Skocz do zawartości

Zdjęcie

Przeróbka sterowania ładowacza


31 odpowiedzi na ten temat

#21 Share chłop z mazur

chłop z mazur

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 423 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 14 październik 2009 - 21:01

Przeróbka sterowania ładowacza to z dźwignią zmiany biegów nie będzie za wygodne, choć dało by się przyzwyczaić. Chodzi o to że musiałbyś wykonywać dwa ruchy. Tzn np. manipulacje wysięgnikiem głównym to tak jakby zmieniać bieg pomiędzy 1 a 2 czyli dźwignia do siebie i od siebie. Natomiast żeby dajmy na to sterować obrotem wysięgnika musiał być najpierw dźwignie przesunąć w bok (tak jakby pomiędzy bieg trzeci a czwarty) i dopiero wtedy jak wyżej czyli do siebie i od siebie. Do tego dodaję, że miałbyś po jednej dźwignie w obu dłoniach. I się można pogubić. Nie wiem czy wystarczająco obrazowo wytłumaczyłem o co chodzi.
Agatka (dla przyjaciół Bajbusek) Taka maleńka istota, a nadaje życiu zupełnie nowy wymiar :D

Praca wymagająca zaangażowania więcej niż jednej osoby jest pracą źle zorganizowaną!

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przeróbka sterowania ładowacza Dzisiaj, 03:40
  •  

#22 Share andrzej2110

andrzej2110

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 9407 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Płocka

Napisany 15 październik 2009 - 21:30

Przeróbka sterowania ładowacza

Nie ja zrobiłem tylko ludzie z Hydrametu-jak rozumiem w Twoim rozwiązaniu trzeba byłoby zamocować te pręty przegubowo ?Wszystko ok. ale ładowacz z racji tego że dosyć lekki jest niestety przemieszcza się w te i wewte więc podejrzewam że i ów "stelaż" z dźwigniami też te ruchy kopiowałby ?No i ostatnia rzecz-w JD ładowacz z racji o wiele dłuższych cięgien jest o wiele bardziej oddalony od ciągnika niż w Zetorze.


Tak przegubowo. Zależy jak zrobisz stelaż. Pręty wystarczy zakończyć zagięciem tak aby wglądały jak L. A stelaż to po prostu trzymak tych prętów aby nie suwały się po całym oknie.
Rożna długość?? Zapinaj do jednego ciągnika gdy obsługujesz w ten sposób albo 2 komplety trzeba zrobić.

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 


#23 Share wsk125ccm

wsk125ccm

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1258 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazowieckie

Napisany 15 październik 2009 - 21:50

Przeróbka sterowania ładowacza Sposób ze skrzynią jest niezły, ale dane sekcje trzeba by było odpowiednio rozplanować w biegach (np. jak w UNHZ-500 - 2 wajchy, 5 sekcji. Optymalnym rozwiązaniem jest przesunięcie rozdzielacza bliżej kabiny, bez konieczności przedłużania wszystkich przewodów. Wyglądało by to tak, jak w wyżej wspomnianych kombajnach ziemniaczanych. Takie rozwiązanie jest również stosowane w polskich przyczepach samozbierających Pol-mot Opalenica. Ale jest jedna wada, podczas dłuższej pracy operowanie w takiej pozycji może stać się bardzo męczące.

#24 Share arek116

arek116

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 222 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:wlkp

Napisany 16 październik 2009 - 16:34

Przeróbka sterowania ładowacza ale z tego co wiem to wszystkie koparki mają po dwie dźwignie więc nie wiem w czym tu można się pogubić???? chodziło mi o taki mechanizm oczywiście gościu na tej aukcji przesadził z cenom za ten zestaw LEWAREK MECHANIZM DAEWOO MATIZ 100% ORYGINAL (744910653) - motoAllegro

#25 Share lysyrolnik

lysyrolnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1353 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraina mlekiem i miodem płynąca :D:D

Napisany 16 październik 2009 - 17:58

Przeróbka sterowania ładowacza A ja bym się pobawił z prądem jednak :) a mianowicie zakupujemy 4 siłowniczki od centralnego zamka(na szrocie będą je mieli), troszkę kabli i możemy zastosować wspomniane dwie dźwignie od matiza,bądź dźwignię krzyżową(możemy zajumać taką z Fendt'a :) ) Przy tych wajchach robimy styczniki do poszczególnych obwodów(2 obwody na dźwignie=dwie sekcje ładowacza). Siłowniczki mocujemy do zrobionej własnoręcznie ramki i do dźwigienki od rozdzielacza. Siłowniczki mocujemy w połowie ich wysunięcia, żeby mogły poruszać się do przodu i do tyłu.
Rozwiązanie myślę w miarę tanie a, że zbliża się zimowa pora to można długo pogrzebać w garażu z lutownicą w ręku itp.:)

P.S na alledrogo komplet 4 siłowniczków plus kable to wydatek ok. 40zł.

Honda - The Power of Dreams :)


#26 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 październik 2009 - 18:44

Przeróbka sterowania ładowacza No tak tyle że rozdzielacze muszą pracować proporcjonalnie-a takie siłowniczki pracują raczej w trybie że tak powiem zero-jedynkowym.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przeróbka sterowania ładowacza Dzisiaj, 03:40
  •  

#27 Share lysyrolnik

lysyrolnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1353 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraina mlekiem i miodem płynąca :D:D

Napisany 16 październik 2009 - 19:10

Przeróbka sterowania ładowacza To zamiast siłownika od centralki można zastosować siłownik od opuszczania/podnoszenia szyb. one na pewno działają proporcjonalnie :)

Honda - The Power of Dreams :)


#28 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 16 październik 2009 - 20:03

Przeróbka sterowania ładowacza W jakim to aucie szyby są podnoszone siłownikami elektrycznymi?

#29 Share lysyrolnik

lysyrolnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1353 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraina mlekiem i miodem płynąca :D:D

Napisany 16 październik 2009 - 20:17

Przeróbka sterowania ładowacza Np. BMW ma ciekawie rozwiązane opuszczanie szyb:) Ale fakt większość mechanizmów opiera się na silniczku z linkami.
Na wspomnianym wyżej serwisie znalazłem również siłowniczek do otwierania klapy bagażnika w Passacie(kombi) tylko za skarby nie mogę sobie wyobrazić jak ten mechanizm działa.
W każdym bądź razie każdy z elementów można dostosować na swój sposób nawet taki mechanizm jak w BMW :) Jeszcze muszę tylko przetestować ten siłownik od centralnego zamka i ten od BMW i mogę przerabiać rozdzielacz u siebie w Ciapku :)
Aha zapomniałem są jeszcze siłowniki elektryczne śrubowe ale w ładowaczu liczy się też czas reakcji, a w gospodarstwie posiadam takie coś i szybko to nie chodzi ale to chyba jest spowodowane wymiarami.

Myślę, że pomogłem :)

P.S ja jestem typem ludzika lubiącego rozweselać sobie życie takimi pierdółkami, także wybaczcie mi moje utrudnianie projektu :)

Honda - The Power of Dreams :)


#30 Share andrzej2110

andrzej2110

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 9407 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Płocka

Napisany 16 październik 2009 - 22:15

Przeróbka sterowania ładowacza Ale jak założy te siłowniki to będzie mógł sterować normalnie z siedzenia na ładowaczu??
Jakie przełączniki majo sterować siłownikami??
Skoro ma to pracować na wilgoci trzeba to uszczelnić prze wilgocią...
Styki lubią zasiedzieć i słabo działać.. (wiem coś o tym bo mam elektrykę przy mengelce)


Jaki masz ten siłownik śrubowy??
Jaki skok??
12V??
Jest ci potrzebny??
Ile za niego chcesz??

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 


#31 Share lysyrolnik

lysyrolnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1353 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraina mlekiem i miodem płynąca :D:D

Napisany 17 październik 2009 - 08:57

Przeróbka sterowania ładowacza Gdy będzie chciał pracować tak jak obecnie, wystarczy wypiąć widełki siłowniczka z drążka rozdzielacza, myślę że to będzie góra minuta roboty, z czasem będzie się to wykonywać szybciej jak się do wprawy dojdzie:)
Izolacja przewodów siłowniczków itp. to już jest indywidualna sprawa np. przy lampach Wesemu mam pozakładane takie fajne gumeczki na gniazdo i woda się tam nie ma prawa dostać:) A można także wykonać zabudowę bloku siłowniki+rozdzielacz z plastikowej bańki.
Jak styki są bee, to można zastosować najzwyklejsze w świecie przełączniki od kierunków np. z Ciapka(wtedy to już w ogóle panel sterowania wygląda jak zabawka dla dziecka:D ):)


A co do tego siłownika śrubowego to jest mi on potrzebny bo za pomocą niego steruję obwiązywaczem w prasie:) Napięcie 12V a skok to chyba 40cm(pewien nie jestem)

Honda - The Power of Dreams :)


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przeróbka sterowania ładowacza Dzisiaj, 03:40
  •  

#32 Share Piochu

Piochu

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 423 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Gołańczy
  • Zainteresowania:Rolnictwo.

Napisany 30 październik 2009 - 21:05

Przeróbka sterowania ładowacza My mamy w planach założenie ładowacza czołowego i ostatnio myślałem o wykorzystaniu elektrozaworów z Neptuna, tylko się nie orientuje ile też kosztuje jeden. Moim zdaniem musiałbyś się dowiedzieć nad możliwością założenia elektrozaworów z Neptuna. Chyba używany elektrozawór nawet za rozsądne pieniądze.
http://www.youtube.com/user/Piochu2 - moje filmy na YT. Pozdrawiam

Podobne tematy