Ferdek07

Centralne smarowanie

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Ferdek07    75

Co to jest tak naprawde to centralne smarowanie, nie miałem z tym nigdy styczności a często o tym wspominacie na forum, czy to odpowiada tylko za smarowanie łańcuchów od napędu wałków czy też smaruje niektóre kalamitki? czy jak wezmę centralne smarowanie to będzie mniej latania z towotnicą, czy prasa dłużej posłuzy jaki tam leje się olej, czy w sipmach są też smarowane łańcuchy te w komorze które kręcą belką?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

napewno mniej roboty centralne smarowanie smaruje wszystkie kalamitki i przeważnie łańcuchy

 

Mniej roboty bo weź przeleć teraz tawotnicą wszyskie wałki 2 razy i żywotniejsza bo napewno za któryś tam razem odpuścisz smarowanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kalol    0

O centralnym smarowaniu ostatnio był artykuł w jakiejś fachowej gazecie (rpt albo agromechanika). Przede wszystkim wyróżniamy dwa rodzaje smarowań: centralne smarowanie łańcuchów (prasy) i centralne smarowanie wszystkich kalamitek. Te drugie zaczyna być stosowane w kombajnach, prasach wielkogabarytowych. W każdej takiej maszynie łożyska są np smarowane jedne co 20 godzin pracy inne co 50 itd. Centralne smarowanie zapewnia, że każde łożysko będzie smarowane w odpowiednim czasie bez ingerencji operatora. Moim zdaniem to super sprawa! Są firmy które się zajmują zakładaniem takich systemów smarowania do wszystkich maszyn, tylko koszt to kilka tys zł... A tutaj przykład firmy:

Lincoln - JUTECH - centralne smarowanie, automatyczne smarowanie, przewody smarowe, smarowniczki, kalamitki, smarowanie, smarowanie maszyn, systemy smarowania, wysokowydajnoĹciowe filtry hydrauliczne,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

A jak to się ma w przypadku pras sipma clasik i metal fach, bo te prasy najbardziej mie interesują, czy tam jest tylko smarowanie łańcuchów, czy kalamitek też, podobno w sipmie troche wyprowadzili w bardziej dostępne miejsca kalamitki i latwiej się smaruje, problem wtym że w sipmi łańcuchy szybko lecą, jak ktoś dużo usług robi to co 2 sezony a słyszałem ze niektórzy co sezon łańcuchy zmieniaja, więc czy te smarowanie centralne smaruje tylko te łańcuchy od napędu wałków, czy też te w komorze co są z lisztwami i prasują materiał? ile oleju zużywa taka prasa za dzień pracy i jaki olej się stosuje?

ps. czy to jest taie bezawaryjne, bo czasami jakiś pzrewodzić może się zablokować i niesmarować jakiegoś łozyska :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsk125ccm    11

Nie wiem jak w sipmie, ale w Metal fachu jest zaworek, który się odkręca i olej się leje na łańcuchy w różnych ilościach i nawet sprzedawca go nie poleca. W Welgerce jest coś a'la siłowniczek, który za każdym otwarciem klapy podaje taką samą ilość oleju na łańcuchy i wszystko jest jednakowo nasmarowane. Kalamitki w centralnym smarowaniu są przeważnie wyprowadzone w jedno miejsce za pomocą metalowych wężyków, co ułatwia smarowanie bo nie trzeba np. kłaść się pod prasę żeby nasmarować walce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
semos    77

Ferdek07 mylisz jedno z drugim. Centralne smarowanie to znaczy że bez Twojej obsługi (automatycznie się smarują łańcuchy napędowe, te które odpowiadają za napęd mechanizmów zbijających w prasie tj. walce, łańcuchy czy pasy. Smarowany jest łańcuch a co za tym idzie również po części koło zębate po którym się ten łańcuch porusza, co automatycznie wydłuża żywotność łańcucha i kół zębatych.)

A co do łańcuchów zbijających to jeszcze nigdzie nie słyszałem żeby któraś prasa miała zastosowane centralne smarowanie do tegoż łańcucha. Moim zdaniem pogorszyło by to jakość paszy i wcale nie przyniosło by to efekty ze względu na kurz i obecność piasku oraz ziemi w zbieranym materiale, który niestety wtedy gromadził by się jeszcze w większych ilościach.

 

Co do oleju to jego zużycie można w regulować. I pamiętaj że wszystko jest awaryjne wiec trzeba sprawdzać czy wszystkie łańcuchy są smarowane. Na pewno wiele zależy od jakości oleju stosowanego do tego celu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ferdek1    8

Co do oleju to Korbanek mi sprzedał olej ekologiczny.To jest taki olej jak lejesz do pilarek spalinowych do smarowania łańcucha.


wniosek o płatność złożony,kontrola przeprowadzona-czekam na kasę...no i kasa wpłynęła na konto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

acha a więc smarowany łańcuch w komorze zwijającej nie jest, ale jak to konkretnie wygląda w sipmie, bo nikt tego nie ma a jeśli to taka sama zasada jak w pile motorowej do drewna może to być dość kłopotliwy mechanizm, a tak wogóle to ile w takiej sipmie wytrzymują łańcuchy od napędu wałków i rolek, czy są drogie i czy dłużej wytrzymują łańcuchy w komorze zwijania czy te od napędu rolek w takiej zwykłej sipmie clasik bez smarowania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Jak miałem czerwoną sipme to pierwsze skończyły sie najbardziej obciążone łańcuchy napędowe, mimo polewania ich olejem przed robotą. Układ centralnego smarowania łańcuchów potrzebuje czystego oleju do bezawaryjnej pracy, w mojej viconce po ponad 16000 bel działa jak trzeba. Co do oleju to patrz Pan Panie - Olej do prasy - centralne smarowanie - Agrofoto.pl Forum :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Masterix    0

co do centralnego smarowania... nie ma konieczności instalowania drogich instalacji i płacić jeszcze za usługę montażu. Są już na rynku dostępne rozwiązania automatycznych smarowniczek, jak np. tu: http://www.forumsmar...rlube-klt-1500/ koszt świętego spokoju to ok 130 zł. Są z podobnym rozwiązaniem większe smarownice, z których można smar rozgałęzić na kilka punktów smarowych ...

Edytowano przez Masterix

hurtownia olejów smarowych Orlen Oil i Platinum - ForumSmarowe.pl
Beczka oleju z darmową dostawą od producenta: UTTO, HYDROL, HIPOL, MILVUS, SUPEROL, STOU, AGRO, L-HV 46, GL-4, ITERM 6MB ...

Orlen Oil i Platinum

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AndrzejXXL    0

Aktualnie na łańcuchy stosujemy system rezystancyjny, powoli wypierane są pompy typu PS-7 oraz SP-R (produkowane przez włoską firmę ILC) na rzecz pomp typu PMU, również przez tą firmę produkowane. Do pomp PMU nie stosujemy już dławików a jedynie rozprowadzamy przewody. Pompa posiada maksymalnie 12 wyjść i nie jest wrażliwa na zabrudzenia (nie stosujemy również filtrów). Jest to nowatorskie rozwiązanie z możliwością regulacji dawki dla każdej pary wyjść. Więcej znajdziecie w katalogu polskiego przedstawiciela http://www.gacol.pl/m,178,a,505,centralne-smarowanie-katalog.html - katalog strona od 30/54, pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Drezen    0

Czy ktoś obecnie korzysta ze smarownic własnie firmy gacol i może się wypowiedzieć? Zależy mi, nie ukrywam, na stosunku cena/jakość, czy w tej cenie jest to po prostu dobry wybór? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chyba najlepiej szukać opinii o firmach, których są dystrybutorem jak na moje oko. Ale z tego co wiem sprzęt mają naprawdę wysokiej klasy, włoski bodajże. Czy wybór najlepszy - nie wiem. Ale nie am co stawiać na jak najniższe ceny, bo Ci się wszystko posypie, serio 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damira    0

Ja gacola znam od dawna i jestem bardzo zadowolony z usług, które oferują.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarekkal    0

Już od kilku dobrych miesięcy korzystam z usług Gacola i jestem bardzo zadowolony. Fajne produkty i obsługa, która zna się na temacie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez cisek9403
      Panowie stoję przed zakupem prasy, dostałem korzystną ofertę kupna prasy walcowe stało-komorowej Kuhn FB 2130. Jednak jest bardzo mało opini o tych prasach. W galerii tez takiej nie znalazłem. Czy ktoś z was posiada taką prasę? Bardzo bym prosił o jakieś opinie ewentualnie kontakt posiadaczy.
    • Przez Balzak
      piszcie jaka folie uwazacie za najlepszą i dlaczego a i jeszcze ceny tych foli mozecie podać
    • Przez Zetor5340
      Witam.
      Często po intensywnym uzytkowaniu naszej prasy gromadzą się zabrudzenia, nie chodzi mi oczywiscie zabrudzenia te z zewnątrz, typu kurz czy smar ale o te w środku prasy,np u nas między ścianką prasy a wałkiem zazwyczaj zapycha się ta szczelina słomą,słoma od kręcących się wałków ubija się i później nie sposób jej z tamtąd wydobyć,może także się zapalić wiadomo jak się nagrzeje od tarcia.Wiem że prasy powinno się czyścić na bierząco ale jak belujemy to to już się tworzy w trakcie prasowania więc nie bedziemy przerywać belowania żeby usunąć zapychające się wałki,skoro prasa chodzi.No ale później oczywiście chcemy wyczyścić ale już się to tak ubija że nie sposób.Próbowaliśmy sprężonego powietrza,różnych chwytaków i tylko z grubsza sie udało a reszta siedzi. Czy konieczne będzie ściąganie wałków?
      Jakimi sposobami wy usuwacie nieczystości z pras?
    • Przez Bociek51
      Witam. Planuje wymienić prasę stało komorową na pasową zastanawiam się co wybrać co polecacie a co nie.  Prasa miała by pracować z ciągnikiem 110 km . Coś w budżecie do 80 tyś 
    • Przez misiu1123
      Witam. Jaką prasę byście polecili? Chodzi mi o wydajność rzędu 30-40 kulek na godzinę 120x120 lub większe? Mam john deere 545 na sznurek, ogólnie fajna maszyna, bardzo prosta w budowie i obsłudze, ale wydajność jej to już gorsza sprawa. Jak zrobię 17-20 to już max, łeb boli od patrzenia, czy idzie, ogólnie już kurzem też jestem najedzony pod korek. Ciągnik do prasy do zwykła 385, mam mocniejszy, ale niestety wałek nie jest włączany hydrauliczne, tylko na wajchę. Rocznie robię ok 300-400 kulek. Interesuje mnie tylko na pasy i bez rotora, bo do słomy i siana nie jest potrzebny. Budżet? Narazie bez, bo szukam dobrego modelu. Marzy mi się lely 445, ale nie mam odpowiedniego konia do niej, a 385 za słaby, renault 115 km jest cały mechaniczny i za dużo pierniczenia. Pozdrawiam i dzięki za sugestie, jeśli będzie zainteresowanie tematem.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj