Skocz do zawartości

Zdjęcie

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa


95 odpowiedzi na ten temat

#81 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 09 listopad 2009 - 19:55

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa Jeszcze pędzą Poloneza ,ale w Polmosie.I ten jest rzeczywiście rodzimy.A jako napęd na popęd-doskonały.

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa Dzisiaj, 17:26
  •  

#82 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 listopad 2009 - 20:36

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa no nie wiem dosyc sporo prac zostalo poswieconych silnikom poloneza przez polskich konstruktorow, ale nie wazne, tutaj nie mam racji bo wszystko bylo sciagniete z wloch i to sie liczy...

tak to chyba ostatnim polskim silnikiem byl/jest ten pracujacy w gazeli, ale zrobiono go juz w latach 80'tych i mialbyc wykorzystany w lublinie, ktory wtedy jednak nie powstal. wiem, ze pozniej byly jeszcze prace nad silnikami w FSO i cos powstawalo, ale jak piszecie to nie nasze :P
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#83 Share sebe1033

sebe1033

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2081 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 09 listopad 2009 - 22:08

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa Polskie to są disle niezłe z rodziny s-xx jednocylindrowe (te popularne przy młocarniach potem piłach/dmuchawach itd) oraz rozwinięcei s-312 dwa cylindry w 330 i dalsze prototypy 3 a może i 4 cylindrowe ale jak to w PL nie było odważnego do wdrożenia

A co do spalania stukowego brzozak ma racje i nie mylcie tego z przedwczesnym wtryskiem

spalanie stukowe- nagłe czyli niekontrolowane spalanie detonacyjne powodujące niszczenie silnika (gwałtowny wzrost ciśnienia= niesaaaamowite przyśpieszenie tłoka= suuuper zginanie wału bo nie nadąży się obrócić ewentualnie skrzywi się korbowód a i wyskoczy głowica)

Aby przeciwdziałać temu zjawisku stosuje się kontrolowany wtrysk (mało a długo) i komory wirowe by paliwo nie skupiło się w jednym miejscu oraz uwaga odpowiednie paliwa zdolne przy jakiś tam parametrach do spalania

#84 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 09 listopad 2009 - 22:24

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa Silnik diesla zaprojektowany przez Andorię do Lublina I jest rodzimą konstrukcją i był montowany w niewielkich ilościach do żuków, przynajmniej do jeżdżących w FSC.
Nie wystarczy definicja liczby oktanowej, której to liczbę określa się w paliwach do silników iskrowych, a nie podlega badaniom w procesie produkcji paliw do silników z zapłonem samoczynnym Odpuście sobie to spalanie stukowe w dieslu, bo to nie jest problemem w dieslach z racji innego procesu zapłonu. Metaliczny stuk w dieslu to zbyt wczesny zapłon.
To o czym pisze sebe, to nic innego jak dążenie do tego aby jak najefektywniej wykorzystać energię zawartą w paliwie przy niskim spalaniu, wysokiej mocy, niskiej emisji zanieczyszczeń, cichej pracy i długiej żywotności jednocześnie.

#85 Share wildagro12

wildagro12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 164 postów

Napisany 10 listopad 2009 - 11:49

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa Czy swoiste spalanie stukowe nie następuje gdy do silnika diesla wtrysnę samostart? Z autopsji wiem, że gdy zapodam jego trochę więcej (duże mrozy) to słychać charakterystyczny stukot.

#86 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 10 listopad 2009 - 16:49

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa A co to ma wspólnego, przecież diesel nie jest silnikiem na eter. Ja daję czytać gazetę i z tłumika czcionki nie lecą, ani nie stuka. :)

#87 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 listopad 2009 - 17:27

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa dobra dzis zweryfikowalem moje wnioski z kolegami silnikowcami i wyszlo, ze:
istotnie spalanie stukowe w ZS nie wystepuje, ale:
nie wystepuje gdyz nie jest brane pod uwage niewlasciwe paliwo, w ogole. przyjmuje sie ze kazdy leje ON i nic nie kombinuje.
natomiast warto zastanowic sie co sie dzieje w przypadku powtarzanej przeze mnie do znudzenia liczby cetonowej, a dokladnie gdy jest za niska (chyba, ze ktos uwaza, ze w ogole nie potrzeba jej spelniac i do niczego sie nie przydaje, pytanie tez dlaczego pare lat temu [w czasie coraz wiekszej liczby samochodow z wtryskiem bezposrednim] zwiekszono jej minimalna wartosc).
otoz moim i moich kolegow zdaniem przy mniejszej liczbie c. nastapi opoznienie zaplonu, w efekcie czego cisnienie zamiast delikatnie narosnie gwaltowniej.
to powoduje odglos spalania stukowego, ale nim nie jest, jednak powoduje podobne efekty, tj. moze prowadzic do szybszego zuzycia lozysk walu korbowego i korbowodow, na tloki i cylindry nie ma to wplywu.
powyzszy opis tyczy sie tylko ukladow z wtryskiem bezposrednim.

teraz co do OO w ktorym liczba c. nie jest parametrem i nie jest w zaden sposob kontrolowana, otoz duza czesc partii bedzie miala spelniona liczbe c. na tyle ze nie powinna w krotkim czasie uszkadzac elementow silnika, ale jedna na (dokladnie nie wiem ile) partii okaze sie ze posiada liczbe c. na poziomie 20 i to moze przyspieszyc wielokrotnie zuzycie silnika w opisany przeze mnie sposob.
teraz zamierzam dowiedziec sie jak wyglada proces rafinacji, ile takich partii w sposob naturalny wychodzi z zakladu, bo o tym nie mam zielonego pojecia. nie mam tez pojecia o innych parametrach OO wiec nie zamierzam ich na razie oceniac (ale chcialbym kiedys zweryfikowac mit o smarowalnosci, a w zasadzie jej braku).

napiszcie jak zapatrujecie sie na to co teraz napisalem.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#88 Share koses

koses

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 474 postów
  • Lokalizacja:nidzica

Napisany 10 listopad 2009 - 18:53

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa według moich doświadczeń z OO w każdym silniku po jakimś czasie były problemy z ręczną pompką zasilającą (zachowywała się jakby zardzewiała)z kolei na ON tych dolegliwości nie zauważam ,i jeszcze jedno kiedyś w silniku leylanda uszkodziła się zawór w świecy płomiennej więc zaczoł zasysać mieszankę paliwowo-powietrzną jak benzyniak i zrobił się taki łozgot myślałem że się silnik rozpadnie i ni jak nie można było zatrzymać.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa Dzisiaj, 17:26
  •  

#89 Share b0gdan

b0gdan

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. chełmski

Napisany 10 listopad 2009 - 20:23

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa tak jak już kiedyś pisałem OO i ON produkowane są na jednej linii technologicznej, z tym że ON jest uszlachetniany dodatkami smarnymi ( kiedyś nie było takiej potrzeby, bo siarka nie była usuwana z ON OO w takim stopniu jak teraz) oraz dodatkami zwiększającymi liczbę cetanową. Może być tak, że do rafinerii będzie dostarczany tak dobry surowiec, który będzie miał liczbę cetanową po rafinacji na poziomie powiedzmy 50, a może być tak że ruscy wpuszczą do rury zbyt dużo lekkich frakcji ropy naftowej i wtedy OO będzie miał 30 cetanów, a ON będzie musiał być uszlachetniony do 55

#90 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 10 listopad 2009 - 20:41

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa Panowie,proponuje zamknąć temat paliwa po uprzednim umówieniu się że ,silnikowi szkodzi złe paliwo ,niezależnie czy jest to ON czy OO,natomiast dobrze służy ON który posiada przewidziane parametry ,oraz OO który kupuję Ja i inni forumowicze umiejący liczyć ,a mający dostęp do OO tej klasy co Ja.(ewentualnie jakiś inny pomysł na rozsądne zakonczenie wątku paliw)Potwierdzam że znam problemy z ręczną pompką zasilającą,ale z moich doświadczeń to wytrzymuje kilka lat i tym się nie przejmuję gdyż moje dzienne wydatki na piwo przewyższają wartość pompki. :) Problem zanika po dolaniu na każde 1000l preparatu Diesel Skyyd i polecam ten dodatek. Sklep Motoryzacyjny :: Diesel skydd A' 1 litr Jeszcze odniosę się do słusznie zauważonego problemu stuku w silniku po Samostarcie.Wczesniej pisałem że zjawisko detonacji w silniku Diesla nie występuje z uwagi że podczas sprężania w cylindrze jest samo powietrze a paliwo jest wtryskiwane w odp.momencie.Samostart natomiast wtrysnięty w kolektor ssący powoduje że sprężaniu podlega mieszanka eteru z powietrzem i silnik działa podobnie jak benzynowy sprężający mieszankę paliwową.Stuk w silniku jest spowodowany zapłonem eteru dużo wcześniej niż wtrysnięte paliwo jednak powstały płomień i wzrost temperatury w komorze spalania, pomaga w zapłonie podanego już normalnie oleju napędowego.I na koniec ,era komór wirowych to przeszlość ,dzisiaj na topie są silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa ,które to cechuje twarda praca ,i nie ma żadnego długiego podawania.Dla przykladu pompowtryskiwacz w silniku VW spręża paliwo do 2000 atm to jest 11-12 razy wiyżej niz ma np poczciwa 360.Paliwo podlega przez to błyskawicznemu rozpyleniu ,wtrysk jest krótszy i można go precyzyjniej podać , dzieki temu paliwo podlega lepszemu spalaniu.Efektem ubocznym jest konieczność chlodzenia paliwa na powrocie nadmiaru do zbiornika.W silnikach CR ciśnienie również jest wysokie tylko pompa tłoczy paliwo do wspólnej szyny ........Kończę bo robi się epopeja.P.S. Nie ma znaczenia co Ruscy wpuszcza do rury,ropa podlega destylacji podobnie jak domowy bimber.Coś ucieka szybciej a coś wolniej.Zresztą im lżejsza ropa surowa tym droższa ,więc gdzie logika.ON i OO to ta sama frakcja(pod warunkiem że chodzi nie o mazut a o olej napędowy grzewczy(prawidłowa nazwa OO).Panowie czy uważacie że nowoczesne piece i stosowane w nich palniki i pompy podające paliwo to prymityw?Tam jest precyzja i mechanika której nie powstydził by się nie jeden silnik.

#91 Share yarecki12

yarecki12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 974 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dolnośląskie

Napisany 10 listopad 2009 - 22:59

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa ''oraz OO który kupuję Ja i inni forumowicze umiejący liczyć'' o jaki konkretnie OO Ci chodzi ? o lekki olej opałowy Ekoterm z Orlenu? dobry on jest?

#92 Share b0gdan

b0gdan

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. chełmski

Napisany 10 listopad 2009 - 23:24

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa

i Nie ma znaczenia co Ruscy wpuszcza do rury,ropa podlega destylacji podobnie jak domowy bimber.Coś ucieka szybciej a coś wolniej.Zresztą im lżejsza ropa surowa tym droższa ,więc gdzie logika.ON i OO to ta sama frakcja(pod warunkiem że chodzi nie o mazut a o olej napędowy grzewczy(prawidłowa nazwa OO).Panowie czy uważacie że nowoczesne piece i stosowane w nich palniki i pompy podające paliwo to prymityw?Tam jest precyzja i mechanika której nie powstydził by się nie jeden silnik.

Ma znaczenie z jakiej ropy robimy ON, a OO już nie koniecznie. Lekka ropa naftowa zawiera zbyt mało pożądanych węglowodorów zwiększających liczbę cetanową, która nie ma żadnego znaczenia w piecach, a ma ogromne znaczenie w silnikach spalinowych. Ja nigdzie nie twierdziłem że OO jest gorszy jakościowo od ON, po prostu może być prawie taki sam jak ON, ale to zależy od surowca z jakiego zostanie wyprodukowany. Prawie, bo do OO nie dodaje się lubrykantów i uszlachetniaczy

#93 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 13 listopad 2009 - 18:18

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa Lekka ropa jest najdroższa na rynku i występuje na półwyspie arabskim.Paliwo z niej produkowane jest najlepszej jakości i jest najtańsze w produkcji,niestety ta ropa nie jest dla nas.W Polsce przerabia się ropę rosyjską która jest niżej ceniona niż ropa lekka ,ropa ta cechuje się również wyższą zawartościa siarki niż ropa arabska.Rafinerie polskie zasilane są ropociągiem w którym jest w miarę jednolity surowiec,pochodzący z olbrzymich jednorodnych złóż ,tak że nie bardzo ma uzasadnienie wpływ różnorodności surowca na jakość paliwa produkowanego u nas.Akcyza na ON to coś ponad 1100 zł/1000l ,natomiast OO to 233 zł/1000l.Odliczając akcyzę okazuje się że rafinerii zostaje tyle samo z OO co z ON.Co ciekawe w krajach które nie okradają swoich obywateli podatkami nikt nie barwi i nie dodaje markera do OO.Do pieca i do silnika trafia to samo paliwo ,po prostu jest to ten sam produkt.W krajach ze złodziejskim fiskalizmem i bandą nierobów do utrzymania ,barwi się go i dodaje marker ,podaje do wiadomości różne fałszywe dane ,ściga tych co go stosują jak bandytów.A wszystko to ma jeden cel ,obrona koryta dla darmozjadów.Bo skąd wezmą pieniądze jak nie z naszej kieszeni?P.S. Pamiętacie nagonkę na domowy wyrób spirytusu?straszono że w bimbrze są fuzle ,alk. metylowy itp.Czy myślicie że chodziło o nasze zdrowie czy spadające zyski z akcyzy na wódkę?Niestety od wiosny 2009 trudno kupić OO ,należy podać prawdziwe dane adresowe i cel nabycia tego paliwa.Istnieje realna możliwość weryfikacji takiego oświadczenia.Stosowanie OO jako paliwa pomału przechodzi do historii.A szkoda bo przy tak marnych cenach skupu był to sposób na oszczędność paru złotych.Że w starszych ciągnikach-dobre i to ,przecież 75% to maszyny o technologi lat 60-80.

#94 Share Yngvie

Yngvie

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 1 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 luty 2012 - 09:40

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa Witam serdecznie!

Fizykochemiczne wlasciwosci ekotermu sa bardzo zblizone do ON, nawet zawiera on dodatki smarne o czym mozemy przeczytac na stronach dystrybutorow Eko. Najgorsze jest to ze wg norm uzytkowania temperaturowego przypamina on ON przejsciowy (jesienny) z punktem zapchania zimnego filtra w okolicy -10.

Przez lata uzywalem OO do Golfa 2 i palil nawet w -20, ale fakt przy tej temp. w OO widac juz bylo biale grudki parafiny.
Teraz chce uzyc OO Ekoterm w autku z silnikiem 1.9 TDI 101 KM PD (pompowtryski).


Czy ktos moglby sie podzielic doswiadczeniami z jazdy na OO w takie mrozy (zwlaszcza w nowszych silnikach)?

Teoretycznie punkt metnienia Ekotermu to -1 stopien a punkt plyniecia to -20. To by dawalo punkt zapchania zimnego filtra na poziomie
- 12 stopni okolo. Oczywiscie te wartosci to tylko norma i faktyczne parametry moga byc duzo lepsze. Dolanie depresatora typu SKYDD obniza te wartosci o maks 4 stopnie.
http://www.orlen.pl/...kotermPlus.aspx

Teoretycznie paliwo zimowe powinno miec punkt metnienia na poziomie -20:
http://www.orlen.pl/...ieselUltra.aspx

Ale ciekawe czy stacje nie oszczedzaja i zamiast klasy 2 z punktem M na poziomie -22 nie biora np. klasy D, wiec lepiej bedzie sie jezdzilo na OO.

Pozdrawiam serdecznie!

#95 Share bialy2005

bialy2005

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3737 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie okolice Łukowa
  • Zainteresowania:rolnictwo, elektronika, samochody

Napisany 04 luty 2012 - 11:15

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa ja kilka lat wstecz jezdziłem na oo wszystkim i to było najlepsze paliow na zime nigdy sie nie wytraciał parafina zawsze wszytko paliło od strzała. Teraz na tym ON to koszmar :(

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa Dzisiaj, 17:26
  •  

#96 Share farmermf

farmermf

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2170 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlasie

Napisany 04 luty 2012 - 11:19

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa koszmar to dodatek bio na zimę. :o


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy