Skocz do zawartości

Zdjęcie

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa


95 odpowiedzi na ten temat

#21 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 październik 2009 - 19:26

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa tak madrale to poczytajcie sobie o parametrach ON i OO, moze wyciagniecie jakies wnioski, jak nie to ja nie bede sie produkowal, bo jedyne co wyjdzie to tyle, ze sasiad sasiada jezdzi juz 5 lat i nic sie nie dzieje...
podpowiem tylko, abyscie zwrocili uwage na temperature zaplonu, czy liczbe cetanowa i jakie to ma znaczenie dla pracy silnika. moze znacie takie pojecia jak normalna praca silnika i ile trudu trzeba dla konstruktora, ba calego zespolu badawczego i ich kilkudziesiecioletniego doswiadczenia, by taka prace utrzymac.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa Dzisiaj, 15:51
  •  

#22 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 08 październik 2009 - 19:35

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa Liczba cetanowa w wypadku OO nie jest określana,gdyz parametr ten nie jest do niczego potrzebny przy wykorzystaniu OO w celach do tego stworzonych.Normy OO określają minimalne wartości które paliwo ma spełnić,co nie znaczy że wskażniki te mogą być sporo lepsze.Cena OO przed opodatkowaniem jest nie mniejsza niz ON.Nikt nikomu nie każe stosować OO jako paliwo ,ale doświadczenie uczy że stosując takowe ,dramatu nie ma.Doskonale wiedzą o tym rolnicy z innych państw UE ,stosując je jako paliwo ,przy stosowaniu go oczywiście w dużo większej konspiracji jak u nas.

Nie cytuj poprzedniego posta!

Edytowany przez robertbara, 08 październik 2009 - 19:41.


#23 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 październik 2009 - 19:50

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa liczba cetanowa jest kluczowa w procesie spalania. nizsza temperatura zaplonu oznacza, ze mieszanka wybuchnie przy nizszym cisnieniu czyli wczesniej niz potrzeba.

OO ma liczbe cetanowa ok. 20, a w polsce norma to min 51. niektore dobre stacje gwarantuja min liczbe cetanow 55, co czyni praca silnika "mieksza", bardziej korzystna dla silnika. ja jak wlalem OO do golfa to od razu czulem roznice.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#24 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 08 październik 2009 - 20:58

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa Lałes paliwo typu OO do golfa?Toż to pali ok.5 l/100.Skąd masz informacje o liczbie cetanowej OO.Ta liczba jest ważna ,ale w ON ,jest ona jakby odwrotnością liczby oktanowej,która określa odporność paliwa na detonację.Liczba cetanowa ,to prosto ujmując podatnośc tego paliwa na zapłon.Jak wiemy w silniku Diesla jest zapłon samoczynny i jest to ważny parametr,tylko nie bardzo rozumiem do czego jest on potrzebny w OO.Zapłon w palnikach zasilanych OO nie jest samoczynny ,tylko wymuszony,i żadna liczba cetanowa nie podlega pomiarom. p.s.Zadana stacja nie gwarantuje liczby cetanowej,gwarantem jest producent i żadna stacja nie jest w stanie jej okreslić.Wiekszość stacji ,bierze paliwo z jednego kotła jakim jest PKN i RG oraz Czechowice.Tam powstają normy ,a my w nie wierzymy lub nie.

#25 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 październik 2009 - 21:04

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa przypuscic liczbe cetanow mozna ze skladu chemicznego paliwa.
opiekun stacji wierz mi, ze moze wybrac lepsze paliwo jesli mu na tym zalezy :) kazda cysterna jest badana i ma caly zestaw parametrow.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#26 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 08 październik 2009 - 21:12

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa Pytanie za czxteropak.Jeśli każda cysterna jest badana ,to skąd "czarna lista stacji benzynowych'.Chyba nie podejrzewasz że mieszają na miejscu?Co do tzw.Lepszych paliw typu Ultimate.werwa itp.Nie jest tajemnicą i łatwo znależc w sieci ,informacje o destrukcyjnym działaniu tego paliwa na wszelkie elementy gumowe typu np.O-ring,a z zalet to jedynie oczyszczenie kieszeni na podobieństwo słynnego 'magnetyzera".P.S.Skąd inny sklad chemiczny ON od Oo jeśli linia produkcyjna jest ta sama?Czemu służa zaostrzone kontrole przy stosowaniu OO.Jesli jest to słabe paliwo ,to rynek sam by je odrzucił.Większość maszyn samobieżnych pracujących na budowach,tam gdzie nie sięga ręka tzw.'Krokodyli", ma w baku redbula,a wierz mi że silniki w Komatsu,Hitachi czy JCB to liga nie ustępująca tym z ciągników ,jesli nie przewyższająca.

#27 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 październik 2009 - 21:34

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa nie obchodzi mnie polska szara rzeczywistosc, nie mam na nia wplywu, wiec co moge powiedziec. osobiscie ogladalem sobie probki z kazdej cysterny co przyjezdza na stacje, musi byc przetrzymywana przez dany okres i jest do tego pelna dokumentacja.

nie mowie nigdzie o paliwach typu verwa, bo to moim zdaniem "chlyt materkingowy". w benzynie jesli producent każe jezdzic na 98 oktanow to trzeba jezdzic, w ZS zaden producent nie każe jezdzic na verwie, wiec to chłyt :)

znajomy buduje drogi i leje normalny ON do swoich komatsu, wiec to ta sama regula co u rolnikow.
generalnie pojdz na jakis wyklad z silnikow, glowne reguly ktore tam podaja na pewno sa prawdziwe i pozniej sam wyciagnij wnioski. w sieci mozna wszystko znalezc.

ale odpowiedz mi moj argument dotyczacy temperatury zaplonu, bo jakos zgrabnie go ominales.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#28 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 08 październik 2009 - 22:00

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa Temperatura zapłonu nie jest okreslana dla OO w sztywnych ramach.Jest tam podana wartość której paliwo nie może przekroczyć,co nie znaczy że może być dużo "lepsze" niż normy.To podobnie jak w szkole,promocja dotyczy uczniów z oceną mierna,co nie cnaczy że stopień celujący nie wystepuje wsród uczniów.Troszkę odbiegliśmy od tematu,co do pompowtrysków,sam posiadam tali silnik,niestety nie w ciągniku.Pompowtryski są najoszczędniejszą formą zasilania silnika Diesle,niestety kultura pracy i drastyczne normy emisji spalin przemawiają za CR.Czas kończyc bo w ferworze dyskusji dostalem parę promil.ale w sumie mam to w d**** .Pozdrawiam Brzozak i dzięki za miłą dyskusje.

#29 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 październik 2009 - 22:20

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa byc moze masz racje, kiedys wydawalo mi sie, ze znalazlem niezbite dowody na to iz uzywanie opalu jest niezdrowe dla silnika spalinowego, teraz nie potrzafie ich przedstawic. w kazdym razie jesli udaloby mi sie je znow odszukac, to na pewno przedstawie je na forum.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#30 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 08 październik 2009 - 23:32

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa Wielu producentów maszyn nie chce uznawać na gwarancji napraw silników, układów paliowych, jeżeli przyczyną jest bioester. Z tego co wiem, to najlepiej na bioestrze sprawdzają się silniki Deutza. W do TC można lać spokojnie paliwo o 20% zawartości estrów, ale nie zdecydowaliśmy na nie. W TD jest zwykła pompa sekcyjna, ale też bywają problemu jeżeli ktoś wleje bioester.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa Dzisiaj, 15:51
  •  

#31 Share garek

garek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1086 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:dolnyśląsk

Napisany 09 październik 2009 - 12:35

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa Jaki to ma sens vat odlicze wniosek o akcyze złoże i do tego jestem legalny. I jeszcze paliwo leje ruskie z łukoila :)

 Trzeba być nienormalnym żeby być rolnikiem


#32 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 październik 2009 - 16:05

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa @xemit dzis troche porozmyslalem i mysle, ze nadal nie masz racji, a ja sprobuje przedstawic argumenty dlaczego nie nalezy jezdzic na opale.
jak sam powiedziales dla OO liczba cetanowa nie jest parametrem, tzn nie ma potrzeby by ja mierzyc, stad tez nie ma jej w atescie, stad tez lejac opal lepiej paliwo bez atestu. nie masz wiec jakiejkolwiek pewnosci, ze liczba ta bedzie min. 51, nie ma szans by zawsze trafic na taki opal, ktory ja spelni bo to loteria.
bez wymaganej liczby cetanow, pojawiaja sie stuki, tzn ze paliwo jest zbyt szybko wtryskiwane w stosunku do mocno opuznionego zaplonu, to jest nienormalna praca silnika. mysle, ze w starszych jednostkach nie jest to az taki kataklizm, ale do nowoczesnych silnikow, gdzie przy produkcji pracuja rowniez ekonomisci, nie jest to zbyt szczesliwy pomysl, jezdzenie na opale.

bnac dalej w szczegoly mozna zauwazyc inny sklad chemiczny, wiec zmieniaja sie tez wszystkie obliczenia z ktorych wyciaga sie Lt, stad raczej mala szansa na zachowanie stosunku stechiometrycznego przy stalej pracy silnika.

pewnie mozna dalej rozwazac i dojsc do bardziej spektakularnych wnioskow.
ogolnie moim zdaniem silniki projektuje sie pod dany rodzaj paliwa jakim maja byc zasilane, tym samym na kazdym innym paliwie bedzie chodzily gorzej.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#33 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 październik 2009 - 18:00

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa A wielopaliwowe we Dodany obrazek wojsku ?

#34 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 09 październik 2009 - 20:51

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa Coś Ci się pomyliła cetanowa z oktanową. Tu chodzi o zdolność do zapłonu, a nie odporność na spalanie stukowe. Te paliwa są produkowane na tych samych liniach i dopiero w dalszym procesie min: po dodaniu barwnika, dodatków smarnych i badaniu parametrów w zależności od tego czym ma być to paliwo, staje się OO lub ON. OO nie ma chemii zastępującej siarkę w procesie smarowania, zwanej dodatkami smarnymi ale ma więcej siarki. Na odbarwiony OO jest rada - rozpałka do grila.

#35 Share piootr

piootr

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1267 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 październik 2009 - 21:01

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa @jaro chodzi ci o zis5 ??? co chodził pół na pół na benzyna i ON

@brzozak2 mylisz sie odnośnie porównania ON z barszczem , jezdziłeś kiedyś na opale???

@mirasek ja kupiłem w tym roku ponad 10000l ON od tego samego dostawcy , zresztą znajomy podobną ilość i problemów w NH z CR nie było żadnych , w beczkach 1000l nic na spodzie sie nie osadza , filtry się nie zapychaja . sprzeda kiepskie mi to nie kupie więcej i znajomi wokolicy też






#36 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 09 październik 2009 - 23:24

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa Jasne, ja też nie kupie, ale 1000 litów syfu to jest problem, większy problem niż 100 litrów z passata :) Wiadomo, osadzi sie na dnie ale sam fakt że było brudne dyskwalifikuje dostawce (co ciekawe największego w okolicy). Dlatego rozkładam ręce, bo tylko przy ruskim paliwie mogłem powybrzydzać - jeśli sort nie był "ołkiej" to "idi w pizdu", bo w mojej okolicy konkurencja zawsze była spora :) A co do OO to czemu padły Ci wtryski w MF?

#37 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 październik 2009 - 00:45

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa @jaro sa pojazdy wielopaliwowe w wojsku, ktore potrafia nawet jezdzic na mieszance ropy z woda ze stawu, doskonale wiem o tym, tylko nie wiem czy ty wiesz jak wyglada obsluga i projektowanie takich silnikow. w wojsku koszty sie nie licza, wazna jest skutecznosc, na codzien zupelnie odwrotnie.

@zorzyk2 nic mi sie nie pomylilo, jesli uwazasz, ze w dieslu nie ma takiego problemu jak spalanie stukowe to jestes w glebokim bledzie.

@piootr jezdzilem na OO, mam swoje wlasne doswiadczenia, postanowilem sie przyjzec parametrom, jesli wy nie zauwazacie roznicy to nie wiem jak to okrelsic, chyba zawodza was wszystkie zmysly.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#38 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 październik 2009 - 06:01

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa Co do tego zawodzenia zmysłów to mam to samo odczucie co i Ty @brzozak-parę lat temu też kupowałem Red Bulla i odczucia były takie że jednak więcej go szło no i ciągnik był nieco słabszy (nie wiem może faktycznie był to jakiś trzeci sort owego OO ?)

#39 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 październik 2009 - 07:05

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa to, ze jest slabszy wynika rowniez ze stuku, ktory jesli sie pojawi obniza sprawnosc silnika :) dlatego m.in. najwieksza sprawnosc posiadaja silniki okretowe, gdzie mieszanka jest spalana baaaaaardzo wolno, ksiazkowo.
u mnie byly tez takie objawy
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa Dzisiaj, 15:51
  •  

#40 Share tomasek tomasek

tomasek
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 10 październik 2009 - 07:30

Common rail vs. pompowtryski, a może pompa rozdzielaczowa CR i PW wymagaja duzej dbałosci o jakosc paliwa, sa to drozsze rozwaiazania za ktore palaci sie przy kupnie jak rowniz pozniej przy serwisowaniu ich plusem jest poprawienie mocy i dynamiki silnika. Pompa rotacyjna jest jednym z najstarszych sposobów zasilania silnika w paliwo i na obecnym rynku jest to najlepszy wybór dla Polaka.

co do paliw to OO lekki i ON to jest to samo tylko ze barwione, temeratura zapłonu w ON wacha sie od 55 do 65 stopni a w OO lekkim okolo 62-64, zas duza zawartosc siarki w OO lekkim okolo 0.1% ( w ON 0.005%) powoduje szybsze zniszczenie filtrów, katalizatora itp, oraz zwieksza wiekszą emisje substancji niebezpiecznych dla srodowiska. czyli jak by nie było to i tak sie to spali w silniku.


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy