Polecane posty

rataj    3

@darek3010 czytałeś ten temat?? wydaje mi się że nie a post jest:P pozdrawiam


Claas Dominator 98sl classic, Zetor Forterra 12441, Zetor Proxima 85 plus, Zetor 7211, Ursus c330


AgroFoto -----> najlepsza stronka w sieci;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bsursus    0

Elektrohydrauliczy rewers to jak jedziesz dajmy na to do przodu z 15km/h ciagniesz wajha podczas jazdy do tylu i ciagnik jedzie do tylu z taką predkoscia? Ale to mozna skrzynie rozwalic tak, wytłumaczcie dokładniej bo troche tego nie rozumiem? :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Powodzenia tą wajche przełaczyc przy 15km/h :lol: Traktor jedzie do tylu na takim biegu, na którym jedzie do przodu(no chyba, ze Poweshift bo on jedzie na innym, ale wtedy rewers i tak EH). Rewers sie przerzuca do 5km/h, schoć na sam luz można wcześniej...

Edit: Nie skapłem sie, ze piszesz o EH, bo napisałeś wajcha to myslałem, że mechanik. ;[ Sam przełącznik dasz na pozycje cofania przy 15km/h, ale w skrzyni i tak nie przełaczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Toś mu kolego wyjaśnił... raczej gorzej pomotał...

Rewersor elektrohydrauliczny (połączony z mokrym sprzęgłem)to część przekładni(za lub przed właściwą sekcją odpowiadająca za zmianę przełożeń, zależnie od typu przekładni) która odpowiada za bez sprzęgłową zmianę kierunku jazdy maszyny(w domyśle ciągnika) przełącza całą przekładnią na tryb wsteczny lub przełącza przekładnię wraz ze zmianą przełożenia (używa tu sekcji zmiany przełożeń, zależnie od skomplikowania układu)

występują też rewersory mechaniczne przy sprzęgłach suchych połączonych z prostymi skrzyniami synchronizowanymi(np. zetor forterra) te nie mają możliwości zmiany przełożenia przy zmianie kierunku poruszania się maszyny.

Tak więc w skrzyniach zaawansowanych np. typu PowerShift możesz zaprogramować bieg wsteczny czyli do przodu jedziesz np. 12 przełożeniem, używasz rewersora i ciągnik cofa na 4 przypuśćmy.

Dodatkowo w maszynach z mokrym sprzęgłem odpowiada ono za wyhamowanie maszyny przed zmienieniem jej kierunku i stopniowym jej rozpędzaniem(nie raz używałem rewersora powyżej 15km/h) mówię tu o rewersorze elektrohydraulicznym oczywiście przy mechanicznym ciągnik musi(przynajmniej powinien dla jego dobra)stać lub wolno toczyć się bez obciążenia przekładni(taki też mam więc raczej wiem co piszę)


Kiedy pojawiają się dzieci zaczynamy inaczej patrzeć na ten padołek łez...
Eliza, nasze małe płaczące szczęście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Tak dla ciekawostki Valtra w modelach Direct i Versu wprowadziła "hamowanie silnikiem po aktywowaniu przekładni nawrotnej – w celu uzyskania jeszcze bardziej płynnej zmiany kierunku jazdy" :lol:

Czyli jeszcze bardziej skoplikowany rewers ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak to kolego jest rozwiązane ? czy chodzi o schodzenie silnika z obrotów(automatyczny tempomat) czy też mówisz o hamulcu wylotowym ?(w case jest jako opcja sterowane takim pedałem w podłodze obok sprzęgła jak ktoś bierze do transportu)


Kiedy pojawiają się dzieci zaczynamy inaczej patrzeć na ten padołek łez...
Eliza, nasze małe płaczące szczęście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

To będzie raczej hamowanie silnikiem poprzez schodzenie z obrotów, na któryś targach będę musiał się dopytać :lol: ; bo hamulec wylotowy [tzw górski] ma na celu wyhamowanie silnika a przez to również skrzyni a tutaj piszą bezpośrednio o hamowaniu skrzyni silnikiem.

Z tąd wyrwałem ten cytat <link>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arturmen4    0

Panowie, na którym biegu orzecie swoimi Forterkami? Jaki konkretnie model i z jakim pługiem? Czy na pólbiegach mozna cały czas jeździć? 4 polowa nie ma rewersu, cchialbym orac na 1 szosowej i 2 żółwiu, Nie rozleci sie ta skarzynia? To bedzie dopiero pierwsza orka nowym ciągnikiem;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja oram forterra 115 1 szosowa z 2 zółwiami, czasami z jednym jak lśejsza ziemia, pług 40*40 ziemie raczej lekkie, zagonowy, a jesli chodzi o te zolwie mozesz spokojnie caly czas na niuch jezdzic, bo to sa połbiegi


maszeruj albo giń !!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pala92    69

Panowie, na którym biegu orzecie swoimi Forterkami? Jaki konkretnie model i z jakim pługiem? Czy na pólbiegach mozna cały czas jeździć? 4 polowa nie ma rewersu, cchialbym orac na 1 szosowej i 2 żółwiu, Nie rozleci sie ta skarzynia? To bedzie dopiero pierwsza orka nowym ciągnikiem;)

 

Ja choć zaorałem nią dpoiero pk 6 ha moge juz cos powiedzieć. Forterra 125 w pługu 4 skibowym na sprężynie z uni(orze dość ciężko) jeżdze 1 bez półbiegow albo na jednym polbiegu. ziemie mam dość sztywne.

a co do rozlecenia to niewiem ja sobie półbiegi przeżucam podczas jazdy bez sprzęgła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arturmen4    0

A jak jest u Was jak sie jedzie na żółwiach? słychać coś? U mnie słychac, a jak jest otwarte okno todość mocno, tak jakby pompa hydr. czy cos takiego... nie wiem czy tak to powinno byc?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pala92    69

A jak jest u Was jak sie jedzie na żółwiach? słychać coś? U mnie słychac, a jak jest otwarte okno todość mocno, tak jakby pompa hydr. czy cos takiego... nie wiem czy tak to powinno byc?

To chyba normalne :) Na początku też byłem tym zdziwiony ale kolega mowil ze u niego jest to samo. jezeli mowimy o tym samym :) u mnie slychac takie syczenie jakby...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arturro    0

Witam wszystkich posiadaczy Zetorów Fronterra 125. Wslaśnie miesiąc temu kupilem taki ciągnik z ladowaczem czolowym TL 260. Przy czym byly zbędne przednie obciązniki a zamiast nich wziąlem przedni TUZ. Posiadam plug 4 skibowy obracany Landzberg i agregtat uprawowo siewny 3 metrowy. I nie ma możliwości żeby podnosilo przód do góry. Tylko mam taki problem jak opuszcze plug na dól to na wolnych obrotach przydusi się że trzeba zredukować na pierwszym biegu n drugiego żolwia. Trochę mi się to nie podoba. Posiadam jeszcze Forda 7700 Turbo bez przedniego napędu. Ma on 95 koni mechanicznych z 1979 roku. Gdy opuścilem ten plug to bez problemu na wolnych obrotach może orać do końca. a gdy nacisnę na pedal gazu to od razu wchodzi na obroty.

 

Jaki obroty silnika utrzymywać w Zetorze w orce?

Ile wam pali na hektar orki bo mi do 18 litrów?

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

Jak to w zetorach bywa (i nie tylko), żeby było najbardziej ekonomicznie a jednocześnie, na silnik pracował na odpowiednich obrotach podczas orki powinieneś się trzymac opcji 1800-2000 obrotów. Do tego powinno się orac na włączonym przednim napędzie(to znacznie zmiejsza poślizg kół i co za tym mniejsze spalanie, ciężko co nie których do tego przekonac :D) i co popracuj nad odpowiednim ustawieniem pługa to tez pomaga zaoszczędzic trochę paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pala92    69

Jak to w zetorach bywa (i nie tylko), żeby było najbardziej ekonomicznie a jednocześnie, na silnik pracował na odpowiednich obrotach podczas orki powinieneś się trzymac opcji 1800-2000 obrotów. Do tego powinno się orac na włączonym przednim napędzie(to znacznie zmiejsza poślizg kół i co za tym mniejsze spalanie, ciężko co nie których do tego przekonac :D) i co popracuj nad odpowiednim ustawieniem pługa to tez pomaga zaoszczędzic trochę paliwa.

 

Ja orze na obrotach ok 1600. pali mi dosc sporo chyba nawet wiecej niz ursus 1234... a moze przez to ze za mało mu daje?? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
domi113    0

Drodzy koledzy czy zetor Forterra 125 poradzi sobie z agregatem (Unia group aktywny Hermes wał packera i siewnik Polonez 550 D redlice talerzowe z kółkiem kopiującym) ECO ACTIVE 550 D. Masa zestawu 2125 kg załadowany pewnie waży 2600 kg

550 D. Czy wogóle jest sens coś takiego do tego zetora kupić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mister    54

Moim zdaniem bedzie za ciężko do 4 cylindrów... z tyłu zrobią się kapcie a przód bedzie w górze pociągnąć pociągnie ale w transporcie to nie bardzo....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianbizon    37

mój kolega kupił 2 miesiące temu forterre i klime, rewers, fotel pasażera miał w standardzie


Pozdrawiam wszystkich użytkowników af.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mister    54

Rewers tak siedzenie też mógł dostać ale za klime musiał dopłacić bo jest w opcji...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Markus    27

Czy ktos słyszal w Forterrach o obrotach WOM 540E??, spotkalem sie na stonie Zetor.de jest w opcji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukeczl    1

witam. zamierzam kupić forterrę 125 z jakimiś dodatkami tylko nie wiem za co ile trzeba dopłacić a nigdzie nie mogę znaleźć cennika opcjonalnego wyposażenia w zetorze, wiem że przednie obciążniki kosztują ok 4 tys. a jak sie sprawa ma do przedniego tuz+WOM. interesuje mnie jeszcze zaczep typu "HITH", szersze ogumienie (420/520), i grammer pneumatyczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oledo    2

takie ceny był na początku roku jak kupowałem wtedy ciągnik ,od tych cen możesz odjąć 7-10 % zależnie jaki upust dostaniesz

 

 

przednie obciążniki 700 kg - 4700zł

przedni tuz - 9850zł

przedni wom - 10510 zł

zaczep typu "HITH" -3600zł

szersze ogumienie (420/520)- 2480

grammer pneumatyczny - 1000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszek1983    0

witam mam pytanie dotyczące finansowania fabrycznego zetor jak to wychodzi procentowo ? piszą ze 0 % i na 7 lat czy to prawda?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj