Skocz do zawartości




Reklama



Zdjęcie

Skrzynia biegów C-360


  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie
840 odpowiedzi na ten temat

#361 Ramzes360

Ramzes360

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów

Napisany 17 luty 2011 - 23:17

witam , mój problem polega na tym iż po remoncie skrzyni w C 360 zaczął strasznie wyć tylny most, wyje tak głośno że nie da się jechać na 3 , 4 i 5-tce. Sam remont skrzyni zaczął się od stuków na 4 i 5-tce, do wymiany poszły wszystkie łożyska tryby 4 i 5-tki, tryb od wstecznego ( ten podwójny) , wałek 1 i 2 stopnia, biegi wchodzą elegancko bez zgrzytów . Czy możliwe że podczas składania za mocno skręciłem zębatkę na wałku atakującym i ścisnołem łożyska na tym wałku i tak wyje??????

Edytowany przez Ramzes360, 17 luty 2011 - 23:18.

  • 0

#362 asharot

asharot

    Przyjaciel Forum

  • Members
  • PipPipPip
  • 2607 postów
  • 4950984
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Śląskie/Poland/EU

Napisany 18 luty 2011 - 07:04

Chociaż most nie był robiony to po takim remoncie dobrzy by było sprawdzić ustawienie koła ataku względem koła talerzowego.Chodzi o luz między tymi dwoma kołami.
  • 0
Naklejki rolnicze: http://tiny.pl/hsbp1

#363 piotrz

piotrz

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 92 postów

Napisany 18 luty 2011 - 10:10

Na 3-cim biegu już słychać most? To musi nieźle chrobotać. A wymieniałeś łożyska na wałku ataku? Bo jeśli tak to tam są podkładki dystansowe między łożyskami, trzeba tak dobrać aby po dokręceniu wałek lekko się obracał. Jeśli wymieniałeś te łożyska to pojawiła się też nowa odległość wysunięcia trybu ataku, bo nowe łożysko zawsze minimalnie się różni od starego produkowanego dawno temu.
  • 0

#364 klo444

klo444

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 110 postów

Napisany 18 luty 2011 - 14:50

witam
Panowie właśnie zacząłem remont swojej skrzyni i mam pytanie do was w jaki sposób wyciągnąć wałek pośredni czy trzeba wcześniej wyciągnąć wałek reduktora w jaki sposób to zrobić w instrukcji napraw do tego celu jest podany specjalny ściągacz którego niestety nie posiadam w jaki sposób można go zastąpić ?
pozdrawiam
  • 0

#365 piotrz

piotrz

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 92 postów

Napisany 18 luty 2011 - 16:22

Najpierw trzeba wyjąć wałek przekaźnika (który chodzi w wałku pośrednim), potem wałek reduktora i następnie wałek pośredni. Wyjdzie też bez ściągacza, młotek i pobijak wystarczy, tylko trzeba wiedzieć gdzie i jak mocno uderzać żeby czegoś nie uszkodzić.
  • 0

#366 klo444

klo444

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 110 postów

Napisany 18 luty 2011 - 17:33

Wałek przekażniki mam juz wyciągnięty wyszedł bez żadnych problemów kolego mógł być podzielić się tą widzą gdzie i w którym kierunku puknąć żeby to wszystko wyciągnąć ?
  • 0

#367 piotrz

piotrz

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 92 postów

Napisany 18 luty 2011 - 18:36

Wałki reduktora i pośredni wychodzą w stronę tylnego mostu. Trzeba najpierw wybić wałek reduktora, ten duży tryb na wałku reduktora jest na klinie i po zbiciu wałka z przedniego łożyska zejdzie do przodu. Wtedy wałek reduktora można wyjąć. Następnie odkręcamy nakrętkę wałka pośredniego znajdującą się od przodu skrzyni i wybijamy wałek pośredni (też do tyłu), tylko tutaj kolejno będą ściągać się z klinów tryby. Ja robiłem takie coś już dawno i nie pamiętam aż tak dokładnie wszystkiego. Aby nic nie uszkodzić można pukać przez jakieś drzewo.

Edytowany przez piotrz, 18 luty 2011 - 18:41.

  • 0

#368 klo444

klo444

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 110 postów

Napisany 19 luty 2011 - 15:05

ok spróbuje wiem już mniej więcej o co chodzi. A jeszcze jedno pytanie w jaki sposób czym najlepiej umyć obudowę skrzyni wewnątrz i zewnątrz (mrozu u nie umożliwiły mi umycie skrzyni zewnątrz i muszę przyznać ze jest lekko usyfiona) słyszałem że dobre efekty daje pistolet do rapowania na sprężone powietrze z racji tego ze takiego sprzętu nie posiadam chciałbym się zapytać was o radę.
  • 0

#369 Dom612

Dom612

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 14 postów

Napisany 20 luty 2011 - 21:05

"klo444" z zewnątrz możesz ją tanim kosztem delikatnie oczyścić nawet i śrubokrętem a później spryskać "dimerem" odczekać 10 minut i woda opłukać zapewniam 100% działa nawet na mrozie wyschnie
  • 0

#370 bzyku123456

bzyku123456

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 154 postów

Napisany 02 marzec 2011 - 19:34

Mam problem z 3 biegiem w C-360. Mianowicie od jakiegoś czasu podczas jazdy na trójce słychać było charakterystyczne zgrzytanie, chrobotanie, które zwiększało swoją częstotliwość wraz ze zwiększeniem prędkości podczas jazdy. Ostatnio do tych objawów doszło jeszcze to, że trója "wylatuje" podczas jazdy, po wrzuceniu mogę przejechać tylko kilkanaście metrów pod jakimkolwiek obciążeniem, nawet lekkim. Przytrzymując drążek 3 nie wyskakuje, ale czuje "kopnięcia" drążka. Teraz pytanie do Was: jakieś sugestie przyczyn? sposoby, koszty naprawy? Z góry dzięki za odpowiedź.
  • 0
3 marca 2010r. ------->> 3 lata na AgroFoto

#371 izydor6280

izydor6280

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2275 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 03 marzec 2011 - 10:57

proponuje remont calej skrzyni, jesli dawno nie bylo, bo i tak bedziesz musial rozwalac cala, pewnie padlo ktores lozysko
  • 0
Polska B

#372 bzyku123456

bzyku123456

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 154 postów

Napisany 03 marzec 2011 - 15:38

Wiem, że tak byłoby najlepiej. Ja jednak potrzebuje rozwiązać ten problem taniej. Po prostu nie mam teraz na to kasy. Dodam jeszcze że cała reszta chodzi naprawdę bez zarzutu. Z innymi biegami nie ma problemu.
  • 0
3 marca 2010r. ------->> 3 lata na AgroFoto

#373 asharot

asharot

    Przyjaciel Forum

  • Members
  • PipPipPip
  • 2607 postów
  • 4950984
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Śląskie/Poland/EU

Napisany 03 marzec 2011 - 19:02

Najtaniej to będzie jak nie będziesz używać 3-biegu.
  • 0
Naklejki rolnicze: http://tiny.pl/hsbp1

#374 klo444

klo444

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 110 postów

Napisany 03 marzec 2011 - 19:06

bzyku123456 ja miałem ten same objawy co u ciebie zdejmij pokrywę skrzyni i wszystko będziesz wiedział ale szykuje ci się wydatki na pewno uszkodzony cały 3 bieg a co było tego przyczyną u mnie uszkodzone łożyska między wałkiem głównym a sprzęgłowym i dzięki temu że nie zrobiłem tego od razu chciałem dokończyć orkę nie było zbytnio czasu dzisiaj mam obydwa wałki do wyrzucenia. Ale moja skrzynie swoje już przeszła wiec aktualnie robię jej remont kapitalny i mam do was pytanie w jaki sposób powinno być ułożyskowanie między wałkiem sprzęgłowym a wałkiem sprzęgłowym przekaźnika ( łożyskowani na samum początku jak powinno wyglądać między nimi ) ogólnie w ursusie miałem łożysko igiełkowe w koszyczku gościu w sklepie powiedział ( obydwa wałki zostały wymienione ) że powinny być tam igły dlatego że są to wałki nowego typu. jak to powinno być waszym zdaniem jeżeli nie było by różnicy wolał bym łożysko w koszyku dużo łatwiejszy montaż. A i czym odróżnić skrzynie stary a nowy typ rok produkcji 1982
  • 0

#375 bzyku123456

bzyku123456

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 154 postów

Napisany 03 marzec 2011 - 20:20

Dzięki wielkie asharot :) Swoje teorie filozoficzne możesz zatrzymać dla siebie.
  • 0
3 marca 2010r. ------->> 3 lata na AgroFoto

#376 Rolnik360

Rolnik360

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 38 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Mechanizacja rolnictwa,
    Gospodarka,
    Stare i nowe ciągniki

Napisany 03 marzec 2011 - 20:20

Witam.Miałem to samo w tym roku przy agregatowaniu tylko nie wyskakiwał mi bieg(3).Takie same odgłosy tylko mi jeszcze waliło w pokrywę (tam gdzie się włącza wom,polne i szosowe)więc zredukowałem na 2 bieg,jak kończyłem uwrocia to włączyłem przez przypadek 3 i przestało już walić oraz wydawać te dziwne odgłosy. :blink: cud? :unsure:
  • 0

#377 Radekk

Radekk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 434 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 03 marzec 2011 - 23:23

bzyku123456 ja miałem ten same objawy co u ciebie zdejmij pokrywę skrzyni i wszystko będziesz wiedział ale szykuje ci się wydatki na pewno uszkodzony cały 3 bieg a co było tego przyczyną u mnie uszkodzone łożyska między wałkiem głównym a sprzęgłowym i dzięki temu że nie zrobiłem tego od razu chciałem dokończyć orkę nie było zbytnio czasu dzisiaj mam obydwa wałki do wyrzucenia. Ale moja skrzynie swoje już przeszła wiec aktualnie robię jej remont kapitalny i mam do was pytanie w jaki sposób powinno być ułożyskowanie między wałkiem sprzęgłowym a wałkiem sprzęgłowym przekaźnika ( łożyskowani na samum początku jak powinno wyglądać między nimi ) ogólnie w ursusie miałem łożysko igiełkowe w koszyczku gościu w sklepie powiedział ( obydwa wałki zostały wymienione ) że powinny być tam igły dlatego że są to wałki nowego typu. jak to powinno być waszym zdaniem jeżeli nie było by różnicy wolał bym łożysko w koszyku dużo łatwiejszy montaż. A i czym odróżnić skrzynie stary a nowy typ rok produkcji 1982


Witam, jakby to najlepiej wytłumaczyć ja u mnie też wymieniałem obydwa wałki sprzęgłowe na nowe i na samym przodzie tych wałków gdzie masz wielowypusty(frezy) mam łożysko igiełkowe,natomiast z drugiej strony w skrzyni mam igiełki bodajże 23 szt. (ale dokładnie nie pamiętam) i wydaje mi się że jak teraz masz łożysko igiełkowe w koszyczku to nie założysz na ten wałek luźnych igiełek, ponieważ ta końcówka wałka ma inne zakończenie, jak jest pod igiełki to ma taki rant zaraz z brzegu aby igły się trzymały w tym 'rowku'. A jak jest przy łozysku w koszyczku to niewiem bo nie widziałem osobiście.
  • 0
Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

#378 bartek1992

bartek1992

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 283 postów
  • 12698438
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Tomaszów Maz/Łódzkie
  • Zainteresowania:ciągniki rolnicze nowoczesne i za PRL-u, gry rolnicze, dawniejsze filmy np: nie ma mocnych, miodowe lata itp.

Napisany 04 marzec 2011 - 23:03

Na allegro jest skrzynia nowy typ z okienkiem. I tu moje pytanie o co chodzi z tym okienkiem i nowym typem skrzyni ?

http://allegro.pl/sk...1479944417.html



file:///C:/Users/BARTEK/AppData/Local/Temp/moz-screenshot-2.png

Edytowany przez bartek1992, 04 marzec 2011 - 23:04.

  • 0
Sprzęt rolniczy  Zetor 7211  -U-R-S-U-S- C-360 Władymirec T25A2+tur
Massey Ferguson  186 Anna Z-644
Hesston 5540

#379 seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4920 postów
  • 11353504
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 05 marzec 2011 - 08:16

Chodzi mu o podstawę pod układ kierowniczy która wygląda jak okienko... a nim nie jest.

Nie wiem czemu napisał nowy typ do 60-ki skoro w nich innej nie było. Stara była tylko w 4011 z obudową układu kierowniczego odlaną na skrzyni.


  • 0
KPK Kumurun Team

Google

  • Reklama google
  •  

#380 Profil usunięty

Profil usunięty
  • Guests

Napisany 05 marzec 2011 - 12:46

Jesli @bartek 1992 chodzi o okienko to raczej oto okienko w którym widac wieniec koła zamachowego C-355 tego nie miały i chyba pierwsze C-360 też nie.Przez to okienko można obracać wałem np. podczas regulacji zapłonu itd.

Edytowany przez MAT912, 05 marzec 2011 - 12:47.

  • 0





Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: %s



Jeśli masz konto na Facebooku możesz zalogować się klikając w przycisk