Skocz do zawartości

AgroFoto.pl
Logo
Forum rolnicze
Zdjęcie

Tylny most C-330


  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie
34 odpowiedzi na ten temat

#21 Maniek101

Maniek101

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 364 postów
  • 4723559
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie
  • Zainteresowania:Motoryzacja, sport, komputery i rolnictwo ;)

Napisany 25 kwiecień 2012 - 21:20

Tylny most C-330 ok jutro postaram sie go zrobić.
  • 0

Reklama AgroFoto Ads

  • Reklama
Tylny most C-330 Dzisiaj, 07:15
  •  

#22 Maniek101

Maniek101

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 364 postów
  • 4723559
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie
  • Zainteresowania:Motoryzacja, sport, komputery i rolnictwo ;)

Napisany 26 kwiecień 2012 - 21:50

Tylny most C-330 I o to film

oglądać w 720p i mówcie co do roboty jest?
  • 0

#23 sel

sel

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 14 postów

Napisany 27 kwiecień 2012 - 06:28

Tylny most C-330 Musisz skasować luz na ataku.Trzeba zmierzyć jak duży jest luz i dobrać odpowiednią tuleję między łożyskami, ewentualnie do tokarza i przetoczyć. Przez ten luźny wałek słychać chrobotanie.Może nowe łożyska były nie wymiarowe ,bo po wymianie nie powinno to tak latać.
  • 0

#24 Maniek101

Maniek101

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 364 postów
  • 4723559
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie
  • Zainteresowania:Motoryzacja, sport, komputery i rolnictwo ;)

Napisany 27 kwiecień 2012 - 10:58

Tylny most C-330 to już nic nie da bo jak widać tryby połupane i scentrowany talerz

Edytowany przez Maniek101, 27 kwiecień 2012 - 10:59.

  • 0

#25 sel

sel

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 14 postów

Napisany 27 kwiecień 2012 - 15:19

Tylny most C-330 Zęby wyłamało przez zbyt duży luz ataku, a talerz dużego bicia nie ma. Będąc na twoim miejscu próbowałbym reanimować na starym zestawie. Nowe części odbiegają jakością od zastosowanych fabrycznie. Wykruszenia są nie duże i nie wpłyną znacząco na trwałość jak i komfort użytkowania, zakładając prawidłowe wyregulowanie luzu międzyzębnego. Talerz może mieć bicie gdy będzie luz na ułożyskowaniu + luz na ataku.
  • 0

#26 Maniek101

Maniek101

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 364 postów
  • 4723559
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie
  • Zainteresowania:Motoryzacja, sport, komputery i rolnictwo ;)

Napisany 27 kwiecień 2012 - 15:23

Tylny most C-330 ale to coś i tak jest nie tak bo łożyska były wymieniane miesiąc temu na ataku i luzów żadnych nie było, a dziś już są i to znaczne! Więc jak łożyska padają po miesiącu to coś nie gra
  • 0

#27 Maniek101

Maniek101

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 364 postów
  • 4723559
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie
  • Zainteresowania:Motoryzacja, sport, komputery i rolnictwo ;)

Napisany 28 kwiecień 2012 - 14:23

Tylny most C-330 pomału go zaczynam rozkręcac to co radzicie ostatecznie ? Ja mam w planie wymienic dalej łożyska na ataku, nowy atak + talerz oryginał ursus, i wydaje mi sie że pasowało by tez wymienic łozyska na mechaniźmie różnicowym?. I jak juz bym miał wyciągnięty ten mechanizm to zaglądać do satelit czy tam to raczje nic nie powinno sie zuzyć ??
ps. czy da się wyciągnąć cały mechanizm mając wyjęty wałek atakujący i ściągniętą pochwe od talerz, strona od blokady?
  • 0

#28 bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2119 postów
  • 33860696
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 28 kwiecień 2012 - 18:12

Tylny most C-330 Obejrzałem filmik i tragedia, powiem szczerze nic się nie zepsuło, spaprałeś tę robotę jak cholera i na własne życzenie rozwaliłeś koło słoneczne i wałek ataku.

A teraz po kolei, pisałem wcześniej że tam nigdy łożysk nie zmieniałem, dlaczego ? bo są stożkowe, wystarczy wyjąć tę piaste z wałkiem ataku, odkręcić nakrętke z wałka, dobić do siebie łożyska zakręcić i chulać dalej. W twoim przypadku albo rozkręciła się nakrętka i łożyska się rozsuneły, albo źle wbiłeś pierścienie łożysk czyli prałeś młotkiem i nie do końca doszły zwichrowały się i rozdupcyło koronki. Wyjmuj tę piastę rozbierz w kawałki, zakładaj nowe łożyska, nową przekładnie główną,ustaw przekładnie tak jak jest w linku, dobrze zabezpiecz nakrętki, i ma chodzić, masz nauczkę na przyszlość, a dla innych niech to będzie przestroga. Dobrze że to stary klamot i naprawa kosztuje pare stów, w nowszych traktorach czy samochodach takie coś idzie w tysiące.

Na mechaniźmie różnicowym i tylnym moście też s łożyska stożkowe, tam kasuje się luz nie wywala łożyska!!! jak przednie koło się koleboce to wywalasz łożyska czy dokręcasz nakrętke?

Edytowany przez bobytempelton, 28 kwiecień 2012 - 18:14.

  • 0
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Reklama AgroFoto Ads

  • Reklama
Tylny most C-330 Dzisiaj, 07:15
  •  

#29 Maniek101

Maniek101

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 364 postów
  • 4723559
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie
  • Zainteresowania:Motoryzacja, sport, komputery i rolnictwo ;)

Napisany 28 kwiecień 2012 - 20:55

Tylny most C-330 nakrętka się nie odkręciła, łożyska dobiłem na full bo zadzwoniło, ale była taka sprawa że jedno łożysko wchodziło w tą tuleje lekko i dałem na kleju do łożysk. To teraz pasuje wymienić całą tą piaste, wałek, talerz, łożyska, ustawić luz i ma chodzić? :)
  • 0

#30 bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2119 postów
  • 33860696
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 28 kwiecień 2012 - 21:41

Tylny most C-330 Jeżeli pierścień łożyska przesuwal się luźno to było sobie nawet gitary nie zawracać, pomyśl jakie tam jest obciążenie, taka mala powierzchnia, a przenosi cała moc traktoru i moment obrotowy silnika, który targa po kilka ton. żaden klej tego nie wytrzyma, chyba że to klej z przyszłości :D , kleić to se można chorągiewki na 3 maja, nie takie elementy.
No trudno w takim razie musisz kupić cala piastę, przekładnie główna i te 2 łożysk stożkowe, te pierścienie łożysk wbijaj poprzez stare pierścienie, najlepszy sposób, a wszystkie luzy z tylnego mostu i tam pokasujesz ustawiając przekladnie główną, i musi chodzić.
Kup te podkładki blaszane dystansowe pod piaste o różnych grubościach, nimi ustawia się wałek ataku, a koło słoneczne nakrętkami przy lożyskach, zobaczysz je.
  • 0
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#31 Maniek101

Maniek101

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 364 postów
  • 4723559
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie
  • Zainteresowania:Motoryzacja, sport, komputery i rolnictwo ;)

Napisany 30 kwiecień 2012 - 16:16

Tylny most C-330 Mam jeszcze parę pytań

1. Czy jak daję uszczelkę na łączeniach np. skrzyni z tylnym mostem lub pod pokrywę podnośnika to trzeba jeszcze silikon czy sama uszczelka wystarcza?\
2. Na łączeniu zwolnicy z pochwą trzeba jakąś uszczelkę czy silikon?
  • 0

#32 Junkers

Junkers

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1589 postów
  • 10992412
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 30 kwiecień 2012 - 18:06

Tylny most C-330 1. sama uszczelka będzie się pocić, możesz dać silikon albo zainwestować w lepsze szczeliwo np. Loctite 5922, składam tym wszystko bez uszczelek, chyba że uszczelka jest wymagana w celu zdystansowania czegoś np. kartery albo kapy w motocyklach.
2. tam nic nie wolno wkładać i smarować, i tak masz dziury od spodu żeby się hamulce nie zaolejały w razie puszczenia simmeringu w pochwie lub przy bębnie hamulcowym w zwolnicy.

Edytowany przez Junkers, 30 kwiecień 2012 - 18:07.

  • 0
KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

#33 SipmaZ224

SipmaZ224

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 433 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubartów

Napisany 01 maj 2012 - 12:21

Tylny most C-330 Do uszczelniania polecam masę dirko plus uszczelka, cienką warstwa i nic nie cieknie.
  • 0

#34 Maniek101

Maniek101

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 364 postów
  • 4723559
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie
  • Zainteresowania:Motoryzacja, sport, komputery i rolnictwo ;)

Napisany 02 maj 2012 - 16:11

Tylny most C-330 dzisiaj go rozpołowiłem i zdjąłem zwolnice i pochwe od blokady, i jak wyjmę wałek atak to da radę ściągnąć cały mechanizm różnicowy czy trzeba 2 strone rozbierać ?
  • 0

Reklama AgroFoto Ads

  • Reklama
Tylny most C-330 Dzisiaj, 07:15
  •  

#35 lukasz222

lukasz222

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1209 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:śląskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, hodowla bydła mięsnego

Napisany 21 grudzień 2012 - 18:16

Tylny most C-330 Witam, odświeżam temat.

Mam pytanie do osób które mają odpowiednią wiedzę na ten temat: rozbroiłem cały tył w moim C-328, wziąłem sie za remont wizualny i remont hamulców a przy okazji stwierdziłem że jak już stoi to zrobię wszystko co tam jeszcze potrzeba. No i dochodząc do mechanizmu różnicowego, okazuje się że nakrętka dociskająca łożysko przy lewym kole ma zniszczony gwint (na obudowie mechanizmu też jest lekko zjechany, ale myślę, że da rade założyć nową nakrętkę). Była tylko napawana kiedyś przez ojca w jednym miejscu żeby wszystko się trzymało kupy (po rozbrojeniu okazuje się że spaw i tak pękł).
Moje pytanie jest takie: jak w tym przypadku z ustawieniem całego mechanizmu (dodam że koło atakujące i nakrętka łożyska z prawej strony nie były ruszane)? Odnosić się tylko do śladów zazębień?
  • 0

Podobne tematy

Reklama