tata1

Blokowanie kół w 914

Polecane posty

tata1    0

Witam

 

Od jakiegoś czasu spostrzegłem zjawisko, takie, jakby sie tarcze hamulcowe paliły. Wygląda na to że się blokują. By móc spokojnie dalej jechać, do przed wyjazdem staram sie wbić młotkiem śruby regulacyjne przy hamulcach. Wtedy jest OK. Oczywiście trzeba uważać by nie naciskać mocono hamulca, tylko skrzynią hamować. Sam nie wiem, czy winić pompy, wyrównywaćz ciśnienia, czy cylinderki? Może uszczelki gumowe w nich napęczniały. A może to winne rozpieraki wewnątrz zwolnic. Jak to sprawdzić najprościej?

Czekam na sugestie.

 

 

PS. Da się jakoś włączyć stary wygląd forum - ten jest bardzo niewygodny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaskurp    7

MI blokowało prawe koło w c385 to musiałem cofnąć kawałek i puszczało. U mnie winny był cylinderek i takie ustawienie bolców które wciskają pompki, że wciskały je dopiero przy granicznym wciśnięciu pedałów i skok pompki był minimalny . Spróbuj jak depniesz to wyjść i ręką albo nogą wcisnąć cylinderek.

 

Co do widoku to nie ma takiej opcji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

W moim jedna strona stawała na dębowo, wymiana cylinderków, odpowietrzenie i ponowne wyregulowanie rozpieraków pomogło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
thug    236

Witam Panowie mam problem w mojej czternastce z hamulcami nie można płynnie zahamować, trzeba mocno wcisnąć pedał ale to powoduje jakby blokowanie  hamulcy nie obijają trzeba później ruszyć lekko do przodu albo tyłu i wtedy wracają do normy

Może ktoś miał podobne problemy.?


Thug

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zgrywus223    18

Musisz wyregulować cięgna do hamulca ręcznego. Jak jest za mocno naszpanowany  to też nie odbija. Miałem to u siebie :) Poruszaj cięgnem czy ma luz i  jak nie ma to popuść . Regulację masz pod  ramionami podnośnika nad obudową zwolnicy. Pozdrawiam :D

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
thug    236

i jeszcze jedno pytanko  w 914 montowali pompe oleju z regulacją czy bez chodzi o to czy można zwiększyć jej wydajność podkręcając ją?


Thug

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
thug    236

no oczywiście o to mi chodziło sory za nieprecyzyjne sformułowanie ale jest taka możliwość bo będę zmieniał oliwę to sciągnąlbym miche i podkręcił pompę.


Thug

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leopard64    2

U mnie było podobnie.Jak się okazało rozpieraki nawaliły. Aby to sprawdzić wystarczyło u mnie zobaczyć że cylinderki pracują normalnie.a reszta po prostu się "zacina".  Koszt naprawy niewielki ale dostanie się do skrzyni to katorga ,przez wagę elementów które trzeba zdemontować .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Nie ma problemu z podkręceniem ciśnienia, pod zawleczkę trza podłożyć podkładkę, ale pytanie jakie masz ciśnienie na zimnym, bo tylko to jest ważne, jak koło 5 to nie mam sensu nic kombinować, bo na gorącym  jak nie masz to po podłożeniu i tak nie wzrośnie. Po prostu wał jest wyrobiony i pompa nic więcej nie poda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

4,5 to dobre ciśnienie, takie powinno być od 4,5-5,5 wyższe szkodzi silnikowi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    40

 ale pytanie jakie masz ciśnienie na zimnym, bo tylko to jest ważne, jak koło 5 to nie mam sensu nic kombinować, bo na gorącym  jak nie masz to po podłożeniu i tak nie wzrośnie. Po prostu wał jest wyrobiony i pompa nic więcej nie poda.

 

 

 Wzrośnie również po rozgrzaniu ;)  Nie jeden trup, był już w ten sposób reanimowany i nie jeden filtr na zimnym silniku  rozsadziło  :D  Magistrala olejowa nie jest  idealnie szczelna, więc   im wyższe ciśnienie wyjściowe z pompy, tym większe spadki ciśnienia, jest ona w stanie uzupełnić.   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ENDRIUROL
      Witam
      Problem niby blachy i prosty a jednak.
      Godzinę odpowietrzalem układ bo prawe koło nie hamowało. Myślę że mało płynu bo spojrzałem to nie było widać w zbiorniku. Lewe koło brzytwa trochę nacisne pedał lewy i bierze. Prawy 2 razy papnac  trzeba i wtedy na końcówce bierze koło zatrzymuje dość mocno. Zasilanie dochodzi. Olej tryska bez powietrza z obu odpowietrznikow. Co może być przyczyną? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie 
    • Przez Mbanita
      Witam wszystkich. Może miał ktoś z Państwa taki problem. Wymieniłem w swoim zetorze 7245 rok. 1992 obie pompy hamulcowe (na oryginalne czeskie). Zalałem je płynem hamulcowym Dot 4. Odpowietrzyłem uklad. Wszystko działało prawidłowo. Po trzech tygodniach pedały hamulca zaczęły znowu wpadać w podłogę. Nie da się ich odpowietrzyć, tak jakby pompy nie dawały cisnienia, a przecież są nowe. Nie mam już pomysłu co z tym dalej robić. Może ktoś z was miał taki przypadek. Nie wiem czy do tego ukladu musi być jakiś specjalny (dedykowany) płyn hamulcowy. Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki. Pozdrawiam Mariusz 
    • Przez MatiRol92
      witam, szukam pomocy bo w moim ciagniku nagle sprężarka przestała działać... niby ten drążek dobrze załącza, ale nic nie pompuje. jaka moze byc przyczyna?
    • Przez poniec
      Witam. Proszę o pomoc kupiłem gotowy zestaw do rozbudowy układu pneumatycznego na dwu obwodowy. Ursus 385. I mam problem na złączu żółtym pojawia się  ciśnienie, bez duszenia hamulca . Ktoś miał taki problem ? taki zestaw. https://sklep.mizar.com.pl/doposazenie-instalacji-pneumatycznej-ursus-c-385-hamulce-jedno-i-dwuprzewodowe-p-23555.html?fbclid=IwAR0o2ea1g6w4bxbE38uedt2uv_g1EDz4CahIti6jMqX-yY5t7b7F7z5Ktco
    • Przez seba836
      Witam od pewnego czasu wyciekał mi płyn hamulcowy tyle tylko że nie było widać wycieków wszędzie suchutko pod ciągnikiem, hamulce były bardzo słabe. praktycznie ich wgl nie było. Wymieniłem pompe hamulcową i teraz wgl nie mogę odpowietrzyć hamulców bo płyn nie leci, i wgl ich nie ma. Co może być przyczyną może być że założyłem nie sprawna pompę ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj