Skocz do zawartości

Zdjęcie

Jaki Alternator do MTZ?


83 odpowiedzi na ten temat

#41 Share endrius

endrius

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 169 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 luty 2010 - 19:43

Jaki Alternator do MTZ? Ciąg dalszy moich problemów otóż dałem alternator do elektryka i okazało się że jest rozbita obudowa gdzie znajduje się łożysko i 2 uzwojenia były poluzowane. No więc kupiłem nowy alternator ale to nic nie pomogło dalej napięcie przy pełnym obciążeniu spada do 10 V na wolnych obrotach . Już sam nie wiem czego szukać, elektryk też rozkłada ręce, już wszystko po sprawdzał co tylko możliwe . Jeszcze jutro może akumulatory spróbuje nowe włożyć tylko nie wiem czy to sens jak na tych co są pali na dotyk .

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jaki Alternator do MTZ? Dzisiaj, 07:00
  •  

#42 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 16 luty 2010 - 20:42

Jaki Alternator do MTZ? Niech ten Twój elektryk sprawdzi ten nowy alternator na stole, bo możliwe jest, że przyczyna tkwi poza nim. Jeżeli jednak jest on uszkodzony to musisz go reklamować.

#43 Share elektrotech

elektrotech

    technik elektronik -informatyk

  • V.I.P.
  • rank
  • 1425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A, budowa nietypowych maszyn rolniczych

Napisany 17 luty 2010 - 06:56

Jaki Alternator do MTZ? Podaj symbol alternatora który kupiles-ma wbudowany regulator?? masz wskaźnik ładowania>> zarówka???

wydaje mi sie że żle podłaczaony obwód ładowania niema bata

Alternator ze zintegrowanym regulatorem napięcia powinien mieć zaciski
B+ do którego podłacza się akumulator
D+ (wzbudzenie) do którego podłacza się kontrolkę ładowania (jeden koniec lampki do zacisku "+" akumulatora, a drugi do zacisku wzbudzenia alternatora - owego D+)

#44 Share vcc

vcc

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 426 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bartodzieje / Zwoleń
  • Zainteresowania:Grunt to prund, a prund to elektryka......

Napisany 17 luty 2010 - 08:21

Jaki Alternator do MTZ? Się wtrącę,do kontrolki nie plus od akumulatora tylko plus po stacyjce :D

agrotysk.pl
Ryki - Słowackiego 23

============================

Zwoleń - Krakowska 7


#45 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 17 luty 2010 - 08:58

Jaki Alternator do MTZ? Jeszcze proponowalbym nastepujacy zabieg. Skoro wydaje sie ze alternator niedomaga, a ze jest nowy musisz sam zdecydowac chocby ze wzgledu na jego ewentualna gwarancje.

Odlacz regulator napiecia calkowicie. Przgotuj sobie 3 zarowki 12V- niech to bedzie 5W, 10W i 21W. Polacz jedna szczotke wirnika z masa jakims kabelkiem. Na druga szczotke bezposrednio podaj napiecie z + akumulatora przez zarowke 5W. Wlacz pelne obciazenie elektryczne i zapal silnik. I obserwoj zachowanie sie napiecia na akumulatorze i jezeli mozliwe na wyjsciu alternatora. Powtorz pomiary z tymi zarowkami wszystkimi. Do czego daze. Wymusisz w ten sposob prad wzbudzenia na wirniku. Pod pelnym obciazeniem jezeli wciaz bedzie zbyt niskie ( ok 13.5V) sproboj wolna szczotke podlaczyc na ok 10-15 sek bezposrednio do + akumulatora. Oczywiscie obserwuj woltomierz aby nie dopuscic do zbyt mocnego przeciazenia alternatora.

W ten sposob jezeli wystarczy pradu i alternator podniesie napiecie to bedzie swiadczyc o nim dobrze. Wtedy mozna by wysunac teze, ze regulator nie jest w stanie podac odpowiedniego pradu na wirnik.

Koledzy zweryfikujcie moj pomysl. Taki test powinien byc zrobiony.

Do czego daze? A no do tego, ze nie nalezy wierzyc napisom na urzadzeniach elektrycznych w dzisiejszych czasach. Moze i maja ta moc, ale trzeba by sie dokladnie dowiedziec wg. jakich norm pomiary zostaly robione i w jakich warunkach. A moze to tylko czysto teoretyczne wyliczenia, ktore w rzeczywistosci nie maja prawa sie sprawdzic?

Wezmy dla przykladu dowolny instalacje w samochodach. Alternator o pradzie max. na poziomie 100A i polaczony z instalacja przewodem o przekroju 4-6mm2. No troche nie pasi. Sproboj podlaczyc taki przewod do spawarki o wydajnosci tych 100-120A i zobacz czy wytrzyma.

#46 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 17 luty 2010 - 13:30

Jaki Alternator do MTZ? Twój pomysł jest dobry, z tym że sowiecki alternator nie ma szczotek (zakładam, że autor kupił oryginalny). Ma on wbudowany regulator napięcia. Kolejna sprawa to gwarancja. Jeżeli stwierdzą, że ktoś kombinował w alternatorze to będzie już po gwarancji. Najprostrzym sposobem (w warunkach domowych) byłoby sprawdzenie go w innym ciągniku (ze sprawną instalacją). Teoretycznie nowy alternator powinien działać, ale tylko teoretycznie. Pronar nie ma kontrolki ładowania, tylko diodowy wskaźnik napięcia. Alternator musi się wzbudzić nawet bez kontrolki, ponieważ ma on magnes w wirniku. Co do przewodu 6 mm2, jeżeli jest on krótki (a przeważnie tak jest w przypadku podłączenia alternatora) to można obciążyć go ciągłym prądem rzędu 60A. Chwilowy prąd może być jeszcze większy. A nie zdarza się tak, żeby alternator obciążony był długotrwale prądem 100A.

#47 Share endrius

endrius

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 169 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 luty 2010 - 19:06

Jaki Alternator do MTZ?

Podaj symbol alternatora który kupiles-ma wbudowany regulator?? masz wskaźnik ładowania>> zarówka???

wydaje mi sie że żle podłaczaony obwód ładowania niema bata

Alternator ze zintegrowanym regulatorem napięcia powinien mieć zaciski
B+ do którego podłacza się akumulator
D+ (wzbudzenie) do którego podłacza się kontrolkę ładowania (jeden koniec lampki do zacisku "+" akumulatora, a drugi do zacisku wzbudzenia alternatora - owego D+)

Alternator ma wbudowany regulator . Na pewno jest dobrze podłączony nie ma innej opcji . Jest podobny wyglądem do tego http://www.allegro.p...certyfikat.html tylko mój jest 1000W i koło na 2 paski .

Dzisiaj włożyłem jeden nowy akumulator bo drugi jest w miarę dobry . Porobiłem jeszcze raz pomiary i jest lekkie polepszenie na 10,6 V.Tak więc czy to może być wina akumulatorów, dodam że ciągnik pali na dotyk. Tylko jedno mnie zastanawia dlaczego na rozruszniku jest większe na pięcie niż na alternatorze (tzn. przy pełnym obciążeniu na większych obrotach na alternatorze było 11,44 V, a na rozruszniku 12,3 V).

#48 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 18 luty 2010 - 09:44

Jaki Alternator do MTZ? Jeżeli na wyjściu alternatora masz niższe napięcie niż na akumulatorach, to sprawdź dokładnie przewody, oraz przełącznik rozruchu 12/24V. W tym przełączniku są styki, które rozłączają obwód ładowania w trakcie rozruchu. Możliwe, że właśnie tam jesty przyczyna.

#49 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 18 luty 2010 - 10:07

Jaki Alternator do MTZ? Kiedy dokladnie - po wlaczeniu jakiegoo obwodu- jest zanik napiecia? Rozumiem, ze sytuacja niedomagan pradowych jest norma gdy do standardowego oswietlenia dolaczycz oswietlenie robocze- zapewne wykonane we wlasnym zakresie?

Moze porob pomiary. Odpal daj troche gazu i bez wlaczonych odbiornikow. Wlaczaj odbiorniki i obserwoj woltomierz. Staraj sie to robic w roznych konfiguracjach obciazenia. Moze jakis obwod ma zwarcie , czy pobiera zbyt duzo pradu. Jak wyglada sytuacja z bezpiecznikami- nie sa podwatowane wzgledem oryginalnych? Jest niemozliwe, zeby tak napiecie siadalo. 

Albo cos pobiera zbyt duzo pradu, albo wlaczenie jakiegos obwodu powoduje zalaczenie sie czegos innego. Masz tam jakies pompy, silniki elektryczne? Swiece zarowe, plomieniowe? Jakies sterowanie na przekaznikach- Moze ktorys styk sklejony.

Dobrze by bylo zrobic pomiar pradu jaki podaje alternator.

Albo podmienic akumulatory oba na inne! Moze jakiegos przebiciua dostaja, zwarcia przy napieciu ladowania. 

Ten traktor odpala z 12V, czy z 24V? Moze jak jest cieply odlaczyc oba oryginalne akumulatory i podstawic taki z samochodu i sprawdzic. Przypiac go poprostu jako 1x12V.

#50 Share endrius

endrius

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 169 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 luty 2010 - 14:31

Jaki Alternator do MTZ? @Elektrotechnik spróbuje jeszcze ten przełącznik 12/24 V może rzeczywiście w nim coś się przetopiło .

@Karola44 Wszystkie odbiorniki tzn. halogeny są oryginalnie nic nie robiłem przy nim . Alternator na wolnych obrotach silnika bez żadnego obciążenia pokazuje napięcie 12,40 a na wysokich obrotach 14,45 V. Ale gdy włączę same światła krótkie bądź długie napięcie spada już do 11,45 V i tak jest przy każdym osobno włączanym oświetleniu , A jak wszystkie naraz to już do 10 V . I te akumulatory jeszcze sprawdzę ale myślę że to chyba nie jest tego przyczyną .

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jaki Alternator do MTZ? Dzisiaj, 07:00
  •  

#51 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 18 luty 2010 - 15:16

Jaki Alternator do MTZ? To jak juz sprawdziles prawie wszystko i dalej to samo- to nie mam pojecia. Zeby przy samych swiatlach mijania przestawal ladowac!

Zobacz ten przelacznik o ktorym mowil elektrotechnik. Akumulatorom tez sie przyjzyj. Dobrze by bylo naprawde podlaczyc tylko jeden 12V bez prztelacznikow 12/24 i sprawdzic.

Jezeli i to nic nie da- radze ten oddac lub sprzedac, i kupic jakas uzywke 70, moze 90A. Np jakis popularny Delco-Remy, Bosch. Nie polecam natomiast alternatora od Fiatow. Jakbys dobrze poszukal to w okolicy 100 zl cos dostaniesz. Podlaczyc wszystko solidnie i bedzie musialo dzialac.

#52 Share endrius

endrius

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 169 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 luty 2010 - 19:47

Jaki Alternator do MTZ? Jeszcze się chciałem zapytać przy jakich obrotach silnika alternator w Pronarze powinien ładować . Bo jak na tamtym alternatorze włączyłem światła krótkie na wolnych obrotach (600obr.) silnika i ściągnąłem klemy plusowe z akumulatorów to światła zgasły, a jak dodałem trochę gazu to się znowu zapaliły.


A dlaczego nie zapala się kontrolka od ładowania ,jeżeli napięcie spada do 10 V, to praktycznie nic ładuje i powinna się zaświecić . Czy się mylę.

#53 Share elektrotech

elektrotech

    technik elektronik -informatyk

  • V.I.P.
  • rank
  • 1425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A, budowa nietypowych maszyn rolniczych

Napisany 18 luty 2010 - 21:59

Jaki Alternator do MTZ? a czy masa jest sprawdzona cos mi w glowie nie daje to spokoju.....

#54 Share endrius

endrius

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 169 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 luty 2010 - 22:11

Jaki Alternator do MTZ? Masa jest sprawdzona, wszystko dokładnie przeczyszczone szlifierką i papierem ściernym tak więc wszędzie gdzie dotknę na ciągniku masa jest na obudowie alternatora też, także masę raczej bym wykluczył .

#55 Share elektrotech

elektrotech

    technik elektronik -informatyk

  • V.I.P.
  • rank
  • 1425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A, budowa nietypowych maszyn rolniczych

Napisany 18 luty 2010 - 22:34

Jaki Alternator do MTZ? odłaczenie klemy + podczas pracy alternatora grozi jego uszkodzeniem..-zapytam jeszcze o jedno a miernik masz sprawny???

#56 Share endrius

endrius

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 169 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 luty 2010 - 23:26

Jaki Alternator do MTZ? Te klemy odłączyłem tylko na parę sekund żeby sprawdzić, wiem że się tak nie powinno robić. Tak miernik mam sprawny bo takie same wartości napięcia wychodziły u mnie jak i u elektryka, po za tym spadek napięcia jest widoczny , żółte światła, opadająca wskazówka obrotów po włączeniu odbiorników. Już normalnie nie mam sił z tym ładowaniem.

#57 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 19 luty 2010 - 08:07

Jaki Alternator do MTZ? O dopisales o obrotomierzu. Czyli wychodzi na to ze to wina alternatora..

Musi gubic prad wzbudzenia od regulatora. Niestety nie znam dokladnie konstrukcji tych ruskich alternatorow na tyle, aby definitywnie to stwierdzic.

Ale skoro obrotomierz pada tzn ze zanikaja impulsy elektryczne.

To w takim razie jeszcze jedno. Piszesz ze ma naped z dwoch pasow klinowych. Moze faktycznie nie ma odpowiedniego napedu od tych pasow. Kolo pasowe nie jest zaolejone, albo umaziane jakas farba? Jak ma sie sprawa z mocowaniem kola na osi alternatora? Moze obraca na osi? Jak dolaczysz pelne obciazenie to czuc to na pracy silnika? Da sie zauwazyc chocby po odglosie pracy ze ma obciazenie? Na niskich obrotach powinno to byc delikatnie wyczuwalne.

Pasy klinowe zakaldales nowe, czy sa juz podpracowane? 

#58 Share endrius

endrius

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 169 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 luty 2010 - 09:05

Jaki Alternator do MTZ? Ta wskazówka od obrotów opada tylko na wolnych obrotach silnika wtedy jak włączę wszystkie odbiorniki (halogeny) a jak dodam gazu to już pokazuje normalne obroty . Paski klinowe są nowe, to już zrobiłem na samym początku , kola pasowe są czyste i luzu na pewno nie ma bo jak pociągnę za wentylator to obraca wałem od silnika . Tak więc napędu wogóle bym się czepiał. Chyba jeszcze będę musiał ten alternator sprawdzić, chociaż jest nowy .

#59 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4477 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 19 luty 2010 - 10:08

Jaki Alternator do MTZ? Mam jeszcze jedno pytanie. Jako wskaźnik ładowania masz kontrolkę, czy diodowy wskaźnik napięcia? Przy 600 rpm alternator ładuje, ale bez obciążenia. Prawie pełną moc oddaje powyżej 1000 rpm silnika. Skoro wskazówka obrotomierza opada tylko na wolnych obrotach, oznacza to że alternator się wzbudza po dodaniu gazu. Jadnak nie wzbudza się na tyle żeby generować odpowiednią moc. Jestem po całej nocy pracy w lesie, więc za bardzo nie idzie mi myślenie.Dodany obrazek Ale może koledzy wymyślą coś mądrego.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jaki Alternator do MTZ? Dzisiaj, 07:00
  •  

#60 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 19 luty 2010 - 10:18

Jaki Alternator do MTZ? Ma ktos pobniezny schemat takiego alternatora samowzudnego ruskiego? Na jakiej zasadzie on wytwarza pole magnetyczne i na jakiej zasadzie jest tego regulacja. Dla mnie to jak silnik elektrycny z mostekiem prostowniczym na wyjsciu, a regulator ogranicza jedynie napiecie.  Jak w stabilizatorach napiecia. W innych alternatorach napiecie i prad jest zalezne od pradu podanego przez regulator na wirnik. 

Moze trzeba by w rym ruskim na kontrolke ladowania dac wieksza zarowke. Albo na krotko podac mu wprost +12V na to zlacze .

Kolega pisze o wskaznikach ladowania LED i innych pierdolach. Moze ten prad ponisi wine i jest poprostu za maly?

Podobne tematy