali bezpiecznika, czyli tam jest ok, jeżeli pali przy włączeniu prawego to może być w wtyczce bo prawy kier jest zaraz koło masy w wtyczce (3i4 pin) dalej przy przejściu przewodów przez mocowania, połączenia na listwie czy w puszcze oraz w samych lampach czy przewód nie jest przetarty lub przyciśnięty, ew czy samo mocowanie żarówki jest ok ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

franek z twjej skromnej informacji wynika , ze przepalenie bezpiecznika nastepuje gdy podlaczona jest przyczepa- tak? 

 

Czy rowniez problem ten wystepuje bez podlaczonej przyczepy?

 

Jezeli tylko z przyczepa to musicz zrobic przeglad instalacji w przyczepie. Zacznij od lamp, potem wtyczka, ewentualnie jakies zlaczki na przyczepie. Jak nic nie znajdziesz ( najpewniej przewod od prawego kierunkowskazu dotyka do masy) to chyba najszybszym sposobem bedzie poprostu wymiana okablowania chocby na prawa strone. 

 

Taki najszybszy zabieg robilem koledze ale w starym zerorku . Nie bawiac sie w dlubanina przeciagnalem po prostu nowe kable w blotnikach. Nie majac pod reka nic innego, a zalezalo nam na czasie i kosztach uzylem zwyklego przewodu YDY 3x1,5mm bo akurat takiego bylo pod reka kilkadziesiat metrow.

 

Jak sie pozniej okazalo po przegladzie wyprutych kabli z blotnikow byly przypalone na izolacji w kilku miejscach. Robily zwarcie wewnatrz blotnikow.

 

Podobnie mozesz miec w przyczepie. Kabel gdzies sie przetarl i robi zwarcie.

 

Jak juz ci pomyslow braknie to jest jeszcze jeden ale drastyczny sposob, ktory rzadko stosuje. Jest jednak skuteczny wlasnie w takich przapadkach.

 

Nalezy sie wyposarzac w gasnice! Podlaczas do akumulatora, lub wydajnego zasilacza( prostownik naprzyklad) dany wadliwy obwod bez bezpiecznika. Jak na zwarciu poplynie z akumulatora kilkanascie- a moze i kilkaset amper na pewno szybko wyjdzie gdzie jest zwarcie. Jednak to bardzo ryzykowna opcja sprawdzania. I raczej nie polecam.

 

Czasami wrecz wskazane jest po prostu wymienic czesc instalacji. Zrobisz to raz pozadnie i na dlugie lata masz spokoj.

 

A ten sposob z akumulatorem mozesz uzyc na. do upewnienia sie, ze to wina instalacji na przyczepie.

 

Jest wiele sposobow, ale sam musisz sie tym zajac i nie przeskoczysz tego, ze jednak trzeba poszukac miejsca gdzie jest zwarcie. Nie wyczytasz tego na forum. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JJacek97    0

Witam, co może być przyczyną, że zamiast żarówki kierunkowskazu pali się pozycja?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rabit500    12

Zamienione przewody w wtyczce lub lampie. To tam na początek ale po tym co napisałeś to niewiele można się dowiedzieć. Opisz konkretnie co się dzieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JJacek97    0

przewody sprawdzałem kontrolką i jest wszystko ok, ale w lampie już nie jak włączę prawy kierunkowskaz to świeci pozycja, pozycja świeci normalnie jak ja włączę, nawet masę zmieniałem i nic nie pomaga

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JJacek97    0

a i owszem @andrzej78 niby była masa podlaczona, ale nie masowala, dałem masę z innego miejsca i wszystko działa normalnie, a ja szukałem błędu w instalacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez
      witam pacjent to mf 5435 nie działa ehr i przyciski na błotnikach,nic nie świeci. Dodam że w tym samym czasie obrotomierz przestał działać, być może jest jakaś korelacja. co by to mogło być?
    • Przez Matusp85
      Witam wszystkich. Jestem świeżym właścicielem Case IH CX80. Potrzebuje paru wskazówek mianowicie bolączka przewody półbiegów. W gałce jest zastosowany zwykły przełącznik i gdzieś pewnie przewody niestykają. Jak rozebrać tą obudowę. I drugi temat wentylator nawiewu działa tylko na 3 biegu. Help
    • Przez Krawi
      Orientuje się ktoś co to za rodzaj złączki?
      4 otwory, używane 2 piny ale w ciągniku występują takie same z wszystkimi pinami.
      Ciągnik Same Explorer3 90.
      Chcę do niego założyć dodatkowe lampy robocze do których muszę dorobić takie wtyczki, bo wolałbym nie przerabiać oryginalnych gniazd .


    • Przez Wojciech15
      Witam forumowiczów, czy ktoś z was orientuje się, czy jest możliwa regeneracja elektrozaworu do opryskiwacza? Elektrozawór marki TeeJet 460BEC Manifold (załączony na zdjęciu). Jeśli jest taka możliwość, to czy ktoś z was kojarzy może w obrębie województwa opolskiego / dolnośląskiego kogo zajmującego się takimi regeneracjami? Z góry dziękuję za odpowiedzi 

    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Witam,
       
      Panowie powiedzcie mi ile placiliscie lub ile bierzecie za wymiane instalacji elektrycznej do np C360 i Bizon i ile wam to zajmuje? Mowimy oczywiscie o polozeniu nowej instalacji zrobionej z linek a nie o gotowym szmelcu. Cena oczywiscie robocizny bo mam do zrobienia troche sprzetu bo sam sie nie wyrobie a musze wykalkulowac ile szykowac $$$
       
      Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj