Zaloguj się, aby obserwować  
Renault86

Ursus

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Renault86    0

zastanawiam sie nad zakupem ursusa c 385,902 lub 912 tylko do uprawy za przystępną cene.Czy te modele są mało awaryjne i chcę się post-16830-125581122979_thumb.jpgdowiedzieć co o nich sądzicie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

Jeżeli ciągnik ma być tylko do uprawy to lepiej coś z napędem np. 914 a jeszcze lepiej 1014 - turbina i napęd, to już całkiem mocna maszyna bo 912/914 trochę przysłaby jak na tę masę. Zastanów się również nad 6 cylindrowym ursusem 1204 , 1214 lub 1224 bo są w podobnej cenie jak 4 cylindrowe, a mocy masz dużo więcej, zaczepiasz większe maszyny szybciej zrobisz i więcej nie spalisz na hektar roboty. Jednak ursusy z napędem droższe są od 4x2. Chyba że nie masz za dużo kasy to tylko C385 kupisz lub jakąś 912, ale warto dołożyć i mieć napęd, poprawia to wydajność pracy, obniża poślizg kół a co za tym idzie spalanie mniejsze.

Po drugie jest pełno tematów i informacji o tych ciągnikach w dziale C385-1934, poczytaj poszukaj, rano pewnie jakiś moderator zamknie Ci ten temat :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

Trochę głupia odpowiedź. Rozumiem jakbyś powiedział ze 6 cyl. Ci niepotrzebny bo masz mało ziemi, ale to czy ciągnik ma napęd czy nie nie zależy od areału. Ciągnikiem 4x4 lepiej zrobisz, będziesz mógł jechać w trudniejszych warunkach, nie zakopiesz się gdzieś z przyczepami, naprawdę dzisiaj ciągnik bez napędu jest mało warty. Ludzie mają małe gospodarstwa to kupują zetory czy nh o mocy 50-80 koni ale wszystko z napędem. Rzadko ktoś bierze bez napędu chyba że do jakiś ciasnych pomieszczeń gdzie jest potrzebna duża zwrotność to wtedy tak. Ale każdy Ci to powie że główny ciągnik powinien mieć napęd, nieważne czy masz 15 czy 50 ha, świat idzie to przodu napęd to normalna rzecz w ciągniku jak kabina.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    2

Po co założyłeś drugi temat w drugim dziale? Robisz bałagan, trzeba było poprosić o przeniesienie tematu do właściwego działu.

W drugim temacie piszesz że masz bardzo ciężkie ziemie więc tymbardziej polecam 4x4 do 20 000 powinieneś znaleźć C385A lub 914. A co na tym podwórku będziesz jakieś skomplikowane manewry wykonywać? Najwyżej zamiast zawrócić naraz to cofniesz dwa razy i nawrócisz, lepiej pomęczyć się 5 minut na podwórku niż potem cały dzień w polu. Pojeździsz ciągnikiem z napędem i dojdziesz do wprawy zobaczysz że to nie jest takie trudne, szczególnie jak masz dobrze działające serwo lub przerobione na orbitrol. Ciągnik z napędem nie jest droższy w użytkowaniu od 4x2, opony droższe ale to się rzadko wymienia, mam 1204 z turem i nie pamiętam kiedy tam było coś robione przy napędzie, mechanizmie jego załączania. Nie są to duże koszty tarczki wymienić czy coś. Każdy co wsiadł na ciągnik 4x4 do roboty w polu nie chce wracać do 4x2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

Jeżeli ciągnik ma być tylko do uprawy to lepiej coś z napędem np. 914 a jeszcze lepiej 1014 - turbina i napęd, to już całkiem mocna maszyna bo 912/914 trochę przysłaby jak na tę masę. Zastanów się również nad 6 cylindrowym ursusem 1204 , 1214 lub 1224 bo są w podobnej cenie jak 4 cylindrowe,...

Polemizowałbym tutaj.

Ciągnik tylko do upraw więc raczej jak się rano czepi sprzęt to będzie chodził cały czas więc o turbinkę nie ma co się martwić (niektórzy np przy turach często gaszą ciągniki zeby mniej paliły :) ). Dlatego warto rozejrzeć się za sprzętem z turbiną.

 

Poleciłbym zamiast 1204 (szóstka 4x4) U1014 i nie dlatego że czymś podobnym jeżdzę ale dlatego że ma napęd 4x4 oraz turbinę a jest bardziej zwrotny niż szóstka i ma większa moc niż C385/U902 no i w uprawie raczej nie będzie gaszony bez powodu więc turbo będzie szanowane.

Ciekawym rozwiązaniem może być C385A lub U904 ale niewiele drożej wyjdzie U1014/Z10145.

 

Samo 912 też się nada do pracy ale odkąd zacząłem jeździć ciągnikiem z napędem na obie osie to jednonapędowca do upraw bym nie wziął (no chyba że do opryskiwacza, ciągania przyczep po asfalcie w żniwa itp).


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault86    0

mam problem bo chciał bym kupić właśnie ursus 385 luba pochodny bez przedniego napędu jak nie teraz to za rok lub dwa miałby ktoś wtedy sprzedać tekigo ursusa za przystępną cene tak do 20 tys.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pablorolnik    2

ja mam na sprzedanie 902


Farmtrac 690 DT i Farmtrac 675 DT + Tur Ł-104 i Ursus C-360-3P siła pociągowa 43 ha gospodarstwa.
Zapraszam wszystkich z mazowieckiego (i nie tylko) do znajomych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawi    0

ja za dwa miesiące magę ci sprzedac c385 cena 14.500 zł

Edytowano przez Matey
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    895

przenosze do odpowiedniego działu, jak macie na sprzedanie to się ogłaszajcie w giełdzie, nie na forum w 415616 tematach


KS Falubaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz100
      Witam chciałbym zmienić paski klinowe od napędu alternatora wentylatora w ursusie 1614 rocznik 1999 ten ze ściętą maską. Stare są strasznie rozciągnięte. Tata wymieniał je kiedys lecz uważam ze sa za małę nie do końca to co powinno być choć nie wiem tego. oznaczenie tych starych to Z1250 ld10x1226. Moje pytanie czy takie powinny tam być czy inne? ktoś moze podpowie? Znalazłęm te mocnijsze z morgi na necie oznaczenie ich to SPA- 1257 ich szerokosć to prawie 13mm a te stare maja 10mm czy to jest duża różnica i będzie to pasować ? Jakie tam orginalne paski były montowane? Czy te co posiadam są dobre czy jednak zbyt małe? Wydaje mi sike że są zbyt bardzo wciete w koła pasowe choc możę ze starości już sie wytarł nie wiem. Dodam iż mam alternator i koło pasowe od wentylatora na dwa paski są tam dwa paski nie jeden.
    • Przez TwojaBabcia
      Witam
      Jaka ilość oleju silnikowego wchodzi do ursusa c385 by była prawidłowa na bagnecie. ?
      Pytam ponieważ u mnie według mojego bagnetu prawidłowy stanu oleju wynosi 15 litrów. po wymianie 
      Mechanik mówi że to o wiele za dużo , i mam dylemat, i chciałbym spytać  się innych użytkowników c385, jaka jest u nich odpowiednia ilosc oleju silnikowego.  
      Pozdrawiam Artur 
    • Przez ArthuR34
      Witam wszystkich,
      wybaczcie jeśli pisze w nie tym dziale- jeśli tak to proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu, dziękuję.
      Mój ojciec jakiś czas temu nabył Ursusa 902 i chciałbym się was doradzić w kwestii wspomagania kierwolnicy, nieposiadania przedniego napędu, miękkie przednie zawieszenie.
      Otóż w wyżej wymienionym traktorze jest fabryczne wspomaganie które bardzo ciężko wspomaga (czasem trzeba dużo gazu dać), zaczynają się pojawiać spore wycieki z serwomechanizmu. Dowiedziałem się od znajomego że nieopłaca się tego regenerować ponieważ już to przerabiał i po roku znowu miał problemy- zastąpił to gotowym zestawem zastępczym jaki można kupić w internecie (siłownik, pompa itp.) i po tym zabiegu może paluszkiem kręcić kierownicą a nie tak jak wcześniej.
      czy już ktoś to przerabiał z was lub wie co i jak taki zabieg przeprowadzić ? Jaki produkt wybrać ? czy oferowane w internecie gotowe zestwy są tej samej jakości/trwałości bo jest lekka rozbieżność cenowa?
      czy moglibyście polecić dobry produkt który będzie służył i pieniądze nie pójdą w błoto?
      czy jestem w stanie zamontować to razem z ojcem?
      Następna sprawa to biegi.
      strasznie ciężko wchodzą (wszystkie cztery- prawa dźwignia) - lewa dźwignia od wstecznego i biegów bolowo-szosowych chodzi bez zarzutu. 
       
      i kolejna sprawa to hamulce, hamulce działają ale wydaje mi się że lewe koło chyba trzyma ponieważ prawe koło zaczęło boksować na trawie podczas ruszenia z miejsca i lekko (20cm) się wkopał w ziemię, ogólnie to w środę kiedy szykowałem traktor na strajk to chciałem nim troszkę pojeździć po wsi ponieważ nie jeździłem jeszcze takim traktorem tylko czasami 60-tką więc musiałem ogarnąć biegi i troszkę się do niego przyzwyczaić ale po tych wszystkich usterkach które w nim zalegają dałem sobie spokój, ale na strajku we Wrocławiu byłem, od początku do końca:)
      pozdrawiam
    • Przez Porfavor
      Witam, planuje obecnie remont silnika w swoim Ursusie 385 i myślałem nad dodaniem do niego turbiny. Wiem, że były już tutaj takie tematy ale te najpopularniejsze które znalazłem mają już swoje lata więc chciałem się spytać dziś jak to powinno waszym zdaniem wyglądać. Ursus 385 jest z rocznika 1976 i z tego co sie orientuje ma w sobie silnik z7501. Na youtube itd widziałem sporo doładowanych turbiną c385 i stąd też taki pomysł by dodać mu trochę mocy. Co by było trzeba powymieniać i czy wgl jest sens tak naprawdę? planowałem dodać na pewno wtedy intercooler i rozumiem, że trzeba by było wymienić wtryskiwacze, słyszałem jeszcze o różnicy na ilości pierścieni na tłokach. 
    • Przez Kurwer21
      Witam, w zimę będę najprawdopodobniej malował felgi w c385, i pytanie ile litrów farby około pójdzie na przednie felgi z dwóch stron i tylnie od zewnątrz (środek jest zakonserwowany). może ktoś malował i się wypowie
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj