Skocz do zawartości

Zdjęcie

Jaki Alternator do MTZ?


83 odpowiedzi na ten temat

#21 Share saj

saj

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 78 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska 30km od Leszna

Napisany 30 styczeń 2010 - 00:04

Jaki Alternator do MTZ?

zdobadź alternator aby ci zapasował odnosnie zaczepu -a dalej pozostaw nam -wczesniej podajac jaki planujesz dać

ok :D
Mtz 82, Ursus c330

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jaki Alternator do MTZ? Dzisiaj, 15:40
  •  

#22 Share saj

saj

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 78 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska 30km od Leszna

Napisany 30 styczeń 2010 - 12:20

Jaki Alternator do MTZ? No więc tak niestety wydawało mi się że mam jakiś inny alternator ale niestety. A może wiecie co by mogło być po na wskaźniku pokazuje mi -15 ładowania? Fotek tego alternatora co mam nie mogę załączyć. A inny alternator może sobie załatwię:D
Mtz 82, Ursus c330

#23 Share GrabSystem

GrabSystem

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 6 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 luty 2010 - 00:03

Jaki Alternator do MTZ? A jaka może być przyczyna takiego niedomagania?

Pronar 82 (czyli prawie MTZ 82)
- alternator ładował na maksa - świeciły się wszystkie kontrolki od ładowania w skali (3 zielone i 1 czerwona)
- notorycznie przepalał się bezpiecznik zasilania obwodu rozruchowego (przy przełączniku rozruchu 12/24)
- przy dłuższej pracy cała kolumna kierownicy nagrzewała się, że wszystkie kontrolki przygasają.

Wstawiłem nowy regulator napięcia i wszystko padło - brak ładowania, kontrolki zaczęły przygasać (pulsować) jak na choince.

I jeszcze jak działa to sprzężenie, że jak alternator nie działa to obrotomierz rzekomo też?
Zawalając planowanie, planujesz zawalić.

#24 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 03 luty 2010 - 01:07

Jaki Alternator do MTZ? Nie za wiele zrozumiałem z tego zapytania!
Ładowanie nie powinno mieć nic wspólnego z przełącznikiem12/24V
Jeśli obrotomierz bierze sygnał z alternatora, to przy braku ładowania nie będzie działał. Cała historia sygnalizuje mi brak dobrej masy, co za tapicerka, w którym miejscu(nie posiadam takiego ciągnika i nigdy w nim nie siedziałem)?

#25 Share elektrotech

elektrotech

    technik elektronik -informatyk

  • V.I.P.
  • rank
  • 1425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A, budowa nietypowych maszyn rolniczych

Napisany 03 luty 2010 - 07:15

Jaki Alternator do MTZ? podejrzewam ze gdzieś masz zwarcie -podaj model tego alternatora

#26 Share GrabSystem

GrabSystem

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 6 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 luty 2010 - 11:25

Jaki Alternator do MTZ? http://allegro.pl/it...certyfikat.html
Dokładnie taki
Zawalając planowanie, planujesz zawalić.

#27 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 06 luty 2010 - 21:51

Jaki Alternator do MTZ?

A jaka może być przyczyna takiego niedomagania?

Pronar 82 (czyli prawie MTZ 82)
- alternator ładował na maksa - świeciły się wszystkie kontrolki od ładowania w skali (3 zielone i 1 czerwona)
- notorycznie przepalał się mostek zasilania instalacji (przy przełączniku rozruchu 12/24)
- przy dłuższej pracy cała kolumna kierownicy nagrzewała się, że wszystkie kontrolki przygasają.

Wstawiłem nowy regulator napięcia i wszystko padło - brak ładowania, kontrolki zgłupiały.

I jeszcze jak działa to sprzężenie, że jak alternator nie działa to obrotomierz rzekomo też?

Co masz na myśli pisząc mostek zasilania oraz, że kontrolki zgłupiały? To jest poważne forum, a Ty piszesz jak byś był w gimnazjum. Świecenie wszystkich kontrolek ładowania oznacza napięcie powyżej 15V, czyli ewidentnie uszkodzony regulator napięcia (zwarty). Po wymianie powinno być dobrze, musiałeś cos źle podłączyć. Co do obrotomierza, to nie jest to żadne sprzężenie. Po prostu sygnał pobierany jest bezpośrednio z uzwojenia pomijając prostownik. Obrotomierz jest w tym przypadku miernikiem częstotliwości napięcia przemiennego generowanego przez alternator. Ruski alternator ma magnes w wirniku, więc powinien się wzbudzić na tyle, żeby obrotomierz działał prawidłowo (nawet bez podłączonego regulatora).

#28 Share murtek

murtek

    John Deere

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 2150 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kostomłoty

Napisany 07 luty 2010 - 12:58

Jaki Alternator do MTZ? Ja w swoim MTZ 82 miałem orginalny ruski alternator (one są jakieś dziwne- nie mają szczotek) i tak co 4 lata siadał. W tym założyłem polski od jakiegoś ursusa i święty spokój.
CZĘŚCI ZAMIENNE, OLEJE, FILTRY JOHN DEERE, CASE, STEYR, NEW HOLLAND, MANITOU, VADERSTAD, HORSCH, LEMKEN, KOCKERLING, POTTINGER, HARDI, MASCHIO GASPARDO, FARMET. NISKIE CENY ORAZ SZYBKA WYSYŁKA (18 ZŁ) TEL. 697 970 169 e-mail: m_martka@osadkowski-cebulski.pl

#29 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 07 luty 2010 - 13:32

Jaki Alternator do MTZ? No to musiałeś mieć jakieś błędy w połączeniach. Ruskie alternatory są prawie niezniszczalne, i praktycznie bezobsługowe (raz na dwa lata wystarczy sprawdzić łożyska i wyczyścić wnętrze z kurzu i brudu sprężonym powietrzem, co zresztą dotyczy każdego alternatora).

#30 Share endrius

endrius

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 169 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 luty 2010 - 18:39

Jaki Alternator do MTZ? @Elektrotechnik mam taki problem już kiedyś o nim pisałem ale nie miałem pomiarów także nie za bardzo mogłeś mi pomóc . A więc gdy włączę wszystkie światła i halogeny to jest około 550 W i sprawdziłem napięcie to wynosi na wolnych obrotach (600 obr.) jest 10,5 V a na wysokich obrotach (2000-2200 obr.) 13,8 V . Dlatego jak dodawałem gazu to się lampy rozjaśniały i wskazówka pokazywała normalne obroty silnika. Dodam że alternator ma 1000 W przynajmniej jest na nim napisane także powinien sobie bez żadnego problemu poradzić z takim obciążeniem . Nowy alternator do Pronara 1025A kosztuje 300 zł ale sprzedawca powiedział mi że może tam regulator się popsuł koszt 11 zł . Czy wymieniałeś może już taki regulator i czy to włśnie może ta przyczyna spadku napięcia . Od razu napisze że paski są nowe i porządnie naciągnięte, alternator na koło na 2 paski także poślizgu napewno nie ma .

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jaki Alternator do MTZ? Dzisiaj, 15:40
  •  

#31 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 08 luty 2010 - 10:31

Jaki Alternator do MTZ? Nie kapuje tego.

Jest cale mnóstwo tematów o alternatorach na forum agrofoto.pl  . W każdym z nich przynajmniej raz Sz. P. Elektrotechnik, vcc, oraz takze ja i wielu innych zawsze zaczynamy od jednego: robić pomiar i podawać, druga sprawa: zaczynać od czyszczenia masy i PLUSA ( klemy, złącza) 

Wiec i tobie polecam.

Dodatkowo podaj wartości napięcia bez obciążenia. Jak zauważyłeś 550W to daje w przybliżeniu ok 45A. Warto się zastanowić np. czy przewód łączący alternator z akumulatorami nie jest za cienki? Dla mnie taki prąd to bardzo duży prąd. Tu potrzebny jest naprawdę porządny przewód i połączenia elektryczne, żeby to mogło działać przyzwoicie. 

Dla porównania podam, ze podobna moc ma silnik w rozruszniku Malucha. Zobacz jaki tam jest przekrój przewodu ( działa jedynie kilka sekund) a jaki jest u Ciebie, gdzie musi pracować znacznie dłużej.

Ta droga bym poszedł. Ja już kilka alternatorów zamontowalem w traktorach. Również w samochodzie walczyłem z ładowaniem. I doszedłem do jednego wniosku. Przewody minimum 10mm2 podłączone możliwie najkrócej do akumulatorów. Powiecie, po co taki kabel jak w fabryce dają mniejsze. Daja i po paru latach zaczynają sie problemy. Przeżyłem to w samochodzie. Stary diesel. Ciągle niedoładowany, mimo, ze napięcia były w normie. Założyłem porządne 10mm2 kable alternator-akumulator , do tego 35mm2 połączenie wprost Minusa akumulatora z blokiem silnika. Teraz na mrozie kreci jak szalony. Dobra rozpisałem się.




Ale jeszcze zrób pomiar pod pełnym obciążeniem:

Na wyjściu alternatora. Miedzy jego PLUS wyjściem, a obudowa alternatora. Założę się, ze tam napięcie będzie przynajmniej 1V większe.

Możesz tez zrobić pomiary miedzy MINUS akumulatora-obudowa alternatora, oraz PLUS akumulatora - wyjście prądowe alternatora. Będziesz miał pełen obraz.

Z regoly przy takich mocach o jakich piszesz wine ponosza zbyt duze spadki napiec na przewodach.

#32 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 09 luty 2010 - 21:38

Jaki Alternator do MTZ? Tak jak Sz.P @karola 44 podejrzewam spadki napięć na połączeniach. Co do regulatora napięcia to podejrzewam, iż jest on sprawny. Świadczy o tym wzrost napięcia ładowania przy zwiększaniu obrotów silnika. Także najpierw sprawdź połączenia, masy, przeczyść złącza i zobacz czy będzie poprawa.

#33 Share endrius

endrius

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 169 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 luty 2010 - 15:53

Jaki Alternator do MTZ? Otóż przeczyściłem wszystkie klemy od akumulatora, kable od masy i prądowe i żadnej poprawy nie ma . A napięcie bez obciążenie na wolnych obrotach 12,55 V a na wysokich obrotach 14,45 V , ale gdy włącze same światła przednie napięcie spada już do 11,68 V .

#34 Share vcc

vcc

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 426 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bartodzieje / Zwoleń
  • Zainteresowania:Grunt to prund, a prund to elektryka......

Napisany 13 luty 2010 - 16:08

Jaki Alternator do MTZ? Pomiaru dokonujesz na samym alternatorze czy np na rozruszniku czy akumulatorze, jak ma się sprawa przekładni pasowej, koło pasowe nie jest za duże, pasek się nie ślizga ?

agrotysk.pl
Ryki - Słowackiego 23

============================

Zwoleń - Krakowska 7


#35 Share ZUCH1234

ZUCH1234

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 700 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Świętokrzyskie

Napisany 13 luty 2010 - 16:39

Jaki Alternator do MTZ? a ja załozyłem od golfa 3 diesla bosh i swietnie ładuje a starego nie małem kiedy naprawic bo były zniwa i w niedziele zakładałem goli do tej pory a jakie ładowanie :D

#36 Share endrius

endrius

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 169 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 luty 2010 - 18:55

Jaki Alternator do MTZ?

Pomiaru dokonujesz na samym alternatorze czy np na rozruszniku czy akumulatorze, jak ma się sprawa przekładni pasowej, koło pasowe nie jest za duże, pasek się nie ślizga ?

Pomiaru dokonuje na alternatorze ale na rozruszniku było podobnie, koła pasowe nie były nic ruszane wszystko jest oryginał, a paski są nowe i bardzo dobrze naciągnięte z resztą alternator ma koło na 2 paski i na pewno się nie ślizga .

#37 Share Rav

Rav

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 33 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 luty 2010 - 19:46

Jaki Alternator do MTZ? ja tez z tym samym pytaniem u mnie znowu kontrolka od ładowania gaśnie na wolnych obrotach i trochę niby ładuje a na wysokich obrotach przestaje ładować kontrolka się zaświeca co może być tego przyczyno

#38 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 13 luty 2010 - 20:43

Jaki Alternator do MTZ? Panowie pomiary, pomiary i jeszcze raz pomiary. Będąc na miejscu i mając do dyspozycji sprzęt pomiarowy czasami ciężko jest postawić diagnozę a co dopiero przez internet. Stwierdzenie, że "niby ładuje" nic nam nie daje. Napisz też czy kontrolka zapala się pełnym światłem czy tylko częściowo. Musimy mieć więcej danych aby w miarę możliwości pomóc. @endrius jeżeli nie ma poprawy po przeczyszczeniu połączeń to pozostaje Ci wymienić regulator napięcia. Kosz jest niewielki, więc możesz spróbować. To, że ładuje 14,4V bez obciążenia, świadczyłoby o sprawnych diodach prostowniczych i uzwojeniach. A dzieje się tak, ponieważ w wirniku jest magnes i alternator wzbudza się na tyle aby dać napięcie 14,4V bez obciążenia.

#39 Share endrius

endrius

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 169 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 luty 2010 - 21:13

Jaki Alternator do MTZ? Regulator już kupiłem koszt 11 zł. więc chyba nie ma wyjścia i będzie trzeba wymienić .To od razu się zapytam jakie ma być prawidłowe napięcie bez obciążenia i z obciążeniem , na wolnych obrotach .

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jaki Alternator do MTZ? Dzisiaj, 15:40
  •  

#40 Share vcc

vcc

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 426 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bartodzieje / Zwoleń
  • Zainteresowania:Grunt to prund, a prund to elektryka......

Napisany 14 luty 2010 - 08:00

Jaki Alternator do MTZ? Bez obciążenia nie więcej jak 14.5V pod obciążeniem (nie za dużym) nie mniej niż 14V

agrotysk.pl
Ryki - Słowackiego 23

============================

Zwoleń - Krakowska 7


Podobne tematy