Zaloguj się, aby obserwować  
grego

Zrywa nakrętkę w skrzyni biegów MTZ 82

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
grego    385

Witam mam pewien problem, otóż zrywa mi się nakrętka która trzyma zębatką atakującą tylny most napędowy. Raz zrobił mi ją mechanik to pojeździłem 2 miesiące, Potem robiłem sam i wytrzymało pół roku no teraz robię znowu czy ktoś wie co powoduje zrywanie tej nakrętki. U sąsiada było to samo co roku wymiana lub toczenie tego wałka. U innego sąsiada to samo, widziałem że mechanicy ostatnio przyspawali tą nakrętkę . Mi już ręce opadają, jak ktoś miał podobny problem to proszę o jakiś sugestie, bo widze że wymiana wałka i nakrętki nic nie daje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

U mnie jest koło 4 tys. mtg. A co dokładnie zrobiłeś, czy trzeba ściągać pokrywę na tylnym moście?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

Umnie było 3500mtg, pokrywe trzeba zdjąć. To jest bardzo dużo roboty i koszt spory.

 

Prosiłbym o trochę więcej szczegółów, myślałem że trzeba odpowiednio ustawić i zlikwidować luz między tą zębatką a talerzem, co tam trzeba wymieniać, satelity czy co. Bo jak robić cały dyferencjał to se chyba tam spokój, i poszukam innego ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek1972    126

Zaspawaj i będzie po problemie. U mnie rok wytrzymał nowy wałek i nakrętka, po zaspawaniu działa już 8 lat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spaw to najlepsza i najprostsza sprawa. Ale trzeba to zrobić tak by w razie czego szło to jeszcze odkręcić. U mnie jak się poluzowała to pospawałem... :) Trzyma do dziś.


>MF 6280 >< MTZ 82 >< Ursus C360 >< Ursus C330 >< Bizon Z056

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

Jak siadła skrzynia tzn przełącznik z terenowych na szosowe przy naprawie okazało się że ta nakrętka z ataku odpadła ale koło siedziało gwint zepsuty więc nowy wałek (250 zł)i regulacja luzu podkładkami na tym wałku-wyżuciłem 1,2 oczywiście skrzynię wyjmowałem i zakładałem do przymiarki bez reszty kół (i tak sporo waży) po roku co chrobotało więc do rozbiórki od góry tylny most mechanizm różnicowy miał luzy na krzyżaku koła jako takie więc nowe tulejki u tokaża (50 zł) i krzyżak (40 zł)i okazało się że nakrętka luźna więc docisnołem i zaspawałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj