Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
pawel14011    0

Witam.

Powiedzcie jak zachowują się MF 255 w trasie. Jestem od miesiąca posiadaczem takiego ciągnika (86r) i dziś odbyłem nim pierwszą jazdę z przyczepą. Strasznie podskakuje podczas jazdy, ale najgorsze jest to, że nieraz buja na boki tak jakby na przemian ciągneło raz jedno koło raz drugie (aż przyczepą majtało). Co to może być? Gumy mam marne w nim, pozatym stał ze dwa tygodnie na flaku, ale wizualnie nie widać nic na kołach. Jakie powinno być ciśnienie przód/tył? Czy ktoś miał takie objawy?- jeśli tak to co było przyczyną? A może one tak mają? Nie wiem gdyż jest to mój pierwszy ciągnik.

Pozdrawiam.

Paweł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ahme999    116

tak nie może być, jeśli mówisz że stał bez powietrza to może być właśnie przyczyna, a ile masz napompowane w tylnich? bo chyba powinno byc tak 0,12 MPa na tyle a z przodu 0,2(0,3 jesli jest tur) MPa. poza tym może być nierównomiernie ścięta krata, lub opona jest niewspółosiowo z felgą, wątpię byś miał zgiętą całą felgę, ale i to jest możliwe.


-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD5620    10

jak miałes załadowaną przyczepe to moze byc tez wina przyczepy, moze kraniec jest wybity lub opony na przodzie słabe to tez tak moze telepać


Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI !!! :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel14011    0

Muszę dokładnie go obejrzeć. Mam nadzieję, że to nie mechanizm różnicowy.

Na tyle mam 0,15 Mpa na przodzie 0,2Mpa.

Ten ciągnik kupiłem z firmy w której pracował przez pierwsze 10lat razem z U-912, a od 13 lat był odpalany, żeby na jesieni wywieźć liście i w zimie do odśnieżenia 15 metrów drogi. Ma 2300 motogodzin i myślę, że jest to jego faktyczny "przebieg". Może po prostu się zastał?

 

Przyczepa była pusta, a obrotnicę też muszę nasmarować, choć obraca się lekko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ahme999    116

czyli raczej nie przyczepa... ale te 1,5 at to STANNOWCZO za DUŻO:lol:-przecież ta opona wygląda jak rowerowa-pracuje tylko środkiem bieżnika-upuść do 1.1-1.2 i będzie już dużo lepiej-przy tak wysokim ciśnieniu czuć każdy guzek na oponie:lol: a mechanizm to to na pewno nie jest, bo on ma trochę inną zasadę działanie-nie jest tak inteligentny, żeby dokładnie dzielić moc:P ważne aby w obu kołach było takie same ciśnienie-różnice w pompowaniu wspaniale czyć gdy ciągniesz za sobą npa pożądny ageragat i chodzisz w poprzek pola-wtedy po wyjściu z bruzdy, gdy agregat się jeszcze topi, zaczyna miotać ciągnikiem bo mechanizm głupieje-zwłaszcza na łysych laczkachB) znam tan ból bo sam pracowałem kilka lat takim kaczakiem z na zużytych gumach:P


-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsk125ccm    11

Opona bez powietrza mogła się odkształcić.

Druga rzecz to zmniejsz ciśnienie w oponach.

Trzecia jest taka, że mogłeś mieć niefachowo spawane obręcze felg i mogły się odkształcić i dlatego buja ciągnikiem na boki. Jeżeli masz kierowcę to przejdź się po równiutkim asfalcie przy pełnej prędkości za ciągnikiem i popatrz na koła, czy któreś z nich przypadkiem się nie odchyla.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel14011    0

Dzięki za rady.

Zacznę od zmniejszenia ciśnienia i przejadę się nim bez przyczepy. Oczywiście przyjże się też kołom. Jeśli problem nie ustąpi będę kombinował dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Z subiektywnych doświadczeń na oponach diagonalnych, mały MF najlepiej zachowuje sie na 1,1 bara [0,11 MPa] - takie możliwie uniwersalne ciśnienie i na takim jeżdże. Co do wrażeń w trasie, latem tego roku ścigałem sie z C330M na pasie startowym lotniska [mówie całkiem poważnie :) ], także warunki laboratoryjne, z dwiema przyczepami płynął jak mercedes :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Ciśnienie jest za duże w mf 255 na max pompuje 1,1at a normalnie to jeźdze na 0,7-0,8at wtedy ma dobry uciąg, do ładowacza jeszcze mniejsze ustawiam, luz w kierownicy to też nie ma nic do tego mam takie luzy że po pół orb kierownicą zrobi a koła wpadają w jakieś drgania z ciężką maszyną na podnośniku, blokujący się wieniec też nic nie przeszkadza miałem tak że wieniec się zacinał a ciągnik szedł ukosem ale nie żeby skakał :)

Tak więc coś masz nie tak z oponą albo jest krzywa albo odkształcona, albo była pęknięta i jest poklejona tak aby była i ją wykrzywiło, albo nie odskoczyła dobrze na feldze, podliwaruj te koło i zakręć kołem, tak żeby koło było tuż nad ziemią czy deską i zobaczysz czy nie ma bicia :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrev1822
      Witajcie. Otóż mam problem z MF 690 83r. Dzisiaj byłem w polu z gruberem 2.2m na 9 łap. Niby wszystko ok ale nie wiem jak ten ciągnik powinien iść. Na 1 biegu głównym środkowa do przodu a prawa do tyłu. I tu moje takie zaniepokojenie tak jakby nie wkręcał się na obroty pod obciążeniem raz zbiera dobrze a raz dusi się i schodzą mu obroty. Druga sprawa to to że jak wracałem do domu gruber w górę i na asfalcie 3 bieg na najszybszym przełożeniu i w pewnym momencie jakby coś go zaczynało dusić. Schodził z obrotów. Zatrzymałem się sprzęgło i gaz do oporu i ledwo ledwo i zaczął się wkręcać. Ewidentnie brak mocy. Podobnie zauważyłem jak ciagalem przyczepę że zbożem że nie ma siły pod delikatne wzniesienie. Musiałem redukować. Co może być? Pompa wtryskowa wtryski? Luzy ustawiałem już zaworowe na 0.3mm a ompe chcialem oddać ale gdzieś po robotach polowych. Doradzcie może ktoś miał taki przypadek
    • Przez deymonnn
      Kupiłem MF 255 i mam problem z podnośnikiem. Mianowicie cały czas jest maksymalnie podniesiony ( regulacja dźwignią od regulacji siłowej nic nie zmienia tzn nie ma żadnej reakcji) natomiast przy użyciu dźwigni od regulacji pozycyjnej są następujące objawy. przy ustawieniu na zakres regulacji ciśnieniowej przy minimalnym wydatku (dźwignia max do przodu) i obciążeniu ramion podnośnik opada natomiast po zwiększeniu wydatku lub przesunięciu w zakres regulacji pozycyjnej podnośnik idzie w górę i słychać jak pompa pracuje. Jeżeli ktoś miał taki problem proszę o pomoc bo nie chcę się za dużo narozbierać. Poprzedni właściciel jak pomajstrował przy tej dźwigni pod siedzeniem ( zmiana hydrauliki z podnośnika na zewnętrzną) i dźwignią od hydrauliki zewnętrznej uruchomił podnośnik że niby działał normalnie. Inna uszkodzona rzecz to WOM (jest ukręcony wałek włanczający przekaźnik i WOM chodzi cały czas w położeniu biegów zależnych) być może to ma jakiś związek. Od wtorku zabieram się za naprawę więc proszę o jakieś wskazówki
    • Przez ŻakowskiSławomir
      Witam, 2 miesiące temu w moim mf 255 wystąpił problem, zaczął w dużych ilościach pobierać olej. Oddałem go do mechanika bo niestety w temacie perkinsa jestem ciemny jak noc. Mechanik stwierdził że przyczyną były zdecydowanie za ciasto ustawione zawory i że silnik jest w bardzo dobrym stanie i nie trzeba nic robić prócz ustawienia zaworów. przy okazji wymieniony olej i wszystkie filtry. ciągnik pracował ok 2 godziny z rozsiewaczem i 4 godziny z pługiem 2 skibowym, zauważyłem jednak że ciut oleju ubyło, olej jest czysty, dobrze się nawet nie ubrudził. ciągnik ma moc,nie kopci, brzmi zdecydowanie lepiej jak przed ,,remontem,, Tak powinno być? silnik przy cięższej pracy ma prawo ciut oleju brać?
    • Przez rumcajsm10
      Witam serdecznie, Mam problem z EHR w MF3065, przestał działać z dnia na dzień, sterownik Autotronic, napięcia na złączu C1 pomierzone zgodnie ze wskazówkami w odnalezionym temacie i wszystko jest poprawnie (masa, stały+, napięcia po alternatorze 13,8v). Czujnik położenia ramion wygląda że ok oporność pomiędzy skrajnymi pinami 43,3 a pomiędzy sąsiednimi po 22 om. Nie jestem pewny zasilenia tego czujnika, gdzieś w książce wyczytałem że niby pomiędzy 6,2 a 7,2v prąd przemienny...? Ja nie mogę się tam niczego domierzyć, do tego środkowy pin w tej kostce zasilającej jest cofnięty (czy tak powinno być?). Jakie napięcie powinno być na zasileniu tego czujnika i na jakich pinach? @marian3p wygląda że Ty masz dużo wiedzy w tych tematach, może masz jeszcze jakieś pomysły? Będę wdzięczny za podpowiedź. Pozdrawiam Paweł.
    • Przez podkarpacierolnik71
      Witam
      w moim mf3070 licznik nie nabija motogodzin. Obroty pokazuje motogodzin już nie liczy . Pytanie moje gdzie  ten kabel zielony od kostki(zdjęcie) ma być podłączony?
      napiecie na nim pokazuje 7,8v
      z góry Dziekuje za pomoc 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj