Zaloguj się, aby obserwować  
davinci

zetor forterra 12441 opinie

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
davinci    0

Jak myślicie czy zmiana pompy wtryskowej w 11441 na mocniejsza uzyska 120 KM taką jaką niby ma 12441. I silnik jest za bardzo wyżyłowany czyli podkręcony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zuras    1

moim zdaniem to nie ma co kombinować a po za tym to bedzie więcej palił więc nie wiem czy sie opłaca

 

 

 

 

pozdro żuraś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    46

@davinci skąd wiesz że silnik jest za bardzo wyżyłowany???


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawoo86    0

Zacytuje wypowiedz Zetor7745. to jest to samo co 11441 tylko ma zwiekszona liczbe obrotow czy cos takiego na skrzyni i sie waly pi***za!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiu    5

z tego co ja wiem to jest troche różnic w silniku 11441 i 12441 bo moja 11 to nie wiem czy spełnia chociaż Euro II a ta nowa 12441 spełnia TIR III czyli nie tylko pompa inna bo by na bank takiej normy nie spełnił przecież są inne chłodnice powietrza doładowywującego inna turbosprężarka i kolektory i pompa tam jest kilka przeróbek które kosztują dosyć dużo a rzeczywiście jak wszystko uciągnie 11 to po co iść w koszty wymiany części co ze starymi dobrymi i co ze zwiększonym zużyciem paliwa dla mnie nie ma sensu ingerować w fabryczne ustawienia napewno prócz tych żeczy któe wymieniłem jest jeszce coś innego w silniku i napewno lepiej chodzi ta 12 bo mam kolege co go ma to ma moc już przy ok 1100obr/min i jest żywszy a ta 11 co ja mam to trza koło 1500obr/min trzymać minimum żeby się cieszyć z mocy, pozdrawiam użytkowników Fortery.

 

Powód Edycji: ortografia, edytowane przezNikita_Bennet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ktm950    0

Z instrukcji obsługi wynika, że wszystkie forterry i proximy mają tą samą pojemność silnika, śmiem więc twierdzić, że to ten sam silnik, po różnych zabiegach wzmacniających. Z tego, co orientowałem się w danych katalogowych nowej 12441, to moc faktycznie wynosi 122KM, ale moment ma ten sam co 11441, więc chyba nie warto płacić za dodatkowe 10 KM kilkunastu tysięcy. Różnica w mocy będzie tylko przy maksymalnych obrotach, i tam ta 12441 będzie mocniejsza. Notabene, po gwarancji w zwykłej 11441 można też podnieść o te 10 KM moc. Koszt szacunkowy - 1200zl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
davinci    0

sąsiad teraz tez kupił 12441 a ja mam forterre 11441 z silnikiem euro III kupiłem z 3 miesiące temu i przyjechał do mnie to porównywaliśmy są identyczne oprócz pompy wtryskowej i wtrysków ma również turbo i intercooler

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ktm950    0

Forterra 11441 ma silnik o normie czystości spalin - euro II

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawoo86    0

Te już nowe Forterry 11441 mają Euro III,a wcześniejsze miały Euro II.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiu    5

nie będe się spierał ale moja 11441 nie jest identyczna z 12441 tylko ja mam z 2003r i na pewno nie spełnia normy euro III i przydymi na przegazówkach a o cenę tej przeróbki na 122KM spytam ale nie za koło 1000zł moment obrotowy ten sam owszem tylko w naszych 11 moc powyżej 1500obr/min mamy a tam dużo niżej coś mi się zdaje że przeoczyliśmy to że w 12 jest inne turbo raczej ze zmienną geometria łopatek i wątpię że taka przeróbka jest wskazana..

 

a nowa 12441 spełnia TIR III i to właśnie fajnie a mój właśnie tylko euro II i przydymić lubi.

Powód Edycji: ortografia, edytowane przezNikita_Bennet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek3222    3

Dokładnie mój też dymi nawet sporo . No i ta moc ,która zaczyna sie powyżej 1500 obr. denerwujące to jest . :angry:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ktm950    0

Po dłuższym zastanowieniu - masz pawoo86 racje, te bardziej restrykcyjne normy emisji, weszły od nowego roku. I chyba właśnie dlatego zetor przestał wsadzać te 6-cio cylindrowe silniki od lamborghini, które spełniały tylko euro 2. Jeśli chodzi o tą przeróbkę to chodziło chyba o tuning pompy, czy jakoś tak. Ale co do tego ostatniego, to nie jestem pewien, bo na razie nie jestem zainteresowany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek    5

Bawił się ktoś i mierzył ciśnienie doładowania przy maksymalnym obciążeniu silnika? ja mam zamontowany wskażnik ciśnienie doładowania w 10540 i na seryjnym ustawieniu pompy mam 0.9 bara.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dyczkowski    3

Forterry z drugiej połowy 2007r maja normy spalin Euro3 i maja akumulator pod kabina...i tylko tym sie róznia ;)

Krzysiu z tego co wiem to ty w swojej z 2003r masz normy Euro1, od 2004 weszły Euro2 w zetorkach :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romi    0

To znaczy że dymek w Zetorze to norma?Szkoda że Zetor nie robi już 120 km. na szóstce silniku, miałem w planie kupić taki, no ale wyszło jak wyszło i jest czwórka i troche mi się nie podoba że puszcza te dymki..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawełtdi    0

Samo ustawienie większej dawki paliwa na pompie doda zauważalnie mocy. To są silniki doładowane, przy większej dawce, turbo dmuchnie troche więcej i moc będzie. Tylko niech nikt nie mówi, że jest to samo co mocniejsza wersja. Owszem warto mieć czasem większy zapas, ale trzeba go umieć rozsądnie wykorzystywać. W 12 jest inna turbosprężarka. Jeśli będziemy cały czas wymagać wydajności która ma 12 od 11 to napewno ucierpi na tym jej żywotność, możliwe, że dość znacznie. Jak już wspominali poprzednicy 12 ma lepszy dół i mimo, że nie ma większej max wartości momentu to ma go przyjemniej rozłożoną. No i intercooler... 12 ma wymiennik powietrze-powietrze, 11 ma rozwiązanie z chłodzeniem płynem, tak jak wcześniej chociażby 10540, co nie jest najwydajniejsze. Zdaża się, że płyn na wyjściu tej chłodnicy jest cieplejszy niż na wejściu. Jakie są dokładnie różnice w modelach można sprawdzić w katalogu częsci.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romi    0

Panowie , a czy 12441 ma turbinę ze zmienną geometrią. I jak to działa ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

nie ma ;) dziala to na zasadzie (tzn nigdy nie patrzylem na zaden przekroj, wiec moge sie mylic, ale chetnie poslucham innej opinii) zmiany nastawy lopatek turbiny przy zmianie predkosci z jaka obraca sie wirnik. jest to korzystne w tego wzgledu, ze w pewnym momencie podczas przyspieszania wzrastaja opory, moze dojsc nawet do odrywania sie mas powietrza od powierzchni lopatki, wiec zmniejsza sie kat, a wydajnosc i ilosc napompowanego powietrza sie zwieksza, pomimo zmniejszenia nastawy kata natarcia. przy niskiej predkosci opory nawet wieksze, nie przeszkadzaja tak bardzo i jest korzystnie zwiekszyc kat i wtlaczac nawet przy malej ilosci spalin odpowiednio duzo powietrza :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romi    0

A co to za ustrojstwo ( zaznaczone czerwoną obwódką)? I co dziwne powinno działać a w moim stoi nieruchomo i na wolnych obrotach i na wyższych.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rataj    3

wg mnie nie da rady przez zmiane pompy wtryskowej uzyskac 120 KM bo jest kilka roznic poza pompa miedzy tymi modelami. nie pytajcie jakie bo nie wiem ale sasiad pytal o to mechanikow z kalisza.


Claas Dominator 98sl classic, Zetor Forterra 12441, Zetor Proxima 85 plus, Zetor 7211, Ursus c330


AgroFoto -----> najlepsza stronka w sieci;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
memphis54    1

W MF 5480 w silniku 4 cylindrowym moc wynosi 145km a z power boost'em nawet 155km czy nadal uważasz davinci że w 12441 120km to wyżyłowanie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PGRdobrawola    21

Moim zdaniem również bardziej się opłaca kupić forterre 125 niż forterra 115 ponieważ jest o 10KM mocniejszy a kosztuje 159tyś a 115 156tyś to ceny mówią wiele. Ale co mnie interesuje to ogólna jakość nowych zetorów tej seri i czy ktoś ma dokładny cennik opcji dodadkowych Forterry takie jak przedni wom, tuz, klima itp. Oraz to czy można założyć Tur jak jest wom z przodu, bo na moją logike to nie przeszkadza jedno drugiemu lecz nie spotkałem takiego traktora który miało by takie połączeni??


..."Mam dwa -U-R-S-U-S-y i dojną krowę
Chodź za GS na wino owocowe"...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj