Skocz do zawartości

Zdjęcie

problem z silnikeim


10 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Marcinek178

Marcinek178

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 35 postów

Napisany 25 wrzesień 2009 - 13:13

problem z silnikeim Mój problem to białoruśka (jumz D65) Czy możliwe jest żeby na wale popuściła się jedna korba i stukała tylko na wyższych obrotach, a na wolnych silnik pracował ładnie i cicho? Pytam ponieważ juz mam dość tego, kazdy znawca jaki przyjdzie nie umie mi pomóc albo wskazują na zawór (zawory są dobrze ustawione) badź na rozrząd który jest dobrze ustawiony. Silnik jest po kapitalnym remoncie, głowica i pompa wtryskowa również. na wyzszych obrotach nie słychać nawet tłumika tylko metaliczny głos którego częstotliwość wzrasta wraz z obrotami silnika.Im wiecej traktor się zagrzeje tym bardziej stuka. Myslę teraz czy nie odkrecić miski olejowej i nie patrzyć na Korby. możliwe że Korbowód sam się popuścił? Doradźcie coś Panowie bo już nie mam pomysłów.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
problem z silnikeim Dzisiaj, 09:26
  •  

#2 Share look19

look19

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 872 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kaszuby

Napisany 25 wrzesień 2009 - 14:10

problem z silnikeim Ja też myślę, że to korbowód stuka. Jak w 3p mechanik robił mi remont, to powiedział, że jak wykręci się raz śruby od głowicy, to następne powinny być nowe. Nie wiem ile w tym prawdy, ale chyba coś jest na rzeczy, bo jak nie wymieniliśmy korbowodów, tylko daliśmy do regeneracji, to po 1,5 może 2 latach coś zaczęło pukać. Okazało się, ze jeden korbowód był luźny.
EDIT:Jak wymienisz korbowód(lub korbowody) wraz ze śrubami mocującymi( i jeśli trzeba to z panewkami) to daj znać czy pomogło.

Jeśli chcesz poznać prawdę na temat Agromy pisz na PW. Na pewno odpowiem. Miałem z nimi do czynienia.

Nie polecam zgrabiarki firmy METAL-TECHNIK z powodu wad konstrukcyjnych.


#3 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 25 wrzesień 2009 - 15:25

problem z silnikeim Skąd dochodzi stuk, z góry silnika, czy dołu. Weź stetoskop, i posłuchaj. Zdarzyło się kiedyś (nie w jumzie), że stukał tłok o głowicę, jakby był za wysoki. Czy ten dźwięk metaliczny generuje jakieś dodatkowe drgania? Warto spróbować poluzować po kolei przewody od wtryskiwaczy i drogą eliminacji określić czy dźwięk słabnie lub ustaje(może tak pracuje wtryskiwacz).

#4 Share lukaszewiczm

lukaszewiczm

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 85 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:białystok

Napisany 25 wrzesień 2009 - 15:56

problem z silnikeim Zwiększ luz na zaworach o 0,1 mm i sprawdź czy puka tak samo, miałem podobny przypadek we władku, gościu dość płytko osadził gniazda i dał zawory z grubszym grzybkiem, efekt był taki że tłok doganiał zamykający sie zawór.
PS a z jaką częstotliwością puka?

#5 Share Marcinek178

Marcinek178

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 35 postów

Napisany 26 wrzesień 2009 - 06:32

problem z silnikeim No właśnie słychac tak jakby z góry silnika, ale nie wiem czy silnik tego nie przenosi, drgań niby nie ma.teraz własnie nie wiem czy wziąść się za rozbieranie od góry czy od dou patrzyć na korby. Ktos mi jeszcze cos wspominał o wałku od popychaczy, ze moze on wybił dziury. Ale powtarza, stukot jest tylko na wyzszych obrotach, na wolnych wszystko ok.

#6 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 26 wrzesień 2009 - 14:22

problem z silnikeim Witam. Metaliczny dźwięk jest objawem luzu na korbowodzie (dosłownie jakby ktoś stukał młotkiem wewnątrz silnika). Myślę że najmniej roboty będzie jeżeli najpierw zdejmiesz miskę olejową i sprawdzisz korbowody (oraz łożyska główne). Jeżeli nie będzie to, wtedy musisz zdjąć głowicę i tam szukać przyczyny.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
problem z silnikeim Dzisiaj, 09:26
  •  

#7 Share Eryko

Eryko

    Rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 898 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wlkp

Napisany 28 wrzesień 2009 - 18:57

problem z silnikeim Ustaw zawory i zobaczysz czy wycichnie.może to banalne ale sprawdz czy olej w silniku jeszcze jest bo to różnie bywa.

#8 Share annabiedronka

annabiedronka

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 56 postów

Napisany 20 październik 2009 - 11:17

problem z silnikeim ja miałem podobne objawy i okazało sie ze to wtrysk sie zepsuł .spróbuj w czasie pracy pojedynczo polózowywać przewody paliwowe jak wtrysk to powinno dać sie wychwycić który, taki dzwięk to moze być spalanie detonacyjne,wali. jak 2 kg młotek.

#9 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 20 październik 2009 - 17:56

problem z silnikeim Wtryskiwacz rzeczywiście może tak chałasować. Ale spalanie detonacyjne nie występuje w dieslu. W benzynowym, przy zbyt ubogiej mieszance owszem, ale nie w dieslu.




PS
To jest mój 700 post.Dodany obrazek

#10 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 20 październik 2009 - 18:30

problem z silnikeim właśnie zasada pracy diesla polega na spalaniu detonacyjnym , szczególnie w początkowej fazie zapłonu. Dobrze to słychać przy zbyt wczesnym zapłonie, taka twarda, metaliczna praca.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
problem z silnikeim Dzisiaj, 09:26
  •  

#11 Share annabiedronka

annabiedronka

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 56 postów

Napisany 20 październik 2009 - 18:45

problem z silnikeim nie zgodzę sie z tobą ze disel niema spalania detonacyjnego u mnie w czasie orania w D50 poszła woda z paliwem (*lanie z beczki sąsiada)i silnik tak stukał jakby się panewka na korbowodzie urwała i właśnie na niskich obrotach było w miare cicho a na wysokich to normalnie awganistan tak waliło.przyszedł mechanior wykręcił wtryskiwacz i na czujniku zegarowym pokazało że wtrysk otwierał sie dopiero przy 180 a nie 135 dlatego tak stuklał.


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy