kamilo1

ustawienia zaworów

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kamilo1    1

Witam.

Panowie mam pewien problem. Byłem zmuszony rozebrać silnik w białorusku 50-powód, woda w silniku. Wymieniłem tuleję , poskręcałem wszystko do kupy, no i muszę teraz ustawić zawory, a nigdy tego nie robiłem. Czy gdzieś na forum znajdę post na ten temat, lub ktoś może opisać mi krok po kroku jak ustawić zawory.

Czekam i dzięki.


" Nie ważne gdzie jadę , grunt ,że wiem gdzie byłem "

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jesli w 1 cylindrze zawór ssący opadnie na dół to ustawiasz na 3 cylindrze oba zawory na luz 0.25mm, a następnie gdy w 3 cyl opadnie ssący na duł to w 4 cyl mozna ustawiać tak samo.potem2 cyl jak w 4 ssacy na dole i na koncu 1 cyl jak w 2 ssacy na dole tylko pamientaj o odp;odpowiednim luzie na popychaczach zanim zaczniesz ustawiać zawory zeby tłok nie udezył w zawór.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

0,25mm w Iwanie, to życzę powodzenia i radości z jazdy. Fabryka podaje 0,4-0,5 mm. Ja zawsze ustawiam na 0,35-0,4 mm i jest dobrze (luz nie za mały i nie za duży). A co do techniki ustawiania to ustawiasz tłok pierwszego cylindra w GMP (obydwa zawory całkowicie zamknięte) i ustawiasz luz. Potem obracasz wałem o 1/2 obrotu i ustawiasz luz w kolejnym cylindrze zgodnie z kolejnością pracy. Nie pamiętam jaka ona jest w "50", ponieważ ja zawsze patrzę na zawory kiedy są zamknięte i stąd wiem który cylinder ustawiać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy zauważyłeś ale ten silnik to 50-tka a tam jest nieco inna głowica i płaskie tłoki mi mechanik ustawiał na 0,25 i jest super ale możliwe ze masz racje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Pierwszy raz jak ustawiałem w "50", nie miałem instrukcji i w ogóle nie wiedziałem jaki luz powinien być w Iwanach, więc ustawiłem na 0,25 mm. Ciągnik po rozgrzaniu silnika tracił moc. Okazało się, przyczyną jest za mały luz i zawory się nie domykały. Później gdzieś znalazłem instrukcję obsługi i tam napisano, że luz ma wynosić 0,4-0,5 mm. Dotyczy to również MTZ 80 i wszystkich ruskich wynalazków. Od tamtej pory ustwiam luz na 0,35-0,4mm i jest dobrze. Kiedyś zdjąłem nawet pokrywę zaworową na gorącym silniku i okazało się, że szczelinomierz 0,1 mm (cieńszego nie miałem) nie mieści się w szczelinie między popychaczem a dźwignią. Dlatego uważam, że 0,25 mm to trochę za mało. Ale jeżeli u Ciebie silnik pracuje dobrze to możesz tak ustawiać. Z tym, że jak czasem temperatura przekroczy Ci 100°C, luz się może jeszcze zmniejszyć i zawory mogą się nie domykać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacooo    0

Krok po kroku jak ustawić luzy zaworowe:

 

Przed przystąpieniem do regulacji zaworów należy zdjąć pokrywę zaworów i sprawdzić dokręcenie nakrętek wsporników osi obrotu dźwigienek zaworowych. Powinny być zakręcone momentem 60 ÷ 90 Nm (6.0 ÷ 9.0 kGm). Przeprowadzenie regulacji zaworów wymaga wykonania następujących czynności: • obrócić, używając klucza nasadowego, wałem korbowym, do momentu przekrycia się zaworów na pierwszym cylindrze [zawór dolotowy (ssący) otwiera się, zawór wylotowy (wydechowy) zamyka się], a następnie wyregulować luzy 4-go, 6-go, 7- go i 8-go zaworu licząc od wentylatora; • luz zaworowy mierzy się przy pomocy szczelinomierza 5 między trzonkiem zaworu 3, a dźwigienką zaworową 4. Dla ustawienia luzu zaworowego należy poluzować nakrętkę zabezpieczajcą 1 śruby regulacyjnej 2 w dźwigience zaworowej. Wkręcając lub wykręcając śrubę regulacyjną 2 ustawić wymagany luz zaworowy, dokonując jego pomiaru przy pomocy szczelinomierza 5. Po wyregulowaniu luzu i zakręceniu nakrętki zabezpieczającej 1 należy ponownie skontrolować luz obracając drążkiem popychacza; • obrócić wałem korbowym o 1 obrót (360°), tak by zawory 4-go cylindra były przekryte i wyregulować luz na 1-wszym, 2-gim, 3-cim i 5-tym zaworze. Luzy zaworowe mierzone na zimnym silniku, powinny wynosić: BELARUS 820 / 920 / 920.2: - dla zaworu dolotowego (ssącego) 0.20 ÷ 0.35 mm; - dla zaworu wylotowego (wydechowego) 0.20 ÷ 0.35 mm. BELARUS 920.3 / 920.4 / 952 / 952.2 / 952.3 / 952.4 / 1025 / 1025.2 / 1025.3 / 1025.4: - dla zaworu dolotowego (ssącego) 0.20 ÷ 0.35 mm; - dla zaworu wylotowego (wydechowego) 0.35 ÷ 0.50 mm. Po dokonaniu regulacji zaworów, należy zamontować pokrywę zaworów zakładając (w razie potrzeby) nową uszczelkę.

 

Zródło: http://www.pronar.pl/pdf/instrukcje/BELARUS%20820_920_952_1025_PL.pdf

 

Albo tu jest fajny filmik tyle że na ursus- c 360 :(



Klub Posiadaczy Kumurunów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj