Skocz do zawartości

Zdjęcie

Kontrolka ładowania C-360


53 odpowiedzi na ten temat

#41 Share Agroastrolog

Agroastrolog

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 46 postów

Napisany 04 listopad 2013 - 22:22

Kontrolka ładowania C-360 Tu się Szanowny Kolega Elektrotechnik wymądrzył stwierdzeniem że, prądnica i alternator o identycznych cechach elektrycznych nie ustępują sobie. Ustępuje prądnica alternatorowi okło trzy razy większą masą na jednostkę mocy, szybszym zużywaniem się szczotek ślizgajacych się po wycinkach komutatora a nie po pierścieniach, potrzebnym dodatkowym wyłącznikiem prądu zwrotnego w wersji albo elektromechanicznej albo elektronicznej. Powszechne montowanie alternatorów w nowych i modernizowanych maszynach nie wynika chyba z mody i trendów. Elektrotechniką w pojazdach zajmuję się od tak zamierzchłych czasów, kiedy to prądnice w samochodach miały trzecią szczotkę zamiast regulatora napięcia , a Bndix to była angielska firma produkująca rozruszniki z bezwładnościowym systemem sprzęgania.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Kontrolka ładowania C-360 Dzisiaj, 11:36
  •  

#42 Share wdaniel

wdaniel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 579 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, transport, motoryzacja, bhp, ppoż

Napisany 05 listopad 2013 - 11:36

Kontrolka ładowania C-360 @elektortechnik - dzięki za informację o kolorze czerwonym - dostosuję się. Co do 2400obrotów - na takich obrotach to ja mam silnik w ciągniku. Skoro piszesz, że prądnica ładuje przy obrotach 1600, a jest to odpowiednik 750obrotów silnika, to wychodzi na to, że mam przełożenie 2,13. Idąc dalej - skoro praca silnika ciągnika w polu jest na 2400 obrotach, to prądnica ma ok. 5100 obrotów... Szkoda, że ją wywaliłem, bo bym sprawdził jakie ma napięcie i czy by się nie zmieniło na wzbudzeniu, bo szczerze mówiąc zaczęło mnie to wciągać...

#43 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 05 listopad 2013 - 14:39

Kontrolka ładowania C-360

Tu się Szanowny Kolega Elektrotechnik wymądrzył stwierdzeniem że, prądnica i alternator o identycznych cechach elektrycznych nie ustępują sobie.

Tutaj porównujemy tylko cechy elektryczne, bo tylko te mają wpływ na parametry ładowania, dlatego nie wspominałem o pozostałych.

Powszechne montowanie alternatorów w nowych i modernizowanych maszynach nie wynika chyba z mody i trendów.

Nikt tego przecież nie napisał.

Elektrotechniką w pojazdach zajmuję się od tak zamierzchłych czasów, kiedy to prądnice w samochodach miały trzecią szczotkę zamiast regulatora napięcia , a Bendix to była angielska firma produkująca rozruszniki z bezwładnościowym systemem sprzęgania.

Tutaj też nie błysnąłeś, to wiem od dawna. I wie to również każdy specjalista zajmujący się elektroniką pojazdową.

#44 Share Agroastrolog

Agroastrolog

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 46 postów

Napisany 05 listopad 2013 - 19:27

Kontrolka ładowania C-360

Tutaj porównujemy tylko cechy elektryczne, bo tylko te mają wpływ na parametry ładowania, dlatego nie wspominałem o pozostałych.
Właśnie te pozostałe cechy wpłynęły na powszechne stosowanie alternatorów zamiast pradnic.

Nikt tego przecież nie napisał.
Nikt? To napisałem ja. Sztuka czytania ze zrozumieniem, to też sztuka.
Tutaj też nie błysnąłeś, to wiem od dawna. I wie to również każdy specjalista zajmujący się elektroniką pojazdową.

Nie wątpię w to że, Szanowny Kolega wie i zabłysnał wiedzą domyślam się książkową. Watpie że, wie o tym każdy specjalista od elektryki samochodowej. Ja dotykałem tamtych rozwiązań technicznych, kiedy były jeszcze często spotykane. I tu, i tym się z Kolegą różnimy.

#45 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 06 listopad 2013 - 13:27

Kontrolka ładowania C-360 Nie tylko książkową. Widziałem z bliska prądnicę bodajże Renault 6V z lat 40. Tyle, że taka wiedza jest teraz średnio przydatna w praktyce gdyż do użytku wchodzą alternatory bez uzwojenia w wirniku (w motocyklach stosowane już jakiś czas). A do serwisowania takiego alternatora nie wystarczy już miernik uniwersalny. Chociaż uważam, że każdy szanujący się specjalista powinien znać zasadę działania wszystkich urządzeń stosowanych w pojazdach w przeszłości jak i teraz.

#46 Share mlody28

mlody28

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 171 postów

Napisany 09 luty 2015 - 18:21

Kontrolka ładowania C-360

Ja mam podobny "problem". Dzisiaj postanowiłem odśniezyć podwórko bo juz sie nazbieralo sporo sniegu no i zauwazylem ze kontolka od ładowania miga (żarzy sie, gasnie, żarzy sie, gaśnie...), a jak choćby włącze światła to juz nie miga i gasnie całkowicie

 

Przed "regeneracją" alternatora tego nie było, bo jeszcze na oryginalnym kupionym orałem jeden kawałek to bym zauważył.

 

Od razu przypomnial mi sie wlasnie ten temat ktory juz kiedys przegladalem przy okazji zakladania alternatora.

 

Alternator to Elmot A124 55W. Przetoczone pierścienie, wymienione szczotki, regulator napięcia i łożyska, żarówka w kontrolce zmieniona na 4W, nowe akumulatory.

 

Nie oczekuje tutaj wlasciwie zadnej porady tylko informuje ze takie cos wystapilo po powyzszych modyfikacjach. Niestety nie wiem po ktorej konkretnie.


Edytowany przez mlody28, 09 luty 2015 - 20:55.


#47 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 09 luty 2015 - 18:48

Kontrolka ładowania C-360

 Niestety nie wiem po ktorej konkretnie.

Po wymianie regulatora. Ma po prostu zbyt długi czas reakcji. Niestety nie do naprawienia. Możesz najwyżej wymienić na inny egzemplarz.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Kontrolka ładowania C-360 Dzisiaj, 11:36
  •  

#48 Share mlody28

mlody28

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 171 postów

Napisany 09 luty 2015 - 19:23

Kontrolka ładowania C-360

Ale po czym wnosisz? na początku tematu pisałes ze miganie kontrolki nie jest to zalezne od regulatora bo wymieniales na rozne u siebie i nic to nie dawalo.

 

I czemu nowy regulator mialby byc zly? No zawsze moge zalozyc stary i zobaczyc..



#49 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 10 luty 2015 - 08:56

Kontrolka ładowania C-360

I widocznie nie trafiłem na taki, na którym kontrolka by  nie migała. Poza tym przeprowadziłem pomiary oscyloskopem na kilkunastu A124 i stwierdziłem, że przyczyną jest regulator. Teraz projektuję nowy model regulatora na szybkim OP-AMPie i zobaczymy jakie będą efekty.



#50 Share TomuCyruszys

TomuCyruszys

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 2 postów

Napisany 21 marzec 2015 - 17:44

Kontrolka ładowania C-360

Witam, kontrolka ładowania wcale się nie świeci gdy nawet wcisne kluczyk przy zgaszonym silniku i nic nie świeci , dałem nowe kable kontrolkę podłączyłem wszystlo tak jak na schemacie i nic prosze o pomoc

 

 

Połączyłem. Następnym razem będzie ostrzeżenie.


Edytowany przez Elektrotechnik, 21 marzec 2015 - 19:57.


#51 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 21 marzec 2015 - 19:58

Kontrolka ładowania C-360

Jak Ci pomóc? Przyjechać i Ci to naprawić? A może byś tak z łaski swojej napisał czy masz prądnicę czy alternator? Jeżeli masz alternator to sprawdź go zgodnie z tym:
98ed71a30b6cde2cm.jpg



#52 Share Misiaul

Misiaul

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 299 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Jędrzejowa

Napisany 15 lipiec 2015 - 18:43

Kontrolka ładowania C-360 Panowie a jak sprawdzić czy regulator napięcia jest sprawny? Bo prądnica była remontowana razem z silnikiem w zakładzie. A caly czas świeci mi się kontrolka ładowania.
A i czym sie różnią oznaczenia na regulatorze? Bo widziałem ze jest rg15a/c/d??

Edytowany przez Misiaul, 15 lipiec 2015 - 18:55.


#53 Share krzychu652

krzychu652

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 luty 2016 - 00:49

Kontrolka ładowania C-360

Witam. U mnie w 360-3P siedzi alternator Elmot A115-45k. Kontrolka ładowania gasła ok. 1200 obr./min przy żarówce 2W. Był jednak problem z tym że jarzyła się przy dodawaniu gazu, szczególnie po włączeniu np. świateł. Po wymianie żarówki na 4W problem ustał. Może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego ? Wiem dlaczego teraz wcześniej - bo od ok. 900 obr./min zaczyna ładować, ale nie umiem sobie wytłumaczyć dlaczego teraz już nie jarzy się kontrolka przy wyższych obrotach. I kolejna sprawa, jak wymienić w takim alternatorze łożysko, ponieważ jest ono pomiędzy pierścieniami ślizgowymi a uzwojeniem wirnika ? Z góry dzięki.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Kontrolka ładowania C-360 Dzisiaj, 11:36
  •  

#54 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 20 luty 2016 - 08:08

Kontrolka ładowania C-360

Zdejmujesz pierścienie ściągaczem, następnie wymieniasz łożysko i montujesz pierścienie.



Podobne tematy