Polecane posty

dalcio    0

Za nim odkrylem bral lozyska tez mialem taki objaw czyli halas tylko na 4 przy ruszaniu pod ciezarem a tak cisza stad teraz mnie dziwi skad halas po pol roku z lozyskiem. moze mroz ustapi to zrobie to gruntownie na nowych walkach i lozyskach. Czekam na podpowiedz co to jest ten mochol z postu Tomasza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheEnd    13
Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, dalcio napisał:

mochol

pewności nie mam ale coś mi mówi że to o mosiądz chodzi :)

 

Rok temu miałem to samo, teraz też po łożyskach nie było śladu, jak wałki w miare to tulejka sprawe załatwi na długo tyle że nie łatwo będzie ją zrobić na "zero" bez wyjęcia obu wałków. 

DSC_0872.JPG

Edytowano przez TheEnd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

pisalem o tulejkach z mosiądzu ,taka tulejka obowiązkowo musi być nabita na frez aby ja unieruchomić na osi walka ,drugi współpracujący z nim tylko zebrany w celu wygładzenia bo igiełki zapewne zrobily juz swoje, w tulejce tak jak pisałem nuta aby olej smarowal i śmiga przez lata ,u siebie takie cos robiłem ,w starych zetorach i 40tce byly takie stosowane ,

walki do takiej przeróbki trzeba wyciąnąć niestety

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dalcio    0
Napisano (edytowany)

Dzieki za rady koledzy. Tak tez myslalem ze oba walki trza by stoczyc aby porzadnie tulejke zrobic ale jak juz bym rozciagal ciagnik na 3 kawalki to rownie dobrze moge juz wlozyc nowe walki. Tylko zimno na taka duza robote. Z drugiej strony jak czytam o jakosci nowych czesci to moze byc tak ze stare na tulejce wytrzymaja wiecej niz nowe z igielkami... Musze sie z tym przespac i jak pusci mroz rozciagac ciagnik bo roboty sie zbiera coraz wiecej

Tak jeszcze myslalem ze moze dalo b y sie znalezc lozysko igielkowe w koszyczku i walki przetoczyc pod to nowe lozysko

Edytowano przez dalcio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

powiem tak u mnie na tych tulejkach chodził 6lat pózniej go sprzedałem i u nowego wlaściciela kolejne 2lata ,dalszych losów nie znam ,

tak jak piszesz nie wiesz jakiej jakości kupisz nowy ,lecz jedno co przemawia za taka przeróbka to jej cena ,juz nie pamiętam ale u mnie wymiana całego wałka na nowy byla cos kolo 600zł a tokarz zrobił mi to za100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dalcio    0

To sporo taki tulejkowy tunning wytrzymal, ile mth to moglo być?.U mnie teraz ciagnik robi do 100 mth rocznie ale glownie z wozkiem hds w zrywce. Wpierw rozjade na pol i wyciagne wałek sprzeglowy, zobacze co tam sie stało. Przy okazji ogarne wymiary i moze uda sie jakies inne lozysko dopasowac po toczeniu albo tulejka. Dzieki Tomasz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Wymieniałem Górny wał skrzyni ponieważ ścieło wielowpust reduktora,po 40 latach,za nowy dałem 350 zł,po 10ciu latach nie mam zastrzeżeń.Nie wiem jak wiekowy masz ciągnik,warto sprawdzić wielowpust,i zadać sobie pytanie czy warto staczać czop

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

Alamo słuszna uwaga ,w moim wymienilem sam reduktor przy okazji i było ok

dalcio ot trudne pytanie mi zadałeś ,nie mam pojęcia ile mtg ,ale na 17ha mialem dwie 60tki które pracowały jednakowo a ta z przeróbkami dodatkowo w transporcie bo rejestrowana byla więc i bardziej jej ciśnięte bylo ,dodatkowo chodziła z presa z 224  u mnie i na usługach ,te 100mtg na pewno w sezonie przepracowała

,jak bys robił taka przeróbkę to podstawa dobry tokarz który wie co i jak ,ja robiąć to 15lat temu nie miałem pojecia jak to trzeba zrobić i bardziej sie przyglądałem temu co sie dzieje w trakcie regeneracji takich walkow ,ale warto bylo zaufać fachowcom i do dziś to polecam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dalcio    0
Napisano (edytowany)

Orientujecie sie panowie czy da sie wyciagnac gorny wałek bez odjezdzania tylnym mostem tylko zdjac plecak i wywalic wałek ataku i tedy wyciagnac wałek? Czy to tylko pozorny skrót. Kolego Alamo  walek juz swoje przeszedl co by znaczyło wymiana dla niego ale nie mam teraz funduszy przez niewykonane zlecenie własnie przez rozsypany ciagnik stad tansza opcja tulejkowa.  A co myslicie o wstawieniu innego łozyska igielkowego po przetoczeniu wałkow

Edytowano przez dalcio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514
Napisano (edytowany)

Nie ma sensu dla mnie przetaczanie wałka skrzyni który kosztuje niecałe cztery stówy,gdzie wyjęcie go wiąże się z rozbiórka "pół ciągnika" mało tego,włącz sobie grafikę w Google i obejrzyj go,wałek jest na stałe wytoczony trybem i z ząbkami wielowpustu,pamietaj że po kilkudziesięciu latach ulega to zużyciu i ich ścięciu,ciągnik nie jedzie na zającu.Sprawdz reduktor i zadaj sobie pytanie czy warto go regenerować.

Na poprzedniej stronie opisane jak wyjąć wałek

Jak chcesz tanio to tak jak pisał Tomek,wstaw tulejkę,najlepiej,bez żadnego przetaczania czopu,rok wytrzyma,wystarczająco czasu by odłożyć parę stów 

Edytowano przez Alamo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dalcio    0

Rozjechałem dziś ciągnik  na pól, wywaliłem walki sprzęgłowe i okazało się ze igiełki wciągnęły do siebie zabezpieczenie które miało je trzymać w ryzach i zrobiły sobie sieczkę. Pomielilo się wszystko pięknie. Wałek główny ma teraz średnicę 23.6 mm a sprzęgłowy ma otwór średnicy 34 mm. korci mnie na wrzucenie tam igiełek 5x23,8 czyli 1 mm grubsze od oryginału i moze wytrzyma do gruntownego remotu i zeby skonczyc zlecenie

Edytowano przez dalcio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheEnd    13

Cześć, rysunek z katalogu dla c 4011 jest słabo czytelny,  taka ma być kolejność lozyskowania na końcu wałka drugiego stopnia? 

DSC_0881.JPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dalcio    0

TheEnd według mojego katalogu jest tak jak ułożyłes.

 

No wczoraj wreszcie ciągnik popracował po remoncie, nie miał taryfy ulgowej. Zamiast standardowych igiełek 4 mm zastosowałem igiełki 5x23,8 mm zamowione z JoLube. Wewnatrz wałka wpasowałem tulejke uniemozliwiajaca ucieczke igiełek a miedzy igiełkami a wałkiem głownym rowniez jest tulejka także igielki nie maja pola manewru na boki. Narazie pracuje ładnie, zobaczymy ile pochodzi

Edytowano przez dalcio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheEnd    13

Cześć, patrze sobie w katalog bo w końcu znalazłem co mi blokuje WOM i pompę zależną od skrzyni https://e-ursus.pl/pl/static/mechanizm-zmiany-biegow-ursus-c-360-katalog-czesci.html dźwignia nr 25 zahacza o korpus skrzyni, luzując wkręt nr 18 i przesuwając całą dźwignię do lewej działa normalnie ale na dzwigni 25 pojawia się rysa w miejscu kolizji z korpusem , gdyby nie fakt że przesunąć ją trzeba o 3-4mm to bym ją zeszlifował.  Ktoś mi coś doradzi ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Za_q    15

Ta dźwignia jest jakaś niewymiarowa, że zahacza? Była wymieniana?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheEnd    13

w c 4011 najwyraźniej były inne bo nowa też nie wejdzie, pomiędzy wodzikiem a kawałkiem korpusu skrzyni jest mniej niż 1 cm i musi tam wejść dźwignia żeby wodzik poszedł w stronę silnika przesuwając tuleje napędu pompy, zrobiłem swoją dźwignie na gorąco i teraz działa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1153

Panowie co może się odzywać na włączonej pompie/wałku ?


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qwertu    0

Witam ostatnio zakleszczyła mi się skrzynia biegów w ursusie c 360 na 1 biegu próbowałem śrubokrętem przestawić tryby ale nic nie dało. Proszę o pomoc bo ciągnik potrzebny jest do pracy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Skoro nie dasz rady 1 odblokować to może dwa biegi zablokowałeś.Musisz reduktor wbić na N wgl jak się skrzynia zablokuje zaczyna się od włączenia reduktora na pozycje neutralną i próbuje lewarkiem jak nie chce pójść dopiero śruba wodzika w górę.Czemu nikt nie wie o tym reduktorze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Za_q    15

Jak przesuwa się dźwignia - nie można przesunąć na pozycję 1 - R?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Ja wiem. chłopak może potrzebuje prostego rozwiązania z tej sytuacji,poza tym nie wiemy jaki urok padł na tą skrzynię. Najprostszym rozwiązaniem dla laika-czyli dla Ciebie będzie zdjęcie obudowy dźwigni zmiany biegów i ułożenie każdej listwy na rowek.

Ot cała filozofia

Edytowano przez Alamo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Za_q    15

Może odkręciłeś nie ten zatrzask (4-5) i dlatego nie daje się odblokować. Zatrzask 1-R jest przy zatrzasku reduktora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jackob1997    249

Idać od  gazu nożnego w  stronę pedału  sprzęgła (czyll od prawej nogi do lewej)  wygląda to tak jak napisałem poniżej a na fotce zaznaczona jest  śruba od jedynki od wstecznego i jedynki.

1 śruba  to reduktor

2 śruba to jedynka i wsteczny

3 śruba to trójka i dwójka

4 śruba to piątka i czwórka

5 śruba to WOM i pompa 

 

74.jpg

Edytowano przez jackob1997

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Cezar81
      Pod uwagę biorę :
      https://www.olx.pl/oferta/ciagnik-rolniczy-same-rubin-150-CID757-IDzM5um.html
      nowy świeżo zamieszczony i z wyglądu mało sponiewierany, zastanawiam się również nad:
      https://www.olx.pl/oferta/case-cvx-130-tuz-sprowadzony-CID757-IDzFYYG.html
       
      nad którym lepiej się zastanowić - do końca miesiąca muszę coś wybrać więc dla mnie zabawa się skończyła, będę bardzo wdzięczny na wszelkie rady
       
      Ewentualnie https://www.olx.pl/oferta/mccormick-xtx-185-xtra-speed-sprowadzony-orginal-mtx-tylko-5000-godzin-CID757-IDzFAnf.html
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj