Skocz do zawartości

Zdjęcie

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa


95 odpowiedzi na ten temat

#41 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 październik 2009 - 07:46

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa czyli to samo, ale jednak nie to samo :) :) fajna rozmowa...

czyli jak by nie było to i tak sie to spali w silniku.

myslalem, ze nie na takim poziomie toczy sie ta rozmowa, oczywistym jest, ze sie spali, tylko wlasnie my staramy sie odpowiedz jak to sie stanie?? jesli dla ciebie nie ma roznicy to zapraszam do lektury jakiegos tytulu technicznego, np. makowski, kneba "zasilanie i sterowanie silnikow" - bardzo przystepnie napisana ksiazka.
mazut tez sie spali, wiec moze chcesz pojezdzic bardzo tanio??
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa Dzisiaj, 23:44
  •  

#42 Share tomasek tomasek

tomasek
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 10 październik 2009 - 07:54

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa a co @brzozak2 powiesz na temat paliwa zeglugowego ?

#43 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 październik 2009 - 08:20

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa nic nie powiem, nie mialem nigdy stycznosci z takim paliwem. wiem tylko, ze rozroznia sie 2 rodzaje.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#44 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 10 październik 2009 - 12:59

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa Ku ciekawości-MB w latach 90 zaleca na wypadek spadków temperatury ,dodatek benzyny do max 15% objętości.Taki dodatek teoretycznie zmienia parametry paliwa papierkowo,jednak mercedes to zaleca w instrukcji użytkownika..Nie sądzę by silniki z aut osobowych tego koncernu były dużo bardziej prymitywne od większości silników używanych w rolnictwie ,ani tez nie wątpię że konstruktorzy tych silników wiedzą o co chodzi i czym to grożi lub nie grozi..Brzozak,nie mam zamiaru ci nic udowadniać,ani upierać się przy swojej racji,jedno jest pewne,od czasu zasilania silnika OO skończyly się problemy z wtryskami,filtrami itd.To naprawdę niezłe paliwo jak pokazauje praktyka ,a nie pseudo artykuły pisane przez redaktorów chłamu typu "auto świat" .których kontakt z paliwem często kończy się na aucie służbowym,lub komarku dziadka.Chcą zabłysnąć podobnie jak ci siejący teorię o dobrobycie w rolnictwie.Ja żyjąc w demokracji mam prawo się z tym nie zgadzać ,podobnie jak inny może przyznawać takim tezom rację.Pozdrawiam ,równiez niedowiarków.P.s.Rozumiem że Ci którzy nigdy nie zgrzeszyli dolaniem OO do baku swojego ciągnika,nie zaznają uszkodzenia końcowki wtryskowej,pompy zasilającej bądz wtryskowej.Taż tak doskonałe paliwo jak ON temu zapobiega.

#45 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 październik 2009 - 13:35

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa no popatrz w latach 90tych dobrze, ze to zaznaczyles, bo teraz robia to za nas koncerny i tankujemy takie paliwo w zimie nieswiadomie. z reszta nie wiem co ma jedno do drugiego.

nie czytam auto swiatu - najnizej auto technike samochodowa, ktora z reszta serdecznie polecam.

mozesz sobie wierzyc w prawdy ludowe, ja ci podaje konkrety, a ty mi kupe objetosci bez tresci. powiem ci z wlasnego doswiadczenia, mozesz wierzyc lub nie, ze taka sytuacja miala miejsce. kupilem sobie auto 5 lat temu i gdzies po 2 latach uzytkowania zaczalem lac czerwonke, raz mniej raz wiecej, pozniej non-stop przez 2 miesiace. po tym okresie zauwazylem znacznie trudniejszy rozruch silnika (na cieplym nawet 12-13 obrotow rozrusznika), przestalem lac to paliwo i od tamtej pory tankuje ON. mialem odkrecic pompe paliwowa i dac do regeneracji lub wymiany, ale jestem tak leniwy, ze przez rok jeszcze tak jezdzilem i po tym okresie problem ustal. auto pali od 2 obrotow rozrusznikiem zawsze, nawet nie dotknalem ukladu paliwowego.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#46 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 10 październik 2009 - 13:45

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa

przypuscic liczbe cetanow mozna ze skladu chemicznego paliwa.
opiekun stacji wierz mi, ze moze wybrac lepsze paliwo jesli mu na tym zalezy :) kazda cysterna jest badana i ma caly zestaw parametrow.

Chłopie jeśli chodzi o konkrety ,to liczby oktanowe i cetanowe sprawdza się na wzorcach w cylindra o ściśle okreslonych parametrach,a przypuścić to sobie można ,np"szturm" na bar z piwem podczas dożynek.Jeśli takie są Twoje konkrety to ja wybacz, -pozostaję przy wiedzy ludowej.P.S wytłumacz co to znaczy 12 obr.rozrusznika ,jeśli ten ma prędkość obr. rzędu kilku tys/min.?Jaki jest potrzebny czas na te 12 obr?

#47 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 październik 2009 - 14:14

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa sorry 12 obr. walu korbowego silnika.
oczywiscie, ze te parametry paliwa sprawdza sie na wzorcach, bo jak inaczej? ale na kazda partie paliwa masz probe i wykaz parametrow. jak pojedziesz na stacje i kupisz kilka tys litrow to jak poprosisz na pewno ci je udostepnia. nie bedziesz mogl oddac tej probki do badan, ale zawsze lepiej miec cos na co jest atest niz nic. probki sa przechowywane przez dany okres czasu i jak wchodzi afera to wtedy mozna sie do nich odniesc.

w niemczech kolega pracowal w gospodarstwie, w ktorym przy dostawie paliwa zawsze byla proba i parametry, w dodatku rozliczali sie z masy paliwa, a nie z litrow.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#48 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 10 październik 2009 - 14:30

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa O oleju opaĹ�owym... - olej opaĹ�owy - Oleje Dla niedowiarków,krótko i zwiężle.

#49 Share b0gdan

b0gdan

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. chełmski

Napisany 10 październik 2009 - 15:49

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa OO i ON są z tej samej linii, ale proces wytwarzania OO kończy się wcześniej, bo ON jest jeszcze odsiarczany i wzbogacany o dodatki podnoszące liczbę cetanową. Po przeczytaniu kilkudziesięciu tematów na różnych forach można stwierdzić, że prosty stary diesel będzie na opale jeździł bez żadnych problemów, ale wszelkiej maści TDI-ki czy CR dość szybko pozbywają się swoich wtrysków :) Co do jakości ON, to prawdziwy ON z rafinerii zawsze jest dobry, a te wszystkie cuda które kupujemy i mamy z nimi problemy, to OO z domieszką odplamiacza :) czyli kwasu siarkowego
@ xemit powyższa strona ma taka samą wiarygodność jak artykuły w AŚ :)

#50 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 październik 2009 - 02:48

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa taa i ksiazki oczywiscie sa glupie, ludzi ktorzy poswiecili cale swoje zycie, bo mieli niezlego jobla na punkcie silnikow tez...
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa Dzisiaj, 23:44
  •  

#51 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 październik 2009 - 16:57

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa

Co do tego zawodzenia zmysłów to mam to samo odczucie co i Ty @brzozak-parę lat temu też kupowałem Red Bulla i odczucia były takie że jednak więcej go szło no i ciągnik był nieco słabszy (nie wiem może faktycznie był to jakiś trzeci sort owego OO ?)

Miałem takie same odczucia, wiem wiem, u złego dostawcy kupowałem i robił mnie w bambuko, bo na dobrym opale ciągnik chodzi jak strzała tylko ja jakoś w to nie uwierzę
Kolejny mit to nadzwyczajna jakość produktów zza wschodniej granicy, ogólnie jest tak że im ktoś dalej mieszka od granicy ma przeświadczenie że za na wschodzie wszystko jest lepsze paliwo lepsze bo mają złoża ropy, wódka lepsza bo tam są najwięksi koneserzy mocnych trunków czy najlepsze fajki bo stamtąd idą na export, ja znam dobrze smak ruskiej wódki i fajek a moje ciągniki ruskiego paliwa i napewno nie jest to nic dobrego, przez około 10 lat jazdy na ruskiej ropie wtryski zapiekały się w ferdku co roku, nie wspominając o zwiększonym spalaniu, to samo się tyczy benzyny i ciągłe problemy, paliwo to się kupuje na markowej stacji benzynowej a prawdopodobieństwo trafienia na oszukane paliwo jest minimalne
Silniki deutz przystosowane do biodiesla są chyba tylko w ten sposób przystosowane że przewody paliwowe są z tak marnej gumy że pękają co 400mtg bo jak isntrukcja podaje nalezy je wymieniać co roku jeśli jeździmy na estrach :)

#52 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 11 październik 2009 - 22:10

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa

(...) ogólnie jest tak że im ktoś dalej mieszka od granicy ma przeświadczenie że za na wschodzie wszystko jest lepsze paliwo lepsze bo mają złoża ropy, wódka lepsza bo tam są najwięksi koneserzy mocnych trunków czy najlepsze fajki bo stamtąd idą na export, ja znam dobrze smak ruskiej wódki i fajek a moje ciągniki ruskiego paliwa i napewno nie jest to nic dobrego, przez około 10 lat jazdy na ruskiej ropie wtryski zapiekały się w ferdku co roku, nie wspominając o zwiększonym spalaniu, to samo się tyczy benzyny i ciągłe problemy (...)


Bzdura, moim skromnym zdaniem... do granicy mam ca. 40km, nie wiem czy to dużo i jakie to ma znaczenie dla moich poglądów odnośnie jakości. Wódki od nich nie piję bo to ścierwo, fajek nie palę wogóle, generalnie kwestia ekonomii w używkach jest dla mnie nieco komiczna :) Wtryski w ferdku i jednym i drugim do dziś są OK, a ewentualne różnice w spalaniu swobodnie można podciągnąć pod zmienne warunki pracy.

Co do benzyn, używam 92 w hondzie i nie widzę różnic w pracy, przyspieszeniach, spalaniu, itp. w porównaniu do krajowej 95 i droższych wynalazków, a jeżdże taniej jak dieslem przy dodatkowo mniejszych kosztach eksploatacji.

Właśnie ze względu na pewną różnorodność w jakości paliw z różnych źródeł, mniej lub bardziej oficjalnych, nie chciałbym CR, ewentualnie PD, jednak klasyczną roto na linke czy archaiczną sekcje w razie W ogarnie pierwszy lepszy pompiarz.

#53 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 październik 2009 - 22:58

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa kiedys jak kupowalem "skory" od kumpla z suwalk, to jego ojciec dal mi paczke fajek ze wschodu i musze przyznac, ze byly ok (jak jeszcze palilem), nie wazne. w kazdym razie kolega "przemycal" paliwo z litwy i jedzi na tym cale wojewodztwo, zwylky ON, wiec zdaje sie nie jest gorszej jakosci,
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#54 Share sebe1033

sebe1033

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2078 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 12 październik 2009 - 07:44

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa co do "eksportu" wszystko zależy od dostawcy bo wódkę to można kupić za 2 zł (a sprzedadzą po 8 ile zysku)tylko nawet Ruscy nie nazwą tego wódką, znajomy natomiast mówił że pił jakąś elitarną to nic ale wstać nie dał rady natomiast na drugi dzień bez kaca

Tak samo z paliwem było i gorsze i bardzo dobre zależy od kogo

Wracajac do tematu CR o ile pamitam jest sterowany przez komp wiec musi miec sygnaly m.in z sondy a i wiele nowych spelniajacych normy silnikow ma tez turbinki wiec paliwo musi byc dobre

Jest takie powiedzenie nic za darmo wiec albo super niskie spalanie (CR i pompowtryski) ale przy super paliwie

#55 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 październik 2009 - 15:28

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa Nie wiem jak z CR ale z popowtryskami znajomi od lat jeźdzą na różnych paliwach i czerwonych i nikt nie miał większych problemów a jak się trafi badziewna ruska ropa to i w zetorze wtryski zapiecze, także czy popowtryski czy pompa tłoczkowa tak samo trzeba zwracać uwagę co się tankuje :)

#56 Share bialy2005

bialy2005

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3737 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie okolice Łukowa
  • Zainteresowania:rolnictwo, elektronika, samochody

Napisany 08 listopad 2009 - 12:52

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa Dodam cos od siebie :D zetor 7341 3 lata od zakupu w 2004 smigał na czerwonym ( tylko z 2 hurtowni przywożony był ekoterm czyli najlepszy OO) na gwarancji itd teraz na przemian troche polskiego na faktury a jak brakuje limitu to ruskie z tirów od stałych dostawcóe. Zepcio ma 3200mth ukłąd wtryskowy nie dotykany, pali od strzała spalanie normalne. Teraz do case z CR tez leje to samo paliwo ostatnio ruskie, bmw 2006r CR tez na tym jezdzi :P
WIem z doswiadczenie ze jak sie smiogało na OO to nie było problemów w zimie ze parafina sie wytraci -20 i musiało byc oki :( A z ON ze stacji czy od ruskich to rónie bywa w zeszłym roku przy -15 zrobiła sie galareta i zmuszony byłem spuszczac wszytko z zetora i zalewac swiezym zimowym i ciagac go zeby przewody wtryskowe przepchac z tego. Ale to akurat wynik paliwa letniego lub przejsciowego a nie zimówki :P

#57 Share statek

statek

    wieczny student

  • Members
  • PipPipPip
  • 1667 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sejny
  • Zainteresowania:Piłka nożna, elektronika, komputery

Napisany 08 listopad 2009 - 14:35

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa ja jestem z okolic suwalk i w moich stronach wiekszosc rolnikow jezdzi na paliwie z Litwy i jest to naprawde bardzo dobrej jakosci paliwo, gdy sie ma sprawdzonego dostawce niejednokrotnie mialem okazje sie przekonac ze bylo lepsze od stacji BLISKA. Obecnie od 5 lat tylko Shell i LOTOS, mam niezle upusty a jakosc jest naprawde swietna.

Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek


#58 Share piootr

piootr

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1267 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 listopad 2009 - 22:27

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa

Jasne, ja też nie kupie, ale 1000 litów syfu to jest problem, większy problem niż 100 litrów z passata :P Wiadomo, osadzi sie na dnie ale sam fakt że było brudne dyskwalifikuje dostawce (co ciekawe największego w okolicy). Dlatego rozkładam ręce, bo tylko przy ruskim paliwie mogłem powybrzydzać - jeśli sort nie był "ołkiej" to "idi w pizdu", bo w mojej okolicy konkurencja zawsze była spora :D A co do OO to czemu padły Ci wtryski w MF?



Wtryski padły mi wlasnie na ON i od tamtego roku mam innego dostawce paliwa , zreszta na gwarancji też mi padł 1 a jeździłem na ON z orlenu kupowanej na talony :(
@brzozak2 ja na studiach porównałem na badaniach ON z OO :P

#59 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 listopad 2009 - 22:31

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa no ja wlasnie tez...
co skonczyles?
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa Dzisiaj, 23:44
  •  

#60 Share piootr

piootr

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1267 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 listopad 2009 - 22:36

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa UP w Lublinie wydział inżynierii produkcji ,kierunek technika rolnicza


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy