Skocz do zawartości

Zdjęcie

ustawienia zaworów


6 odpowiedzi na ten temat

#1 Share kamilo1

kamilo1

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 58 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kaniów

Napisany 11 październik 2009 - 13:50

ustawienia zaworów Witam.
Panowie mam pewien problem. Byłem zmuszony rozebrać silnik w białorusku 50-powód, woda w silniku. Wymieniłem tuleję , poskręcałem wszystko do kupy, no i muszę teraz ustawić zawory, a nigdy tego nie robiłem. Czy gdzieś na forum znajdę post na ten temat, lub ktoś może opisać mi krok po kroku jak ustawić zawory.
Czekam i dzięki.
" Nie ważne gdzie jadę , grunt ,że wiem gdzie byłem "

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
ustawienia zaworów Dzisiaj, 10:57
  •  

#2 Share annabiedronka

annabiedronka

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 56 postów

Napisany 20 październik 2009 - 10:53

ustawienia zaworów jesli w 1 cylindrze zawór ssący opadnie na dół to ustawiasz na 3 cylindrze oba zawory na luz 0.25mm, a następnie gdy w 3 cyl opadnie ssący na duł to w 4 cyl mozna ustawiać tak samo.potem2 cyl jak w 4 ssacy na dole i na koncu 1 cyl jak w 2 ssacy na dole tylko pamientaj o odp;odpowiednim luzie na popychaczach zanim zaczniesz ustawiać zawory zeby tłok nie udezył w zawór.

#3 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 20 październik 2009 - 18:13

ustawienia zaworów 0,25mm w Iwanie, to życzę powodzenia i radości z jazdy. Fabryka podaje 0,4-0,5 mm. Ja zawsze ustawiam na 0,35-0,4 mm i jest dobrze (luz nie za mały i nie za duży). A co do techniki ustawiania to ustawiasz tłok pierwszego cylindra w GMP (obydwa zawory całkowicie zamknięte) i ustawiasz luz. Potem obracasz wałem o 1/2 obrotu i ustawiasz luz w kolejnym cylindrze zgodnie z kolejnością pracy. Nie pamiętam jaka ona jest w "50", ponieważ ja zawsze patrzę na zawory kiedy są zamknięte i stąd wiem który cylinder ustawiać.

#4 Share annabiedronka

annabiedronka

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 56 postów

Napisany 21 październik 2009 - 19:22

ustawienia zaworów nie wiem czy zauważyłeś ale ten silnik to 50-tka a tam jest nieco inna głowica i płaskie tłoki mi mechanik ustawiał na 0,25 i jest super ale możliwe ze masz racje.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
ustawienia zaworów Dzisiaj, 10:57
  •  

#5 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 21 październik 2009 - 21:09

ustawienia zaworów Pierwszy raz jak ustawiałem w "50", nie miałem instrukcji i w ogóle nie wiedziałem jaki luz powinien być w Iwanach, więc ustawiłem na 0,25 mm. Ciągnik po rozgrzaniu silnika tracił moc. Okazało się, przyczyną jest za mały luz i zawory się nie domykały. Później gdzieś znalazłem instrukcję obsługi i tam napisano, że luz ma wynosić 0,4-0,5 mm. Dotyczy to również MTZ 80 i wszystkich ruskich wynalazków. Od tamtej pory ustwiam luz na 0,35-0,4mm i jest dobrze. Kiedyś zdjąłem nawet pokrywę zaworową na gorącym silniku i okazało się, że szczelinomierz 0,1 mm (cieńszego nie miałem) nie mieści się w szczelinie między popychaczem a dźwignią. Dlatego uważam, że 0,25 mm to trochę za mało. Ale jeżeli u Ciebie silnik pracuje dobrze to możesz tak ustawiać. Z tym, że jak czasem temperatura przekroczy Ci 100°C, luz się może jeszcze zmniejszyć i zawory mogą się nie domykać.

#6 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2479 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 październik 2009 - 19:50

ustawienia zaworów Mam dane dla silnika d-65M 0,25 dla obu zaworów

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
ustawienia zaworów Dzisiaj, 10:57
  •  

#7 Share Jacooo

Jacooo

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 52 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 grudzień 2016 - 22:32

ustawienia zaworów

Krok po kroku jak ustawić luzy zaworowe:

 

Przed przystąpieniem do regulacji zaworów należy zdjąć pokrywę zaworów i sprawdzić dokręcenie nakrętek wsporników osi obrotu dźwigienek zaworowych. Powinny być zakręcone momentem 60 ÷ 90 Nm (6.0 ÷ 9.0 kGm). Przeprowadzenie regulacji zaworów wymaga wykonania następujących czynności: • obrócić, używając klucza nasadowego, wałem korbowym, do momentu przekrycia się zaworów na pierwszym cylindrze [zawór dolotowy (ssący) otwiera się, zawór wylotowy (wydechowy) zamyka się], a następnie wyregulować luzy 4-go, 6-go, 7- go i 8-go zaworu licząc od wentylatora; • luz zaworowy mierzy się przy pomocy szczelinomierza 5 między trzonkiem zaworu 3, a dźwigienką zaworową 4. Dla ustawienia luzu zaworowego należy poluzować nakrętkę zabezpieczajcą 1 śruby regulacyjnej 2 w dźwigience zaworowej. Wkręcając lub wykręcając śrubę regulacyjną 2 ustawić wymagany luz zaworowy, dokonując jego pomiaru przy pomocy szczelinomierza 5. Po wyregulowaniu luzu i zakręceniu nakrętki zabezpieczającej 1 należy ponownie skontrolować luz obracając drążkiem popychacza; • obrócić wałem korbowym o 1 obrót (360°), tak by zawory 4-go cylindra były przekryte i wyregulować luz na 1-wszym, 2-gim, 3-cim i 5-tym zaworze. Luzy zaworowe mierzone na zimnym silniku, powinny wynosić: BELARUS 820 / 920 / 920.2: - dla zaworu dolotowego (ssącego) 0.20 ÷ 0.35 mm; - dla zaworu wylotowego (wydechowego) 0.20 ÷ 0.35 mm. BELARUS 920.3 / 920.4 / 952 / 952.2 / 952.3 / 952.4 / 1025 / 1025.2 / 1025.3 / 1025.4: - dla zaworu dolotowego (ssącego) 0.20 ÷ 0.35 mm; - dla zaworu wylotowego (wydechowego) 0.35 ÷ 0.50 mm. Po dokonaniu regulacji zaworów, należy zamontować pokrywę zaworów zakładając (w razie potrzeby) nową uszczelkę.

 

Zródło: http://www.pronar.pl...952_1025_PL.pdf

 

Albo tu jest fajny filmik tyle że na ursus- c 360 :(



Klub Posiadaczy Kumurunów


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy