pawlus224

Ogrzewanie kabiny kierowcy - ciężkie URSUS-y

Polecane posty

cygi    1

Witajcie koledzy,

przeczytałem cały temat i mam pewne spostrzeżenia...

W moim 1614 97" mam gruby dach i podobnie jak w 1634 pomysł nagrzewnicy jest skutkiem współpracy ursusa z renault (ciekawostka) i działa to tak, że grzejnik ogrzewa komorę w której znajduja się wentylatory i one zaciągaja te powietrze dmuchając w kratki od poloneza będące w dachu w odpowiedniku zetor wiatrak dmucha w grzejnik a ogrzane powietrze bezpośrednio w kratkę co daje takie rezultaty : w zetorze idzie się spocić a w ursusie jest efekt jakby ktoś do kratki chuchał... no ale kontrukcji się nie zmieni.... teoretycznie... wynika ze ursus zabardzo wzorował się na układach z klima...

 

no ale moje pytanie do Was jest takie : piszecie, że przewód wodny do pompy wody jest powrotem... dlaczego ? zdjąłem oba przewody i woda(czyt. płyn) dociera właśnie od pompy... a wraca w wymiennik ciepła znajdujący się od strony pompy wtryskowej.

Niech ktoś mnie poprawi jesli się mylę, uważam że zasilanie od pompy powinno być podłączone u dołu grzejnika/chłodniczki by mogła się ona wypełnić gorącą cieczą a po jej 100% napełnieniem przelać do powrotu czyli do wymiennika ciepła po to by wykożystać po pierwsze pełną powieszchnię grzejnika jak również maksymalnie go ogrzać.

 

ma ktoś patent na dodatkoą nagrzewnicę ? po sezonie moja 16 pracuje przy zimowym utrzymaniu dróg i zimno bardzo...

 


pozdrawiam Wszystkich AgroFoto'wiczów...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Ciepła woda z pompy powinna wpadać od góry nagrzewnicy, bo po oddaniu ciepła samoczynnie opada, tzn wspomaga wymianę cieplną. Nie możesz wstawić drugiej nagrzewnicy pod kokpitem? Masz tam pusto w tej chwili?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cygi    1

myślę pod kokpit lub pod siedzenie bo przełącznik 12/24v mam pozakabina


pozdrawiam Wszystkich AgroFoto'wiczów...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ludwik1977    1
Dnia 19.11.2016 o 16:27, seweryn20 napisał:

To pojeździj trochę jak na polu będzie z -15. Olej w skrzyni ci nie pomoże.

to prawda ale ja tylko urzywam ursusa 1204 do orki i uprawy a nie do np. ciągania przyczep ;)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tom31    11
patryk165    0

panowie skąd mozna wziąć zasilanie do nagrzewnicy inne niż jest orginalnie. Bo na nim mi nie grzeje 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frytass    0

Cześć, Potrzebuję zdjęcia jak zamontowany jest kran (zawór) nagrzewnicy i jak są poprowadzone węże w oryginale w 914 lub podobnym. U mnie nagrzewnica była ominięta, a przywracam ciągnik do stanu oryginalnego i chcę przywrócić ogrzewanie (nagrzewnica szczelna i czysta). 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Rurka z pompy wody do zaworu przy rozruszniku, potem do nagrzewnicy a z niej do bloku z prawej strony silnika. Oryginalny zawór padł i nie było gdzie kupić. Potem znalazłem, ale pierońsko drogi. Wstawiłem zwykły kulowy 1/2" od wody. Ja profilu @dante powinno być zdjęcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frytass    0
33 minuty temu, Thomas2135 napisał:

Rurka z pompy wody do zaworu przy rozruszniku, potem do nagrzewnicy a z niej do bloku z prawej strony silnika. Oryginalny zawór padł i nie było gdzie kupić. Potem znalazłem, ale pierońsko drogi. Wstawiłem zwykły kulowy 1/2" od wody. Ja profilu @dante powinno być zdjęcie.

 To zdjęcie, tak? Szkoda że tak mało widać jak te węże gumowe idą. O to jeszcze pytanie. Czy z zaworu wąż jest podłączony na dole czy na górze nagrzewnicy?. Bo układ króćców sugeruje że ma być od dołu.

Według katalogu ma być taki zawór:

image.png.e3dd1d7f3d455a599ddcf8633fc6e13e.png

A mi się wydaje że ma być taki:

image.png.a3bde08ecff49822b306e4b0f16c294a.png

No i dalej nie wiem jak ma być mocowany.

EDIT:

Ok wiem już to powinno być zamocowane na takim uchwycie, (nie do kupienia) :( trzeba będzie zrobić.

image.png.f66897656370307447fa6c7c7a831783.png

Edytowano przez frytass

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Jutro więcej zdjęć zrobię, chyba że uda się pociemku zrobić dobre. Ja miałem ten zawór na drugim zdjęciu.  Tej rurki to nie mam takiej długiej. Na zdjęciu widać kawałek za zaworem i opaskę na wężu.   W mojej 904 mam nagrzewnicę za zegarami nie w dachu. Z praw fizyki powinieneś domyślić się jak podłączyć węże. Ciepły płyn wędruje w górę, oddaje ciepło w nagrzewnicy, schładza się i opada. Ja podłączyłem więc zasilanie z pompy do zaworu na górny króciec a powrót do bloku na dolny. Obieg płynu i tak jest wymuszony więc fizyka ma tu małe znaczenie. U mnie działa dobrze.

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ytrrus    0

Witam, jestem posiadaczem Zetora 8111 i chciał bym dowiedzieć się do czego powinna iść ta linka od zaworu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dir
      witam czy sworzeń zabezpieczający zaczep ma wchodzić do skrzyni biegów?
    • Przez marcin1993
      Witam, mam taki problem w zetorze 12245 zwrotnica podczas skręcania przeskakuje i ma luz że całe kolo się chwieje, koledzy podpowiedzieć co mogło się stać są tam jakiejś tuleje albo łożyska, dzięki z góry za odpowiedź. Pozdrawiam
    • Przez daizor
      Tak jak w temacie chcę zmienić w mojej szóstce fotel ponieważ jest ona wykorzystywana w b. dużym stopniu w gospodarstwie, a fotel "oryginalny" jaki posiadam daje bardzo niezapomniane (negatywne) wrażenia podczas jazdy po nierównym terenie (siłowniki szybko siadają i wtedy fotel zachowuje się jak trampolina).
      Powiedzcie mi czy stopień komplikacji przy montażu fotela "na sprężone powietrze" jest duży? Może ktoś ma już takowy zamontowany? Dużo roboty z odpowiednim przymocowaniem takiego fotela? Aha noi najważniejsze a więc czy istnieje jakaś realna alternatywa (tańsza oczywiście) dla powyższego typu fotela aby nie stracić zbyt wiele z jakości siedzenia podczas pracy w ciągniku?
       
       
      A powiedzcie może warto byłoby samemu pomyśleć nad taką konstrukcją? Bo można by zastosować po prostu siłowniki pneumatyczne zamiast zwykłych przy siedzeniu (trzeba by odpowiednio dobrać "skok" siłownika ) oraz kompresor 12V (nie jestem w temacie ale mógłby istnieć problem odporwadzenia nadmiaru powietrza(?) ). Wiem wiem może trochę szalony pomysł ale warto przedstawić koncepcję ;[ Może ktoś posiada zdjęcia przykładowego "środka" takiego fotela aby można było podejrzeć pewne rzeczy?
    • Przez bravo87
      Witam. nie znalazłem więc piszę. Mam prośbę do posiadaczy ursusów ciężkiej serii z oryginalnym grubym dachem (nie takim jak w zetorze), a mianowicie czy któryś z posiadaczy mógł by mi zwymiarować dach ?? mam możliwość zrobić a chciał bym aby wyglądał jak oryginalny. Nie piszcie że lepiej kupić gotowy bo słano wyglądają a teraz dać 1200 za dach to lekka przesada. 
    • Przez WojtekBuawski
      Witam, Jak i czym było by najlepiej obić cienki dach w c385?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj