Skocz do zawartości

Zdjęcie

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa


95 odpowiedzi na ten temat

#61 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 listopad 2009 - 22:38

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa taa na uczelniach rolniczych sie mozna ciekawych rzeczy dowiedziec :P wiem to z wlasnego doswiadczenia.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa Dzisiaj, 17:42
  •  

#62 Share bialy2005

bialy2005

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3736 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie okolice Łukowa
  • Zainteresowania:rolnictwo, elektronika, samochody

Napisany 09 listopad 2009 - 02:59

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa Ja tez po tym kierunku tylko zaocznie i tez miałęm doczyninie z "hamownia" nie wiem jak to nazwac :P ALe tylko jedne cwiczenia i profesorowie mówili ze OO mozna smiało lac i smigac bo tansze :P

#63 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 listopad 2009 - 08:48

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa a jak na hamowni zbadasz odpornosc na spalanie stukowe?
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#64 Share bialy2005

bialy2005

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3736 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie okolice Łukowa
  • Zainteresowania:rolnictwo, elektronika, samochody

Napisany 09 listopad 2009 - 15:59

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa powiem tyle daj sobie siana z tym stukowym spalaniem, pewnie mozna to wykryc tylko na jakiejs specjalistycznej aparaturze bo napewno tego nie słychac :P Zaden z profesorów nigdy o tym nie wspominał w kontekscie diesla.

#65 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 09 listopad 2009 - 16:22

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa

a jak na hamowni zbadasz odpornosc na spalanie stukowe?

Spalaniem stukowym nazywa się zapłon paliwa wywołany samoczynnie, a nie za pomocą iskry elektrycznej.Zapłon następuje dużo wcześniej niż powinien i efektem jest wybuch mieszanki przed osiągnieciem gornego martwego punktu nie wywołany iskrą..W prosty sposób ujmując po wybuchu mieszanki zamiast się rozprężać ,ulega jeszcze dodatkowemu sprężeniu gdyż tłok nie skończył suwu sprężania.Efektem jest zjawisko detonacji.W dieslu taka historia nie istnieje gdyż paliwo jest wtryskiwane w momencie umożliwiającym samoczynny zapłon który producent wybrał za optymalny i efekt rozprężenia gazu po wybuchu w całości wykorzystany jest tylko podczas suwu pracy.Prościej nie może być samozapłonu bo brak paliwa ,nie ma mowy o spalaniu stukowym gdyż moment wtrysku jest ściśle określony..Biały 2005 masz całkowitą rację a wynika ona zapewne że wiesz na czym polega zasada działania silnika z zapłonem iskrowym i samoczynnym.Pozdrawiam.P.S.Ja tam po podstawówce,ale miło podyskutować ze studentami :P

#66 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 listopad 2009 - 16:44

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa jak nie istnieje jak istnieje. mieszanka zamiast spalac sie w sposob kontolowany wybucha. czolo mieszanki ulega za szybko podgrzaniu w wyniku czego do zaplonu dochodzi gwaltownie, nie wiem czy zdajecie sobie sprawa jaka jest wielokrotnosc tego zjawiska.
sami sobie dajcie spokoj, jak nie macie ochoty poczytac literetury odnosnie projektowania silnikow. powiedzcie mi zatem po co jest okreslana liczba cetanowa, skoro w silniku diesla nie moze dojsc do spalania stukowego??? zastanawiam sie tylko po co mam pisac 5 raz o tym samym, skoro nie dociera za pierwszym razem.
@bialy jeszcze z hamownia wybiega.... tak xemit widac od razu ze kolega wie o co chodzi, gratuluje.

czym nowoczesniejszy silnik tym bardziej wrazliwy na spalanie stukowe, gdyz posiada wieksza sprawnosc, wyzsze stopnie sprezania, itd.
@xemit paliwo zaczyna wybuchac juz przed osiagniec punktu zwrotnego przez tlok, to nie jest tak ze wybucha i juz, potrzeba na to czasu i to relatywnie dlugiego, by bylo korzystne spalanie. w sinikach okretowych podaje sie paliwo nawet w kilku polozeniach tloka!
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#67 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 09 listopad 2009 - 17:20

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa Liczba cetanowa mój drogi przyjacielu jest jakby odwrotnoscią oktanowej.Wskazuje ona na podatność paliwa do samozapłonu ,liczba oktanowa zas jego odpornosć.Przyczyna jest prosta ,zapłon paliwa w silniku iskrowym powodowany jest przeskokiem iskry ,natomiast w silniku o zapłonie samoczynnym zapłon wywołany jest wzrostem temperatury sprężanego powietrza w które wtryśniete jest paliwo..Ze względu na czas zapłonu paliwa następuje on kilka stopni przed GPZ tak by maksymalny wzrost cisnienia nastąpił dokładnie w GPZ.Prościej niestety nie potrafię tego opisać.

#68 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 listopad 2009 - 17:26

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa no i to sie wszystko zgadza co opisujesz, zdolnosc do zaplonu, ktory ma przebiedz lagodnie, w sposob kontrolowany, a nie przypadkowy, co zapewnia dane liczba cetanowa.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#69 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 09 listopad 2009 - 17:28

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa http://www.inkom.com...cetanowej-2.pdf Co do spalania stukowego to nie moze być go w dieslu gdyż podczas suwu sprężania ,jedyną zawartością cylindra jest powietrze ,a to nie podlega zapłonowi.Proces spalania w dieslu ułatwia specjalnie dobrany kształt komory lub denka tłoka oraz odpowiedni wielootworowy wtryskiwacz rozpylający paliwo by jak najefektywniej zapełnić komorę spalania.

#70 Share koses

koses

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 474 postów
  • Lokalizacja:nidzica

Napisany 09 listopad 2009 - 18:22

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa pewnie dostanę zaraz baty ale co tam ,i jeden i drugi ma po części rację spalanie stukowe występuje w dieslu ale tylko w przypadku zbyt wczesnego wtrysku i potocznie jest nazywane spalaniem detonacyjnym

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa Dzisiaj, 17:42
  •  

#71 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 09 listopad 2009 - 18:29

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa Tylko nie ma ono wtedy związku z paliwem ,a usterką silnika.

#72 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 listopad 2009 - 18:30

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa

Co do spalania stukowego to nie moze być go w dieslu gdyż podczas suwu sprężania ,jedyną zawartością cylindra jest powietrze ,a to nie podlega zapłonowi.

a nie chodzi mi o procesy zachodzace podczas sprezania.

Proces spalania w dieslu ułatwia specjalnie dobrany kształt komory lub denka tłoka oraz odpowiedni wielootworowy wtryskiwacz rozpylający paliwo by jak najefektywniej zapełnić komorę spalania.

no wlasnie a to przy projektowaniu silnika dobiera sie przy danych parametrach roznych najrozniejszych, ale m.in. wczesniej wymienianych, ktorych juz nie chce mi sie pisac.

Większa liczba cetanowa oznacza mniejsze opóźnienie zapłonu i lepszą jakość spalania.

no wlasnie o tym pisalem, czyli jesli OO nie zagwarantuje potrzebne liczby c. dojdzie do opoznienia zaplonu w efekcie ktorego fala zajazy sie pozniej i wybuchnie w wiekszej objetosci niz powinna, a to nie jest spalanie stukowe??

moze opisze roznice miedzy liczba c. a liczba o.
to tak jakbysmy posuwali panne od przodu badz od tylu. od przodu bralibysmy pod uwage cycki jako parametr opisujacy zwloke zaplonu, a od tylu pupcie. jesli dojdzie do zbyt szybkiego "zaplonu" to panna bedzie nie zadowolona, jesli bedzie zbyt pozny to tez bedzie nie zadowolona bo ja umeczysz jak konia na rodeo.
opisana pupcia i cycki to nasze liczby o. i c. wszystko jedno czy mieszanka zajarzy sie od iskry elektrycznej, czy od koncowki fali, ktora rozpocznie zaplon, tak samo wszystko jedno czy zajarzysz sie cyckami czy pupcia i tak musisz to zrobic optymalnie.

dlatego uwazam, ze zarowno w ZI jak i w ZS wystepuje zjawisko spalania stukowego, czego w internecie nie wyczytasz, alo podobnie nie wyczytasz tez przebiegu obliczen konstruowania silnika (chyba, ze ktos bardzo wnikliwy)



spalanie stukowe = spalanie detonacyjne, czym niby maja sie roznic?
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#73 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 listopad 2009 - 18:45

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa No i teraz dzięki koledze @brzozakowi wiemy skąd wziął się termin "stukać panienkę "Dodany obrazek

#74 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 09 listopad 2009 - 19:12

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa Mój Boże....Jaki Brzozak jest mądry.Może w końcu jakiś silnik wymyśli ,bo ostatnia rodzima konstrukcja to chyba Syrenkę napędzała,a może Komara ,sam już nie pamiętam.

#75 Share bongle

bongle

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 134 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom pow.Lipno

Napisany 09 listopad 2009 - 19:15

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa Samozapłon a spalanie stukowe to dwie różne rzeczy (chociaż czasem występują jednocześnie)Spalanie detonacyjne charakteryzuje się bardzo szybkim spalaniem mieszanki paliwowo powietrznej czoło płomienia "pędzi" z prędkością ponad 2000m/s.Czoło fali uderzając o ścianki komory spalania wywołuje charakterystyczny stuk(niektórzy myślą że to zawory tak stukają}.Przy normalnym spalaniu czoło fali ma prędkość ok 700m/s

#76 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 listopad 2009 - 19:40

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa ostatnia rodzima konstrukcja napedzala poloneza, jakbym byl madry to bym cie zdolal przekonac jednym postem, a tak nie wiadomo na czym stanelo.
kazdy sam oceni sytuacje.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#77 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 09 listopad 2009 - 19:42

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa

No i teraz dzięki koledze @brzozakowi wiemy skąd wziął się termin "stukać panienkę "Dodany obrazek

Podczas ruchu posuwisto-zwrotnego to właśnie przedwczesny wytrysk powoduje gwałtowny wzrost ciśnienia w komorze i możliwe problemy z tym związane :P

#78 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 listopad 2009 - 19:46

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa Właśnie to miałem na myśli-skąd wiedziałeś ?Dodany obrazek

#79 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 09 listopad 2009 - 19:47

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa

ostatnia rodzima konstrukcja napedzala poloneza, jakbym byl madry to bym cie zdolal przekonac jednym postem, a tak nie wiadomo na czym stanelo.
kazdy sam oceni sytuacje.

Polonez i rodzima konstrukcja.Chyba korbki od podnoszenia szyb .Oj szkolnictwo wyższe upada,jeśli nie ono ,to z pewnością jego poziom kształcenia.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa Dzisiaj, 17:42
  •  

#80 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 listopad 2009 - 19:50

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa Korbki od podnoszenia szyb to pewnie też z Fiata 124 były Dodany obrazek


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy