Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
bears    543

Przecież tam jest prawie identyczna jak w ciągniku, w czym jest problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Sorrki moja nieuwaga. Przecie w ostrówku jest taki sam. Nawet w instrukcji ostrówka  jest wpisane by kierować się instrukcją ciągnika c-360  od strony x-x 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheEnd    13

Bry, Takie pytanie mam, wymienię wałek główny skrzyni w c 360 odjeżdżając tylko tyłem? chciałbym odjechać tyłem i zrobić co trzeba , skręcić most ze skrzynią i dopiero wtedy odjechać przodem i zrobić wałki sprzęgłowe i sprzęgło, ciężko będzie samemu rozjechać na 3 dlatego czy aby tak się nie dało? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

-Wał góry skrzyni odjeżdżając tyłem wymienisz,dolny nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert1226    1587

Wymienić  wymieni ale ile się przy tym namęczy to szkoda czasu i nerwów, lepiej odrazu rozjechać i zrobić sobie spokojnie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Nie każdy ma wózki.Samym tyłem szybciej,o ile kabina nie blokuje mostu,nie trzeba jej zwalać,wjeżdzasz pod dach,wiążesz kabinę w dwóch miejscach za tył do krokwi.Dyszel pod dolny zaczep,przytrzymać,a dwie osoby za koła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheEnd    13

Tak górny czyli wałek główny , zależy jak to się wyciąga, ma wyjść do tyłu czy do góry ? jak do góry to faktycznie lepiej wykręcić całą skrzynię. wózek jest ale podwójny ( stała podpora i wózek jezdny) więc wózkiem mogę tylko na dwie części, wciągarka łańcuchowa też jest ale wózki zrobiłem bo samemu na łańcuchu ciężko silnik ze skrzynią zjechać.

Kabina blaszanka więc nie wiem czy uda się bez demontażu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Górny wał od góry skrzyni nie wyjmiesz za Chiny skrzynia z tyłu ma przegrodę w której osadzone jest łożysko a w nim wał,tylko przez tył..Do tego ciągnika żdanych wózków nie trzeba,do tego ciągnika wystarczy mocny drążek,zwłaszcza gdy jedziemy silnikiem 3,5 metrowy.. by mieć przewagę,drąg podsadzasz pod belkę kół przednich i spinasz solidnym łańcuchem za przedni zaczep,a boki przodka podbijasz klinami aby nie skręciło silnikiem i za koła dwie osoby a nawet jedna do kół,a most? prawie nie ma żadnej przewagi,wystarczy dobrze zamocować na sztywno drążek od tyłu i trzecia osoba przytrzymuje a dwie za koła.Jak ta kabina rozbiera się od tyłu,tak żeby most uwolnił się spod niej to jej zwalać nie trzeba.m ost pojedzie z błotnikami a jak wadzą za nią to zdjąć.

Edytowano przez Alamo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheEnd    13

Alamo, Wszystko jest fajnie jak jest te dwie lub 3 osoby do pomocy :] Ja robię sam dlatego wózki itp. koszt wózka żaden a na pewno będzie łatwiej. 

4 minuty temu, Alamo napisał:

Górny wał od góry skrzyni nie wyjmiesz za Chiny skrzynia z tyłu ma przegrodę w której osadzone jest łożysko a w nim wał,tylko przez tył..

No to wszystko jasne , sam tył wystarczy bo połączenie z wałkiem sprzęgłowym jest tak wyrobione że stamtąd to samo wyskoczy, do skrzyni zaglądałem raz rok temu więc nie pamiętam dokładnie jak to tam wygląda

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

-Wał skrzyni z wałkiem sprzęgłowym rozpina się bez żadnych blokad,nie wiem tylko jakie masz łożysko igiełkowe w wałku sprzęgłowym które obraca się na czopie wału skrzyni,są dwa typy łożysko igiełkowe koszyczkowe i igiełki bez koszyka,te drugie trzeba pilnować by nie wypadły do skrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheEnd    13

Stary typ wałków więc bez obaw o igiełki :P rok temu z braku czasu uszczelniłem wałki sprzęgłowe a teraz czas to zrobić tak jak ma być

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert1226    1587

Skoro masz wózek i coś tam jeszcze to rozbierać odrazu na 3 razy bo i tak nie uniknione , a gdy tego nie robiłeś się tylko nawyku. ...sz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheEnd    13

Zabrałem się jednak po swojemu, nie dał bym rady na trzy na raz.  Górny wałek to wyjdzie bez problemu a jak z dolnym? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Niestety dolny jest zabezpieczony nakrętkami od strony mostu i silnika,jeżeli chcesz go wyjąć należy rozpoławiać na trzy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheEnd    13
22 minuty temu, robert1226 napisał:

Z górnym się nap.....sz dolnego nie wyjmniesz ale rób po swojemu.

a po co mi do górnego podejście od przodu? to tak jak by odjeżdżać tyłem do wymiany wałków sprzęgłowych.  Jak będzie trzeba koła wymieniać to i przodem się odjedzie, plan był na sam wałek górny i wałki sprzęgłowe oraz sprzęgło. najlepiej by było całą skrzynie wymienić łącznie z korpusem bo delikatnie pęka.. Ale nie w ciągniku który robi max 100mth rocznie

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Borekk17    890

 Górny wałek to nawet bez odjechania mostem wyciągniesz  tylko podnośnik zdjąć zwolnice dyfer i  wałek wychodzi do tyłu ja tak w zakładowym ostatnio robiłem 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheEnd    13

wymieniłem wałek główny bez większego problemu, tryby zostały stare, wszystkie zęby są i to bez większych uszkodzeń, wymieniłem tylko sprzęgło IV i V biegu orazu łożyskowanie. Wałek wyszedł bez użycia siły. Teraz wszystko jest sztywne i nie powinno wybijać uszczelnień wałków sprzęgłowych.

Dzięki panowie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dalcio    0

Kilka miesiecy temu przy okazji wyniany tarcz sprzegłowych i wałka sprzeglowego drugiego stopnia odkryłem ze traktor kupe lat pracował bez igiełek na łaczeniu walka sprzegłowego z głownym. Jako że ciagnik pracował na terenie po huraganie przy wiatrołomach i był pilnie potrzebny wrzuciłem tylko nowe igielki i zabezpieczyłem je tulejka dopasowana by uniemozliwic im ewentualna ucieczke. Ciagnik wrocil szybko do sluzby i skrzynia znaczaco ucichla. Kilka dni temu po cofaniu na dystansie 20 m i potem ruszeniu do p;rzodu skrzynia zaczeła grochotac na 2,3 4 biegu. Przez chwile nawet ciagnik chcial jechac mimo wrzucenia na luz co zostało poprzedzone piskiem, jękiem dziwnym. Po otwarciu skrzyni widac ze wałek głowny ma luz na igielkach i obstawiam go za winowajce. Tylko dziwi mnie fakt by tak nagle zaczeło hałasowac skoro nie było takich objawow nawet gdy igiełek nie było wogóle. Nie mam teraz funduszy ani cierpliwosci na rozbiorke skrzyni w mrozie a potrzebuje ciagnik i rozważam tymczasowe załozenie tulejki zamiast igiełek. Kolega mechanik polecał zeby zamiast metalowej czy tam mosieznej dac wytoczyc sobie z jakiegos specjalnego  mocnego plastiku. Spotkał sie ktos z tym rozwiazaniem? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Igiełki pokrzywiło i mle...z plastikiem nie spotkałem się..rozbierać tylko po to by tulejkę wstawić? sporo roboty a wiosną znów rozbierać,wał jeden i drugi i tak do wymiany,bym jeździł niech się wycierają dalej,aż się wytrą i ucichnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

wytocz z mocholu  niech tokarz zrobi nute do smarowania olejem i jest wieczne ale trzeba spasowac obie przylegające do siebie powierzchnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dalcio    0
Napisano (edytowany)

kolego alamo plastiku tam jeszcze nie bylo tylko igielki i tulejka metalowa a raczej podkladka by nie mogly wypasc bo wydawało mi sie ze mogly. Skrzynia wydaje dzwiek jakby wałek uciekał własnie przez ten luz na igielkach i tryby po koncach zebow łapały. Teraz bym wywalil igly dotoczyl tulejke zeby skasowac luz jak poradzil kolega Tomasz.  Rozciagnac traktor na pół i tulejka zamiast igiel w dzien ogarne nawet sam a rozbiorka zeby zmienic walki jednak mi zima zejdzie marzniecia i czasu i funduszy ktorych obecnie nie mam. Widzialem dzis w sklepie material wygladajacy jak plastik własnie do wytaczania takich tulejek ( facet w sklepie mowil ze z tego tocza tulejki gdzie duzych obrotów nie ma). Czy to własnie ten mochol?

Edytowano przez dalcio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheEnd    13

Teraz właśnie składam to wszystko co się rozsypało przez brak łożyskowania pomiędzy wałkiem sprzęgłowym a wałkiem głównym w skrzyni. Co ciekawe wałek główny na połączeniu z wałkiem sprzęgłowym miał luz około centymetra a skrzynia nie hałasowała wcale, jedynie przy ruszaniu słychać było dźwięk jak by hamulce trzymały spowodowany dużym luzem wałka ataku, u mnie w rok (100 mtg) wybiło wszystkie łożyska na tych wałkach i wałki również nadawały się na złom tak że kasuj luzy nawet tulejką żeby się do końca nie wysypało bo i koła ucierpią a to już koszty nie małe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Cezar81
      Pod uwagę biorę :
      https://www.olx.pl/oferta/ciagnik-rolniczy-same-rubin-150-CID757-IDzM5um.html
      nowy świeżo zamieszczony i z wyglądu mało sponiewierany, zastanawiam się również nad:
      https://www.olx.pl/oferta/case-cvx-130-tuz-sprowadzony-CID757-IDzFYYG.html
       
      nad którym lepiej się zastanowić - do końca miesiąca muszę coś wybrać więc dla mnie zabawa się skończyła, będę bardzo wdzięczny na wszelkie rady
       
      Ewentualnie https://www.olx.pl/oferta/mccormick-xtx-185-xtra-speed-sprowadzony-orginal-mtx-tylko-5000-godzin-CID757-IDzFAnf.html
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj