Skocz do zawartości

Zdjęcie

Tylny most C-330


34 odpowiedzi na ten temat

#1 Share sel

sel

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 15 postów

Napisany 05 październik 2009 - 14:27

Tylny most C-330 Witam.Muszę zrobić remont tylnego mostu,zasadniczo wymiana łożysk na wałku atakującym.Jaki powinien być luz miedzy zębny przekładni?Próbowałem dokręcić nakrętkę na ataku,ale nie chce drgnąć.Wałek ma luz osiowy i wzdłużny podczas jazdy słychać huczenie mostu.Może ktoś robił i ma w pamięci dobre rady.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Tylny most C-330 Dzisiaj, 09:07
  •  

#2 Share Olekc330

Olekc330

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 42 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lodzkie

Napisany 05 październik 2009 - 14:41

Tylny most C-330 Luz regulujesz tymi podkladkami pod atakiem;) My jak robilismy to wpuszczalismy kartke papieru między tryby i czy nie przecina. Ale trzeba pamietać że zęby trybów też się trochę zetrą :)
Ursus C330:)

#3 Share ahme999

ahme999

    Leniwiec

  • Members
  • PipPipPip
  • 848 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostrów Mazowiecka

Napisany 05 październik 2009 - 21:08

Tylny most C-330 luz międzyzebny ustawia sie przesuwając głównie talerz-w zalezności od tego jak układają sie slady na trybach. ciekawi mnie czym odkręcałes, bo jeśli tym fabrycznym kluczem jak do hydrantu, to się nie dziwię że nie drgnie, znam ten ból-w tym przypadku lepiej użyć pręta jako pobijaka i młota, nie żałując siły;] a co do luzu-sposób z kartka papieru jest dobry-gdy zakładasz nowe tryby, jeśli stare to daj sobie spokój, bo będziesz musiał i tak rozbierać by poprawić-najlepiej na oko-zoztawiasz taki luz 1-1,5 mm(tyle ma sie obrócic grzbiet tryba atakującego-i powinno być dobrze).
-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

#4 Share sel

sel

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 15 postów

Napisany 07 październik 2009 - 20:13

Tylny most C-330 Próbowałem dokręcać kluczem jak również pobijając w nakrętkę na wałku ataku,niestety troszkę poszło ale zbyt mało aby skasować luz.Więc pozostaje wymiana łożysk i regulacja.Jeszcze jedno pytanie,czy można dobrać się do tego bez rozbierania/rozpoławiania skrzyni biegów?Mam zamiar zdemontować prawą zwolnicę z pochwą i jeżeli trzeba będzie to lewą i po wyjęciu talerza wałek powinien wyjść,można odkręcić obudowę łożysk ataku.Dzięki za porady.Ciągnik ma 30 lat i bardzo dużo pracy za nim,podejrzewam,że od nowości było źle wyregulowane i z tego powodu poszły te łożyska.

#5 Share sebe1033

sebe1033

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2082 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 08 październik 2009 - 19:21

Tylny most C-330 w 330 luz na przekładni głównej reguluje się przesuwajac mechanizm różnicowy co na nim jest koło talerzowe z boku są łożyska z nakrętkami i nimi je przesuwasz do/od wałka ataku

#6 Share ahme999

ahme999

    Leniwiec

  • Members
  • PipPipPip
  • 848 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostrów Mazowiecka

Napisany 08 październik 2009 - 20:27

Tylny most C-330 @sebe1033
nie zawsze-to jest najprostszy sposób który tylko zmniejsza luz-ale nie zawsze pozwala optymalnie ustawić tryby-poza tym większośc-a moze i wszystkie mechanizmy różnicowe mają taką samą regulację.
-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

#7 Share Roki212

Roki212

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2079 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BHA
  • Zainteresowania:coś tam się znajdzie...

    GG-3578015

Napisany 08 październik 2009 - 21:13

Tylny most C-330 luz miedzy wałkiem atakującym a kołem talerzowym reguluje się tylko i wyłacznie ilościa podkładek pod obudowa wałka atakujacego tak mi powiedział kiedyś mechanik, ale optymalne ustawienie to pół na pół dosuwając wałek do talerza i talerz do wałka tak aby linia śrubowa wałka nie podcinała zębów talerza

#8 Share sel

sel

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 15 postów

Napisany 08 październik 2009 - 21:36

Tylny most C-330 Niestety samym talerzem niby luz się zlikwiduje,ale usterka związana z luźnym atakiem pozostanie i może narobić większej szkody bo trzeba będzie wymienić kompletną przekładnię.Gdzieś,czytałem o regulacji przy pomocy podkładek pod obudowę łożysk ataku i przesuwaniu talerza za pomocą nakrętek na tejże osi.Bardzo możliwe,że w C-360 da się bo tam chyba przekładnia o zębach prostych,a w trzydziestce jest bodajże typu Oerlikon czyli zęby wygięte łukowo,więc niby bardziej cicha ale wymaga właściwego ustawienia bo złe zazębienie to niepotrzebne zużycie łożysk,samej przekładni jak również strata na mocy użytkowej.

#9 Share Maniek101

Maniek101

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 514 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 kwiecień 2012 - 21:35

Tylny most C-330 Witam odnawiam temat

Wymieniłem łożyska na wałku atakującym ponieważ nie dało się juz dokręcić bardziej, a wałek miał straszliwe luzy, tak go podnosiło w górę że zaczynał łupać talerz. Wałek został ustawiony, ale jest pewiem problem. Talerz był lekko wygięty tzw. scentrowany, bo jak kręciliśmy kołem w powietrzu to troszkę go przycierało miejscami, ale myślałem że nie będzie to miało dużego wpływu. Ciągnik przed remontem zgrzytał dużo bardziej niz inne 330, a teraz to jest normalnie tragedia... Jak przyjdzie jechać z górki czy to 4-5-6 nie pomagając mu hamulcem to tak zgrzyta jak by zaraz ciągnik miał sie rozpaść. Czy w tej sytuacji muszę wymienić ten talerz na nowy i będzie jak ma byc ? Proszę o pomoc :)

#10 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 kwiecień 2012 - 22:14

Tylny most C-330 Niech pomoże ci taka mała zasada: wymieniając koło zębate wymienia się drugie współpracujące z nim.
Wydaje mi się, że zrozumiałe dlaczego. Wiem, że czasem człowiek chce zaoszczędzić, ale niestety.
Pozdrawiam.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Tylny most C-330 Dzisiaj, 09:07
  •  

#11 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 21 kwiecień 2012 - 22:24

Tylny most C-330 W c330 nie ustawia się śrubami luzu a podkładkami dystansowymi,ja zawsze dobijałem łożyska na prasce w piaście, w życiu łożyska tam nie zmieniłem, ale z tego co piszesz to Cię nie ratuje, przekładnia kątowa to wywalenia.
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#12 Share Maniek101

Maniek101

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 514 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 kwiecień 2012 - 13:16

Tylny most C-330 a jaki jest prawidłowy luz miedzy wałkiem a talerzem?

#13 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 22 kwiecień 2012 - 13:27

Tylny most C-330 http://www.e-autonap...y-napedowe.html
Zjedź skrolem w dół, tam będą przekładnie gleasona czyli takie jak w c330, i odbicia jakie pozostają na zębach przy źle ustawionej przekładni lub przy ustawianiu. Ja zawsze składam wszystko, wcześniej maluje czarnym sprayem oba koła zębate i kręce zamontowanymi kołami, po śladach jakie pozoztają koryguje ustawienie. Jest to żmudne i czasochłonne, poczytaj o tym, nie chce mi się rozpisywać.

Edytowany przez bobytempelton, 22 kwiecień 2012 - 13:27.

Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#14 Share Maniek101

Maniek101

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 514 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 kwiecień 2012 - 14:50

Tylny most C-330 bobytempelton dzięki napewno mi się przyda ta rada. Ale powiedz co ty byś zrobił w tej sytuacji ? ten zgrzyt jest taki mocny że silnika nie usłyszy ,to się dzieje wtedy jak ciągnik ma choćby delikatną górke że musi hamować, nie wspominając juz o stromej... 4-5-6( ale wiadomo 4 najmniej 5 tragedia 6 żal...) biegiem to niedość że tak to strasznie zgrzyta to jeszcze terepie całym ciągnikiem, terepanie to pojawia się tez jak wczoraj np ciągłem drzewo na smyka, 4 to terepało nim. Czy najlepiej było by go 2 raz rozpołowić i dać wałek i tależ nowy, czy jest sens próbować ustawiać ta moją starą przekładnie, lub czy to może być coś więcej np cały mechanizm ?? Proszę o dalsze porady bo tak mnie dręczy ten problem ze jak wsiadam na tego ciapka to mnie aż nerwica bierze :)

Oto zdjęcie ale jeszcze przed wymianą tych łożysk.
http://desmond.image...jpg&res=landing

Edytowany przez Maniek101, 22 kwiecień 2012 - 14:52.


#15 Share Ursus328

Ursus328

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 188 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Chojnowa
  • Zainteresowania:Motoryzacja
    Rolnictwo

Napisany 22 kwiecień 2012 - 16:56

Tylny most C-330 mam t samo u siebie i musze jutro odkrecic pompe zobaczyc co tak sie dzieje bo zjechac z górki nie moge na biegu strach ze coś sie rozleci
--- URSUS C-328 ---

#16 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 22 kwiecień 2012 - 21:57

Tylny most C-330 Twoja przekładnia wygląda jak nowa, chyba że takie ujęcie zrobiłeś, jeżeli prawdą jest to co piszesz to przekładnia główna do wywalenie, chyba że zdejmiesz pokrywe, a to 20 min. roboty, na lewarki ursusa aż tylne koła będą w powietrzu i kręć kołami, zaobserwuj czy majda kołem słonecznym, czy całymi półosiami z mostu, możliwe jeszcze że koło talerzowe(słoneczne czyli to duże) się roznitowało( lub rozkręciło zależy czy ktoś tam maczał paluchy) i majda.
Sprawdź to.
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#17 Share Maniek101

Maniek101

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 514 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 kwiecień 2012 - 17:23

Tylny most C-330 Zdjąłem pokrywę i uniosłem tył ciągnika na klocki i 6 bieg i kręcił na wolnych obrotach kołami a ja patrzyłem. I z tego co zaobserowalem to wałek rusza się do przodu i do tyłu około 1 cm, około talerzowe jest trochę scentrowane. Zakładne miesiac temu łożyska na walek atakujący już puściły i wałek ma luzy. CO to może byc ze tak się zrobiło? jutro dodam film jak to wygląda.

#18 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 25 kwiecień 2012 - 20:51

Tylny most C-330 Czyli przeczucie jak zawsze mnie nie myliło, zmienialiście łożyska na mechaniźmie różnicowym, tylnych półosiach lub gdzie kolwiek w tylnym moście?
Centymetr raczej nie majda, bo by samo się rozmontowało, sporo mniej.
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#19 Share Maniek101

Maniek101

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 514 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 kwiecień 2012 - 21:02

Tylny most C-330 Nie, zmieniliśmy tylko na wałku atakującym. Może nie aż 1cm ale 0.5 napewno. To co teraz muszę zrobić żeby to naprawić juz na 0 ?? nie chce ciąć kosztów ani nic teraz poprostu juz chce żeby to zrobić jak ma być?

A co do filmu to jutro nagram i jeszcze lookniesz jak to wygląda.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Tylny most C-330 Dzisiaj, 09:07
  •  

#20 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 25 kwiecień 2012 - 21:15

Tylny most C-330 Zrób dobre ujęcia elementów które majdają, bo sam już nie wiem który wałek majda, a o przyczynie i naprawie zastanowimy się po filmie.
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Podobne tematy