Skocz do zawartości

Zdjęcie

Kontrolka ładowania C-360


53 odpowiedzi na ten temat

#21 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 październik 2013 - 16:52

Kontrolka ładowania C-360

Po uruchomieniu kontrolka ładuje przy 450 obrotach,


Możesz bardziej rozwinąć swoją wypowiedź, bo dla mnie to jakieś cuda. :huh:

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Kontrolka ładowania C-360 Dzisiaj, 10:59
  •  

#22 Share asharot

asharot

    Przyjaciel Forum

  • Members
  • PipPipPip
  • 4012 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Meneli wg B.Lindy

Napisany 25 październik 2013 - 19:11

Kontrolka ładowania C-360 Prawdopodobnie przy tych obrotach gaśnie tylko kontrolka,a ładowanie zaczyna się przy większych obrotach,
zresztą jak ma małe koło pasowe to wszystko możliwe.

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv


#23 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4473 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 26 październik 2013 - 11:11

Kontrolka ładowania C-360 Alternator zaczyna ładować od 1500 obr/min i przy takich obrotach można z niego wyciągnąć 8-10A, ale musiałby mieć przełożenie 3,3 żeby uzyskać te obroty przy 450 obr/min wału korbowego.

#24 Share wdaniel

wdaniel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 579 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, transport, motoryzacja, bhp, ppoż

Napisany 28 październik 2013 - 10:52

Kontrolka ładowania C-360

Możesz bardziej rozwinąć swoją wypowiedź, bo dla mnie to jakieś cuda. :huh:

sorki, ale to z rozpędu i sam się dziwię, że takie głupoty napisałem - tak jak kolega asharot napisał - kontrolka gaśnie... Alterek z allegro - lucas 70A. Koło pasowe ciut mniejsze jak te, co było przy prądnicy. Prądnica, jak była dobra, to zaczynała ładować przy 750 obrotach. Przed wymianą na alternator zaczynała ładować przy 1200...

#25 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 28 październik 2013 - 19:16

Kontrolka ładowania C-360 Prądnica zaczyna oddawać energię od 1600 obr/min. A to że kontrolka gasła wcześniej to nic innego tylko wina regulatora napięcia.
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

#26 Share wdaniel

wdaniel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 579 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, transport, motoryzacja, bhp, ppoż

Napisany 29 październik 2013 - 09:47

Kontrolka ładowania C-360 ale 1600obrotów czego? prądnicy, czy silnika? - bo to duża różnica. Co do regulatora napięcia - możesz zrobić tak, że kontrolka gaśnie przy każdych obrotach na 2 sposoby:
1. rozkręcić regulator i zmniejszyć odległość styków
2. zrobić obejście na tzw. wzbudzenie
Wszystko ma swoje plusy i minusy, ale to nie jest temat, by się nad tym rozpisywać

#27 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 29 październik 2013 - 16:07

Kontrolka ładowania C-360 Obrotów prądnicy.
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

#28 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4473 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 29 październik 2013 - 21:12

Kontrolka ładowania C-360

ale 1600obrotów czego? prądnicy, czy silnika? - bo to duża różnica. Co do regulatora napięcia - możesz zrobić tak, że kontrolka gaśnie przy każdych obrotach na 2 sposoby:
1. rozkręcić regulator i zmniejszyć odległość styków
2. zrobić obejście na tzw. wzbudzenie
Wszystko ma swoje plusy i minusy, ale to nie jest temat, by się nad tym rozpisywać

Twoje rozwiązania mają same minusy, bo dzięki Twoim metodom nie uzyskujesz nic poza zgaszeniem kontrolki, a w tym wszystkim chodzi o to żeby był ładowany akumulator. Regulator prądnicy jest specyficznym urządzeniem i nie można sobie tam ustawiać wszystkiego jak się chce. Żeby wszystko było jak należy trzeba wiedzieć jak on działa.

#29 Share wdaniel

wdaniel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 579 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, transport, motoryzacja, bhp, ppoż

Napisany 30 październik 2013 - 08:26

Kontrolka ładowania C-360

Twoje rozwiązania mają same minusy, bo dzięki Twoim metodom nie uzyskujesz nic poza zgaszeniem kontrolki,

Mylisz się kolego. Osobiście mam zrobiony przycisk pod pedałem gazu od wzbudzenia (taki ze starej syrenki do zmiany świateł - jak pamiętasz). Jest to dobre lekarstwo do wzbudzenia ładowania jak i w momencie podłączenia zbyt wielu odbiorników - "dosilenia" ich dodatkowym prądem. Minusem jest to, że odbiorniki (łącznie z akumulatorem) dostają w tyłek, dlatego używłem tego np. jak nie chciał mi migacz działać, lub potrzebowałem większego napięcia, by oświetlić coś... Obecnie zamontowałem mocniejszy alterek , by nadążał ładować - jak na razie się spisuje. Zapytasz co mam za odbiorniki - z przodu żarówki H4 100/90W, pod dachem z przodu 2xH3 100W, z tyłu 2xH3 100W, a reszta to wiesz, bo standard w traktorze i standard w przyczepie (na światła 5W, na migacze i stop - 21W)

#30 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4473 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 30 październik 2013 - 10:12

Kontrolka ładowania C-360 A niby jakim cudem uzyskujesz dodatkową moc z takiej prądnicy, skoro dokładnie to samo robi regulator? Przy maksymalnym obciążeniu wzbudzanie i tak jest maksymalne, Twoim sposobem oszukujesz jedynie ogranicznik prądu. Bo większego napięcia tym sposobem na pewno nie uzyskasz, bo prądnica z kosmosu nie weźmie dodatkowej mocy.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Kontrolka ładowania C-360 Dzisiaj, 10:59
  •  

#31 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 30 październik 2013 - 10:18

Kontrolka ładowania C-360

Twoje rozwiązania mają same minusy, bo dzięki Twoim metodom nie uzyskujesz nic poza zgaszeniem kontrolki, a w tym wszystkim chodzi o to żeby był ładowany akumulator. Regulator prądnicy jest specyficznym urządzeniem i nie można sobie tam ustawiać wszystkiego jak się chce. Żeby wszystko było jak należy trzeba wiedzieć jak on działa.

Zgadza się, już raz pewien elektryk podkręcił mi regulator napięcia jeszcze jak miałem prądnicę, to nie nadążałem wody destylowanej dolewać do akumulatorów, no i 2 lata i było po akumulatorach. Natomiast przy ustawieniu fabrycznym przed upływem 10 lat nie ma z nimi najmniejszych problemów i wody praktycznie mało co się dolewa.

#32 Share wdaniel

wdaniel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 579 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, transport, motoryzacja, bhp, ppoż

Napisany 30 październik 2013 - 11:05

Kontrolka ładowania C-360

pewien elektryk podkręcił mi regulator napięcia jeszcze jak miałem prądnicę, to nie nadążałem wody destylowanej dolewać do akumulatorów, no i 2 lata i było po akumulatorach.

Dlatego napisałem, że:

Minusem jest to, że odbiorniki (łącznie z akumulatorem) dostają w tyłek

A niby jakim cudem uzyskujesz dodatkową moc z takiej prądnicy, skoro dokładnie to samo robi regulator? (...) Twoim sposobem oszukujesz jedynie ogranicznik prądu.

Już odpowiedziałeś sobie na pytanie, bo tym sposobem obchodzisz regulator ;) Ja sobie zrobiłem to obejście z włącznikiem, jak regulator mi szwankował, a jak widziałem jego zalety, to nie demontowałem tego. Oczywiście nie radzę używać wzbudzenia cały czas, chyba, że ktoś ma 400zł na nowy akumulator nawet co roku...

#33 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4473 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 30 październik 2013 - 12:03

Kontrolka ładowania C-360 Aha, czyli jak prądnica P20 ma moc 150W i zewrzemy regulator napięcia, to oddaje ona 300W tak? Czyli jak z tej prądnicy będziemy zasilać 200W silnik, który będzie napędzał następną prądnicę, to mamy 100W nadwyżki mocy, z tej prądnicy i 300W mocy z kolejnej napędzanej tym silnikiem. Z tych 300W zasilamy kolejny silnik o mocy 200W, który napędza kolejną prądnicę i mamy następne 100W nadwyżki. Czyli na zestawie silnik-prądnica mamy 100W mocy. Składając 100 takich zestawów uzyskujemy 10kW, czyli tyle ile wynosi zapotrzebowanie na moc mojego gospodarstwa. Już idę szukać na złomie starych prądnic, bo od tej chwili nie będę już potrzebował zasilania z elektrowni. I jeszcze zgłoszę Cię do przyszłorocznej nagrody Nobla, bo właśnie wynalazłeś perpetum mobile.

#34 Share wdaniel

wdaniel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 579 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, transport, motoryzacja, bhp, ppoż

Napisany 30 październik 2013 - 15:08

Kontrolka ładowania C-360 To co piszesz, to nie ma najmniejszego sensu. Podobnie jak teoretycznie podłączenie pod P20 odbiorników, które łącznie mają pobór ok.700W, bo wiadomo jak szybko ci wytrąbią akumulator. Proponuję ci zrobić taki eksperyment, w którym podłączysz odbiorniki o dużej mocy na małych obrotach, a jak ci będą światła przygasać - daj wzbudzenie. Efekt murowany.

#35 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4473 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 30 październik 2013 - 15:33

Kontrolka ładowania C-360 To może podaj konkrety, czyli prąd i napięcie w podanym przez Ciebie przypadku. Bo stwierdzenie "efekt murowany" nic nie wnosi do tematu.

Ja sobie zrobiłem to obejście z włącznikiem, jak regulator mi szwankował,

To wiele wyjaśnia. Jeżeli miałeś uszkodzony regulator to oczywiste jest, że prądnica przestawała ładować. A zaczynała jak zewnętrznie podłączyłeś wzbudzanie. Jednak w żaden sposób nie zwiększy to mocy prądnicy, o którym pisałeś wcześniej. Po prostu prądnica w ogóle zaczynała ładować. I to jeszcze bez żadnego ograniczenia.

"dosilenia" ich dodatkowym prądem

Tak więc o żadnym dodatkowym prądzie nie może być tu mowy.

#36 Share wdaniel

wdaniel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 579 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, transport, motoryzacja, bhp, ppoż

Napisany 30 październik 2013 - 16:14

Kontrolka ładowania C-360

To może podaj konkrety, czyli prąd i napięcie w podanym przez Ciebie przypadku. B

No niestety, z miernikiem po polu nie biegam

Jeżeli miałeś uszkodzony regulator to oczywiste jest, że prądnica przestawała ładować. A zaczynała jak zewnętrznie podłączyłeś wzbudzanie.

No i o to mi chodziło, by na małych obrotach ładowała, by światła nie zgasły

Tak więc o żadnym dodatkowym prądzie nie może być tu mowy.

Z tym prądem chodziło mi właśnie o to ładowanie na małych obrotach.

#37 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4473 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 31 październik 2013 - 18:20

Kontrolka ładowania C-360 Dzisiaj miałem chwilę czasu, więc jak na porządną firmę przystało, żeby profesjonalnie podejść do tematu wziąłem prądnicę P20 na stół probierczy i dokonałem kilku pomiarów. Wejście wzbudzania połączone z masą żeby wzbudzanie było maksymalne. Oto co mi wyszło: przy 1500 obr/min napięcie wyjściowe 10V, przy prądzie 2A czyli żarówkę 21W by to zasiliło, pomijając fakt, że świeciłaby jak kocie oczy. Przy 1600 obr/min napięcie 11,5V, prąd 4A, tu już trochę lepiej, ale nadal czerpiemy prąd z akumulatora. 1700 obr/min 14V, 5A, czyli mamy już ładowanie, ale o jakichkolwiek dodatkowych odbiornikach można zapomnieć.

Jest to dobre lekarstwo do wzbudzenia ładowania jak i w momencie podłączenia zbyt wielu odbiorników - "dosilenia" ich dodatkowym prądem.

Na podstawie moich pomiarów żadnego "dodatkowego prądu" tutaj nie widzę. 1800 obr/min 14,5V, 8A mamy ładownie i świeci jedna żarówka. No i w końcu przy 2000 obr.min 14,5V i 12A, czyli znamionowa wydajność prądnicy. Co ciekawe na obudowie podano, że znamionowe parametry osiąga przy 2400 obr/min. I na koniec, bardziej jako ciekawostka to, że przy 2400 obr/min udało mi się z niej wyciągnąć 20A przy 14,5V. Dałoby się pewnie więcej, ale obciążenie mi na to nie pozwoliło. Prądnica przez 10 minut zrobiła się lekko ciepła.

#38 Share asharot

asharot

    Przyjaciel Forum

  • Members
  • PipPipPip
  • 4012 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Meneli wg B.Lindy

Napisany 31 październik 2013 - 18:32

Kontrolka ładowania C-360

Mylisz się kolego. Osobiście mam zrobiony przycisk pod pedałem gazu od wzbudzenia (taki ze starej syrenki do zmiany świateł - jak pamiętasz). Jest to dobre lekarstwo do wzbudzenia ładowania jak i w momencie podłączenia zbyt wielu odbiorników - "dosilenia" ich dodatkowym prądem. Minusem jest to, że odbiorniki (łącznie z akumulatorem) dostają w tyłek, dlatego używłem tego np. jak nie chciał mi migacz działać, lub potrzebowałem większego napięcia, by oświetlić coś... Obecnie zamontowałem mocniejszy alterek , by nadążał ładować - jak na razie się spisuje. Zapytasz co mam za odbiorniki - z przodu żarówki H4 100/90W, pod dachem z przodu 2xH3 100W, z tyłu 2xH3 100W, a reszta to wiesz, bo standard w traktorze i standard w przyczepie (na światła 5W, na migacze i stop - 21W)

Ale się uśmiałem jak to czytałem,to coś takiego jak system KERS w Formule1. :D

A tak serio to pobór prądu przy takim oświetleniu to około 52Ampery, spokojnie poradzi z min sobie alternator od Poloneza.

Edytowany przez asharot, 31 październik 2013 - 18:38.

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv


#39 Share wdaniel

wdaniel

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 579 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, transport, motoryzacja, bhp, ppoż

Napisany 04 listopad 2013 - 15:01

Kontrolka ładowania C-360

bardziej jako ciekawostka to, że przy 2400 obr/min udało mi się z niej wyciągnąć 20A przy 14,5V. Dałoby się pewnie więcej, ale obciążenie mi na to nie pozwoliło. Prądnica przez 10 minut zrobiła się lekko ciepła.

A ile powinno być? - pytam z ciekawości, bo elektryka (a raczej pomiary i parametry) nie jest moją mocną dziedziną. Sam sobie wszystko składam i naprawiam, ale takie coś to każdy potrafi tym bardziej, że schematy są ogólnodostępne a i przy głupiej wtyczce czy gniazdku jest opis...

A tak serio to pobór prądu przy takim oświetleniu to około 52Ampery, spokojnie poradzi z min sobie alternator od Poloneza.

I to widać przy tym moim alternatorze, bo lampy świecą o niebo lepiej niż przy prądnicy...



Proszę nie używać czerwonego koloru.

Edytowany przez Elektrotechnik, 04 listopad 2013 - 20:36.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Kontrolka ładowania C-360 Dzisiaj, 10:59
  •  

#40 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4473 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 04 listopad 2013 - 20:48

Kontrolka ładowania C-360 Ile powinno mieć napisałem kilka postów wcześniej.

No i w końcu przy 2000 obr.min 14,5V i 12A, czyli znamionowa wydajność prądnicy. Co ciekawe na obudowie podano, że znamionowe parametry osiąga przy 2400 obr/min.


Co do jasności świecenia to tym niestety nie udowodnisz wyższości alternatora nad prądnicą. Gdyby zastosować prądnicę o mocy 650W to lampy świeciłyby tak samo jak na alternatorze. oraz kiedy nie przekroczysz prądu znamionowego 150W prądnicy to lampy też będą jasno świecić. Z kolei jak A 124 obciążysz prądem 60A to światła będą słabiej świecić. Dla wyjaśnienia zmierzam do tego, że alternator pod żadnym względem nie jest lepszy od prądnicy, a prądnica w żadnym stopniu nie jest gorsza od alternatora. Oczywiście porównywać należy tylko urządzenia o tej samej mocy, bo kompletnym bezsensem jest porównanie 150W prądnicy P20 z 650W alternatorem A 124.

Podobne tematy