Zaloguj się, aby obserwować  
Gość Luke16

7211 - Padły światła ... mijania, drogowe i robocze przednie

Polecane posty

Gość Luke16   
Gość Luke16

Co to może być?? Wszystko było ok... Światełka śmigały aż miło aż do chwili kiedy zacząłem kosić dość dziurawą łąkę najpierw lekko przymrugiwały ale było wszystko ok... Wczoraj zauważyłem że nie działają postojowe, robocze tylne, stopu i kierunki.. ale nie ma mijania, drogowych i roboczych przednich tych pod dachem... Co się mogło stać?? Bezpieczniki są dobre...

 

 

P.S. Nie mogę się przyzwyczaić do tego forum i pytam się gdzie jest teraz opcja nowe posty??? Bo ja jakoś tego nie widzę...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
look19    30

Kable są już stare i najprawdopodobniej po odłamały się od wsuwek i trzeba kupić nowe wsuwki, zdjąć kawałek izolacji z kabli i zacisnąć na nich nowe wsuwki i zaizolować. Mogą też być zaśniedziałe, ale myślę, że to to pierwsze. Najlepiej sam sprawdź. Może też nie być masy od korozji w miejscu połączenia masy.


Jeśli chcesz poznać prawdę na temat Agromy pisz na PW. Na pewno odpowiem. Miałem z nimi do czynienia.

Nie polecam zgrabiarki firmy METAL-TECHNIK z powodu wad konstrukcyjnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mizgus    1

Sprawdź dobrze bezpieczniki bo często upalają się im końce i czy na wejściu do bezpiecznika jest napięcie, jeśli niema to:

1 idziemy do stacyjki i tu nas interesuje zacisk nr 56 o ile dobrze pamiętam kabel koloru białego w pozycji kluczyka 2 powinno być napięcie a może porostu się urwał. jak jest wszystko ok to idziemy dalej po kablu do przełącznika drogowe-mijania po drodze jest kostka sprawdź czy tam wszystko łączy jak łączy to jesteśmy przy przełączniku jak wchodzi prąd z naszego kabelka (środkowy rząd pinów gadzie jeden jest pusty)i teraz z tej strony kostki co są oba cienkie kable ma wychodzić na nich prąd jeden to drogowe a drugi mijania ja to wszystko jest tak jak należy to

2 poszedł przełącznik świateł maska kabina Puki co zrób tak jak napisałem jeśli nie pomoże będziemy działać dalej, myślę że bardzo nie zagmatwałem i jak coś źle napisałem to uwagi mile widziane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Luke16   
Gość Luke16

Jeszcze się za to nie zabierałem ale jutro zamierzam... Dodam jeszcze tyle że nie działają światła STOP i coś kierunki wolno mrugają... Może ktoś będzie akurat wiedział co to za 100% przyczyna :) Z góry dzięki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesaw    3

Jeszcze warto sprawdzić taki kabelek masowy pomiędzy silnikiem a kabiną, z prawej strony, przy zbiorniku, złożyć grubszy - nowy, jakby był upalony. Stop i kierunkowskazy to raczej błotniki nie masują, można skręcić dodatkową śrubą.


samczeruno.pl :)))

"Jeżeli wydaje Ci się, że wiesz wszystko, to masz rację... wydaje Ci się."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Faktycznie to nie masz wcale świateł. Albo coś się nadłamało albo wysunęło z kostki. Masz tam kilka kostek, luknij tak dokładnie, czy nie ma nadtopień plastiku no i sprawdź tą masę kabiny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Luke16   
Gość Luke16

kurcze sprawdzałem wszystko... napięcie, wymieniłem bezpieczniki i nadal nic ale wpadłem na jeszcze jeden pomysł i idę go właśnie obadać....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Luke16   
Gość Luke16

Światła zrobione :) Powód był taki mianowicie przy tym pstryczku od kierunkowskazów powstał zimny lut i niby się trzymał ten kabel ale w środku niestety nie... obciąłem go i przylutowałem od nowa i wszystko działa jak powinno... Dodam tylko że jest to główny kabel prądowy od świateł i jest on koloru czerwonego :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rataj    3

ogolnie rzecz ujmujac to swiatla wlasnie czesto siadaja w tych ciagnikach i to chyba "rodzinne" u nas bylo czesto tak ze swiecilo jedno tylko albo najpierw swiecilo a pozniej przestawalo oczywiscie przyczyna byly te kostki ktore wtykamy na wyjscia zarowek. po prostu byly za luzne i sie troche wysuwaly przez co nie bylo przejscia i zarowka nie swiecila. rozwiazalem to w ten sposob ze od tzw"chlopaczkow" poodcinalem miejsca w ktore montuje sie kabel a same te blaszki wsadzilem w te kostki nastepnie nasunalem na zarowki w taki spodob ze te bolce od zarowki wchodza miedzy blaszke od chlopaczka i blaszke z kostki i teraz jest git. nic nie mruga, kostka sztywno siedzi tam gdzie ma siedziec... moze troche nie do tego konkretnego przypadku ale czesto widze wlasnie te modele z jednym swiecacym swiatlem np. moze komus pomoze ten post;) pozdrawiam


Claas Dominator 98sl classic, Zetor Forterra 12441, Zetor Proxima 85 plus, Zetor 7211, Ursus c330


AgroFoto -----> najlepsza stronka w sieci;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Czyli było to o czym pisałem, co sugerowałem, na początku. Co do tych kostek na żarówki, to wymieniłem je na takie jak we fiatach, żukach itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam :) nie chciałem pisac nowego tematu wiec podłączam sie do tego :) ja mam znowu taki problem,że nie działą lewe dolne światło :) tzn gdy podłącze mase prawego to prawe jest lecz gdy podłącze mase lewego to jest i prawe i lewe z tą różnicą że prawe mocniej świeci od lewego :) co jest ???!!! a gdy podłącze obie masy to nie ma lewego wogole a prawe jest normalnie :) za wszelką pomoc dzieki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

to sprawdź tę masę od kostki żarówki idzie do ramy ciągnika może ten masz zerwany masowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Podłącz obie masy i wymień lewą żarówkę. Jeśli żarówka dobra, sprawdź styki w kostce - czy nie luźne lub nadpalone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no ale masa idzie od jednej i drugiej żarówki to jak moze byc do ramy dołączona masa ???? ja tam do pierwszej lepszej śróbki łącze obie masy i przykrecam ale to sie robi tam że prwae świeci normalnie a lewe nic ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

O tym lewym nic , to masz na myśli światła mijania? Długie(drogowe) świecą normalnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam na myśli lewe drogowe (to na samym przodzie) co sa 2 takie bliźniaki ;)to lewe po podłączeniu obu mas do siebie i styknięciu w dowolnym miejscu to wcale nie swieci tylko prawe ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Z przodu masz dwa reflektory i przełącznikiem zmieniasz z mijania na drogowe -każda żarówka w tym reflektorze ma dwa włókna drogowych i mijania(to pod metalową "czapeczką". Czy oba światła z reflektora nie świecą? Wyjmij żarówkę i przypatrz się tym włóknom. Masę podłącz tam gdzie jest dobry styk z metalem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeśli podłącze mase lewego to świeća oba z tą różnicą ,że prawe mocniej od lewego ;/ a jeśli podłącze samą mase prawego to tylko prawe świeci ;/ ja nie iwem co jest ;( oba włókna sa całe nie przerwane. A masa przy kabinie jest dobra tzn. łączy dobrze ;) ja juz nie wiem co jest ;(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Nie odpowiedziałeś czy tak samo masz na światłach długich i krótkich, powinieneś mieć podłączone masy obu żarówek. Może żarówka ma zwarcie wewnętrzne i zapalają się oba włókna w łączeniu szeregowym, co daje słabsze świecenie. Weź załóż inną żarówkę do lewego reflektora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Apista    6

Miałem podobny problem ze światłami jak w temacie, i kilka dni minęło zanim do tego doszedłem.

Otóż przełącznik świateł mijania na drogowe już był wyrobiony i w jednym miejscu plastik przetopiony.

Następne przetopione miejsce to na białej kostce która wychodzi od tego przełącznika. Kabel musiałem uciąć i puścić osobno.

Miałem jeszcze 5 kabli idących na przód ciągnika rozmokniętych z rozkruszoną otuliną do wymiany.

Przed wymianą tego przełącznika (koszt 82zł) to światła chodziły mi jakby z opóźnieniem a teraz pstryk i już są, choć możliwe że to za sprawą kabli.

Nadal jeszcze 2 rzeczy mam do naprawy, światła hamulców i słabe ładowanie (z tym różnie, raz jest raz nie ma, często słabe) a alternator po przeglądzie a akumulator nowy.

Co do kombinacji w przednich światłach to trzeba troche nakombinować. ale masa powinna iść tam razem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez lukeski15
      Witam. Mam problem z podłączeniem alternatora. Alternator jest z jakiegoś Volkswagena. Ma on wbudowany regulator, więc jak to podłączyć omijając regulator? Są na nim wyjeścia D+, B+ oraz + .Tu jest jego zdjęcie:
      http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce47c2575d8c28e1.html#
      Wielkie dzięki !
      pozdrawiam Łukasz
    • Przez raven18
      Hej
      Grzeje się i topi mi bezpiecznik od nawiewu, zetor 7045 wszystko jest na 1 bezpieczniku 15A, nie wiem czy tak było oryginalnie, wkładałem 25A to jakiś czas chodziło ale na koniec i tak stopiło (bardziej topi plastik w bezpieczniku )
      Póki co sprawdziłem: 
      -podłączyłem pod inne gniazdo bezpiecznika
      -podłączałem tylko jedną stronę, dmuchawę, by wykluczyć złe styki czy uszkodzenie w części instalacji
      -zmostkowałem przewód od bezpiecznika bezpośrednio do przekaźnika
      -wymieniłem przekaźniki 
      -sprawdziłem opór na tych opornikach przy dmuchawach i wyglądały na ok
      i bez zmian tak samo topi bezpieczniki, raczej zwarcia nie ma gdyż w takim wypadku od razu by paliło a nie działało jakiś czas.
      Z tego co mi pozostało to gruntowne sprawdzenie instalacji w dachu ale to taka ostateczność gdyż wszystko pozawijane i sporo z tym roboty
      I nie wiem, może ktoś ma jakiś pomysł jeszcze co może być powodem? podejrzewam ten bezpiecznik ale rok czasu działało na jednym 15A i nagle okazał się za mały?
    • Przez Pilar
      Witam, kupiłem zetora 7711 i jedną z rzeczy do zrobienia jest zamontowanie czujników od ręcznego hamulca walka wom i hamulca ręcznego. Z podłogi wychodzą trzy kable (czerwony, biały, czarny) i zrobiłem w ten sposób, że z  kabla białego zrobiłem dwa rozgałęzienia (jest to kabel prądowy) do czujnika od wom’u podłączyłem kabel biały i czerwony a do ręcznego hamulca czarny i biały. Problem jest taki, że gdy nacisnę czujnik od womu to gaśnie kontrolka ale zapala się od hamulca ręcznego (na zmianę się zapalają) z kolei jak wyłączę kluczyk ze stacyjki to świecą się obie kontrolki. Ktoś wie jak to rozwiązać? Czy z podłogi nie powinny wychodzić 4 kable? Nie jestem elektrykiem i ciężko mi ogarnąć instalacje ze schematu.



    • Przez Rafał2222
      Witam. Czy za cofnie motogodzin odpowiedzialna jest prądniczka? Obroty chodzą ładnie, próbowałem zamienić kabelki, ale to w tedy nic nie działa tylko wstazówka skaczę tak co sekundę. I drogi temat jak włączę światła to wszystkie zegary wariują zegar temperatury wody skaczę od razu do 120stopni zegar stanu paliwa pokazuje zerowy stan a zegar obrotów nieruchomo stoi po za pół miary. Podejrzewam stacyjkę czy może dawać takie objawy? Zetor 5011
    • Przez raul7031
      Jak macie podłączone lampy robocze led nad kierunkowskazami w 7211? Skąd zasilanie i jak poprowadzone przewody? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj