Skocz do zawartości

Zdjęcie

Skrzynia biegów C-360


1130 odpowiedzi na ten temat

#921 Share Piotr1216

Piotr1216

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 136 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostróda
  • Zainteresowania:Rolnictwo mechanika motoryzacja

Napisany 22 listopad 2014 - 18:06

Skrzynia biegów C-360

Tak i od silnika raczej też, ale zależy co tam się stało 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Skrzynia biegów C-360 Dzisiaj, 08:39
  •  

#922 Share czesio200

czesio200

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 160 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Konin
  • Zainteresowania:kobiety, rolnictwo, maszyny, motoryzacja

Napisany 22 listopad 2014 - 19:33

Skrzynia biegów C-360

wie ktoś gdzie mogę pobrać instrukcje napraw do c-360? jest tego sporo ale linki nie działają


czesio200

#923 Share Adi96

Adi96

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 671 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ciągniki Polska motoryzacja,Mechanika,Fotografia

Napisany 24 listopad 2014 - 17:06

Skrzynia biegów C-360

Jeśli chcesz dłubać w skrzyni i  wyjąć któryś wałek to musisz ciągnik rozjechać na trzy części nie da rady inaczej.Odkręć pokrywę i zajrzyj. 



#924 Share pzak1

pzak1

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów

Napisany 29 listopad 2014 - 10:55

Skrzynia biegów C-360

Witam wszystkich. Jestem tutaj nowy gdyż jestem posiadaczem c360 od 2 tygodni. Mam problem z biegami. Pod zdjęciu i założeniu pokrywy skrzyni (wymiana mechanizmu różnicowego) zakleszczają się biegi dodam że przed zdjęciem pokrywy wszystkie chodziły leciutko.Teraz zakleszczają się Jak popuszczę zatrzaski to chodzą ale muszą być całkiem wykręcone. Jak trochę wkręcę to je przechyla i blokuje biegi. Proszę o pomoc.



#925 Share Piotr778

Piotr778

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 194 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 listopad 2014 - 21:47

Skrzynia biegów C-360 Może kulki wyleciały z wodzików jeśli były wyjmowane wodziki.
A ja mam pytanko do fachowców.Zdjąłem pokrywę skrzyni przy okazji innego remontu i okazuje się że kilka kół ma przytarte zęby od boków najbardziej dolne 3 biegu i przesuwne 2 w tych dwóch ubytek będzie z 10 do 20 procent.Dodam że skrzynia pracuje ok biegi ładnie wchodzą nie wyskakują nie zakleszczają się.Być może jedynie na 3 w czasie orki pod obciążeniem coś lekko chrobocze ale pewien nie jestem bo bardzo cicho i silnik zagłusza.
Pytanie brzmi zostawić to tak czy planować remont?Rozsypie się czy wytrzyma ze 20 lat?Robię poniżej 100mtg na rok

Edytowany przez Piotr778, 29 listopad 2014 - 22:04.


#926 Share wujekk110

wujekk110

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 108 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie - Łuków
  • Zainteresowania:mechanizacja , hodowla bydła

Napisany 30 listopad 2014 - 13:11

Skrzynia biegów C-360

"Piotr778" jeśli skrzynia pracuje właściwie, to zostaw i  nie usprawniaj jej. To zużycie zębów z boku jest naturalnym wynikiem współpracy kół zębatych podczas przełaczania biegów. Obecnie koła zębate, w częściach zamiennych są kiepskiej jakości. Wymienione źle współpracują ze sobą. Z tego powodu nie powinno się ich wymieniać z błachego powodu. Ta skrzynia przy prawidłowo wyregulowanym sprzęgle i właściwie przełanczanych biegach, będzie długo pracować bezawaryjnie.



#927 Share Piotr778

Piotr778

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 194 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 listopad 2014 - 22:33

Skrzynia biegów C-360 Dziękuje za poradę wujekk110,kół nie ruszam,ale dokonałem jeszcze jednego odkrycia lewa zwolnica zęby 12 i 55 prawa 11 i 56 czyli stary i nowy typ różnica przełożeń około 10 procent.Nie wiem jak długo tak jest ciągnik mam od roku.Czy może tak zostać? Mam nadzieję że tak bo półoś i koło to spory wydatek.

Edytowany przez Piotr778, 30 listopad 2014 - 22:38.


#928 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2392 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 listopad 2014 - 22:50

Skrzynia biegów C-360

Witam wszystkich. Jestem tutaj nowy gdyż jestem posiadaczem c360 od 2 tygodni. Mam problem z biegami. Pod zdjęciu i założeniu pokrywy skrzyni (wymiana mechanizmu różnicowego) zakleszczają się biegi dodam że przed zdjęciem pokrywy wszystkie chodziły leciutko.Teraz zakleszczają się Jak popuszczę zatrzaski to chodzą ale muszą być całkiem wykręcone. Jak trochę wkręcę to je przechyla i blokuje biegi. Proszę o pomoc.

Wykręć zatrzaski i kątówką przeszlifuj końcówki pod większym skosem i muszą wchodzić bez ale.



#929 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4473 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 01 grudzień 2014 - 11:17

Skrzynia biegów C-360

Dziękuje za poradę wujekk110,kół nie ruszam,ale dokonałem jeszcze jednego odkrycia lewa zwolnica zęby 12 i 55 prawa 11 i 56 czyli stary i nowy typ różnica przełożeń około 10 procent.Nie wiem jak długo tak jest ciągnik mam od roku.Czy może tak zostać? Mam nadzieję że tak bo półoś i koło to spory wydatek.

Przy normalnej jeździe wyrówna to dyfer, ale przy pracy ze zblokowanym mostem będzie problem.



#930 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 grudzień 2014 - 21:03

Skrzynia biegów C-360

Znajomy tak przejezdził 15 lat

dyfer sie starł , opiłki zniszczyły dokładnie cała skrzynie 

jak jezdził to ten ciagnik wszedzie sie kopał nic mocniej nie uciagnał   nawet na blokadzie



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Skrzynia biegów C-360 Dzisiaj, 08:39
  •  

#931 Share pzak1

pzak1

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów

Napisany 01 grudzień 2014 - 21:12

Skrzynia biegów C-360

Balcerek 1 dzięki za radę. Kolega Piotr 778 pisał o kulkach i bolcu na wodzikach ale ja nie wyjmowałem wodzików - to chyba nie to. Spróbuję podszlifować za twoja radą. Ale mam pytanie czy te biegi będą wchodziły przy nie pracującym silniku (no i oczywiście bez wciskania sprzęgła). Bo jestem w trakcie remontu i przygotowania do malowania, skrzynia jeszcze nie zalana olejem - może to jest powód blokowania się biegów.



#932 Share Piotr778

Piotr778

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 194 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 grudzień 2014 - 17:48

Skrzynia biegów C-360 dziękuję za pomoc

Edytowany przez Piotr778, 02 grudzień 2014 - 18:13.


#933 Share wujekk110

wujekk110

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 108 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie - Łuków
  • Zainteresowania:mechanizacja , hodowla bydła

Napisany 02 grudzień 2014 - 21:24

Skrzynia biegów C-360

Dziękuje za poradę wujekk110,kół nie ruszam,ale dokonałem jeszcze jednego odkrycia lewa zwolnica zęby 12 i 55 prawa 11 i 56 czyli stary i nowy typ różnica przełożeń około 10 procent.Nie wiem jak długo tak jest ciągnik mam od roku.Czy może tak zostać? Mam nadzieję że tak bo półoś i koło to spory wydatek.

 

Piotr778 "Elektrotechnik" ma rację -dyfer wyrówna różnicę w obrotach kół, ale satelity w mechanizmie różnicowym muszą cały czas pracować. Tak samo się dzieje, gdy jeździmy na jednej oponie ze zdartym
bieżnikiem, a druga ma dobry. W normalnej eksploatacji satelity pracują tylko na zakrętach i podczas poślizgu jednego z kół. Po dłuższej jeździe ciągnikiem w tym stanie może dojść do awarii, o której pisze "GoRAL1". Poprostu satelity ulegną przedwczesnemu zużyciu. Aby tego uniknąć, radził bym Ci podjąć się trudu wymiany kół zębatych jednego z kół.                                                                                                                                                           


Edytowany przez wujekk110, 02 grudzień 2014 - 21:37.


#934 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 grudzień 2014 - 21:44

Skrzynia biegów C-360

Lepiej kupić używana za 500 zł  napewno bedzie taniej

 



#935 Share wujekk110

wujekk110

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 108 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie - Łuków
  • Zainteresowania:mechanizacja , hodowla bydła

Napisany 02 grudzień 2014 - 21:50

Skrzynia biegów C-360

Balcerek 1 dzięki za radę. Kolega Piotr 778 pisał o kulkach i bolcu na wodzikach ale ja nie wyjmowałem wodzików - to chyba nie to. Spróbuję podszlifować za twoja radą. Ale mam pytanie czy te biegi będą wchodziły przy nie pracującym silniku (no i oczywiście bez wciskania sprzęgła). Bo jestem w trakcie remontu i przygotowania do malowania, skrzynia jeszcze nie zalana olejem - może to jest powód blokowania się biegów.

 

Biegi w tych warunkach co piszesz nie będą Ci się przełączały, jeszcze jak skrzynia jest sucha, ponieważ nie ma w niej synchronizatorów. Uważam że, przed uruchomieniem nie ma potrzeby szlifowania zatrzasków.
 



#936 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7569 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 02 grudzień 2014 - 21:55

Skrzynia biegów C-360

Jak kupi za 500 to będzie. Tyle kosztuje samo duże trybo.


KPK Kumurun Team

#937 Share Piotr778

Piotr778

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 194 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 grudzień 2014 - 22:00

Skrzynia biegów C-360 Blokady praktycznie nie używam. Musiałbym prawie całą wymienić bo korpus też jest inny według katalogu więc doszedłem do wniosku po dłuższym namyśle że raczej to zostawię. Ten ciągnik ponad połowę swojego i tak niewielkiego przebiegu robi w orce a ta szybsza zwolnica jest po lewej stronie czyli od strony koła które jedzie po caliźnie zwykle to koło ma te kilka czy kilkanaście procent poślizgu podczas gdy prawe nie ma lub sporo mniejszy i wtedy dyfer ma "lżej" niż na jednakowych zwolnicach .Tak to sobie tłumacze żeby uspokoić sumienie.

#938 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 grudzień 2014 - 22:04

Skrzynia biegów C-360

W ten sposób to tylko zrywa przyczepnośc



#939 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7569 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 02 grudzień 2014 - 22:06

Skrzynia biegów C-360

Szybsza zwolnica czyli ta która przekazuje mniejszy moment jest z lewej. Czyli teoretycznie więcej momentu jest przekazywane na koło w bruździe. A to znów zmniejszyło by tendencję do zrywania przyczepności.


KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Skrzynia biegów C-360 Dzisiaj, 08:39
  •  

#940 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 grudzień 2014 - 22:14

Skrzynia biegów C-360

Teoretycznie tak   ale w tym przypatku u mojego sasiada to ten ciagnik na mokrej glinie mniej uciagnał n iż   władimirec



Podobne tematy skrzynia biegów ciągnik traktor skrzynia ursus