Skocz do zawartości

Zdjęcie

Pomocy!! zepsuł się!! C360


47 odpowiedzi na ten temat

#1 Share stillo

stillo

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Informatyka,SAT

Napisany 30 kwiecień 2007 - 15:55

Pomocy!! zepsuł się!! C360 Witam
Dostalem w spadku traktor Ursus C-360,ktory przed chwilą sie "chyba" zepsuł :lol:
Pisze "chyba" bo do końca nie jestem tego pewien a nie bede ukrywał że jestem laikiem jeśli chodzi o traktor,moja wiedza konczy sie na wymianie pompy wody i chłodnicy...wiec prosze o wyrozumiałość... ;)

Przechodząc do sedna problemu:
Dzisiaj orałem(nie wiem czy jest to dobrze wybrane okreslenie-poprostu jezdziłem z pługiem po polu) jakieś 1,5 godziny.
Wszystko było ok do czasu kiedy zrobiłem przerwe,postawiłem traktor w cieniu,poszedlem na jakies 30minut do domu,wróciłem odpaliłem maszyne wrzuciłem 2jke i nic ;) traktor nie reaguje na żaden bieg,
próbowałem po kolej wszystkie wrzucać,słychać wrzucanie biegu(pare razy zazgrzytało)ale nie chce jechać :).
Mecząc sie 15 minut postanowiłem poruszać (takim czymś które w instrukcji obsługi nazwane jest-)reduktorem,dałem maksymalnie w dół i traktor załapał bieg(2),juz nic nie zmieniajać w żółwim tempie(dosłownie) dojechałem na plac i zostawiłem traktor w spokoju.

Dodam jeszcze ze zmieniając biegi raz na jakis czas "zazgrzytało"-bieg nie chciał wejść.
Wydaje mi sie że silnik "zazębia" biegi,traktor stoi lekko z górki,jechał do tyłu,zostawiając go na biegu stoi w miejscu.

Co mogło się zepsuć?? Bardzo prosze o porady...
Czy jest jakas szansa ze wychodzac z traktora o cos zahaczyłem i tu tkwi problem?
Obejdzie sie bez mechanika?

Wrzuciłem też pare zdjeć traktora w takim stanie jak udalo sie dojechac.

Bardzo prosze o porady i wskazówki...

Jak ustawić reduktor do pracy w polu?? wczesniej był prawie maksymalnie do góry.

Na takim ustawieniu traktor "złapał" biegi
Dodany obrazek
Dodany obrazek
a tutaj ogólne zdjęcia
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek

dzięki za poświęcony czas.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Pomocy!! zepsuł się!! C360 Dzisiaj, 21:48
  •  

#2 Share Piotrus89

Piotrus89

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 271 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 30 kwiecień 2007 - 16:07

Pomocy!! zepsuł się!! C360 :lol: Czy ten 360 to pierwszy ciągnik którym jeździsz w życiu??

#3 Share stillo

stillo

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Informatyka,SAT

Napisany 30 kwiecień 2007 - 16:12

Pomocy!! zepsuł się!! C360 napisałem ze jestem laikiem i sie do tego przyznaje,od czegos trzeba zaczac :/

#4 Share Piotrus89

Piotrus89

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 271 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 30 kwiecień 2007 - 16:15

Pomocy!! zepsuł się!! C360 Jeżeli potrafisz przełożyć wajche reduktora w górę to obejdzie się bez mechanika.

#5 Share Ursusc385

Ursusc385

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2644 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazury Mrągowo

Napisany 30 kwiecień 2007 - 16:17

Pomocy!! zepsuł się!! C360 po pierwsze ta dźwignia prawa musi być w górze do samego końca lewa w samym dole żeby wałek chodził i sprawdź czy wajchy od biegów nie urwałeś albo biegu nie zblokowałeś

i jeszcze jedno sprawdź czy biegi polowe i szosowe dobrze wchodzą bo jak nie to będzie na luzie i na żadnym biegu ciągnik nie ruszy

#6 Share Tadeusz1212

Tadeusz1212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 564 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 30 kwiecień 2007 - 16:19

Pomocy!! zepsuł się!! C360 Z tego co widzę na zdjęciach to rozłączyłeś skrzynie i ciągnik chodziarz wrzucisz bieg nie pojedzie. Ta mała wajcha po lewej stronie ma 3 kreski. Pierwsza biegi soszowe, druga rozłączenie skrzyni, trzecia polowe. Tak jak pisze @piotrek wystarczy ta wajchę pociągnąć maksymalnie do góry.

#7 Share stillo

stillo

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Informatyka,SAT

Napisany 30 kwiecień 2007 - 16:19

Pomocy!! zepsuł się!! C360 myślisz ze nie próbowałem?? wtedy silnik nie łapie żadnego biegu,bieg niby wchodzi ale traktor dalej stoi,ściągniesz noge ze sprzegla dasz gaz na maksa i nic :lol:
Reakcja na bieg jest identyczna jakby sie zęby w skrzyni biegów wysypały,bieg jest ale nie jedzie.

#8 Share Tadeusz1212

Tadeusz1212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 564 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 30 kwiecień 2007 - 16:21

Pomocy!! zepsuł się!! C360 @stillo porostu rozłączyłeś skrzynie biegów

#9 Share Piotrus89

Piotrus89

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 271 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 30 kwiecień 2007 - 16:23

Pomocy!! zepsuł się!! C360 Bo wtedy masz reduktor na "N", musisz jeszcze wyżej przesunąć na "szosowe" przełożenia.

#10 Share Ursusc385

Ursusc385

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2644 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazury Mrągowo

Napisany 30 kwiecień 2007 - 16:25

Pomocy!! zepsuł się!! C360 jak masz wajche reduktora to ten wodzik czy jak to tam jak zdejmiesz pokrywe to bedziesz widział i sprawdz czy sie nie urwał

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Pomocy!! zepsuł się!! C360 Dzisiaj, 21:48
  •  

#11 Share Tadeusz1212

Tadeusz1212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 564 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 30 kwiecień 2007 - 16:26

Pomocy!! zepsuł się!! C360 @Piotrus89 dokładnie. Może przypadkowo przesunąłeś tą wajchę jak wysiadałeś ( czasami tak sam mam ) na " N " i wtedy chociaż wrzucisz bieg ciągnik nie pojedzie, a jak pisałeś ze ciągnik jechał tak wolno to masz na polowych ( Maksymalnie na dół tak jak masz na zdjęciu )

Powód Edycji: literówki, edytowane przez Nikita_Bennet

#12 Share Tadeusz1212

Tadeusz1212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 564 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 30 kwiecień 2007 - 16:27

Pomocy!! zepsuł się!! C360 @stillo a może ci sie" zakleszczył " na jakim biegu jak tam mocno szarpałeś ???

#13 Share Ursusc385

Ursusc385

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2644 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazury Mrągowo

Napisany 30 kwiecień 2007 - 16:27

Pomocy!! zepsuł się!! C360 ja mam drutem zabezpieczone zeby sie nie wyłaczył

#14 Share stillo

stillo

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Informatyka,SAT

Napisany 30 kwiecień 2007 - 16:36

Pomocy!! zepsuł się!! C360 z tego co wiem to "zakleszczenie" polega na tym ze gałka zmiany biegów nie chodzi lekko w pozycji "luz" tzn z lewej go prawej.tak? jesli o to chodzi to gałka normalnie sie przesuwa-bez użycia siły.
Jedno co,to biegi czasem nie chca wchodzic-wtedy zgrzyta i trzeba mocniej (ale nie na siłe) wrzucić.

#15 Share Tadeusz1212

Tadeusz1212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 564 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 30 kwiecień 2007 - 16:39

Pomocy!! zepsuł się!! C360 Po prostu rozłączyłeś skrzynie. Przesuń to mała lewa wajch maksymalnie do góry. Powino zadziałać !!!

#16 Share versus

versus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 740 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Przasnysza

Napisany 30 kwiecień 2007 - 18:04

Pomocy!! zepsuł się!! C360

Po prostu rozłączyłeś skrzynie. Przesuń to mała lewa wajch maksymalnie do góry. Powino zadziałać !!!

Jak się siedzi na siedzeniu to prawa, ja też często wrzucam na bieg jałowy jak wysiadam, poprostu nogą się zawadzi i zrobione, a jak biegi ci zgrzytają to już ze skrzynią zaczyna powoli się źle dziać, ale sporo czasu można tak jeździć, albo też malo oleju masz(mój wuj tak miał)ale wtedy to i podnośnik słabo by chodził, no chyba że nie zwolnisz dobrze a bieg redukujesz itp. to też ładnie zgrzyta

#17 Share stillo

stillo

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Informatyka,SAT

Napisany 30 kwiecień 2007 - 19:38

Pomocy!! zepsuł się!! C360 dzięki zadziałało :lol: teraz mi głupio ze to była taka błacha sprawa.

a czy mozna wyregulować biegi tak żeby nie zgrzytało??moze ma coś to wspólnego z bardzo małą ilością oleju w silniku-jak wkladam miarke to jest mokra tylko na samym dole 0,5cm od dolu.Przy zmianie biegu sprzęgło na maksa.

Nie wiem czy podnośnik szybko czy powoli podnosi,nigdy nie miałem z tym do czynienia ;)

A teraz mam pare pytań:
-jaki olej do silnika,ile litrow,ile mniej wiecej kosztuje,i gdzie mozna taki dostac?
-jaki olej do skrzyni biegów,ile litrów i gdzie kupić??
-co jeszcze lepiej wymienić przy okazji?

Jak wymienić te oleje(gdzie odkrecić i gdzie wlać) ;)

Może posiada ktoś z Was jakiś poradnik,instrukcje dotyczącą Ursusa w wersji elektronicznej??

Dziękuje :)

#18 Share versus

versus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 740 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Przasnysza

Napisany 30 kwiecień 2007 - 20:21

Pomocy!! zepsuł się!! C360 Olej jakikolwiek silnikowy(w instrukcji jest Superol CA SAE 30), wymień tuż po robocie gdy jest rozrzedzony, spust masz z prawej strony silnika przy misie olejowej, w instrukcji jest że 10l do silnika, gdy wymieniasz olej silnikowy to i filtr oleju też wymień!!!!!kurek przy spręzarce
Skrzynia i tylny most: masz 2 spusty: jeden u dołu skrzyni biegów drugi u dołu korpusu tylnego mostu, olej Hipol, ok 25 litrów, kurek jest przed tymi małymi wajchami, tak lekko po prawo na moście, zwykła śruba, też tuż po robocie!!!!!!!
Jeśli zwolnice ci grają ostro to też radzę wymienić olej

#19 Share Piotrus89

Piotrus89

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 271 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 30 kwiecień 2007 - 20:29

Pomocy!! zepsuł się!! C360 Po grzyba sprzeglo na maxa wciskasz?? Przecież masz 2-stopniowe :lol:

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Pomocy!! zepsuł się!! C360 Dzisiaj, 21:48
  •  

#20 Share coolman111

coolman111

    Darek

  • Members
  • PipPipPip
  • 2869 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kobylnica k. Inowrocławia
  • Zainteresowania:Motocykle- choppery,
    radiokomunikacja cb i kf,
    broń palna

Napisany 30 kwiecień 2007 - 21:05

Pomocy!! zepsuł się!! C360 Jeśli chcesz aby biegi nie zgrzytały to musisz wyregulować sprzęgło 1 stopnia. Dokładnie nie wiem jak to się robi, bo takimi sprawami zajmuje się mój tata. Ale to jest w instrukcji od C 360 (jeśli oczywiście taką posiadasz :lol:).

Podobne tematy