Skocz do zawartości

Zdjęcie

Wałki pionowe czy poziome

3 odpowiedzi na ten temat

#1 Share klejnus

klejnus

Zaawansowany

• Members
  • PipPipPip
  • 496 postów

Napisany 28 wrzesień 2009 - 16:13

Wałki pionowe czy poziome Witam was. Jestem zielony w tym i w kilku innych rzeczach w rolnictwie wiec mam pytania. Jaki typ wałków jest lepszy pionowy czy poziomy i dlaczego? Czy dobrze rozumiem że posów hydrauliczny jest lepszy niz mechaniczny? I ile tonowy rozrzutnik na tandemie pasowałby do ciągnika 80konnego? Pozdrawiam
Nie jestem rolnikiem i nigdy nie byłem dopiero sie uczę przepraszam za błędy:)

Reklama AgroFoto Ads

• watermark
  • Reklama
Wałki pionowe czy poziome Dzisiaj, 05:57
  •  

#2 Share MECHANIZATOR

MECHANIZATOR

Kierownik Wycieczki z PGR Manieczki

• V.I.P.
  • rank
  • 1735 postów
  • Zainteresowania:Machanizacja rolnictwa, Historia mechanizacji rolnictwa, nasiennictwo, rolnictwo ogólnie

Napisany 28 wrzesień 2009 - 16:59

Wałki pionowe czy poziome 1) posuw hydrauliczny rzeczywiscie jest lepszy ponieważ materiał (obornik kompost itp) przesuwa sie w stronę adaptera rozrzucającego równomiernie (cały czas ze stałą prędkoscią) a w przypadku posuwu mechanicznego materiał podawany jest nierównomiernie (porcjami) i stad jego niedoskonałość

2) jeśli zależy ci na bardzo dobrej równomierności rozrzutu to najlepszy w tym jest adapter poziomy - ale jest mało ekonomiczny bo rozrzuca na małą szerokość i ma przez to małą wydajność za to adapter pionowy ma większa szerokość roboczą przez co większą wydajność - jesli miał byś wybór i kase to najlepiej kupić rozrzutnik z dwoma bębnami pionowymi

3) co do ciągnika to podaj jaki to ma być ciagnik - moc ciężar itp
^^^TEGO NAUCZYLI MNIE W^^^... ZST im.M.Drzymały w Poznaniu-Golęcinie www.zstpoznan.pl
Tradycja i Nowoczesność - 65 lat historii zobowiązuje www.youtube.com/watch?v=qHOJw56b5Vc
DRZWI OTWARTE 19-05-2012 - tak było w marcu - http://www.agrofoto....ii-zobowiazuje/