Skocz do zawartości

Zdjęcie

Kubota m7040


56 odpowiedzi na ten temat

#21 Share kamil96

kamil96

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 82 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo, Motoryzacja

Napisany 13 luty 2014 - 19:08

Kubota m7040 Koledzy znacie może cenę ładowacza czołowego firmy Kubota LA 1154, bo mam zamiar taki kupić do swojej Kuboty M 7040.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Kubota m7040 Dzisiaj, 14:40
  •  

#22 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 13 luty 2014 - 19:28

Kubota m7040 @manius59 w jednym poście piszesz, że zaletą ciągnika jest to, że można go odchudzić w drugim pytasz, czy nie powinno się pracować z turem z obciąznikiem z tyłu dla poprawy stabilności i bezpieczeństwa.. Oczywiście że powinno, więc trzeba ciągnik dociążyć. Teraz kombinujesz coś z jakimiś znakami. Które i tak nie zmieniają sensu twojch wypowiedzi. Raz zaletą jest mała masa, raz duża. Tylko kto na codzień bawi się w odkręcanie i dokręcanie obciąznikó. Mozna tylko podczepić na tuz jakiś balast. Ciągnik powinien miec mase i gabaryty stosowne do mocy i prac wykonywanych nim. Ja tam nie widzę żadnych prac w polu do których potrzebna jest mała masa i czego nie zrobisz cięższym ciągnikiem. Oczywiście cięższym bez przesady powiedzmy o 500 kg.
@Lukasz48 pewnie rozstaw kół możesz sobie zwiększyć. Pamiętaj tylko o tym, że po pierwsze obciążenie pisat, osi i felg przy dużym rozstawie kół wzrasta. Więc ostrożnie z dźwiganiem ciężarów, szybką jazdą po dziurach i zakrętach itd. Po drugie przy dużym zwiększeniu rozstawu kół zwrotność jest gorsza, średnica skrętu wzrasta. Po trzecie cięzko ci będzie dorobić jakieś sensowne poszeżenia błotników z tyłu. Do namiastki czegoś co od biedy można nazwac błotnikami tylnymi z tyłu w tej kubocie nie znajdziesz chyba orginalnych dokładek a jeśli już pewnie tanie nie będą. Dorobić coś fajnego też bedzie ciężko. Jeśli chcesz już szerszy ciągnik nie radzę ci innej mark,i aby tu zgorszenia nie było. Ale może większą kubote.

#23 Share manius59

manius59

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 52 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 luty 2014 - 19:30

Kubota m7040 Dopuszczalna masa całkowita m7040 to 5500 kg.

#24 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 13 luty 2014 - 19:33

Kubota m7040 Liczy się jeszcze rozkład mas. A te masy co ktoś wczesniej podał to wyniki wazenia? Czy lektóry katalogów? Jeśli z wagi to ok jeśli z katalogów to się można mocno zdziwić.Pozatym przy pracach z turem trzeba zwrócić uwagę na dopuszczalne masy dla danej osi.

#25 Share manius59

manius59

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 52 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 luty 2014 - 19:44

Kubota m7040

@manius59 w jednym poście piszesz, że zaletą ciągnika jest to, że można go odchudzić w drugim pytasz, czy nie powinno się pracować z turem z obciąznikiem z tyłu dla poprawy stabilności i bezpieczeństwa.. Oczywiście że powinno, więc trzeba ciągnik dociążyć. Teraz kombinujesz coś z jakimiś znakami. Które i tak nie zmieniają sensu twojch wypowiedzi. Raz zaletą jest mała masa, raz duża. Tylko kto na codzień bawi się w odkręcanie i dokręcanie obciąznikó. Mozna tylko podczepić na tuz jakiś balast. Ciągnik powinien miec mase i gabaryty stosowne do mocy i prac wykonywanych nim. Ja tam nie widzę żadnych prac w polu do których potrzebna jest mała masa i czego nie zrobisz cięższym ciągnikiem. Oczywiście cięższym bez przesady powiedzmy o 500 kg.
@Lukasz48 pewnie rozstaw kół możesz sobie zwiększyć. Pamiętaj tylko o tym, że po pierwsze obciążenie pisat, osi i felg przy dużym rozstawie kół wzrasta. Więc ostrożnie z dźwiganiem ciężarów, szybką jazdą po dziurach i zakrętach itd. Po drugie przy dużym zwiększeniu rozstawu kół zwrotność jest gorsza, średnica skrętu wzrasta. Po trzecie cięzko ci będzie dorobić jakieś sensowne poszeżenia błotników z tyłu. Do namiastki czegoś co od biedy można nazwac błotnikami tylnymi z tyłu w tej kubocie nie znajdziesz chyba orginalnych dokładek a jeśli już pewnie tanie nie będą. Dorobić coś fajnego też bedzie ciężko. Jeśli chcesz już szerszy ciągnik nie radzę ci innej mark,i aby tu zgorszenia nie było. Ale może większą kubote.


Wybacz kolego, ale w żadnym poście nie napisałem, że zaletą kuboty jest to, że można ją odchudzić.

#26 Share krowka62

krowka62

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 381 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 13 luty 2014 - 19:51

Kubota m7040

Ja tam nie widzę żadnych prac w polu do których potrzebna jest mała masa i czego nie zrobisz cięższym ciągnikiem. Oczywiście cięższym bez przesady powiedzmy o 500 kg.


Praca z kosiarką rotacyjną, praca z zgrabiarką, z przetrząsarką, z opryskiwaczem, z rozsiewaczem nawozu, z broną (może mniej), zwózka balotów (słoma), z prasą, z sieczkarnią do kukurydzy. W tych pracach duża masa nie ma takiego wielkiego znaczenia , nawet może przeszkadzać (łąki torfowe). W tych powyższych pracach te 500 kg jest niepotrzebnym balastem, który wozi się po polu i zużywa się na niego energię.
Mniejsza masa powoduje także mniejsze ugniatanie gleby co zapobiega pogorszaniu własciowości fizycznych gleby - choć w tym temacie większy nacisk kładzie się na rozkład masy poprzez opony.
Oczywiście prace uprawowe (pług, agregaty itp) oczywiście lepszy będzie ciągnik z wyższą masą a tym samym lepszym uciągiem.

Edytowany przez krowka62, 13 luty 2014 - 19:56.


#27 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 13 luty 2014 - 20:19

Kubota m7040

Łatwiej ciągnik dociążyć niż odchudzić więc raczej jest to zaleta (przez to staje się bardziej uniwersalna, nie każdego stac na kilka ciągników).
Pozatym do tura kubusia można maksymalnie poszerzyć i wtedy nie będzie problemów ze stabilnością.


Czytając to można dojść do wniosku, że gdy ciągnik jest za cięzki będzie problem aby go odchudzić. trzeba by było zdejmowac stałe wyposazenie. Gdy jest za lekki można go dociążyc obciąznikami co jest łatwiejsze. A więc to,że jest lekki jest zaletą. Zresztą taki był kontekst w odniesieniu do wczesniejszych postów.
Ty zaraz powiesz,że nie to miałes na mysli a coś zupełnie innego tylko nie wiadomo co. To już trzeci post gdzie próbujesz udowodnić, że napisałeś coś zupełnie innego lub z innym sensem. Reprezentujesz dość żadko spotykaną postawę na tym forum. Bo o ile są tu ludzie różniący się poglądami i to bardzo. To nikt nie próbuje udowodnić innym, że napisał coś zupełnie innego niż napisał.
@krowka62 już widze jak do tych wszystkich prac ludzie zdejmują z traktora wszystkie obciążniki a do pługa zakładają. Pomijam już, że opryskiwacz wymaga balsatu z przodu tak samo rozsiewacz od nawozów czy zwórka słomy gdzie na polu z pełną przyczepą potrzebny jest uciąg. No chyba, że kkomuś zostały wszystkie maszyny po c 360 lub podobnym wtedy balastu nie potrzeba.
Jeśli już mówimy o stratach energii to bardziej tracimy ją wożąc obciązniki na kołach niż jeżdżąc cięzszym o te same kilogramy ciągnikiem. (np cięzsza skrzynia czy silnik)
Na łące tofrowej czy innych warunkach gdzie ciągnik zacznie tracić przyczepność grzęznąć po podniesieniu maszyny praktycznie stracisz siłę pociągowa na przedniej osi. Bez przedniego balastu. Więc nie wiem co tu daje lekki ciągnik? Nie wiem też czy przez ciebie przemawia desperackie wyszukiwanie atutów czegoś co ich nie ma czy brak doświadczenia w takich sytuacjach? Mam na myśli grzęźnięcie i napęd przedni po podniesieniu maszyny.

Edytowany przez hubertuss, 13 luty 2014 - 20:23.


#28 Share manius59

manius59

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 52 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 luty 2014 - 20:38

Kubota m7040

Liczy się jeszcze rozkład mas. A te masy co ktoś wczesniej podał to wyniki wazenia? Czy lektóry katalogów? Jeśli z wagi to ok jeśli z katalogów to się można mocno zdziwić.Pozatym przy pracach z turem trzeba zwrócić uwagę na dopuszczalne masy dla danej osi.


Rozkład masy (40% przód i 60% tył), które wcześniej podałem to info z czatu z ekspertem marki kubota gdzie padło takie pytanie. Niestety nie znam innego źródła żeby to potwierdzić. Jeśli natomiast chodzi o m7040 to producent przewidział ładowacz o udzwigu 1200kg więc chyba gwarantują poruszanie się z takim ciężarem.

#29 Share krowka62

krowka62

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 381 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 13 luty 2014 - 20:49

Kubota m7040 Jeżeli ktoś kupuje M7040 to raczej mu maszyny pozostają po C-360 chyba, że jakimś trafem kupuje maszyny do 100 konnego ciągnika i zakłada je do 70 konnego.
Co do opryskiwacza czy rozsiewacza. Oprócz masy ciągnika, ważny jest rozkład masy na przednią i tylną oś, rozstaw osi, zaryzykowałbym także stwierdzenie że ważna jest także geometria TUZ.
Balast po to się na przód ciągnika zakłada by równoważyć masę maszyny na tylnym podnośniku. Czym cięższy balast z przody czy dalej wysunięty do przodu (przedni TUZ) tym masa maszyny na tylnym TUZie może być większa. Ponadto z tego co tu czytałem i co podają użytkownicy Kubot to dopuszczalne maksymalna masa ciągnika oraz obciążenie przedniej czy tylnej osi jest ponad przeciętne. Czyli niegrożne jest Kubocie dodatkowy balast na przedniej osi.

Kolego Hubertuss wytłumacz mi dlaczego ciągnik o tej samej masie aczkolwiek z obciążnikami na kołach traci więcej energii niż ciągnik z o tej samej masie ale z cięższym silnikiem czy skrzynią?

Co do łąk torfowych użytkownicy Kubot wypowiadają się w superlatywach. Oprócz tego piszesz o balaście na przedniej osi który by Kubota miała nie mieć. A przecież ma. Po drugie posiadam kilka hektarów łąk torfowych i mój MF 255 z kosiarką rotacyjną bębnową radzi sobie lepiej na tych łąkach niż cięższa C-360, która posiada mój sąsiad. (między innymi ze względu na cięższy przód przy tym samym rozmiarze opon przednich, który łatwiej zatopia się na podmokłych łąkach).
Oprócz tego staram się wykonywać wszystkie prace polowe oraz na łąkach w warunkach optymalnych pod względem wilgotnościowym. Do tego dbam o stan melioracji na swoich polach czy łące by w czasie niepogody zawsze dotrzymać terminów agrotechnicznych.
Denerwuję mnie jak sąsiedzi czy inni rolnicy przewalają błoto na swoim polu - jeszcze nie żyjemy w Japonii, czy w Chinach byśmy ryż musieli sadzić.
Oczywiście są sytuacje w których ciągnik się utopi itp ale czy jest ich aż tak dużo i czy jest szansa by ciągnik taki mógł sam wyjechać?

Edytowany przez krowka62, 13 luty 2014 - 21:15.


#30 Share wolowik

wolowik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 391 postów

Napisany 13 luty 2014 - 21:21

Kubota m7040 Jazda ciągnikiem po grzaskim terenie jest jak jazda po cienkim lodzie. Jak się zarwie to oczywiście każdy ciągnik siedzi ale im lżejszy jest pojazd tym łatwiej przejedzie. Rozkłąd masy na jednostkę powierzchni ma kolosalne znaczenie. Kubota z racji tego że jest lekka, zwrotna i łatwo wchodzi na obroty bardzo dobrze radzi sobie w takim grzaskim i trudnym terenie. Były tu już prezentowane filmiki na yutubie gdzie jeździ po bagnistym terenie przygotowując pole pod ryż.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Kubota m7040 Dzisiaj, 14:40
  •  

#31 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 13 luty 2014 - 21:25

Kubota m7040 Ponieważ tą mase trzeba wprawiac w ruch obrotowy za kazdym dodaniem gazu. Zmniejsz rozmiar opon w samochodzie a się przekonasz. Opony węzsze o 20 czy 30 milimetrów nie ważą 200 kg mniej a silnik to czuje. Traktor jeździ wolniej niż auto. Zmiany opon na węzsze o 20 mm nie poczuje ale 200 kg na kołach przy rozpędzaniu zwłaszcza na wyższych biegach poczuje napewno. Dlatego jeżdżąc leiej jest te dodatkowe kilogramy wozić gdzieś w ciągniku niż za każdym razem wprawiac w ruch.

#32 Share manius59

manius59

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 52 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 luty 2014 - 21:52

Kubota m7040 Kolego Hubertuss jeszcze raz: wskaż mi posta w którym napisałem, że ciągnik łatwiej odchudzić i jest to jego zaletą!! Sam mataczysz w temacie i moich postach. Ciężko się przyznać do pomyłki? Teoretycznie to może Wiesz sporo, ale praktycznie to jeśli dobrze pamiętam to w Kubocie tylko siedziałeś.

#33 Share wolowik

wolowik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 391 postów

Napisany 13 luty 2014 - 21:53

Kubota m7040 zeby poruszyć dowolna masę czy to w kole czy to w "środku traktora" jak to piszesz hubertusie musisz wykonać taką samą pracę. Fizyka się kłania. Im cięższy ciągniik tym więcej pracy musi wykonać silnik aby go poruszać. Tego nie przeskoczy nikt.

#34 Share Lukasz48

Lukasz48

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 77 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:CIN

Napisany 13 luty 2014 - 21:57

Kubota m7040

Tu masz zdjęcia z instrukcji m6040/m7040 mam nadzieję,że pomogą w odpowiedzi na Twoje pytanie.

Dzięki za informację. Z tych tabel wynika że przy zastosowaniu odpowiednich felg da radę osiągnąć rozstaw w granicach 180cm. Choć może nie być to łatwe i zalecane przez producenta. Widziałem C-360 rozstawionego na 180 cm więc i taką Kubotę pewnie da się tak rozstawić :)

Edytowany przez Lukasz48, 13 luty 2014 - 22:37.


#35 Share manius59

manius59

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 52 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 luty 2014 - 22:13

Kubota m7040 W mojej kubocie w tej chwili jest po zewnętrznej około 205cm, a da się jeszcze poszerzyć o około 30 cm (jak nie więcej) więc myślę, że nie będziesz miał problemów.

#36 Share Lukasz48

Lukasz48

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 77 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:CIN

Napisany 13 luty 2014 - 22:39

Kubota m7040 Błotniki zakrywają całe koła przy tej szerokości 205cm?

#37 Share manius59

manius59

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 52 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 luty 2014 - 23:02

Kubota m7040 Błotniki nie, ale to czarne poszerzenie tak ;).

#38 Share samex69

samex69

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 582 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat kolneński

Napisany 13 luty 2014 - 23:41

Kubota m7040

Czytając to można dojść do wniosku, że gdy ciągnik jest za cięzki będzie problem aby go odchudzić. trzeba by było zdejmowac stałe wyposazenie. Gdy jest za lekki można go dociążyc obciąznikami co jest łatwiejsze. A więc to,że jest lekki jest zaletą. Zresztą taki był kontekst w odniesieniu do wczesniejszych postów.
Ty zaraz powiesz,że nie to miałes na mysli a coś zupełnie innego tylko nie wiadomo co. To już trzeci post gdzie próbujesz udowodnić, że napisałeś coś zupełnie innego lub z innym sensem. Reprezentujesz dość żadko spotykaną postawę na tym forum. Bo o ile są tu ludzie różniący się poglądami i to bardzo. To nikt nie próbuje udowodnić innym, że napisał coś zupełnie innego niż napisał.
@krowka62 już widze jak do tych wszystkich prac ludzie zdejmują z traktora wszystkie obciążniki a do pługa zakładają. Pomijam już, że opryskiwacz wymaga balsatu z przodu tak samo rozsiewacz od nawozów czy zwórka słomy gdzie na polu z pełną przyczepą potrzebny jest uciąg. No chyba, że kkomuś zostały wszystkie maszyny po c 360 lub podobnym wtedy balastu nie potrzeba.
Jeśli już mówimy o stratach energii to bardziej tracimy ją wożąc obciązniki na kołach niż jeżdżąc cięzszym o te same kilogramy ciągnikiem. (np cięzsza skrzynia czy silnik)
Na łące tofrowej czy innych warunkach gdzie ciągnik zacznie tracić przyczepność grzęznąć po podniesieniu maszyny praktycznie stracisz siłę pociągowa na przedniej osi. Bez przedniego balastu. Więc nie wiem co tu daje lekki ciągnik? Nie wiem też czy przez ciebie przemawia desperackie wyszukiwanie atutów czegoś co ich nie ma czy brak doświadczenia w takich sytuacjach? Mam na myśli grzęźnięcie i napęd przedni po podniesieniu maszyny.

Hubertuss - pytam Cię o to co pewnie wielu z nas posiadaczy i użytkowników zapytać by chciało- CO ŻEŚ SIĘ TAK up***doliŁ NA TĄ "MOJĄ " KUBOTĘ ,TAK JAK BY ONA TWOJA BYLA. Twoje zaangażowanie w wymyślanie wad Kuboty jest godne większej sprawy.Pewnie się powtarzam , ale tak już mam.

Edytowany przez samex69, 13 luty 2014 - 23:49.


#39 Share krowka62

krowka62

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 381 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 14 luty 2014 - 06:17

Kubota m7040

Ponieważ tą mase trzeba wprawiac w ruch obrotowy za kazdym dodaniem gazu. Zmniejsz rozmiar opon w samochodzie a się przekonasz. Opony węzsze o 20 czy 30 milimetrów nie ważą 200 kg mniej a silnik to czuje. Traktor jeździ wolniej niż auto. Zmiany opon na węzsze o 20 mm nie poczuje ale 200 kg na kołach przy rozpędzaniu zwłaszcza na wyższych biegach poczuje napewno. Dlatego jeżdżąc leiej jest te dodatkowe kilogramy wozić gdzieś w ciągniku niż za każdym razem wprawiac w ruch.



Zgodzę się za za każdym razem zużywa się energię na wprawienie w ruch przy czym ta energia jest oddawana podczas toczenia się koła. Wg twojego rozumowania lżejsze felgi tj aluminiowe a samochodzie powinny powodować spadek zużycia paliwa - oczywiście zauważalny. Ja osobiście tego nie widzę w moim samochodzie by na felgach aluminiowych palił mniej.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Kubota m7040 Dzisiaj, 14:40
  •  

#40 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 14 luty 2014 - 06:21

Kubota m7040 @samex69 Nie spinaj się tak sądząć po wulagryzmach co prawda wykropkowanych bardzo cię to boli. Ale na forum moze pisac kazdy co uważa. Nie musisz tego czytać, nie musisz się z tym zgadzać. Nie musisz się tym stresować i przejmować.
Co do energii ok przytoczeniu się koła energia jest oddawana ale to może przeszkadzac przy hamowaniu np. Co do aut zmiana masy przez alu felgę jest zbyt mała, aby poczuc róznice w spalaniu. Zwłaszcza nie mierząc jej laboratoryjnie. Czy jedziesz z obciążnikami na kołach czy zwykłymi czy bez różnice w spalaniu nie będą duże. Z tym, że jesli gdzies nawet na chwilkę będziesz potrzebował trakcji ciągnik dobrze i równomiernie obciązony pojedzie a zbyt lekki zostanie. Jazda po łące nawet z obciązeniem jest możliwa z odpowiednim ciśnieniem i odpowiednimi do masy oponami.

Edytowany przez hubertuss, 14 luty 2014 - 06:39.


Podobne tematy